Hotel Grasia Semarang

Hartanah 3.5 bintang
Hotel untuk dewasa sahaja yang terdapat meja/kaunter hadapan 24 jam dan restoran

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk Hotel Grasia Semarang

Depan hartanah
Kolam renang tertutup
Sarapan, makan tengah hari, makan malam dihidangkan; masakan Indonesia
Tempat letak kenderaan sendiri percuma
Meja sambut tetamu

Ulasan

6.4 daripada 10

Kemudahan popular

  • Parkir tersedia
  • Sarapan tersedia
  • Perkhidmatan bilik
  • Pengemasan
  • Dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam sehari, 7 hari seminggu

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 5 daripada 5 bilik

Superior Twin Room

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Peralatan tempat tidur premium
Langsir/tirai gelap terus
Kipas siling
Bilik mandi persendirian
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 2 Katil Bujang (Single)

Deluxe Twin Room

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Peralatan tempat tidur premium
Langsir/tirai gelap terus
Kipas siling
Bilik mandi persendirian
  • 20 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 2 Katil Bujang (Single)

Deluxe Twin Room

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Peralatan tempat tidur premium
Langsir/tirai gelap terus
Kipas siling
Pengering rambut
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 2 Katil Bujang (Single)

Suite

Sorotan

Ruang duduk berasingan
Kalis bunyi
Penyaman udara
Peti sejuk
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Peralatan tempat tidur premium
Langsir/tirai gelap terus
  • 26 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Executive Room

Sorotan

Ruang duduk berasingan
Kalis bunyi
Penyaman udara
Peti sejuk
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Peralatan tempat tidur premium
Langsir/tirai gelap terus
  • 23 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Terletak di Semarang, Hotel Grasia Semarang berada berhampiran dengan lapangan terbang dan berhampiran stesen kereta api. Ciputra Mall Semarang dan Paragon City Mall Semarang disarankan untuk dikunjungi jika anda ingin membeli-belah, sementara mereka yang ingin menikmati keindahan semula jadi kawasan ini boleh menerokai Taman Indonesia Kaya dan Taman Simpang Lima.
Peta
Jl. S Parman No. 29, Semarang, 50231

Tempat berdekatan

  • Hospital Kariadi Semarang - 20 min berjalan kaki - 1.7 km
  • Lawang Sewu - 2 min memandu - 2.8 km
  • DP Mall Semarang - 3 min memandu - 3.1 km
  • Taman Simpang Lima - 3 min memandu - 2.5 km
  • Paragon City Mall Semarang - 4 min memandu - 4.8 km

Bergerak

  • Semarang Tawang Station - 16 minit memandu
  • Semarang (SRG-Lapangan Terbang Antarabangsa Ahmad Yani) - 14 minit memandu

Restoran

  • ‪Mom Milk - ‬10 min berjalan kaki
  • ‪The Tavern - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Horapa - ‬7 min berjalan kaki
  • ‪The Harvest, Patissier & Chocolatier, Semarang - ‬8 min berjalan kaki
  • ‪IQOS Partner Strada Coffee - ‬4 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

Hotel Grasia Semarang

Hotel berhampiran dengan lapangan terbang
Di Hotel Grasia Semarang, anda boleh menantikan perkhidmatan pencucian kering/dobi, pusat perniagaan dan restoran. Tetamu boleh menyambung untuk akses Internet wayarles percuma.
Anda juga akan menikmati manfaat seperti:
  • Percuma letak kenderaan sendiri
  • Sarapan bufet (surcaj), daftar keluar ekspres dan perkhidmatan ATM/perbankan
  • Dewan bankuet, bantuan pelancongan/tiket dan tempat simpanan bagasi
Ciri-ciri bilik
Kesemua 116 bilik menampilkan keselesaan seperti peralatan tempat tidur premium dan penyaman udara, di samping sentuhan bermakna seperti Wi-fi percuma dan dinding kalis bunyi.
Lain-lain kemudahan termasuk:
  • Tab mandi atau pancuran, kelengkapan dandanan diri percuma dan pengering rambut
  • 21-inci TV skrin rata dengan saluran TV premium
  • Pembancuh kopi/teh, kipas siling dan setiap hari

