Amaroossa Royal Bogor

Hartanah 3.5 bintang
Hotel di Bogor terdapat letak kenderaan valet percuma dan pusat kecergasan

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk Amaroossa Royal Bogor

Lobi
Sarapan bufet setiap hari (IDR 100000 seorang)
Executive Room | 1 bilik tidur, peti besi dalam bilik, meja, seterika/papan seterika
Kolam renang tertutup
Serambi

Ulasan

8.0 daripada 10
Sangat baik

Kemudahan popular

  • Spa
  • Bar
  • Perkhidmatan bilik
  • Sarapan tersedia
  • Kolam
  • Pengemasan

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 5 daripada 5 bilik

Deluxe Twin Room

Sorotan

Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Pengering rambut
Bilik mandi persendirian
Air botol percuma
Pembancuh kopi/teh
  • 27 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Bujang (Single)

Executive Room

Sorotan

Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Pengering rambut
Bilik mandi persendirian
Air botol percuma
Pembancuh kopi/teh
  • 33 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Ratu (Queen) ATAU 2 Katil Bujang (Single)

Executive Room 1 Double Bed

  • Boleh menampung 2

Suite

  • Boleh menampung 2

Deluxe Twin Room

  • Boleh menampung 2
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Terletak di Bogor Timur, sebuah kawasan kejiranan di Bogor, Amaroossa Royal Bogor di kawasan beli-belah. Kelab Desa Gunung Geulis dan Taman Budaya Sentul disarankan untuk dikunjungi jika anda ingin melakukan aktiviti, sementara mereka yang ingin membeli-belah boleh mengunjungi Botani Square dan Pusat Beli-belah Cibinong. Taman Air The Jungle dan Taman Air SKI juga disarankan untuk dikunjungi.
Peta
Jl. Otto Iskandardinata No.84, Bogor, West Java, 16141

Tempat berdekatan

  • Taman Botani Bogor - 1 min berjalan kaki - 0.0 km
  • Botani Square - 8 min berjalan kaki - 0.7 km
  • Kebun Raya - 9 min berjalan kaki - 0.8 km
  • Istana Presiden Bogor - 19 min berjalan kaki - 1.6 km
  • Taman Air The Jungle - 4 min memandu - 2.9 km

Bergerak

  • Tanjakan Empang Station - 17 minit berjalan kaki
  • Jakarta (CGK-Lapangan Terbang Antarabangsa Soekarno-Hatta) - 60 minit memandu

Restoran

  • ‪Starbucks - ‬5 min berjalan kaki
  • ‪KFC / KFC Coffee - ‬3 min berjalan kaki
  • ‪Third Wave Coffee Company - ‬5 min berjalan kaki
  • ‪KFC Padjajaran Bogor - ‬5 min berjalan kaki
  • ‪RM. Surya Sari Asinan Bogor - Toge Goreng - ‬4 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

Amaroossa Royal Bogor

Hotel terletak di Bogor Timur
Pertimbangkan penginapan di Amaroossa Royal Bogor dan manfaatkan bar kolam, pusat beli-belah di tapak hartanah dan perkhidmatan pencucian kering/dobi. Masakan antarabangsa restoran di tapak, Kemalawangi Restaurant, menyajikan sarapan. Kekal terhubung melalui akses Internet wayarles percuma dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti bar dan gimnasium.
Manfaat lain termasuk:
  • Kolam renang tertutup dan kolam kanak-kanak
  • Percuma letak kenderaan sendiri dan letak kenderaan valet
  • Sarapan bufet (surcaj), perkhidmatan pengambilan di lapangan terbang (surcaj) dan daftar keluar ekspres
  • Lif, perkhidmatan rencam dan hartanah bebas asap rokok
Ciri-ciri bilik
Kesemua 112 bilik memiliki keselesaan seperti perkhidmatan bilik 24 jam dan penyaman udara, di samping sentuhan bermakna seperti Wi-fi percuma dan peti besi.
Lagi kemudahan termasuk:
  • Bilik mandi persendirian dengan pancuran mandi dan kelengkapan dandanan diri percuma
  • TV skrin rata dengan saluran kabel
  • Pembancuh kopi/teh, setiap hari dan meja

Bahasa

Bahasa Inggeris, Bahasa Indonesia

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma dan Internet berwayar
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Pengangkutan pengambilan di lapangan terbang (surcaj) dari 7:00 hingga 22:00
  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan valet percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda tersedia

