Jeddah (JED-Lapangan Terbang Antarabangsa King Abdulaziz) - 78 minit memandu
Restoran
Makkah al Aziziah - 13 min berjalan kaki
البيك - 13 min berjalan kaki
ستاربكس - 19 min berjalan kaki
Barn's - 14 min berjalan kaki
Kanaat Turkish Restourant - 9 min berjalan kaki
Tentang hartanah ini
Violet Al Azizia Hotel
Mesra keluarga bagi hotel berdekatan Masjid Besar Makkah
Anda boleh menantikan majlis makan percuma setiap hari, 2 kedai kopi/kafe dan bilik arked/permainan di Violet Al Azizia Hotel. Nikmati hidangan di dua tapak restoran. Sebagai tambahan kepada perpustakaan dan kemudahan dobi, tetamu boleh menyambung untuk akses Internet wayarles percuma.
Manfaat lain di hotel ini termasuk:
Kolam renang tertutup dan kolam kanak-kanak dengan kerusi lepak pantai
Percuma letak kenderaan sendiri
Sarapan Eropah (surcaj), penjagaan anak yang dipantau (surcaj) dan Bilik rawatan urut
Kedai hadiah, stesen komputer dan sajian kopi/teh di ruang bersama
Ciri-ciri bilik
Kesemua 1060 bilik memiliki keselesaan seperti penyaman udara, di samping manfaat seperti Wi-fi percuma dan peti besi.
Tambahan kepada kesenangan di semua bilik termasuk:
Pancuran mandi dan bidet
Penjagaan anak dalam bilik (surcaj), atas dasar terhad dan telefon
Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma
Tempat letak kenderaan dan pengangkutan
Tempat letak kenderaan sendiri berbumbung percuma di tapak hartanah
Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda tersedia
Makanan dan minuman
Setiap hari sarapan Eropah tersedia 7:00 hingga 10:00 dengan bayaran: SAR 30 hingga 35 untuk orang dewasa dan SAR 20 hingga 35 untuk kanak-kanak
2 kedai kopi/kafe
2 restoran
Bar/deli snek
Kopi dan teh di kawasan umum
Majlis makan pengurus setiap hari percuma
Tempat makan pasangan/peribadi
Aktiviti menarik
1 kolam renang tertutup
Bilik permainan/arked
Kelab kanak-kanak
Kolam kanak-kanak
Pustaka
TV di ruang bersama
Mesra keluarga
1 kolam renang tertutup
Aktiviti terselia untuk kanak-kanak (surcaj)
Bar/deli snek
Bilik kalis bunyi
Bilik permainan/arked
Kelab kanak-kanak (surcaj)
Kemudahan dobi
Kolam kanak-kanak
Penjagaan anak/bayi dalam bilik
Permainan kanak-kanak
Kemudahan
Buku panduan
Kedai hadiah/gerai surat khabar
Kemudahan dobi
Meja/kaunter hadapan 24 jam
Mesin layan diri
Peti besi di meja/kaunter hadapan
Perkhidmatan tetamu
Kakitangan berbilang bahasa
Pakej lamaran/romantik
Pengemasan (sekali sepenginapan)
Perkhidmatan perkahwinan
Perkhidmatan rencam
Pertukaran cadar (atas permintaan)
Pertukaran tuala atas permintaan
Perkhidmatan perniagaan
Stesen komputer
Kawasan luar
Kerusi lepak tepi kolam
Spa
1 bilik rawatan
Kebolehcapaian
Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
4 ruang letak kenderaan mudah diakses
Alat bantuan mendengar
Alat bantuan mendengar di bilik mesyuarat
Ambang pintu muat lalu kerusi roda
Boleh diakses kerusi roda
Gimnasium mudah diakses kerusi roda
Kerusi roda di tapak hartanah
Kolam renang mudah diakses kerusi roda
Laluan ke lif mudah diakses kerusi roda
Laluan ke pintu masuk yang diterangi dengan baik
Lif (kelebaran pintu 120 sentimeter)
Meja khidmat rencam mudah diakses kerusi roda
Meja pendaftaran mudah diakses kerusi roda (ketinggian 76 sentimeter)
Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)
Papan tanda braille/timbul
Penggera visual di koridor
Pusat perniagaan mudah diakses kerusi roda
Restoran mudah diakses kerusi roda
