The Alana Hotel and Convention Center - Solo by Aston

Hartanah 4.0 bintang
Hotel di Colomadu terdapat pusat kecergasan dan meja/kaunter hadapan 24 jam

Pilih tarikh untuk melihat harga

Ulasan

8.2 daripada 10
Sangat baik

Kemudahan popular

  • Kolam
  • Gim
  • Perkhidmatan bilik
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam sehari, 7 hari seminggu
  • Pengemasan
  • Dobi

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 11 daripada 11 bilik

Deluxe Family Room

  • Boleh menampung 2

Junior Suite

  • Boleh menampung 2

Superior Double or Twin Room

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Televisyen LED
Bilik tidur berasingan
Bilik mandi persendirian
Jubah mandi
Cerek elektrik
Pembancuh kopi/teh
  • 29 meter persegi
  • Pemandangan gunung
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Kelamin (Double) ATAU 2 Katil Bujang (Single)

Superior Double or Twin Room (Room Only)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Televisyen LED
Bilik tidur berasingan
Jubah mandi
Cerek elektrik
Pembancuh kopi/teh
Bar mini
  • 29 meter persegi
  • Pemandangan gunung
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Kelamin (Double) ATAU 2 Katil Bujang (Single)

Deluxe Double Room

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Televisyen LED
Bilik tidur berasingan
Bilik mandi persendirian
Jubah mandi
Cerek elektrik
Pembancuh kopi/teh
  • 37 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Deluxe Room (Family)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Televisyen LED
Bilik tidur berasingan
Jubah mandi
Cerek elektrik
Pembancuh kopi/teh
Bar mini
  • 42 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Junior Room

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Televisyen LED
Bilik tidur berasingan
Bilik mandi persendirian
Tab mandi rendaman dalam
Gabungan pancuran/tab mandi
Jubah mandi
  • 62 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Presidential Suite

Sorotan

Ruang makan berasingan
Ruang duduk berasingan
Kalis bunyi
Penyaman udara
Televisyen LED
Bilik tidur berasingan
Bilik mandi persendirian
Tab mandi rendaman dalam
  • 108 meter persegi
  • 1 bilik tidur
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Superior Room (Family)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Televisyen LED
Bilik tidur berasingan
Bilik mandi persendirian
Jubah mandi
Cerek elektrik
Pembancuh kopi/teh
  • 29 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 4
  • 1 Katil Kelamin (Double) dan 1 Katil Bujang (Single) ATAU 3 Katil Bujang (Single)

Superior Room

  • Boleh menampung 2

Deluxe Room

  • Boleh menampung 2
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
Jalan Adi Sucipto, Solo, Colomadu, Central Java, 57174

Tempat berdekatan

  • UMS - 2 min memandu - 2.1 km
  • Universiti Muhammadiyah Surakarta - 2 min memandu - 2.1 km
  • Solo Square - 3 min memandu - 3.1 km
  • The Heritage Palace - 5 min memandu - 3.2 km
  • Kuil Prambanan - 43 min memandu - 59.4 km

Bergerak

  • Stesen Purwosari - 12 minit memandu
  • Surakarta (SOC-Lapangan Terbang Antarabangsa Adisumarmo) - 14 minit memandu

Restoran

  • ‪Soto Segeer Hj.Fatimah Colomadu - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Aquamarine Pool & Bar - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Solo Kopi - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Grand Palace Chinese Restaurant - The Alana Hotel & Convention Center Solo - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Cinnamon Coffee Shop - ‬1 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

The Alana Hotel and Convention Center - Solo by Aston

Mewah bagi hotel
Kedai kopi/kafe, pencucian kering/dobi dan gimnasium merupakan beberapa kemudahan yang disediakan di The Alana Hotel and Convention Center - Solo by Aston. Masakan antarabangsa restoran di tapak, Cinnamon, menawarkan sarapan, makan tengah hari dan makan malam. Kekal terhubung melalui akses Internet wayarles percuma dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti pusat perniagaan dan bar.
Anda juga akan menikmati manfaat berikut semasa penginapan anda:
  • Kolam renang terbuka dan kolam kanak-kanak
  • Sewa basikal, pengangkutan ulang-alik lapangan terbang pergi-balik (surcaj) dan 1 bilik mesyuarat
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam, dewan bankuet dan hartanah bebas asap rokok
  • Tempat simpanan bagasi, surat khabar percuma dan peti simpan selamat di meja/kaunter hadapan
Ciri-ciri bilik
Kesemua 247 bilik menampilkan keselesaan seperti penyaman udara dan jubah mandi, serta sentuhan bermakna seperti Wi-fi percuma dan peti besi.
Lagi kesenangan di semua bilik termasuk:
  • Perkhidmatan urut dalam bilik, selipar dan bilik kalis bunyi
  • 42-inci TV LED dengan saluran kabel
  • Cerek elektrik, setiap hari dan meja

