Pasaran Expedia Rewards • Terma dan Syarat
Terma dan Syarat Expedia® Rewards
Semakan Terakhir: 20 Februari 2025
Diguna pakai mulai 20 Februari 2025
Expedia Rewards ("Program") ditawarkan kepada pelanggan Expedia.com.my dan aplikasi Expedia Malaysia atas budi bicara Expedia, Inc. (“Expedia”), dan terbuka kepada individu yang berumur lapan belas (18) tahun dan ke atas, mempunyai alamat e-mel yang sah serta mendaftar dalam Program ("Ahli"). Dengan menyertai Program, Ahli boleh memperoleh Mata untuk tempahan dan melengkapkan perjalanan yang layak menerusi Laman Expedia; serta boleh menebus Mata yang tersedia ke arah Penebusan Ganjaran, tertakluk kepada ketersediaan dan Terma dan Syarat ini. Istilah "anda" dalam keseluruhan Terma dan Syarat ini merujuk pada mana-mana Ahli.
Penerimaan Terma dan Syarat ini
Penyertaan anda yang berterusan dalam Program sebagai Ahli menandakan penerimaan anda kepada Terma dan Syarat ini. Versi Terma dan Syarat ini yang terdapat di laman web pada masa ini di www.expedia.com.my/lp/b/exp-rewards-terms, akan diguna pakai sehingga 31 Januari 2022 dan akan menggantikan semua versi Terma dan Syarat yang sebelum ini. Terma dan Syarat yang dikemas kini ini akan diguna pakai bermula 1 Februari 2022.
Keahlian dalam Program akan terbatal jika dilarang oleh undang-undang di negeri atau negara kediaman Ahli dan Terma dan Syarat ini tertakluk kepada perubahan yang perlu bagi mematuhi undang-undang atau peraturan tersebut.
Perubahan kepada Terma dan Syarat ini
Dari semasa ke semasa Expedia boleh mengubah Terma dan Syarat ini mengikut budi bicaranya. Kami akan sentiasa terus memberikan kepada anda notis tentang sebarang perubahan yang dibuat sebelum perubahan tersebut berkuat kuasa. Jadual di bawah menunjukkan beberapa maklumat penting tentang notis yang kami akan berikan untuk jenis-jenis perubahan:
Perubahan |
Tempoh Pemberitahuan |
Perubahan kepada Terma dan Syarat yang sebahagian besarnya membataskan (a) cara Mata diperoleh dan ditebus oleh Ahli (atau mana-mana tingkat keahlian); atau (b) Manfaat Program untuk Ahli (atau mana-mana tingkat keahlian) |
Pada bila-bila masa dengan memberi Ahli tempoh notis bertulis yang munasabah. |
Mana-mana perubahan lain kepada Terma dan Syarat |
Pada bila-bila masa tanpa notis awal kepada Ahli di mana perubahan memberi manfaat kepada anda atau tidak memberikan kesan langsung kepada anda. Perubahan ini akan diguna pakai bermula tarikh ia diterbitkan di https://www.expedia.com.my/lp/b/exp-rewards-terms. Untuk semua perubahan lain, pada bila-bila masa dengan memberikan anda notis bertulis. |
Kami akan menghantar sebarang notis bertulis kepada butiran hubungan yang anda telah berikan kepada kami untuk Akaun anda. Anda bertanggungjawab untuk mengemas kini butiran hubungan anda jika dan apabila ada perubahan. Penyertaan anda yang berterusan dalam Program sebagai Ahli selepas tempoh notis di atas menandakan penerimaan anda kepada perubahan Terma dan Syarat seperti yang dimaklumkan.
Aktiviti Ahli yang Tidak Wajar
Expedia berhak atas budi bicara mutlaknya untuk membatalkan kelayakan mana-mana Ahli yang didapati oleh Expedia bahawa Ahli mengubah operasi Program atau bertindak menyalahi Terma dan Syarat ini atau dengan cara yang palsu atau mengelirukan. Apa-apa percubaan oleh mana-mana Ahli untuk menjejaskan pengendalian sah Program mungkin merupakan pelanggaran undang-undang jenayah dan sivil dan jika percubaan tersebut dilakukan atau diancam, Expedia berhak untuk mendapatkan tuntutan daripada mana-mana individu tersebut sehingga tahap sepenuhnya yang dibenarkan oleh undang-undang.