Ruang istirahat mudah diakses kerusi roda
Tanjakan pintu masuk depan
Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda
Valet untuk kenderaan yang dilengkapi dengan kerusi roda
Lain-lain
Dewan bankuet
Dewan sambutan
Kawasan merokok yang dikhaskan (boleh dikenakan denda)
Kemudahan bilik
Bilik tidur
Cadar disediakan
Langsir gelap terus
Bilik mandi
Bidet
Pancuran mandi
Selipar
Tuala disediakan
Hiburan
TV skrin rata
Makanan dan minuman
Panduan makan restoran
Lain-lain
Bilik kalis bunyi
Bilik tidur bersambung tersedia
Penyaman udara
Peti besi
Seterika/papan seterika atas permintaan
Skrin tingkap
Telefon
Dasar
Daftar masuk
Masa mula daftar masuk: 16:30; Masa tamat daftar masuk: 23:30
Daftar masuk awal tertakluk kepada ketersediaan
Daftar masuk awal tersedia dengan fi
Daftar masuk tanpa sentuh tersedia
Umur minimum daftar masuk - 18
Daftar keluar
Daftar keluar sebelum 12:30
Daftar keluar tanpa sentuh tersedia
Daftar keluar lewat tertakluk kepada ketersediaan
Fi daftar keluar lewat akan dikenakan
Arahan daftar masuk khas
Tetamu akan menerima e-mel dalam masa 24 jam sebelum ketibaan yang mengandungi arahan daftar masuk; kakitangan meja sambut tetamu akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah
Semasa daftar masuk, tetamu mesti memberikan keputusan negatif ujian COVID-19 menggunakan PCR atau rekod Vaksinasi COVID-19 lengkap
Syarat keputusan negatif ujian COVID-19 dikenakan untuk semua tetamu berumur 12 dan ke atas, dan ujian mestilah dilakukan tidak melebihi 72 jam sebelum daftar masuk; syarat rekod Vaksinasi COVID-19 dikenakan untuk semua tetamu berumur 18 dan ke atas; tetamu mestilah telah menerima vaksinasi penuh sekurang-kurangnya 3 hari sebelum daftar masuk
Kaedah akses
Kaunter hadapan dengan kakitangan
Haiwan peliharaan
Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan
Kanak-kanak dan katil tambahan
Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Jenis bayaran hartanah
Maklumat penting
Kemudahan tambahan
Fi untuk sarapan Eropah: kira-kira SAR 30 hingga 35 untuk dewasa dan SAR 20 hingga 35 untuk kanak-kanak
Daftar masuk awal tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan)
Daftar keluar lewat tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan)
Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.
Untuk makluman anda
Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit; wang tunai tidak diterima
Transaksi tanpa tunai tersedia
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pengesan karbon monoksida, pemadam api, pengesan asap, sistem keselamatan, alat pertolongan cemas, dan pengadang tingkap
Harap maklum bahawa norma budaya dan dasar tetamu mungkin berbeza mengikut negara dan hartanah; dasar yang disenaraikan diberikan oleh hartanah
Nombor Pendaftaran Hartanah 10000998
Perkara yang kami harus menyebut
Pasangan yang ingin berkongsi bilik mesti menunjukkan bukti perkahwinan
Akses kolam renang tersedia dari 10:00 hingga 17:00
Hartanah ini mempunyai bilik bercantum/bersebelahan, yang tertakluk pada ketersediaan dan boleh diminta dengan menghubungi hartanah menggunakan nombor pada pengesahan tempahan
Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini
Hartanah juga dikenali sebagai
Violet Hotel
Violet Al Azizia Hotel Hotel
Violet Al Azizia Hotel Makkah
Violet Al Azizia Hotel Hotel Makkah
Soalan lazim
Adakah Violet Al Azizia Hotel mempunyai kolam?
