I Hotel

Hartanah 4.0 bintang
Hotel terdapat spa perkhidmatan penuh, berhampiran Terminal Feri Harbor Bay

Pilih tarikh untuk melihat harga

Ulasan

9.0 daripada 10
Hebat

Kemudahan popular

  • Tab Panas
  • Spa
  • Bar
  • Kolam
  • Perkhidmatan bilik
  • Gim
Harga semasa ialah RM255
RM309 jumlah
termasuk cukai & fi
30 Nov - 1 Dis

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 6 daripada 6 bilik

Superior Room, 1 Katil Raja (King)

8.4 daripada 10
Sangat baik
(5 ulasan)

Sorotan

Penyaman udara
TV
Pengering rambut
Gabungan pancuran/tab mandi
Bilik mandi persendirian
Pembancuh kopi/teh
Air botol percuma
Bar mini
  • 30 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Deluxe Room, 1 Katil Raja (King)

10.0 daripada 10
Luar biasa
(2 ulasan)

Sorotan

Penyaman udara
TV
Pengering rambut
Gabungan pancuran/tab mandi
Bilik mandi persendirian
Pembancuh kopi/teh
Air botol percuma
Bar mini
  • 38 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Deluxe Double Room

  • Boleh menampung 2

Superior Double Room

  • Boleh menampung 2

Deluxe Room-Smoking

  • Boleh menampung 2

Superior Room-Smoking

  • Boleh menampung 2
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
Jl Teuku Umar Bukit Nagoya, Batam, Batam Island, 29432

Tempat berdekatan

  • Gedung Beli-belah Bukit Nagoya - 3 min berjalan kaki - 0.3 km
  • Grand Batam Mall - 19 min berjalan kaki - 1.6 km
  • Pusat Beli-belah BCS - 2 min memandu - 2.3 km
  • Terminal Feri Harbor Bay - 3 min memandu - 3.0 km
  • Terminal Feri Pusat Batam - 7 min memandu - 7.1 km

Bergerak

  • Batam Batu Besar (BTH-Hang Nadim) - 20 minit memandu

Restoran

  • ‪Warkop Agem Medan - ‬5 min berjalan kaki
  • ‪J.Co Donuts & Coffee - ‬3 min berjalan kaki
  • ‪Baresto Café - ‬11 min berjalan kaki
  • ‪Love Seafood Nagoya - ‬7 min berjalan kaki
  • ‪The Taj Restaurant - ‬4 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

I Hotel

Mewah bagi hotel berdekatan Terminal Feri Harbor Bay
Pertimbangkan penginapan di I Hotel dan manfaatkan pencucian kering/dobi, 2 bar dan gimnasium. Nikmatilah urut di Lotus Spa, tapak spa. Kekal terhubung melalui akses Internet wayarles percuma dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti pusat perniagaan dan sauna.
Anda juga akan mendapati manfaat seperti:
  • Kolam renang terbuka
  • Percuma letak kenderaan sendiri
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam, 1 bilik mesyuarat dan peti simpan selamat di meja/kaunter hadapan
  • Tempat simpanan bagasi, bantuan pelancongan/tiket dan perkhidmatan rencam
Ciri-ciri bilik
Kesemua 165 bilik menawarkan keselesaan seperti perkhidmatan bilik 24 jam dan penyaman udara, di samping manfaat seperti Wi-fi percuma dan peti besi.
Lain-lain kemudahan termasuk:
  • Berbilang bilik mandi dengan gabungan pancuran/tab mandi dan kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pembancuh kopi/teh, setiap hari dan meja

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma dan Internet berwayar
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah

Makanan dan minuman

  • 1 restoran
  • 2 bar/ruang istirahat

Aktiviti menarik

  • 1 kolam renang terbuka
  • 1 tab panas
  • Gimnasium
  • Kelas kecergasan
  • Sauna
  • Spa perkhidmatan penuh

Mesra keluarga

  • 1 kolam renang terbuka
  • Kemudahan dobi

Kemudahan

  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan rencam

Perkhidmatan perniagaan

  • 1 bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan
  • Pusat persidangan