Expedia berhak untuk memantau semua aktiviti akaun. Jika Expedia mempunyai alasan yang munasabah untuk mempercayai bahawa Akaun anda menunjukkan tanda-tanda aktiviti pemalsuan, tindakan tidak wajar atau mencurigakan (keseluruhannya, “Aktiviti Tidak Wajar”), Expedia boleh menutup atau membekukan Akaun anda dengan serta-merta dan sekiranya Aktiviti Tidak Wajar tersebut didapati berlaku, anda boleh kehilangan Mata atau Ganjaran Penebusan yang terkumpul. Jika anda telah melakukan apa-apa Aktiviti Tidak Wajar, Expedia berhak mengambil apa-apa tindakan undang-undang yang diperlukan dan mungkin berhak untuk merampas apa-apa Ganjaran Penebusan sebagai hasil daripada aktiviti tersebut. Selain itu, anda mungkin bertanggungjawab terhadap kerugian kewangan kepada Expedia, termasuk kos litigasi dan ganti rugi, dan anda tidak dibenarkan untuk menyertai Program pada masa akan datang. Tempahan yang Layak yang didapati berkaitan dengan Aktiviti Tidak Wajar akan menyebabkan Mata mereka ditarik balik, dan Akaun yang berkaitan dengan aktiviti tersebut akan dibekukan daripada pemerolehan Mata atau aktiviti penebusan selanjutnya. Bagi mencabar pembekuan akaun, Mata yang ditarik balik atau Ganjaran Penebusan yang dirampas, sila hubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan menggunakan pautan pada halaman ini.
Liabiliti
Expedia tidak memberi jaminan, waranti atau perwakilan dalam sebarang bentuk berkaitan dengan Program, melainkan apabila jaminan atau waranti tertentu tidak boleh dikecualikan di bawah undang-undang yang berkaitan. Tiada kandungan dalam Terma dan Syarat ini bertujuan untuk mengecualikan atau menyekat apa-apa hak tidak boleh dikecualikan yang mana-mana Ahli ada di bawah undang-undang yang berkaitan.
Sehingga tahap sepenuhnya yang dibenarkan di bawah undang-undang, anda melepaskan Expedia dan anggota gabungannya, pembekal dan rakan kongsi daripada semua liabiliti berkenaan dengan perolehan, penebusan, dan penggunaan Mata, termasuk apa-apa Ganjaran Penebusan yang mungkin hilang, dicuri atau dimusnahkan selepas diterima, selain apabila liabiliti tersebut diakibatkan atau berpunca daripada kelalaian atau pemalsuan Expedia. Pembekal dan rakan kongsi Expedia tidak berkenaan dengan atau bertanggungjawab untuk pentadbiran Program dengan apa-apa cara.
Penamatan Terma dan Syarat ini
Sehingga tahap sepenuhnya yang dibenarkan di bawah undang-undang, Expedia berhak, atas budi bicaranya, untuk menyekat ketersediaan Program kepada mana-mana individu, pada bila-bila masa, untuk apa-apa sebab, dengan notis bertulis awal dan tanpa liabiliti kepada anda.
Program tiada tarikh penamatan yang dipratentukan dan mungkin diteruskan sehingga masa yang Expedia membuat keputusan untuk menamatkan Program. Expedia boleh menamatkan Program pada bila-bila masa. Semasa penamatan, anda akan mempunyai tempoh tiga puluh (30) hari daripada tarikh penamatan Program diumumkan untuk menggunakan baki Mata yang tersedia dalam Akaun anda. Selepas tarikh tersebut, apa-apa Mata akan terbatal tanpa pampasan.
Privasi
Ia merupakan syarat keahlian Program bahawa Ahli membenarkan Expedia untuk mengumpul, menggunakan dan mendedahkan maklumat peribadi yang dikumpul oleh Expedia selaras dengan Kenyataan Privasi yang tersedia di www.expedia.com.my/privacy serta semua undang-undang privasi dan perlindungan data yang berkaitan.