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Tiada tempat letak kenderaan di tapak hartanah tersedia
  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang 24 jam atas permintaan dengan surcaj

Makanan dan minuman

  • 1 kedai kopi/kafe
  • 1 restoran

Restoran di tapak hartanah

  • Cinnamon

Aktiviti menarik

  • 1 kolam renang terbuka
  • Gimnasium
  • Kolam kanak-kanak
  • Sewaan basikal

Mesra keluarga

  • 1 kolam renang terbuka
  • Bilik kalis bunyi
  • Kemudahan dobi
  • Kolam kanak-kanak

Kemudahan

  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Surat khabar percuma di lobi
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan rencam
  • Porter/tukang angkut

Perkhidmatan perniagaan

  • 1 bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan

Spa

  • Perkhidmatan urut dalam bilik

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Lif
  • Meja khidmat rencam mudah diakses kerusi roda
  • Meja pendaftaran mudah diakses kerusi roda
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)

Lain-lain

  • Dewan bankuet
  • Hartanah bebas asap rokok

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar disediakan

Bilik mandi

  • Jubah mandi
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pengering rambut (atas permintaan)
  • Selipar
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV LED 42-inci dengan saluran kabel

Makanan dan minuman

  • Bar mini
  • Cerek elektrik
  • Pembancuh kopi/teh
  • Perkhidmatan bilik terhad

Lain-lain

  • Bilik kalis bunyi
  • Meja
  • Penyaman udara
  • Peti besi
  • Telefon

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari

Arahan daftar masuk khas

Hartanah ini menawarkan pengangkutan pindahan dari lapangan terbang (surcaj boleh dikenakan); tetamu mesti menghubungi hartanah dengan butiran ketibaan sebelum perjalanan, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
1 kanak-kanak, sehingga umur 5 tahun, boleh menginap percuma jika menggunakan katil sedia ada apabila tinggal di bilik ibu bapa atau penjaga
Katil lipat simpan/tambahan tidak tersedia
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Bayaran pengangkutan ulang-alik lapangan terbang: IDR 200000 setiap kenderaan (sehala)

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit, kad debit dan wang tunai

Perkara yang kami harus menyebut

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini

Hartanah juga dikenali sebagai

Alana Hotel Solo Colomadu
Alana Solo Colomadu
The Alana Hotel Convention Center Solo
The Alana Hotel Convention Center Solo
The Alana Hotel and Convention Center - Solo by Aston Hotel
The Alana Hotel and Convention Center - Solo by Aston Colomadu

Soalan lazim

Adakah The Alana Hotel and Convention Center - Solo by Aston mempunyai kolam?

Ya, hartanah ini mempunyai kolam renang terbuka dan kolam kanak-kanak.

Adakah The Alana Hotel and Convention Center - Solo by Aston mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di The Alana Hotel and Convention Center - Solo by Aston?

Hartanah ini tidak menawarkan parkir.

Apakah masa daftar masuk di The Alana Hotel and Convention Center - Solo by Aston?

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa.

Apakah masa daftar keluar di The Alana Hotel and Convention Center - Solo by Aston?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari.

Adakah The Alana Hotel and Convention Center - Solo by Aston memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik lapangan terbang yang beroperasi (tersedia atas permintaan). Fi sebanyak IDR200000 setiap kenderaan dikenakan.

Di manakah terletaknya The Alana Hotel and Convention Center - Solo by Aston?

Terletak di Colomadu, hotel ini sejauh 2 bt (3 km) dari UMS, Universiti Muhammadiyah Surakarta dan Solo Square. De' Tjolomadoe dan The Heritage Palace juga dalam jarak 3 bt (5 km).

Ulasan

The Alana Hotel and Convention Center - Solo by Aston Ulasan

8.2

Sangat Baik

8.2

Kebersihan

7.2

Lokasi

8.0

Kakitangan & perkhidmatan

7.6

Mesra alam

8.2

Keadaan hartanah & kemudahan
Penilaian 10 - Cemerlang. 25 daripada 61 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 21 daripada 61 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 8 daripada 61 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 5 daripada 61 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 2 daripada 61 ulasan

Ulasan

4/10 Lemah

sanae

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Kebersihan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
枕に髪の毛がついていて、不衛生さを感じた。 シャワーのお湯はぬるかった。 客室に前の客の強い香水?の匂いが残っていて不快だった。
Menginap 1 malam pada Okt 2025

8/10 Baik

MASASHI

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
よかった
Menginap 1 malam pada Ogo 2025