Ya, hartanah ini mempunyai kolam renang tertutup dan kolam kanak-kanak. Akses kolam dari 10:00–17:00.
Berapa kos yang diperlukan untuk menginap di Violet Al Azizia Hotel?
Setakat 24 Jul 2025, harga yang ditemui untuk penginapan 1 malam bagi 2 dewasa di Violet Al Azizia Hotel pada 26 Jul 2025 bermula serendah RM 167.66, tidak termasuk cukai dan fi. Harga ini berdasarkan harga satu malam paling rendah yang ditemui dalam 24 jam yang lalu untuk penginapan dalam masa 30 hari akan datang. Harga tertakluk kepada perubahan. Pilih tarikh anda untuk melihat harga yang lebih tepat.
Adakah Violet Al Azizia Hotel mesra haiwan kesayangan?
Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.
Berapakah fi parkir di Violet Al Azizia Hotel?
Letak kenderaan sendiri adalah percuma di hartanah ini.
Apakah masa daftar masuk di Violet Al Azizia Hotel?
Masa mula daftar masuk: 16:30; Masa tamat daftar masuk: 23:30. Fi dikenakan untuk daftar masuk awal (tertakluk pada ketersediaan).
Apakah masa daftar keluar di Violet Al Azizia Hotel?
Daftar keluar adalah jam 12:30. Daftar keluar lewat tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan).
Di manakah terletaknya Violet Al Azizia Hotel?
Hotel mesra keluarga di Makkah ini terletak di kawasan perniagaan, dalam jarak 1 bt (2 km) dari Masjid Sheikh Abdul Aziz Ibn Baz dan Masjid Faqih. Masjid Besar Makkah dan Kaabah juga dalam jarak 3 bt (5 km).
Violet Al Azizia Hotel Ulasan
Ulasan
8.2
Sangat Baik
Semua ulasan ditunjukkan daripada pengalaman tetamu sebenar. Hanya pengembara yang telah menempah penginapan dengan kami boleh menyerahkan ulasan. Kami mengesahkan ulasan berdasarkan garis panduan kami dan menerbitkan semua ulasan, positif atau negatif.Maklumat lanjutTerbuka dalam tetingkap baharu
Penilaian 10 - Cemerlang. 33 daripada 56 ulasan
10 - Cemerlang
33
Penilaian 8 - Baik. 11 daripada 56 ulasan
8 - Baik
11
Penilaian 6 - Boleh diterima. 2 daripada 56 ulasan
6 - Boleh diterima
2
Penilaian 4 - Lemah. 4 daripada 56 ulasan
4 - Lemah
4
Penilaian 2 - Teruk. 6 daripada 56 ulasan
2 - Teruk
6
8.6/10
Kebersihan
8.2/10
Kakitangan & perkhidmatan
8.0/10
Kemudahan
8.8/10
Keadaan hartanah & kemudahan
8.4/10
Mesra alam
Ulasan
8/10 Baik
Saghir
Mengembara bersama keluarga dan kanak-kanak, Mengembara bersama pasangan, Mengembara bersama keluarga
23 Jul 2025
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Am Anfang haben wir leider ein hinteres 4 Bett Zimmer bekommen, in dem die Klimaanlage sehr laut war und es war überhaupt kein Guten Blick nach außen. Nach dem wir die Rezeption es erzählte, wurde uns einen 4 Bett mit ausgezeichnete Blick und beste Flur gewechselt. Die gesamte Personal waren sehr nett und hilfsbereit. Das Hotel ist sehr zu empfehlen und wir werden gerne dort wieder übernachten.