Pemasaran
Apabila Expedia ingin memasarkan produk atau perkhidmatannya kepada anda, Expedia hanya akan berbuat demikian selepas mendapat kebenaran daripada anda. Jika anda menerima maklumat promosi dan tidak ingin menerima maklumat ini lagi, sila hubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan untuk meminta dikeluarkan daripada senarai pemasaran, atau menggunakan kemudahan berhenti melanggan yang disertakan dalam komunikasi pemasaran Expedia. Expedia akan memaklumkan permintaan tersebut dengan kadar segera, namun boleh mengambil masa tidak lebih daripada 30 hari selepas permintaan tersebut diterima.
Definisi
"Akaun" bermaksud sebuah akaun di mana nama pengguna anda kata laluan dihasilkan dengan Expedia bagi memberikan akses kepada Expedia Rewards.
“Mata Asas” merupakan mata utama yang boleh diperoleh sebagai sebahagian daripada program Expedia Rewards selaras dengan Terma dan Syarat. Mata asas diperoleh untuk Tempahan yang Layak.
“Mata Bonus” merupakan Mata tambahan yang diperoleh dalam Program dan boleh diperoleh menerusi:
(a) tawaran promosi mata bonus untuk promosi istimewa yang ditawarkan kepada Ahli dari semasa ke semasa (syarat-syarat yang berkaitan dengan promosi tersebut akan diberikan semasa tempoh promosi; atau
(b) tawaran mata bonus yang ditawarkan kepada Ahli dari semasa ke semasa sebagai manfaat Expedia Rewards dan boleh menyertakan manfaat seperti mata bonus tambahan yang diperoleh dengan tingkat keahlian tertentu, mata bonus tambahan yang diperoleh apabila menempah menerusi Aplikasi Expedia atau apabila menempah hartanah VIP Access. Tawaran mata bonus ini akan disenaraikan di bawah manfaat tingkat yang relevan yang boleh ditemui di sini.
“Perjalanan yang Dilengkapkan” bermaksud Ahli, atau pengembara lain yang menempah di bawah Akaun, mesti melengkapkan penginapan di Hotel yang Layak atau Sewaan Penginapan yang Layak, terbang dengan Penerbangan yang Layak, telah menggunakan tiket untuk Aktiviti yang Layak atau telah melengkapkan Pakej yang Layak.
“Ringgit” atau “RM” bermaksud Ringgit Malaysia.
“Sewaan Penginapan yang Layak” bermaksud tempahan penginapan berasingan sebagai alternatif kepada hotel seperti pangsapuri, rumah, vila berperabot atau kompleks kondominium tempat peranginan yang diuruskan secara profesional, yang ditempah di Laman Expedia yang dilengkapkan oleh Ahli Expedia Rewards atau tidak dibatalkan.
“Aktiviti yang Layak” bermaksud apa-apa aktiviti prabayar dan berasingan yang ditempah di Laman Expedia yang dilengkapkan oleh Ahli Expedia Rewards atau tidak dibatalkan.
"Tempahan yang Layak” bermaksud menempah apa-apa Aktiviti yang Layak, Penerbangan yang Layak, Hotel yang Layak, Sewaan Penginapan yang Layak dan Pakej yang Layak di Laman Expedia.
"Penerbangan yang Layak” bermaksud apa-apa penerbangan berasingan (atau beberapa penerbangan) yang ditempah di Laman Expedia dalam satu tempahan yang dilengkapkan oleh Ahli Expedia Rewards atau tidak dibatalkan.
"Hotel yang Layak” bermaksud apa-apa hotel prabayar dan berasingan yang ditempah di Laman Expedia yang dilengkapkan oleh Ahli Expedia Rewards atau tidak dibatalkan.
"Pakej yang Layak” bermaksud apa-apa Hotel + Penerbangan prabayar yang ditempah bersama di Laman Expedia yang dilengkapkan oleh Ahli Expedia Rewards atau tidak dibatalkan.