Bahasa

Bahasa Inggeris, Bahasa Indonesia

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan RV/bas/trak (surcaj) di tapak hartanah

Makanan dan minuman

  • Setiap hari sarapan bufet tersedia 6:00 hingga 10:00 dengan bayaran: IDR 80,000 seorang
  • 1 restoran

Restoran di tapak hartanah

  • Candi

Aktiviti menarik

  • TV di ruang bersama

Kemudahan

  • ATM
  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Surat khabar di lobi
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan perkahwinan
  • Perkhidmatan rencam

Perkhidmatan perniagaan

  • 1 bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Ambang pintu muat lalu kerusi roda
  • Boleh diakses kerusi roda
  • Kerusi roda di tapak hartanah
  • Kit kebolehcapaian telefon
  • Laluan bebas tangga ke pintu masuk
  • Laluan ke lif mudah diakses kerusi roda
  • Laluan ke pintu masuk yang diterangi dengan baik
  • Lif
  • Meja khidmat rencam mudah diakses kerusi roda
  • Meja pendaftaran mudah diakses kerusi roda
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)
  • Restoran mudah diakses kerusi roda
  • Ruang istirahat mudah diakses kerusi roda
  • Susur tangan di tangga

Lain-lain

  • Dewan bankuet
  • Dewan besar
  • Kawasan merokok yang dikhaskan (boleh dikenakan denda)

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Langsir gelap terus
  • Peralatan tempat tidur premium

Bilik mandi

  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pengering rambut
  • Selipar
  • Tab mandi atau pancuran mandi
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV skrin rata 21-inci dengan saluran kabel premium

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma
  • Panduan makan restoran
  • Pembancuh kopi/teh
  • Perkhidmatan bilik terhad

Lain-lain

  • Bilik kalis bunyi
  • Kipas siling
  • Meja
  • Penyaman udara
  • Penyesuai elektrik
  • Skrin tingkap
  • Telefon

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah malam
Daftar masuk lewat tertakluk kepada ketersediaan
Umur minimum daftar masuk - 23

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 11:30
Daftar keluar ekspres tersedia

Arahan daftar masuk khas

Tetamu mesti menghubungi hartanah lebih awal untuk mendapatkan arahan daftar masuk; kakitangan meja sambut tetamu akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah
Untuk membuat pengaturan daftar masuk, sila hubungi hartanah sekurang-kurangnya 24 jam sebelum ketibaan menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan
Jika anda merancang untuk tiba selepas 18:00, sila hubungi hartanah lebih awal menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak berumur 23 dan ke bawah tidak dbenarkan berada di hartanah untuk dewasa sahaja ini; semua tetamu yang berumur lebih daripada 23 adalah dialu-alukan
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Fi

Anda akan diminta membayar caj-caj berikut di hartanah. Fi mungkin termasuk cukai yang berkenaan:

  • Bayaran cadar: IDR 100000 setiap penginapan, sepenginapan

Kami telah menyertakan semua caj yang disediakan kepada kami oleh hartanah.

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan bufet: kira-kira IDR 80000 seorang
  • Fi perkhidmatan: IDR200000 semalam

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Umur minimum untuk daftar masuk semasa Cuti Musim Bunga adalah 23 tahun
Hartanah ini menerima kad kredit dan kad debit; wang tunai tidak diterima
Penyewa untuk tempoh jangka panjang dialu-alukan

Perkara yang kami harus menyebut

Tetamu di bawah umur 23 tahun tidak dibenarkan di hartanah orang dewasa sahaja ini
Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini
Alkohol tidak disajikan atau dibenarkan di hartanah ini

Hartanah juga dikenali sebagai

Hotel Grasia Semarang
Hotel Grasia
Grasia Semarang
Hotel Grasia
Hotel Grasia Semarang Hotel
Hotel Grasia Semarang Semarang
Hotel Grasia Semarang Hotel Semarang

Soalan lazim

Adakah Hotel Grasia Semarang mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di Hotel Grasia Semarang?

