Shangri-La Jeddah

Hartanah 5.0 bintang
Hotel mewah yang terdapat spa perkhidmatan penuh dan pusat kecergasan 24 jam

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk Shangri-La Jeddah

1 bilik tidur, bar mini, peti besi dalam bilik
Geladak matahari
Bahagian luar
Apartment, 1 Bedroom | Ruang tamu | TV Pintar
1 bilik tidur, bar mini, peti besi dalam bilik

Ulasan

8.0 daripada 10
Sangat baik

Kemudahan popular

  • Bar
  • Kolam
  • Parkir tersedia
  • Spa
  • Sarapan tersedia
  • Gim
Harga semasa ialah RM1,806
RM2,180 jumlah
termasuk cukai & fi
30 Jun - 1 Jul

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 13 daripada 13 bilik

Suite, 1 Katil Raja (King), Sea View (Horizon)

Sorotan

Balkoni
Ruang makan berasingan
Ruang duduk berasingan
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Meja makan
  • 118 meter persegi
  • Boleh menampung 4
  • 1 Katil Raja (King)

Superior Room, 2 Katil Bujang (Single), City View

Sorotan

Balkoni
Ruang duduk berasingan
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
TV Pintar
Bilik tidur berasingan
  • 53 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 2 Katil Bujang (Single)

Deluxe Side Sea View 1 King Bed

Sorotan

Balkoni
Ruang duduk berasingan
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
TV Pintar
Bilik tidur berasingan
  • 52 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Superior Room, 1 Katil Raja (King), City View

Sorotan

Balkoni
Ruang duduk berasingan
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
TV Pintar
Bilik tidur berasingan
  • 52 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Deluxe Side Sea View ,2 Twin Beds

Sorotan

Balkoni
Ruang duduk berasingan
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
TV Pintar
Bilik tidur berasingan
  • 52 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 2 Katil Bujang (Single)

Suite, 1 Katil Raja (King), City View (Horizon)

Sorotan

Balkoni
Ruang makan berasingan
Ruang duduk berasingan
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Meja makan
  • 118 meter persegi
  • Boleh menampung 4
  • 1 Katil Raja (King)

Suite, 2 Bedrooms (Horizon King)

Sorotan

Balkoni
Ruang duduk berasingan
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Meja makan
TV Pintar
  • 169 meter persegi
  • Boleh menampung 6
  • 2 Katil Raja (King)

Apartment, 1 Bedroom

Sorotan

Balkoni
Ruang makan berasingan
Ruang duduk berasingan
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Meja makan
  • 105 meter persegi
  • Boleh menampung 4
  • 1 Katil Raja (King)

Suite, 2 Katil Bujang (Single) (Sea and City View (Horizon))

Sorotan

Balkoni
Ruang duduk berasingan
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
TV Pintar
Bilik tidur berasingan
  • 118 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 2 Katil Bujang (Single)

Suite, 2 Katil Bujang (Single), City View (Horizon)

Sorotan

Balkoni
Ruang duduk berasingan
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
TV Pintar
Bilik tidur berasingan
  • 118 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 2 Katil Bujang (Single)

Suite, 2 Katil Bujang (Single), Sea View (Horizon)

Sorotan

Balkoni
Ruang duduk berasingan
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
TV Pintar
Bilik tidur berasingan
  • 118 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 2 Katil Bujang (Single)

Deluxe Apartment One Bedroom

Sorotan

Balkoni
Ruang makan berasingan
Ruang duduk berasingan
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Meja makan
  • 160 meter persegi
  • Boleh menampung 4
  • 1 Katil Raja (King)

Suite, 1 Katil Raja (King) (Sea and City View (Horizon))

Sorotan

Balkoni
Ruang makan berasingan
Ruang duduk berasingan
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
TV Pintar
  • 118 meter persegi
  • Boleh menampung 4
  • 1 Katil Raja (King)

Anda juga mungkin menyukai

Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
Burj Assila, Corniche Road, Jeddah, Jeddah, 23611