"Laman Expedia" bermaksud Expedia.com.my atau aplikasi mudah alih Expedia Malaysia.
“Tingkat Tempahan yang Layak” bermaksud Tempahan yang Layak yang layak dikira sebagai Elemen Perjalanan.
“Bayar Sekarang” bermaksud pilihan “Bayar Sekarang” semasa semakan keluar sebelum melengkapkan Tempahan yang Layak. Jika anda memilih pilihan “Bayar Sekarang”, Expedia akan mengecaj jumlah kepada kaedah bayaran pilihan anda dalam Ringgit dengan serta-merta selepas menolak apa-apa Mata Expedia Rewards atau kupon yang digunakan semasa semakan keluar.
“Mata” diperoleh sebagai sebahagian daripada Expedia Rewards selaras dengan Terma dan Syarat dan boleh bermaksud Mata Asas, Mata Bonus atau gabungan kedua-duanya. Mata boleh diperoleh selepas melakukan Tempahan yang Layak serta untuk tawaran mata bonus.
"Manfaat Program" bermaksud manfaat tambahan yang pelanggan terima dengan menjadi sebahagian daripada Expedia Rewards seperti yang dinyatakan di sini dan dikemas kini dari semasa ke semasa.
“Hartanah” bermaksud Sewaan Penginapan yang Layak dan/atau Hotel yang Layak.
“Ganjaran Penebusan” bermaksud menempah di Laman Expedia yang boleh dibayar (atau dibayar sebahagian) dengan penebusan Mata atau Kupon Ganjaran oleh Ahli di bawah Terma dan Syarat ini. Setiap 25 mata yang diperoleh boleh digunakan untuk mendapatkan diskaun sebanyak RM1 untuk penebusan yang layak di masa akan datang.
“Elemen Perjalanan” merupakan kaedah mengira kemajuan tingkat anda.
Keahlian Program
Bagi memperoleh Mata untuk Tempahan yang Layak, anda mestilah Ahli Program sebelum membuat Tempahan yang Layak dan log masuk ke Akaun anda semasa membuat Tempahan yang Layak. Tiada Mata akan diperoleh untuk tempahan yang dibuat di Laman Expedia apabila anda tidak log masuk ke Akaun anda atau jika anda mendaftar Akaun selepas menempah namun sebelum perjalanan dilengkapkan.
Sebagai Ahli Program, anda akan menerima kemas kini berkaitan Akaun dengan kerap melalui e-mel. Anda tidak boleh berhenti menerima kemas kini berkaitan Akaun berkala. Jika anda ingin berhenti menerima e-mel begini daripada Expedia, anda mesti menutup Akaun anda. Ahli boleh menutup Akaun mereka dengan menghubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan. Keupayaan anda untuk memperoleh dan menebus Mata serta menuntut apa-apa Faedah Program akan digantung selepas penutupan Akaun anda. Jika anda menutup Akaun anda, anda tidak lagi mempunyai akses kepada profil anda atau akses kepada maklumat penyata akaun anda, tiada Mata akan dikumpulkan untuk tempahan pada masa akan datang, dan apa-apa Mata terkumpul tidak akan tersedia untuk digunakan pada Ganjaran Penebusan dan akan tamat tempoh dengan serta-merta dari tarikh penutupan. Anda tidak boleh mengaktifkan semula Akaun yang ditutup. Jika anda ingin menyertai semula Program di masa akan datang, anda perlu mendaftar akaun baharu.
Memperoleh Mata
Mata hanya boleh diperoleh oleh pemilik Akaun menerusi mana-mana Tempahan yang Layak yang telah dibuat. Individu tambahan yang dinamakan sebagai pengembara pada jadual perjalanan tidak akan memperoleh mata. Jika anda menempah perjalanan untuk individu lain sebagai pengatur perjalanan dengan menggunakan Tetapan Pengatur dalam akaun Expedia, akaun individu yang anda gunakan untuk menempah perjalanan akan memperoleh Mata bagi Tempahan yang Layak hanya jika Akaun mereka berdaftar dalam Program dan mereka mempunyai Akaun yang aktif.
