Le Grand Hotel

Hartanah 3.0 bintang
Hotel di Maubeuge terdapat perkhidmatan spa dan restoran

Pilih tarikh untuk melihat harga

Ulasan

7.6 daripada 10
Baik

Kemudahan popular

  • Spa
  • Bar
  • Sarapan tersedia
  • Dobi
  • Pengemasan
  • Wi-fi percuma
Harga semasa ialah RM256
RM292 jumlah
termasuk cukai & fi
28 Nov - 29 Nov

Pilihan bilik

Double Room, Terrace

8.0 daripada 10
Sangat baik
(1 ulasan)

Sorotan

Teres
Kalis bunyi
Sistem pemanasan
Katil bayi/kot percuma
TV
Pengering rambut
Bilik mandi persendirian
Hulu semburan mandi hujan
  • 15 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Superior Room, City View

Sorotan

Kalis bunyi
Sistem pemanasan
Katil bayi/kot percuma
TV
Pengering rambut
Bilik mandi persendirian
Hulu semburan mandi hujan
20 bilik mandi
  • 20 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Suite, Terrace, City View (Balneo)

Sorotan

Teres
Kalis bunyi
Tab panas persendirian tertutup
Sistem pemanasan
Katil bayi/kot percuma
TV
Bilik mandi persendirian
Hulu semburan mandi hujan
  • 20 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Ratu (Queen)

Basic Double Room

8.0 daripada 10
Sangat baik
(4 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Sistem pemanasan
TV
Pengering rambut
Bilik mandi persendirian
Hulu semburan mandi hujan
20 bilik mandi
Cerek elektrik
  • 15 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Ratu (Queen)

Chambre Double PMR

8.0 daripada 10
Sangat baik
(2 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Sistem pemanasan
TV
Pengering rambut
Bilik mandi persendirian
Hulu semburan mandi hujan
20 bilik mandi
Cerek elektrik
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Ratu (Queen)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
1 Porte De Paris, Maubeuge, NORD, 59600

Tempat berdekatan

  • Kolam Monier - 5 min berjalan kaki - 0.4 km
  • Zoo Maubeuge - 7 min berjalan kaki - 0.6 km
  • Victory Monument (Monumen Kemenangan) - 12 min berjalan kaki - 1.0 km
  • Perkubuan Vauban - 13 min berjalan kaki - 1.2 km
  • Muzium Corps de Garde - 13 min berjalan kaki - 1.2 km

Bergerak

  • Stesen Maubeuge - 5 minit berjalan kaki
  • Lille (LIL-Lesquin) - 58 minit memandu

Restoran

  • ‪McDonald's - ‬5 min berjalan kaki
  • ‪Le Petit Resto - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Au Bureau - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Le Globe - ‬8 min berjalan kaki
  • ‪Le Sebastopol - ‬9 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

Le Grand Hotel

Hotel di pusat bandar raya
Manfaatkan majlis makan percuma setiap hari, teres dan kemudahan dobi di Le Grand Hotel. Manjakan diri anda dengan urut atau perkhidmatan spa lain. Kekal terhubung melalui akses Internet wayarles percuma dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti bar dan restoran.
Anda juga akan menikmati manfaat seperti:
  • Percuma letak kenderaan sendiri
  • Sarapan bufet (surcaj), peti simpan selamat di meja/kaunter hadapan dan hartanah bebas asap rokok
  • Lif, TV di lobi dan kakitangan berbilang bahasa
Ciri-ciri bilik
Semua bilik tetamu di Le Grand Hotel menampilkan manfaat seperti ruang kerja komputer riba, serta kemudahan seperti
Lagi kemudahan termasuk:
  • 20 bilangan bilik mandi dengan kelengkapan dandanan diri percuma dan pengering rambut
  • Cerek elektrik, sistem pemanasan dan setiap hari

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Tempat letak kenderaan percuma di luar tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda tersedia

Makanan dan minuman

  • Setiap hari sarapan bufet tersedia 6:30 hingga 9:30 dengan bayaran: EUR 9.80 untuk orang dewasa dan EUR 9.80 untuk kanak-kanak
  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 restoran
  • Majlis makan pengurus setiap hari percuma

Aktiviti menarik

  • TV di ruang bersama

Mesra keluarga

  • Bilik kalis bunyi
  • Kemudahan dobi

Kemudahan

  • Kemudahan dobi
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Surat khabar percuma di lobi

Perkhidmatan tetamu

  • Kakitangan berbilang bahasa
  • Pengemasan (harian)