Ich würde nur empfehlen, dass man die Gäste lieber direkt ein schönes Zimmer anbieten, damit man nicht mit Kindern umziehen muss. Wie man so sagt, First Impressionen is the last impression. :)
Saghir
Menginap 5 malam pada Jul 2025
10/10 Cemerlang
AHMED
10 Jul 2025
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Good
AHMED
Menginap 3 malam pada Jul 2025
10/10 Cemerlang
hadi
Mengembara bersama keluarga
16 Apr 2025
Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Very good 👍
hadi
Menginap 4 malam pada Apr 2025
10/10 Cemerlang
Fathi
8 Apr 2025
Fathi
Menginap 6 malam pada Apr 2025
10/10 Cemerlang
Shah nawaz
Mengembara bersama keluarga
6 Apr 2025
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Shah nawaz
Menginap 5 malam pada Apr 2025
10/10 Cemerlang
Taibatu
3 Apr 2025
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Taibatu
Menginap 2 malam pada Mac 2025
10/10 Cemerlang
Ali
3 Apr 2025
Ali
Menginap 1 malam pada Apr 2025
10/10 Cemerlang
Ahmed
30 Mac 2025
Ahmed
Menginap 7 malam pada Mac 2025
6/10 Boleh diterima
HALIMULATI
28 Mac 2025
HALIMULATI
Menginap 4 malam pada Mac 2025
10/10 Cemerlang
Sattar, Tokyo
26 Mac 2025
Sattar
Menginap 1 malam pada Mac 2025
10/10 Cemerlang
Rashed
8 Feb 2025
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Good
Rashed
Menginap 3 malam pada Feb 2025
6/10 Boleh diterima
Fathi
7 Feb 2025
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
Fathi
Menginap 5 malam pada Jan 2025
8/10 Baik
Husam
2 Feb 2025
Husam
Menginap 1 malam pada Jan 2025
8/10 Baik
Pengembara yang disahkan
Mengembara bersama kumpulan
1 Feb 2025
Sukakan: Kebersihan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Pengembara yang disahkan
Menginap 3 malam pada Jan 2025
8/10 Baik
Muthana
18 Jan 2025
Muthana
Menginap 1 malam pada Jan 2025
10/10 Cemerlang
Muthana
13 Jan 2025
Muthana
Menginap 1 malam pada Jan 2025
2/10 Teruk
Feras
6 Jan 2025
Feras
Menginap 2 malam pada Jan 2025
10/10 Cemerlang
ABDIRAHMAN
3 Jan 2025
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Overall is good hotel and easy to check in al so good breakfast and quiet place to do cumra
Thanks see you soon
ABDIRAHMAN
Menginap 7 malam pada Dis 2024
10/10 Cemerlang
Ahmed
29 Dis 2024
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Ahmed
Menginap 2 malam pada Dis 2024
10/10 Cemerlang
Miss
Mengembara bersama keluarga
12 Apr 2024
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Excellent hotel stay clean and very helpful.amazing breakfast
Miss
Menginap 4 malam pada Jan 2024
8/10 Baik
Pengembara yang disahkan
11 Apr 2024
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Pengembara yang disahkan
Menginap 7 malam pada Apr 2024
4/10 Lemah
Noura
Mengembara bersama keluarga
9 Apr 2024
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
They change the booking, downgrades without changing the price. They did not clean the room at all, for the entire stay. They did not activate the safety box despite our multiple requests.
Noura
Menginap 3 malam pada Apr 2024
10/10 Cemerlang
Ahmed
9 Apr 2024
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Ahmed
Menginap 10 malam pada Mac 2024
10/10 Cemerlang
Muhammad Owais
Mengembara bersama keluarga
9 Apr 2024
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Muhammad Owais
Menginap 8 malam pada Mac 2024
10/10 Cemerlang
Wazir A
Mengembara bersama keluarga
7 Apr 2024
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Tidak sukakan: Kemudahan
I am very happy with there services. Had issue with room it was very small I spoke with General Manager helped my the refund me for 3 nights . All three Mohammed, Ali, forgot the other name managers was very professional .