Selepas membuat Tempahan yang Layak, bilangan Mata yang dijangka akan diperoleh akan berada dalam status menunggu kelulusan. Bilangan Mata yang menunggu kelulusan yang dikira pada masa Tempahan yang Layak dibuat adalah berdasarkan butiran pada jadual perjalanan yang ditempah. Perubahan atau pembatalan pada jadual perjalanan yang ditempah boleh mengakibatkan perbezaan antara bilangan Mata yang menunggu kelulusan dan bilangan sebenar Mata yang diperoleh untuk jadual perjalanan tersebut. Mata yang menunggu kelulusan tidak layak untuk digunakan pada Ganjaran Penebusan. Untuk Mata yang menunggu kelulusan beralih daripada status menunggu kelulusan kepada tersedia, Tempahan yang Layak mestilah berubah kepada Perjalanan yang Dilengkapkan dan Mata akan tersedia dalam Akaun anda berdasarkan tempoh yang dikenal pasti dalam carta Pemberian/Penyelarasan di bawah. Sebaik sahaja dalam status tersedia, Mata layak digunakan oleh Ahli ke arah Ganjaran Penebusan.
Tiada Mata akan diperoleh untuk fi perubahan atau pembatalan yang dikenakan oleh pembekal.
Jika anda menggunakan kupon apabila membuat Tempahan yang Layak, nilai kupon tersebut akan ditolak sebelum mengira Mata. Jika terdapat jumlah tambahan yang perlu dibayar kepada pembekal perjalanan semasa melakukan perjalanan, mendaftar masuk atau mendaftar keluar (seperti cukai bandar atau fi tempat peranginan) jumlah tersebut tidak akan disertakan apabila mengira Mata (meskipun jumlah tersebut disertakan dalam jumlah yang dipaparkan apabila menempah).
Apabila tempahan dibuat menggunakan apa-apa Mata atau Kupon Ganjaran, Ahli tidak layak untuk memperoleh Mata atau Mata Bonus pada bahagian tempahan tersebut.
Expedia berhak untuk menarik balik atau membatalkan Mata yang tersedia atau menunggu kelulusan pada bila-bila masa untuk Perjalanan yang Tidak Dilengkapkan.
Mata akan ditarik balik atau dibatalkan sekiranya Ahli menerima bayaran balik atau kredit, sama ada daripada Expedia, pembekal, institusi kewangan atau pengeluar kad. Apabila Ahli menerima sebahagian bayaran balik atau kredit sama ada daripada Expedia atau pembekal disebabkan oleh pembatalan dalam tetingkap pembatalan, tiada Mata akan diperoleh. Apabila Ahli menerima sebahagian bayaran balik atau kredit sama ada daripada Expedia atau pembekal dan Mata ditebus untuk membayar sebahagian atau sepenuhnya Tempahan yang Layak, Mata yang digunakan akan dikembalikan ke Akaun Ahli. Mata yang diperoleh melalui penipuan, aktiviti pemalsuan atau maklumat tidak benar akan ditarik balik atau dibatalkan oleh Expedia.
Jika akaun anda tidak memaparkan bilangan Mata yang betul seperti yang anda sepatutnya terima seperti yang ditentukan oleh Expedia, Expedia berhak untuk memaklumkan kepada anda tentang ketidaktepatan tersebut dan melaraskan baki Mata anda bagi membetulkan ketidaktepatan tersebut. Jika anda percaya bahawa Akaun anda menjadi subjek kepada apa-apa aktiviti yang meragukan, sila hubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan dengan serta-merta. Jika dapat ditentukan bahawa anda ialah mangsa penipuan, Mata yang anda peroleh mungkin akan dipindahkan kepada Akaun baharu.
Baki Mata anda dan aktiviti penebusan dapat diakses pada halaman Aktiviti Expedia Rewards anda. Mata dan Faedah Program tidak mempunyai nilai tunai dan tidak boleh dipindahkan ke Akaun/Ahli lain atau ditebus sebagai tunai. Mata tidak boleh diberikan, dijual, dipindahkan, dan/atau dicagarkan oleh anda kepada mana-mana pihak ketiga. Anda tidak mempunyai hak harta atau faedah undang-undang lain dalam Mata. Anda bertanggungjawab untuk apa-apa liabiliti cukai peribadi yang mungkin berkaitan dengan penyertaan dalam Program dan penebusan apa-apa ganjaran.