Tempat berdekatan

  • Jeddah Corniche - 7 min berjalan kaki - 0.6 km
  • Pusat Beli-belah Laut Merah - 7 min berjalan kaki - 0.6 km
  • Menara DAMAC Al Jawharah - 6 min memandu - 6.2 km
  • Mall of Arabia - 6 min memandu - 6.9 km
  • Masjid Terapung - 10 min memandu - 5.1 km

Bergerak

  • King Abdulaziz International Airport Station - 25 minit memandu
  • Jeddah (JED-Lapangan Terbang Antarabangsa King Abdulaziz) - 23 minit memandu

Restoran

  • ‪Niyyali — نيّالي - ‬2 min berjalan kaki
  • ‪هيف وكيف كافيه - ‬11 min berjalan kaki
  • ‪Copa - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Twice - ‬3 min berjalan kaki
  • ‪عصير قصب البركة - ‬2 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

Shangri-La Jeddah

Mewah bagi hotel mesra keluarga berdekatan Jeddah Corniche
Pusat Beli-belah Laut Merah terletak berdekatan Shangri-La Jeddah, yang menyediakan teres, kedai kopi/kafe dan taman. Manjakan diri anda dengan urut di tapak spa. Kekal terhubung melalui akses Internet wayarles percuma dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti taman permainan dan perkhidmatan pencucian kering/dobi.
Manfaat lain termasuk:
  • Kolam renang terbuka dan kolam kanak-kanak
  • Percuma letak kenderaan sendiri serta letak kenderaan valet (tertakluk kepada bayaran)
  • Sarapan bufet (surcaj), dewan bankuet dan perkhidmatan perkahwinan
  • Bilik rawatan urut, ruang kerja berkongsi dan stesen komputer
Ciri-ciri bilik
Semua 220 bilik dilengkapkan perabot secara berasingan menampilkan keselesaan seperti perkhidmatan bilik 24 jam dan ruang kerja komputer riba, sebagai tambahan kepada sentuhan bermakna seperti penyaman udara dan tempat duduk berasingan.
Lagi kemudahan termasuk:
  • Tab mandi dan pancuran berasingan, bidet dan kelengkapan dandanan diri percuma
  • Almari pakaian, balkoni dan tempat duduk berasingan

Bahasa

Bahasa Arab (Bahasa isyarat), Bahasa Arab, Bahasa Inggeris

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma dan Internet berwayar
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma dan Internet berwayar

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan valet berbumbung selamat di tapak hartanah (SAR 75 sepenginapan)
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda tersedia

Makanan dan minuman

  • Setiap hari sarapan bufet tersedia 7:00 hingga 11:30 dengan bayaran: SAR 145 untuk orang dewasa dan SAR 72.50 untuk kanak-kanak
  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 kedai kopi/kafe

Restoran di tapak hartanah

  • COPA

Aktiviti menarik

  • 1 kolam renang terbuka
  • Bilik wap
  • Gimnasium 24 jam
  • Kelab kanak-kanak percuma
  • Kolam kanak-kanak
  • Sauna
  • Spa perkhidmatan penuh
  • Taman permainan

Mesra keluarga

  • 1 kolam renang terbuka
  • Kelab kanak-kanak percuma
  • Kemudahan dobi
  • Kolam kanak-kanak
  • Taman permainan

Kemudahan

  • ATM
  • Buku panduan
  • Kemudahan dobi
  • Lokar
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan "turndown"
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan perkahwinan
  • Perkhidmatan rencam
  • Pertukaran cadar (atas permintaan)
  • Pertukaran tuala atas permintaan
  • Porter/tukang angkut

Perkhidmatan perniagaan

  • 10 bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan 24 jam
  • Ruang kerja bersama
  • Ruang persidangan seluas 40 meter persegi
  • Stesen komputer

Kawasan luar

  • Kawasan hiburan terbuka
  • Perabot luar
  • Taman
  • Teres

Spa perkhidmatan penuh

  • Bilik rawatan spa
  • Bilik wap
  • Sauna
  • Spa dibuka setiap hari
  • Tab panas
  • Urutan