Makanan dan minuman

  • Setiap hari sarapan bufet tersedia 6:00 hingga 10:00 dengan bayaran: IDR 100,000 seorang
  • 1 bar tepi kolam
  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 restoran

Restoran di tapak hartanah

  • Kemalawangi Restaurant

Aktiviti menarik

  • 1 kolam renang tertutup
  • Gimnasium
  • Kolam kanak-kanak
  • Pusat beli-belah

Mesra keluarga

  • 1 kolam renang tertutup
  • Kemudahan dobi
  • Kolam kanak-kanak
  • Penjagaan anak/bayi percuma

Kemudahan

  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Surat khabar percuma di lobi

Perkhidmatan tetamu

  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan rencam

Perkhidmatan perniagaan

  • 7 bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan

Spa

  • Perkhidmatan spa

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Lif
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda

Lain-lain

  • Dewan besar
  • Hartanah bebas asap rokok

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar disediakan

Bilik mandi

  • Bilik mandi persendirian
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pancuran mandi
  • Pengering rambut
  • Selipar
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV skrin rata dengan saluran kabel

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma
  • Pembancuh kopi/teh
  • Perkhidmatan bilik 24 jam

Lain-lain

  • Bilik tidur bersambung tersedia
  • Meja
  • Penyaman udara
  • Peti besi
  • Seterika/papan seterika
  • Telefon

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah malam
Daftar masuk awal tertakluk kepada ketersediaan
Fi daftar masuk awal akan dikenakan
Daftar masuk lewat tertakluk kepada ketersediaan
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari
Daftar keluar ekspres tersedia

Arahan daftar masuk khas

Hartanah ini menawarkan pengangkutan pindahan dari lapangan terbang (surcaj boleh dikenakan); tetamu mesti menghubungi hartanah dengan butiran ketibaan sebelum perjalanan, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah

Pengubahsuaian dan penutupan

Kemudahan berikut ditutup secara bermusim setiap tahun. Ia akan ditutup dari 28 Mei sehingga 30 Jun:
  • Tempat makan
  • Kemudahan kecergasan
  • Kemudahan dobi
  • Spa
  • Tab panas
  • Kolam renang

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Katil lipat simpan/tambahan tidak tersedia
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan bufet: kira-kira IDR 100000 seorang
  • Bayaran pengangkutan ulang-alik lapangan terbang: IDR 800000 setiap kenderaan
  • Daftar masuk awal tersedia dengan fi (tertakluk kepada ketersediaan)

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Nama pada kad kredit yang digunakan untuk membayar caj sampingan semasa daftar masuk hendaklah sama dengan nama utama dalam tempahan bilik
Hartanah ini menerima kad kredit dan kad debit; wang tunai tidak diterima
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pengesan asap

Perkara yang kami harus menyebut

Tempahan diperlukan untuk rawatan spa; tempahan boleh dibuat dengan menghubungi hartanah sebelum ketibaan, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Hartanah ini mempunyai bilik bercantum/bersebelahan, yang tertakluk pada ketersediaan dan boleh diminta dengan menghubungi hartanah menggunakan nombor pada pengesahan tempahan
Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini

Hartanah juga dikenali sebagai

Amaroossa Bogor
Amaroossa Royal
Amaroossa Royal Bogor
Amaroossa Royal Hotel
Amaroossa Royal Hotel Bogor
Amaroossa Royal Bogor Hotel
Amaroossa Royal Bogor Hotel
Amaroossa Royal Bogor Bogor
Amaroossa Royal Bogor Hotel Bogor

Soalan lazim

Adakah Amaroossa Royal Bogor mempunyai kolam?

Ya, hartanah ini mempunyai kolam renang tertutup dan kolam kanak-kanak. Kolam renang ditutup secara bermusim setiap tahun dari 28 Mei hingga 30 Jun.

Adakah Amaroossa Royal Bogor mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di Amaroossa Royal Bogor?

Letak kenderaan sendiri dan letak kenderaan valet adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di Amaroossa Royal Bogor?

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah malam. Fi dikenakan untuk daftar masuk awal (tertakluk pada ketersediaan). Daftar masuk lewat tersedia ketika masa terhad.

Apakah masa daftar keluar di Amaroossa Royal Bogor?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari.