Jika anda percaya bahawa anda tidak menerima bilangan Mata yang betul untuk Tempahan yang Layak, anda mesti menghubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan dalam masa seratus lapan puluh (180) hari daripada tarik Perjalanan yang Dilengkapkan. Expedia (dengan sewajarnya) akan membuat penentuan akhir sama ada apa-apa jenis pelarasan Mata dijustifikasikan untuk perjalanan yang berkenaan. Dalam apa-apa keadaan jua, apa-apa Mata akan dipindahkan secara manual daripada status menunggu kelulusan kepada tersedia lebih awal berbanding tempoh yang dikenal pasti dalam carta Pemberian/Penyelarasan Mata di bawah.
Pemberian/Penyesuaian Mata
Selepas membuat Tempahan yang Layak, bilangan Mata yang dijangkakan untuk diperoleh berada dalam status menunggu kelulusan sehingga Tempahan yang Layak menjadi Perjalanan yang Dilengkapkan dan bayaran telah disahkan. Lihat carta di bawah untuk mengetahui tempoh yang mungkin diperlukan untuk Mata dipindahkan daripada status menunggu kelulusan kepada status tersedia.
Tempahan yang Layak |
Masa Pengesahan Mata |
Penerbangan |
30 hari selepas Perjalanan yang Dilengkapkan |
Pakej
|
30 hari selepas Perjalanan yang Dilengkapkan |
Hotel dibayar semasa menempah (“Bayar Sekarang”) |
30 hari selepas Perjalanan yang Dilengkapkan |
Hotel dibayar semasa menginap (“Bayar Kemudian”) |
35 hari selepas Perjalanan yang Dilengkapkan |
Sewaan Penginapan (“Bayar Sekarang”) |
30 hari selepas Perjalanan yang Dilengkapkan |
Sewaan Penginapan (“Bayar Kemudian”) |
35 hari selepas Perjalanan yang Dilengkapkan |
Aktiviti |
30 hari selepas Perjalanan yang Dilengkapkan |
Memperoleh Mata Asas
Mata akan diperoleh pada kadar yang ditentukan dari masa ke masa pada halaman Manfaat Expedia Rewards di www.expedia.com.my/lp/b/exp-rewards-faq
Mata dapat diperoleh dengan membuat Tempahan yang Layak di Laman Expedia apabila anda log masuk ke Akaun anda seperti berikut:
Penerbangan yang Layak
Dapatkan satu (1) Mata Asas untuk setiap dua puluh lima (25) Ringgit yang dibelanjakan pada Tempahan Penerbangan yang Layak yang ditempah menerusi Laman Expedia apabila anda log masuk ke akaun anda
Tempahan yang Layak (bukan penerbangan)
Dapatkan satu (1) Mata Asas untuk setiap lima (5) Ringgit yang dibelanjakan pada Tempahan yang Layak berikut yang ditempah menerusi Laman Expedia apabila anda log masuk ke akaun anda:
- Hotel yang Layak
Terma tambahan hotel: Mata akan dikira berdasarkan jumlah yang dibayar, tidak termasuk cukai dan fi, kepada Expedia semasa menempah (“Bayar Sekarang”). Selain itu, jika anda memilih untuk "Bayar Kemudian" apabila membuat sebarang tempahan hartanah, atau jika bayaran untuk tempahan tidak dibuat kepada Expedia semasa menempah, jumlah yang perlu dibayar kepada hartanah untuk tempahan hartanah seperti yang dipaparkan di Laman Expedia akan ditukarkan kepada Ringgit oleh Expedia untuk tujuan pengiraan Mata. Apa-apa jumlah yang dibayar kepada hartanah (Bayar Sekarang atau Bayar Kemudian) untuk perkhidmatan sampingan yang tidak ditempah di Laman Expedia (termasuk namun tidak terhad kepada perkhidmatan bilik, perkhidmatan spa) tidak layak untuk memperoleh Mata. - Aktiviti yang Layak