Perkhidmatan perniagaan

  • 1 bilik mesyuarat

Kawasan luar

  • Teres

Spa

  • Perkhidmatan spa
  • Urutan

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • 1 ruang letak kenderaan mudah diakses
  • Bilik air awam mudah diakses kerusi roda
  • Laluan ke lif mudah diakses kerusi roda
  • Laluan ke pintu masuk yang diterangi dengan baik
  • Laluan perjalanan mudah diakses kerusi roda
  • Lif
  • Meja khidmat rencam mudah diakses kerusi roda
  • Meja pendaftaran mudah diakses kerusi roda
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)
  • Restoran mudah diakses kerusi roda
  • Spa mudah diakses kerusi roda
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda

Lain-lain

  • 1 bangunan
  • 3 tingkat
  • Dewan bankuet
  • Hartanah bebas asap rokok

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar disediakan

Bilik mandi

  • 20 bilik mandi persendirian
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Kertas tandas
  • Pengering rambut
  • Sabun
  • Syampu
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV

Makanan dan minuman

  • Cerek elektrik

Lain-lain

  • Bilik kalis bunyi
  • Kerusi meja
  • Meja
  • Ruang kerja komputer riba
  • Sistem pemanasan
  • Telefon

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 12:00 tengah hari; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah malam
Daftar masuk awal tertakluk kepada ketersediaan
Daftar masuk lewat tertakluk kepada ketersediaan
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari

Arahan daftar masuk khas

Tiada meja sambut tetamu di hartanah ini
Hos akan menyambut tetamu ketika ketibaan
Maklumat yang disediakan oleh pihak hartanah mungkin diterjemahkan menggunakan alat terjemahan automatik

Pengubahsuaian dan penutupan

Kemudahan berikut ditutup pada Malam Krismas, Hari Krismas, Malam Tahun Baru dan Hari Tahun Baru:
  • Bar/ruang istirahat
  • Tempat makan
  • Spa perkhidmatan penuh
  • Kemudahan dobi
  • Kemudahan mesyuarat

Kaedah akses

Hos akan menyambut anda

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan tidak dibenarkan (haiwan perkhidmatan dialu-alukan dan dikecualikan daripada fi)

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Katil lipat simpan/tambahan tidak tersedia
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Fi

Anda akan diminta membayar caj-caj berikut di hartanah. Fi mungkin termasuk cukai yang berkenaan:

  • Cukai bandar raya dikenakan: EUR 1.10 seorang semalam. Cukai ini tidak dikenakan kepada kanak-kanak di bawah usia 18 tahun.

Kami telah menyertakan semua caj yang disediakan kepada kami oleh hartanah.

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan bufet: kira-kira EUR 9.80 untuk dewasa dan EUR 9.80 untuk kanak-kanak

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit utama; wang tunai tidak diterima

Perkara yang kami harus menyebut

Urus niaga tunai di hartanah ini tidak boleh melebihi EUR1000, disebabkan peraturan negara; untuk butiran lanjut, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat dalam pengesahan tempahan
Tempahan diperlukan untuk perkhidmatan urut dan rawatan spa; tempahan boleh dibuat dengan menghubungi hartanah sebelum ketibaan, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan

Penarafan kebangsaan

Hartanah ini telah menerima penarafan bintang rasminya daripada French Tourism Development Agency, ATOUT France.

Hartanah juga dikenali sebagai

Le Grand Hotel Maubeuge
Le Grand Maubeuge
Grand Hotel Maubeuge
Grand Maubeuge
Le Grand Hotel Hotel
Le Grand Hotel Maubeuge
Le Grand Hotel Hotel Maubeuge

Soalan lazim

Adakah Le Grand Hotel mesra haiwan kesayangan?

Tidak, hanya haiwan perkhidmatan dialu-alukan di hartanah.

Berapa kos yang diperlukan untuk menginap di Le Grand Hotel?

Setakat 26 Nov 2025, harga yang ditemui untuk penginapan 1 malam bagi 2 dewasa di Le Grand Hotel pada 28 Nov 2025 bermula serendah RM 255.93, tidak termasuk cukai dan fi. Harga ini berdasarkan harga satu malam paling rendah yang ditemui dalam 24 jam yang lalu untuk penginapan dalam masa 30 hari akan datang. Harga tertakluk kepada perubahan. Pilih tarikh anda untuk melihat harga yang lebih tepat.

Berapakah fi parkir di Le Grand Hotel?

Letak kenderaan sendiri adalah percuma di hartanah ini; parkir berdekatan juga percuma.

Apakah masa daftar masuk di Le Grand Hotel?

Masa mula daftar masuk: 12:00 tengah hari; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah malam. Daftar masuk lewat tersedia ketika masa terhad.

Apakah masa daftar keluar di Le Grand Hotel?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari.