Spa perkhidmatan penuh

  • Spa dibuka setiap hari
  • Urutan

Kebolehcapaian

  • Lif

Lain-lain

  • 1 bangunan
  • 9 tingkat
  • Dewan bankuet
  • Hartanah bebas asap rokok

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar disediakan

Bilik mandi

  • Bilik mandi persendirian
  • Gabungan pancuran mandi/tab mandi
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pengering rambut
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV 29-inci

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma
  • Bar mini
  • Pembancuh kopi/teh
  • Perkhidmatan bilik 24 jam

Lain-lain

  • Meja
  • Penyaman udara
  • Peti besi
  • Telefon

Dasar

Daftar masuk

Daftar masuk bermula jam 15:00
Daftar masuk lewat tertakluk kepada ketersediaan

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari

Arahan daftar masuk khas

Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah
Pelanggan mungkin diminta oleh pihak hartanah untuk menyediakan dokumentasi sejarah perjalanan baru-baru ini (seperti cop imigresen pasport) dan/atau melengkapkan pengisytiharan kesihatan.

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Kanak-kanak sehingga umur 4 tahun boleh menginap percuma jika menggunakan katil sedia ada apabila tinggal di bilik ibu bapa atau penjaga
Katil lipat simpan/tambahan tidak tersedia
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Fi

Anda akan diminta membayar caj-caj berikut di hartanah. Fi mungkin termasuk cukai yang berkenaan:

  • Makan Malam Gala Malam Tahun Baru (31 Disember) bagi setiap orang dewasa: IDR 588000.00
  • Makan Malam Gala Malam Tahun Baru (31 Disember) bagi setiap kanak-kanak: IDR 350000.00 (dari 5 hingga 12 tahun)

Kami telah menyertakan semua caj yang disediakan kepada kami oleh hartanah.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit, kad debit dan wang tunai
Harap maklum bahawa norma budaya dan dasar tetamu mungkin berbeza mengikut negara dan hartanah; dasar yang disenaraikan diberikan oleh hartanah

Perkara yang kami harus menyebut

Tempahan diperlukan untuk rawatan spa; tempahan boleh dibuat dengan menghubungi hartanah sebelum ketibaan, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Hanya tetamu berdaftar yang dibenarkan dalam bilik tamu
Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini

Hartanah juga dikenali sebagai

i Batam
Grands i Hotel Batam
i Hotel Batam
Grand i Hotel Batam
Grand i Batam
Grands i Batam

Soalan lazim

Adakah I Hotel mempunyai kolam?

Ya, hartanah ini mempunyai kolam renang terbuka.

Berapa kos yang diperlukan untuk menginap di I Hotel?

Setakat 17 Nov 2025, harga yang ditemui untuk penginapan 1 malam bagi 2 dewasa di I Hotel pada 30 Nov 2025 bermula serendah RM 255.17, tidak termasuk cukai dan fi. Harga ini berdasarkan harga satu malam paling rendah yang ditemui dalam 24 jam yang lalu untuk penginapan dalam masa 30 hari akan datang. Harga tertakluk kepada perubahan. Pilih tarikh anda untuk melihat harga yang lebih tepat.

Adakah I Hotel mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di I Hotel?

Letak kenderaan sendiri adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di I Hotel?

Daftar masuk bermula jam 15:00. Daftar masuk lewat tersedia ketika masa terhad.

Apakah masa daftar keluar di I Hotel?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari.

Di manakah terletaknya I Hotel?

Terletak di tengah-tengah Pulau Batam, hotel spa ini sejauh 1 bt (2 km) dari Gedung Beli-belah Bukit Nagoya dan Grand Batam Mall. Pusat Beli-belah BCS dan Terminal Feri Harbor Bay juga dalam jarak 2 bt (3 km).