- Pakej yang Layak
Tempahan yang Tidak Layak
Tempahan yang berikut tidak layak untuk memperoleh Mata:
- Insurans
- Pakej Penerbangan + Aktiviti
- Pakej Hotel + Aktiviti
- Pakej Hotel + Penerbangan + Aktiviti
- Penerbangan yang ditempah terus melalui laman web syarikat penerbangan, meskipun jika carian penerbangan anda yang asal dibuat di Laman Expedia
Tawaran Promosi Mata Bonus Expedia Rewards
Expedia mungkin menawarkan peluang untuk memperoleh Mata Bonus dari masa ke masa. Semua terma dan syarat yang berkaitan dengan tawaran Promosi Mata Bonus mesti perlu dipenuhi bagi memperoleh Mata Bonus. Mata Bonus diperoleh menerusi Tawaran Promosi Mata Bonus akan disiarkan pada Akaun anda sebagai menunggu kelulusan semasa menempah dan akan bertukar kepada status tersedia selaras dengan terma dan syarat khas untuk tawaran tersebut. Tawaran Promosi Mata Bonus diguna pakai kepada tempahan yang diubah selagi tempahan yang diubah masih memenuhi semua keperluan dan syarat tawaran. Tawaran Promosi Mata Bonus tidak diguna pakai kepada tempahan yang dibatalkan. Tawaran terhad kepada penerima tawaran dan tidak boleh dipindahkan. Tawaran Promosi Mata Bonus tidak boleh ditebus sebagai tunai dan tidak sah jika dilarang oleh undang-undang.
Tamat Tempoh Mata
Mata tidak akan tamat tempoh selagi anda memperoleh Mata pada Tempahan yang Layak atau menebus Ganjaran Penebusan menerusi Laman Expedia pada Akaun anda sekurang-kurangnya sekali setiap lapan belas (18) bulan. Jika tiada aktiviti yang sedemikian, semua Mata yang terkumpul dalam Akaun anda akan tamat tempoh dan tidak akan dikembalikan.
Penebusan Mata
Mata boleh ditebus untuk Ganjaran Penebusan yang mana tertakluk kepada ketersediaan dan sekatan daripada pembekal yang berkenaan.
Mata tidak boleh ditebus untuk tunai dan tiada nilai tunai. Mata tidak boleh digabungkan dengan apa-apa sijil, kupon, diskaun, naik taraf, anugerah atau promosi lain. Mata tidak boleh ditebus untuk penerbangan berasingan, insurans atau pengecualian lain seperti yang disenaraikan di bawah setiap kategori di bawah. Ganjaran Penebusan ditawarkan sebagai item promosi dan tidak sah jika dijual untuk tunai atau pertimbangan lain, atau jika diubah atau disalin, dan tidak boleh dikeluarkan semula jika dimusnahkan, hilang atau dicuri. Penebusan Ganjaran tidak sah jika dilarang oleh undang-undang.
Penebusan Hotel
Ahli boleh menebus Mata yang tersedia untuk membayar kos sebahagian atau sepenuhnya untuk hotel “Bayar Sekarang”, tidak termasuk cukai dan fi. Mata hanya boleh ditebus yang bayaran dibuat kepada Expedia pada masa tempahan apabila pilihan “Bayar Sekarang” diberikan.
Mata tidak boleh digunakan pada kos pembatalan atau penalti pertukaran, yang dibayar sebelum ini untuk tempahan, atau caj pelbagai yang lain. Mata tidak boleh ditebus untuk hartanah “Bayar Kemudian”, atau hartanah yang ditawarkan oleh Vrbo.