Di manakah terletaknya Le Grand Hotel?

Terletak di tengah-tengah Maubeuge, hotel ini sejauh 15 minit berjalan kaki dari Zoo Maubeuge, Victory Monument (Monumen Kemenangan) dan Pintu Mons. Perkubuan Vauban dan Muzium Corps de Garde juga dalam jarak 15 minit berjalan kaki. Stesen Maubeuge sejauh 5 minit berjalan kaki dan Stesen Louvroil sejauh 22 minit berjalan kaki.

Ulasan

Le Grand Hotel Ulasan

7.6

Baik

8.4

Kebersihan

7.0

Lokasi

8.0

Kakitangan & perkhidmatan

8.2

Mesra alam

7.6

Keadaan hartanah & kemudahan
Penilaian 10 - Cemerlang. 16 daripada 63 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 28 daripada 63 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 11 daripada 63 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 2 daripada 63 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 6 daripada 63 ulasan

Ulasan

8/10 Baik

Ludovic

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Jul 2025

10/10 Cemerlang

Snc

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Jul 2025

8/10 Baik

Isabelle

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Hôtel correct

Ok pour un séjour d'une nuit. Pas de clim donc assez chaud et étouffant! Tout est très propre. Pas de serviette à notre arrivée. Nous avons dû en demander et elles nous ont été données sans problème. Pas de réserve de papier toilette non plus. Il restait un rouleau entamé.
Menginap 1 malam pada Jul 2025

8/10 Baik

Dawn

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Jacuzzi did not work

Hotel was adequate and clean. Room was a large size and comfortable but the jacuzzi did not work.
Menginap 1 malam pada Apr 2025

10/10 Cemerlang

gaelle

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Nov 2024

6/10 Boleh diterima

Alexandre

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan
Menginap 1 malam pada Jan 2025

10/10 Cemerlang

Sofiane

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 4 malam pada Jan 2025

8/10 Baik

Manabendra Narayan

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Very friendly and helpful staff. Some organizational deficiencies are made up by the motivated staff!
Menginap 2 malam pada Sep 2024

10/10 Cemerlang

Anass

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Très bonne hôtel merci au veilleur de nuit qui nous a laissé regarder le match avec lui.
Menginap 1 malam pada Apr 2024

8/10 Baik

Delphine

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Menginap 3 malam pada Apr 2024

10/10 Cemerlang

Alexandre

Menginap 1 malam pada Apr 2024

8/10 Baik

RONAN

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Restaurant à refaire

Petite chambre mais correct, bonne literie et sdd très agréable Restaurant excellent et accueil sympathique
Menginap 1 malam pada Okt 2023

8/10 Baik

benjamin

Menginap 1 malam pada Sep 2023

6/10 Boleh diterima

TUGDUAL

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Problème d odeurs dans la salle de bain !
Menginap 4 malam pada Sep 2023

6/10 Boleh diterima

XHAFA

On a eu une urgence familiale 2hrs apres notre arrivee J’espere que la gerance fera un geste commercial 😕😕😕
Menginap 1 malam pada Mac 2023

8/10 Baik

Amandine

Menginap 1 malam pada Dis 2022

10/10 Cemerlang

Jean-Luc

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 2 malam pada Nov 2022

6/10 Boleh diterima

Alain

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
Problème de différence entre la facture de l'hôtel et celle d'hôtels.com
Menginap 2 malam pada Mac 2022

10/10 Cemerlang

Thierry

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Étape affaire

Non comment
Menginap 1 malam pada Dis 2021

8/10 Baik

Paul

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Okt 2021

10/10 Cemerlang

Pierrick

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Menginap 1 malam pada Jun 2021

2/10 Teruk

Märta

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

They charged me twice for the hotel

I booked my stay through hotels.com and paid the hotel in advance. However, the hotel charged me full price when I checked out. I have emailed the hotel and they say they haven't received a payment before. They told me to send a proof of payment, which I did. I sent them a detailed receipt but they said it wasn't enough. After that they just stopped responding to me. I should not even have to send them a receipt. Hotels.com are trying to fix this for me, but the hotel staff are all struggling with English. They also charged me for breakfast every morning, claiming they asked me if I wanted breakfast when I checked in. I'm 100% sure they never asked me. I had breakfast the first day, but there was not much I could eat due to allergies, so I bought my own breakfast elsewhere the other days. It's been 11 days now and I haven't heard more from them.
Menginap 4 malam pada Mei 2021

2/10 Teruk

Alexandre

Sukakan: Kebersihan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Menginap 2 malam pada Feb 2021

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Menginap 3 malam pada Nov 2020

8/10 Baik

RAPHAEL

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Sep 2020