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Hulu semburan berketinggian boleh laras
  • Laluan bebas tangga ke pintu masuk
  • Laluan ke lif mudah diakses kerusi roda
  • Laluan ke pintu masuk yang diterangi dengan baik
  • Lif
  • Meja khidmat rencam mudah diakses kerusi roda
  • Meja pendaftaran mudah diakses kerusi roda
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)
  • Pemberitahuan loceng pintu dan telefon
  • Penggera kebakaran visual
  • Restoran mudah diakses kerusi roda
  • Susur tangan di tangga
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda

Lain-lain

  • Dewan bankuet
  • Dewan besar
  • Dewan sambutan
  • Dibina pada 2021
  • Hartanah bebas asap rokok

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar disediakan
  • Langsir gelap terus

Bilik mandi

  • Berus gigi dan ubat gigi
  • Bidet
  • Jubah mandi
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Kertas tandas
  • Pengering rambut
  • Sabun
  • Selipar
  • Syampu
  • Tab mandi dan pancuran mandi berasingan
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV pintar 46-inci

Makanan dan minuman

  • Bar mini
  • Cerek elektrik
  • Panduan makan restoran
  • Perkhidmatan bilik 24 jam

Lain-lain

  • Bilik tidur bersambung tersedia
  • Hiasan berasingan
  • Kerusi meja
  • Meja
  • Penyaman udara
  • Penyesuai elektrik
  • Perabot berasingan
  • Peti besi
  • Ruang kerja komputer riba
  • Skrin tingkap
  • Telefon
  • Tempat duduk berasingan

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 16:00; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa
Daftar masuk awal tertakluk kepada ketersediaan
Daftar masuk awal tersedia dengan fi
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari
Daftar keluar lewat tertakluk kepada ketersediaan
Fi daftar keluar lewat akan dikenakan

Arahan daftar masuk khas

Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah
Semasa daftar masuk, tetamu mesti memberikan rekod Vaksinasi COVID-19 lengkap
Syarat rekod Vaksinasi COVID-19 dikenakan untuk semua tetamu berumur 12 dan ke atas
Tetamu yang menempah pelan kadar breakfast-inclusive akan menerima sarapan untuk tetamu yang berumur 12 tahun dan ke atas.

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Kanak-kanak boleh menginap percuma jika menggunakan katil sedia ada apabila tinggal di bilik ibu bapa atau penjaga
Katil lipat simpan/tambahan tidak tersedia
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan bufet: kira-kira SAR 145 untuk dewasa dan SAR 72.5 untuk kanak-kanak
  • Fi letak kenderan valet berbumbung: SAR75 sepenginapan
  • Daftar masuk awal tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan)
  • Daftar keluar lewat tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan)

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Nama pada kad kredit yang digunakan untuk membayar caj sampingan semasa daftar masuk hendaklah sama dengan nama utama dalam tempahan bilik
Hartanah ini menerima kad kredit; wang tunai tidak diterima
Hartanah ini mempunyai hak untuk melakukan prapengesahan kepada kad kredit tetamu sebelum ketibaan.
Transaksi tanpa tunai tersedia
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pengesan karbon monoksida, pemadam api, pengesan asap, sistem keselamatan, dan alat pertolongan cemas
Hartanah ini mempunyai ruang luar, seperti balkoni, laman dalam, teres, yang mungkin tidak sesuai untuk kanak-kanak; jika anda mempunyai kebimbangan, kami mengesyorkan agar anda menghubungi hartanah sebelum ketibaan anda untuk mengesahkan jika pihak hartanah dapat menempatkan anda di bilik yang sesuai
Hartanah ini menegaskan bahawa amalan pembersihan dan penyahjangkitan dilakukan mengikut garis panduan Shangri-La Cares (Shangri-La)
Harap maklum bahawa norma budaya dan dasar tetamu mungkin berbeza mengikut negara dan hartanah; dasar yang disenaraikan diberikan oleh hartanah
Nombor Pendaftaran Hartanah 10001796

Perkara yang kami harus menyebut

Pasangan yang ingin berkongsi bilik mesti menunjukkan bukti perkahwinan
Tempahan diperlukan untuk rawatan spa; tempahan boleh dibuat dengan menghubungi hartanah sebelum ketibaan, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Hartanah ini mempunyai bilik bercantum/bersebelahan, yang tertakluk pada ketersediaan dan boleh diminta dengan menghubungi hartanah menggunakan nombor pada pengesahan tempahan
Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini

Penarafan kebangsaan

Hartanah ini telah menerima penarafan bintang rasmi daripada Saudi Ministry of Tourism.