Letak kenderaan sendiri adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di Hotel Grasia Semarang?

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah malam. Daftar masuk lewat tersedia ketika masa terhad.

Apakah masa daftar keluar di Hotel Grasia Semarang?

Daftar keluar adalah jam 11:30.

Di manakah terletaknya Hotel Grasia Semarang?

Terletak berhampiran dengan lapangan terbang, hotel ini sejauh 1 bt (2 km) dari Hospital Kariadi Semarang dan Akademi Kepolisian. Taman Indonesia Kaya dan Sam Poo Kong juga dalam jarak 2 bt (3 km).

Hotel Grasia Semarang Ulasan

Ulasan

6.4
Penilaian 10 - Cemerlang. 2 daripada 9 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 2 daripada 9 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 2 daripada 9 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 1 daripada 9 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 2 daripada 9 ulasan

5.6/10

Kebersihan

7.0/10

Kakitangan & perkhidmatan

5.4/10

Keadaan hartanah & kemudahan

Ulasan

10/10 Cemerlang

Ag, Kuala lumpur

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Makanan di hotel ini sangat sedap

Tiada khidmat iron ke bilik..baju akan digosok oleh staf dgn bayaran
Menginap 3 malam pada Jul 2018

4/10 Lemah

Steddy, Strategis

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Mac 2019

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Kondisi kamar kotor dan bau. Dapat penggantian kamar. Perawatan hotel kurang mendapat perhatian dari management. **. Sarapan masih bagus.***.

2/10 Teruk

Anouk, Delft

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Black mold

I chose this hotel because of the 3,5 stars, the WiFi in the room and the fridge in the room. In my room, I could barely receive a signal. The best signal I got was one bar and it was more off than on. Because I needed WiFi for my work, it was really important to me to get a good WiFi signal. The man at the reception told me a maintenance worker would fix it for me, however even after fixing there was no change in signal. In my room there was no fridge. When I asked where the fridge was, they first told me that I had booked a room without a fridge. I made sure I did book a room with a fridge. When I showed I did book the right room, suddenly none of the rooms had fridges in them... However, the most awful thing of the whole experience, was the horrible fungus smell and sight in the bathroom. It was so awful, I didn't even dare to take a shower even though I really looked forward to it. Because the black mold was all over the bathroom, and the smell was that intens, I decided it was too unhealthy for me to stay in that environment. I had never done that before, but I checked out the same night I checked in and booked another hotel. I would definitely NOT recommend this hotel. This is NOT a 3,5 star hotel.
Menginap 1 malam pada Nov 2017

8/10 Baik

Muhammad

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik
Menginap 2 malam pada Sep 2017

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Pelayanan receptionis ketika check in kurang ramah Ketika kami pesan makanan di restoran, pelayanannya lama & kurang ramah Perlu peningkatan fasilitas kamar mandi, dg mengganti handuk dan gorden bathtub Kran Air panas juga tidak berfungsi
Menginap 2 malam pada Jun 2017

10/10 Cemerlang

Fian

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Hotel murah tapi tidak murahan fasilitasny

Situasi hotel yg nyaman, kamar yg bersih dan pelayanan yg maksimal

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan
Tidak sukakan: Keselesaan bilik

hotel yang nyaman

hotel bagus, tapi sayangnya saya dapat kamar twin padahal saya request kamar double

8/10 Baik

noon, tangerang selatan

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

overall okay

the ac in my room was broken, didn't cool down but in my sister's room is fine. Don't know why i didn't ask for fixing it. Overall the hotel was okay, especially booking through expedia we can get almost half the price.