Ulasan

I Hotel Ulasan

9.0

Hebat

8.8

Kebersihan

8.6

Lokasi

8.8

Kakitangan & perkhidmatan

8.6

Mesra alam

8.6

Keadaan hartanah & kemudahan
Penilaian 10 - Cemerlang. 278 daripada 522 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 195 daripada 522 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 38 daripada 522 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 4 daripada 522 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 7 daripada 522 ulasan

Ulasan

10/10 Cemerlang

Wee Chong

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 2 malam pada Feb 2025

10/10 Cemerlang

Sok Hwa

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Clean and well maintain...
Menginap 2 malam pada Sep 2025

10/10 Cemerlang

ROHANIZA

Mengembara bersama keluarga dan kanak-kanak
Sukakan: Kemudahan
Will come to Visit this hotel again for future recommended to all.
Menginap 2 malam pada Sep 2025

8/10 Baik

Yuichi, Singapore

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 1 malam pada Ogo 2025

8/10 Baik

Richard, Feilding

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
The hotel is very good, although it shows its age and there are areas that could do with a tidy up. The rooms are large and the beds comfortable
Menginap 3 malam pada Jul 2025

10/10 Cemerlang

Muhamed

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Great service and friendly staff. Check in was smooth and flawless.
Menginap 2 malam pada Jul 2025

10/10 Cemerlang

Sasi K.

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Batam Bash

There’s a calmness to the hotel Nothing is ever rushed Everything is deliberate & guests focus. Can’t get any better than that for me. Probably be my go to hotel in Batam
Menginap 2 malam pada Jul 2025

10/10 Cemerlang

TAN BEE

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Staff are smiley, friendly and helpful.
Menginap 2 malam pada Jun 2025

2/10 Teruk

Jun Wei

Menginap 2 malam pada Jul 2025

10/10 Cemerlang

Mohamed Zahril

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Comfortable staycation

Clean and comfortable place to relax.
Menginap 2 malam pada Jul 2025

10/10 Cemerlang

Weijie

Sukakan: Kebersihan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
The hotel is quiet and near to Nagoya mall. Staff is friendly.
Menginap 3 malam pada Jun 2025

6/10 Boleh diterima

Natalie

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kebersihan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
The only thing I liked was the location. It was extremely convenient. Room reeked of mould odour and the place was filled with stains. Look at the photos of the basin and bath tub. The carpet probably contributed to most of the musty smell. You should really remove carpets in locations that are high in humidity. It is not sensible at all to continue using those ancient carpets. The spa inside the hotel was the worst we’ve experienced at that price point. Avoid at all cost. So if you only need the hotel for sleep at night and don’t plan to spend any time inside the hotel, it’s fine for the location. But if you want a decent stay, avoid this place. Also, the employees at the front desks lack proactively in correcting problems experienced by customers. Their English is fine but their service attitude is poor.
Basin
Bath tub
Menginap 1 malam pada Mei 2025

10/10 Cemerlang

Mohamed Zahril

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

8th May till 10th May Stay

Amazing stay. Staff are friendly as usual, place are clean.
Menginap 2 malam pada Mei 2025

8/10 Baik

Mohammed

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 2 malam pada Apr 2025

10/10 Cemerlang

FAIZAL, Singapore

Menginap 1 malam pada Apr 2025

10/10 Cemerlang

Chang

Menginap 1 malam pada Apr 2025

10/10 Cemerlang

Mohammed

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Apr 2025

10/10 Cemerlang

Serene

Menginap 1 malam pada Apr 2025

8/10 Baik

Mohammed

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Menginap 3 malam pada Mac 2025

8/10 Baik

Mohammed

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 1 malam pada Mac 2025

6/10 Boleh diterima

Mohammed

Menginap 2 malam pada Feb 2025

10/10 Cemerlang

Mohamed Zahril

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Clean and cosy hotel

Nice place to stay. Very clean and cosy.
Menginap 1 malam pada Feb 2025

8/10 Baik

Razali Bin

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Menginap 2 malam pada Feb 2025

2/10 Teruk

Mina

Mengembara bersama pasangan, Mengembara bersama kumpulan
Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
Staff at the 18/02/25 afternoon not very nice give us a smelly room aircon not working 16 still hot in the room , toilet leaking water, shower 🚿 drainer block can't have a shower, call front desk they not changed the room for me all night me and my husband won't be able to sleep, every breath is smelly like dust and moisture in the air, I am allergic with dust , went to the front desk at 6:30 am 19/02/25 told them what is happened yesterday, lucky He takes action to change my room. From 19/02/25 the staff all very helpful and nice. Except the first date I checked in 18/02/25 the staff not very nice.
Menginap 2 malam pada Feb 2025

10/10 Cemerlang

MOHAMMAD FAIZAL

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Feb 2025