Hartanah juga dikenali sebagai

Shangri-La Jeddah Hotel
Shangri-La Jeddah Jeddah
Shangri-La Jeddah Hotel Jeddah

Soalan lazim

Adakah Shangri-La Jeddah mempunyai kolam?

Ya, hartanah ini mempunyai kolam renang terbuka dan kolam kanak-kanak.

Berapa kos yang diperlukan untuk menginap di Shangri-La Jeddah?

Setakat 27 Jun 2025, harga yang ditemui untuk penginapan 1 malam bagi 2 dewasa di Shangri-La Jeddah pada 30 Jun 2025 bermula serendah RM 1,805.71, tidak termasuk cukai dan fi. Harga ini berdasarkan harga satu malam paling rendah yang ditemui dalam 24 jam yang lalu untuk penginapan dalam masa 30 hari akan datang. Harga tertakluk kepada perubahan. Pilih tarikh anda untuk melihat harga yang lebih tepat.

Adakah Shangri-La Jeddah mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di Shangri-La Jeddah?

Letak kenderaan sendiri adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di Shangri-La Jeddah?

Masa mula daftar masuk: 16:00; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa. Fi dikenakan untuk daftar masuk awal (tertakluk pada ketersediaan).

Apakah masa daftar keluar di Shangri-La Jeddah?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari. Daftar keluar lewat tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan).

Di manakah terletaknya Shangri-La Jeddah?

Hotel mesra keluarga di Jeddah ini terletak berhampiran dengan lapangan terbang, dalam jarak 15 minit berjalan kaki dari Taman Atallah Happy Land, Jeddah Corniche dan Pusat Beli-belah Laut Merah. Jalan Raja Abdul Aziz dan Laut Merah juga dalam jarak 15 minit berjalan kaki.

Shangri-La Jeddah Ulasan

Ulasan

8.0

Sangat Baik

Penilaian 10 - Cemerlang. 15 daripada 23 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 1 daripada 23 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 1 daripada 23 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 6 daripada 23 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 1 daripada 23 ulasan

8.2/10

Kebersihan

6.6/10

Kakitangan & perkhidmatan

8.0/10

Kemudahan

8.4/10

Keadaan hartanah & kemudahan

6.8/10

Mesra alam

Ulasan

6/10 Boleh diterima

tarek

Pengembara perniagaan
Practical room design
Menginap 1 malam pada Mei 2025

10/10 Cemerlang

Yaarub

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
🔥
Menginap 1 malam pada Mei 2025

10/10 Cemerlang

Yaarub

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
💞
Menginap 1 malam pada Mei 2025

4/10 Lemah

Mohammed

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan
I stayed 7 nights, and overall average experience. Check-in process was fast and quick with professional front desk receptionists. Housekeeping service was below expectations and it requires a lot of improvement. The uncomfortable bed was not queen as advertised. They were two twin mattresses pushed together. They left big depression in the center. I would rate this hotel experience in compare to the comfort, cleanliness and price, as average. Thank you!
Menginap 7 malam pada Mac 2025

10/10 Cemerlang

Shamshir

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Amazing hotel
Menginap 1 malam pada Mac 2025

10/10 Cemerlang

Salman

Menginap 1 malam pada Jan 2025

10/10 Cemerlang

Hatem

Menginap 1 malam pada Sep 2024

8/10 Baik

Anas

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
I wasn’t happy with arrival experience the rest is great
Menginap 1 malam pada Jul 2024