6/10 Boleh diterima

KAZUO

Menginap 2 malam pada Apr 2025

8/10 Baik

junichiro

Menginap 1 malam pada Apr 2025

10/10 Cemerlang

Andy

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Overall satisfied Bathroom a bit out of date, sink to big, no space for personal toiletries
Menginap 2 malam pada Feb 2025

6/10 Boleh diterima

GATOT, Voorschoten

Mengembara bersama pasangan
Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan
The hotel was bit disappointing. Cleanliness was below average. Delux room layout felt cramped and poorly designed. Breakfast starting ramadan was bland and less choice Staff were oke and good hospitality. Overall, it didn’t meet expectations, and I wouldn’t recommend it.
Menginap 3 malam pada Mac 2025

10/10 Cemerlang

JAE YONG

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Menginap 3 malam pada Ogo 2024

10/10 Cemerlang

Munther

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Several restaurants nearby.
Menginap 2 malam pada Apr 2024

8/10 Baik

Francisca

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 2 malam pada Mei 2023

4/10 Lemah

Donald

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
I will never book this hotel again. The restaurant is poorly managed. Arrived at breakfast . Every item I was interested in was cold. They had a western selection that looked disgusting. No water in the room. They had a container that you could fill in the hallway. Warm water., They had beer on the menu...they had only 1 brand available . The dinner was so small I could have eaten 3.
Menginap 2 malam pada Jan 2023

8/10 Baik

TOMOHARU, YAO

Menginap 1 malam pada Jan 2023

8/10 Baik

windy

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Love the bed and pillows. Amazing.. facilities is great, staff is great.

8/10 Baik

PATRICIA

Menginap 2 malam pada Dis 2022

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Secara umum bagus, item di bathroom perlu di tingkatkan
Menginap 2 malam pada Jul 2019

4/10 Lemah

muhtar

Tidak sukakan: Kebersihan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Mei 2019

8/10 Baik

Endang

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Feb 2019

8/10 Baik

Adolfus

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Great hotel.. centrally located. Great facilities incl. Free Airport Shuttle. The lady who was at the check in area was unfriendly and not willing to help me with checking in so i had to wait for another staff while she was actually there doing nothing.
Menginap 2 malam pada Dis 2018

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Nice hotel near the city... family friendly.. cozy lounge and good local meals combine with local hospitality
Menginap 1 malam pada Dis 2018

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Menginap 2 malam pada Okt 2018

8/10 Baik

YULI

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Kebersihan

Time to throw away the old towel

Staffs are nice and helpful. I doubt for the cleanliness of the towel. Towel a bit greyish, smell weird.
Menginap 1 malam pada Ogo 2018

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan

Hotel biasa saja utk kelas bintang 4

Semuanya biasa aja, tidak ada kesan hotel ini berbintang 4
Menginap 3 malam pada Jul 2018

10/10 Cemerlang

Robert, Jakarta

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Hotel near highway

Best hotel in solo, cleanest room, exciting facilities, but little bit poor in breakfast.
Menginap 1 malam pada Jun 2018

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Jun 2018

8/10 Baik

Grant

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Jun 2018

2/10 Teruk

Charles

Sukakan: Kebersihan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan

Pelayanan resepsionis yang sangat buruk

Saya sangat..sangat kecewa untuk pengalaman saya menginap di hotel ini. Sangat kecewa dengan pelayanan oleh resepsionis bernama Reni yang membuat saya menunggu hingga sejam di lobby, dengan tanpa kepastian kapan secepatnya bisa mendapatkan kamar yang sudah saya book lewat hotels.com sehari sebelumnya. Dengan alasan kamar superior penuh semua dan masih dibersihkan. Saya dibuat menunggu dari jam 13.05 hingga 14.00, sampai saya harus 5x bolak balik tanyakan kepada Reni apakah membersihkan (hanya) satu kamar superior dengan 2 bed dan no smoking, membutuhkan waktu hampir 1 jam ????? Dan akhirnya saya minta dipertemukan dengan front office manager, lalu dijawab dengan alasan yang sama, sampai jam 13.55 masih belum satupun kamar yang ready. Logis??? Alasannya sangat tidak masuk akal, dijawab ada grup yang semua tamunya minta 'late check out' sampai jam 13.00. Logis??? Jika memang semua kamar superior kena 'late check out'. Masa membersihkan satu kamar pun tidak ada yg ready selama hampir 1 jam saya menunggu??? Dan si resepsionis bernama Reni pun sangat sangat tidak tanggap melakukan follow up ke bagian kamar yg sudah ready. Saya hampir tiap bulan menginap di hotel Alana sini, tetapi bahkan tanggapan untuk komplain saya ke front office manager pun juga sangat mengecewakan, dengan saya diberi alternatif 'smoking room', setelah saya menunggu lama di lobby. Dan akhirnya di jam 14.00 saya baru bisa menerima kunci kamar.