Penebusan Pakej Hotel + Penerbangan
Ahli hanya boleh menebus Mata yang tersedia untuk kupon Expedia dalam pelbagai peningkatan ("Kupon Ganjaran") yang boleh digunakan kepada kos pakej yang terhad kepada hotel + penerbangan “Bayar Sekarang” yang ditempah di Laman Expedia. Kupon Ganjaran hanya boleh dikeluarkan kepada nilai sehingga RM1,200. Apabila anda menebus Mata untuk Kupon Ganjaran dalam jumlah yang anda pilih, anda akan diberikan kod Kupon Ganjaran. Kupon Ganjaran yang dikeluarkan akan didepositkan ke dalam Akaun Expedia Ahli, dan boleh ditemui pada halaman kupon dalam "Akaun Saya". Kupon Ganjaran hanya boleh ditebus oleh Ahli. Apa-apa terma dan syarat yang diguna pakai kepada setiap Kupon Ganjaran akan disahkan pada masa dikeluarkan. Mata yang ditebus akan ditolak daripada Akaun anda pada masa yang kod Kupon Ganjaran dikeluarkan.
Kupon Ganjaran hanya boleh ditebus untuk pakej yang terhad kepada tempahan di hotel “Bayar Sekarang” di Laman Expedia + penerbangan yang ditempah di Laman Expedia dan hanya apabila bayaran dibuat kepada Expedia pada masa tempahan. Kupon Ganjaran akan digunakan terlebih dahulu bagi bahagian hotel pakej, kemudian pada bahagian penerbangan pakej anda, dengan menolak apa-apa cukai, fi atau caj yang perlu dibayar dalam pakej. Harap maklum: Apa-apa jumlah kupon yang digunakan kepada bahagian penerbangan pakej akan dibayar balik kepada kad kredit anda selepas pembelian anda disahkan, biasanya dalam masa 10 hari bekerja. Kupon Ganjaran hanya boleh digunakan kepada satu (1) pakej dan satu bilik hotel bagi setiap tempahan. Kupon Ganjaran tidak boleh digunakan untuk tempahan berbilang bilik dalam jadual perjalanan yang sama. Kupon Ganjaran tidak mempunyai nilai tunai. Kupon Ganjaran tidak boleh digabungkan dengan atau digunakan untuk apa-apa sijil, naik taraf, anugerah atau kupon lain. Semua cukai, fi, caj dan surcaj yang diguna pakai pada tempahan, termasuk tanpa had, fi bagasi, naik taraf tempat duduk, orang tambahan, parkir, telefon dan caj lain yang terpakai pada tempahan merupakan tanggungjawab pengembara dan Kupon Ganjaran tidak boleh digunakan untuk jumlah tersebut. Kupon Ganjaran tidak boleh digunakan pada kos pembatalan atau penalti pertukaran, tempahan prabayar fi pentadbiran, atau caj pelbagai yang lain. Kupon Ganjaran tidak sah jika dilarang oleh undang-undang.
Tiada bayaran balik Mata akan dikeluarkan untuk Kupon Ganjaran yang tidak digunakan atau tamat tempoh. Kupon Ganjaran tamat tempoh satu tahun selepas dikeluarkan.
Penebusan Aktiviti
Ahli boleh menebus Mata yang tersedia untuk membayar sebahagian atau kos penuh aktiviti apabila Expedia mengumpul bayaran pada masa tempahan.
Am
Jika mana-mana bahagian Terma dan Syarat ini didapati tidak sah, menyalahi undang-undang atau tidak dapat dikuatkuasakan, kesahihan dan kebolehkuatkuasaan bahagian lain tidak akan terkesan atau terjejas. Kegagalan atau kelewatan kami dalam menguatkuasakan mana-mana bahagian dalam Terma dan Syarat ini pada bila-bila masa tidak mengetepikan hak kami untuk menguatkuasakan bahagian yang sama atau yang lain di masa akan datang.
Terma dan Syarat ini (serta terma dan syarat lain yang dirujuk di sini) mewakili keseluruhan perjanjian antara anda dengan Expedia berkaitan dengan Program dan ia menggantikan semua komunikasi dan cadangan terdahulu atau masa sekarang, sama ada elektronik, lisan atau bertulis, antara anda dengan kami berkaitan dengan Program.
Terma dan Syarat ini ditadbir oleh undang-undang Singapura. Anda dengan ini memberi kebenaran kepada bidang kuasa eksklusif serta lokasi mahkamah di Singapura dalam semua pertikaian yang timbul berkaitan dengan keahlian anda dalam Program ini.