10/10 Cemerlang

Hashem

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Jun 2024

2/10 Teruk

Yakhoub

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 7 malam pada Jun 2024

10/10 Cemerlang

Talal

Menginap 2 malam pada Mei 2024

10/10 Cemerlang

Amr

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Apr 2024

10/10 Cemerlang

Sultan

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
.
Menginap 1 malam pada Mac 2024

10/10 Cemerlang

khaled

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Best hotel in Saudi so far

The best hotel in Saudi so far. The only downside they don’t have free valet parking.
Menginap 1 malam pada Okt 2023

10/10 Cemerlang

Adil

Menginap 1 malam pada Sep 2023

4/10 Lemah

Faisal

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

Bad service

Not a 5 star service ...overpriced for what you get
Menginap 4 malam pada Ogo 2023

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik

Best building , WORST service

A hotel is more than a nice building and comfortable rooms , its about feeling welcomed and taken care of . In this luxury establishment the staff are not trained in hospitality at all . Their pool is not attended by staff. The staff charges for things we didn't use such as laundry and breakfast for young kids (even though they told us the kids are free of charge) . Even though , I tired to air my frustration to the manager , nothing is resolved . Above the awful stay , when we checked out , the. staff didn't even ask the standard " how was your stay?" What shame
Menginap 1 malam pada Ogo 2023

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

Worst hospitality experience , never again

The amenities in this hotel are top notch . However , the service there is not deserving to a 2 star hotel . Our stay in the hotel was disastrous in so many levels . It started when we checked in after 3PM to find out that my booking request of having all the rooms in one floor is not met (even though it was confirmed by the guest services). So to accommodate our request , we were forced to upgrade to room that is 50% more expensive then my original booking . Over that , we had to wait 3 hours for the rooms to be ready even though we came after the check-in time . When I aired my frustration to the manager , he wanted to make it up for us by making the breakfast on the hotel free of charge. When we went for the breakfast the next day , we were charged for breakfast fully !! The horror show continued in many occasions including : - While at the pool , I was there for two hours , no staff was present to serve us any water , food or towels . we had to leave the pool just because we were dehidrated - The other time we were in the pool with the kids , we were locked out in the pool for twenty minutes trying to get inside the building . The staff forgot to keep the door open . - The TV in all rooms were scrambled in middle of an important match my kids were looking forward to - The laundry service delivered clothes that was not for us even though we didn't have any of our clothes washed and insisted that this is our laundry . Worst hospitality experience , never again
Menginap 4 malam pada Ogo 2023

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik

UTERLY Disappointing

While i was much looking forward to stay at the hotel with my family . We had our experience ruined before setting foot in our rooms . While my original booking asked to be in the same floor for 3 rooms in which two are connected (for the kids) . As soon as we arrived and asked about the arrangement we asked for and was confirmed with the guest services the day of our booking , we were surprised that that won’t be possible . Instead of trying to accommodate our needs with the same rates we booked with , they Forcibly upgraded us to a higher tier room and charged us the difference of the upgrade which amounted to more then 10,000 SAR !!! The real slap in the face was when I tried to air my frustration to the manager about this ludicrous forced upgrade due to guest services incompetence. The manager who promised to find a way to resolve this , his answer was a 12 piece box of chocolate and a letter . The manager then told us that the breakfast will be on the house . When me and the family went to breakfast the next day , we were surprised that we had to pay full . over that , when I was in the pool , I stayed there for two hours and NO STAFF was there to ask if I needed water or anything to drink. I. had to leave the pool because I was dehydrated and no one was serving us
Menginap 1 malam pada Ogo 2023

10/10 Cemerlang

Eric

Menginap 2 malam pada Apr 2023

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Okt 2022

10/10 Cemerlang

MAJED

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

الفخامة التي تبحث عنها تجدها بشنغريلا

اقامة مميزة جدا وتجربة فريدة من نوعها
Menginap 1 malam pada Mac 2022

10/10 Cemerlang

Ghazi

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

exceptional stay

Was nice and comfortable stay of 2 nights with great view of the formula 1 at jeddah and sea , Great breakfast with multiple options and helpful waiters,
Menginap 2 malam pada Mac 2022