Adakah Amaroossa Royal Bogor memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik dari lapangan terbang ke hotel. Fi sebanyak IDR800000 setiap kenderaan dikenakan.

Di manakah terletaknya Amaroossa Royal Bogor?

Terletak di Bogor Timur, hotel ini sejauh 10 minit berjalan kaki dari Taman Botani Bogor dan Botani Square. Memorial Olivia Raffles dan Muzium Zoologi juga dalam jarak 15 minit berjalan kaki. Tanjakan Empang Station sejauh 17 minit berjalan kaki dan Stesen Bogor sejauh 26 minit berjalan kaki.

Amaroossa Royal Bogor Ulasan

Ulasan

8.0

Sangat Baik

Penilaian 10 - Cemerlang. 16 daripada 49 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 21 daripada 49 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 9 daripada 49 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 2 daripada 49 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 1 daripada 49 ulasan

8.0/10

Kebersihan

8.8/10

Kakitangan & perkhidmatan

7.4/10

Kemudahan

7.6/10

Keadaan hartanah & kemudahan

Ulasan

8/10 Baik

Jason

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
If we had visited this hotel in 1976, we would have been impressed with its style and decor. That said, it was clean and it was on a great location next to the Botanical gardens. There is a shopping mall nearby, too, but getting to it involves a perilous crossing of a busy road where vehicles are out to kill. Not bad, overall, just a bit dated.
Menginap 1 malam pada Sep 2022

10/10 Cemerlang

Vaetrik

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Mac 2021

10/10 Cemerlang

Aki

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Jul 2020

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Great staff and location, good experience overall

Great location, clean rooms, very friendly staff, good service overall. Rooms looked a little old but fully functional.
Menginap 8 malam pada Mac 2020

10/10 Cemerlang

Suke

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
シャワーについてはやや難があったがそれ以外はよかった。
Menginap 1 malam pada Jan 2020

8/10 Baik

Shaf

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
The staff were great, the location is fairly decent and next to a KFC and a major bus / coach terminal. The bed sheets were not clean and after a request, they were changed. Once again the new sheets were also not clean, so they were changed again, and this time they were fine. As an apology from the hotel management, we got a complimentary plate of fruit and a note apologising for the inconvenience. We really liked and appreciated this. The staff were great and very helpful and the room was clean as was the bathroom.
Menginap 3 malam pada Jul 2019

10/10 Cemerlang

Martha

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
the car park is very limited, you should becarefull
Menginap 1 malam pada Dis 2019

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Staff very friendly and efficient. Breakfast had so many entrees!
Menginap 4 malam pada Dis 2019

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Menginap 4 malam pada Sep 2019

6/10 Boleh diterima

Nenny

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan

Semalam di amarossa

Untuk reservasi dari hotelcoms sangat memuaskan,service pelayanan hotel ok makanan kurang patiatif kebersihan kamar lumayan, bantalnya sdh tidak layak pakai untuk hotel sekelas amarossa,karpet juga sdh keliatan kusam..,kimono mandi tdkbtersedia,conditioner n bodylotionpunbganga tersedia semuanya terobatilah dg airnya yg deras waterheaternya cepat panas..n area sekitarnya cukup menyenankan..
Menginap 1 malam pada Jul 2019

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Menginap 1 malam pada Mei 2019

2/10 Teruk

Aladwani, Jakarta

Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
I don’t normally complain and I am tolarent of minor problems. This hotel FYI deserve my comments. To start. The chain on on door lock was broken, toilet paper holder ripped off the wall, bed sheets and pillows had visible stain marks, slow water drain, old towels, exercise room equipment broken and appear to be broken for a living Mgr time. The bed light had a wire taped with black electrical tape, but the worst was shower curtain made of cloth and had mildew spots.
Menginap 1 malam pada Sep 2018

8/10 Baik

Sri

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Sep 2018

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
Perfect location in Bogor. But unsure whether the property needs cleaning or whether it was opened with second hand furnishings? Everything like carpets, drapery, linen, wallpaper has a distinctively 80s feel. But I'm told it's a relatively new property which is confusing. Wifi is fine during the day or late of night but during peak usage - quite slow.
Menginap 2 malam pada Ogo 2018

10/10 Cemerlang

Nasr

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

استجمام

كانت أقامه جيدة
Menginap 1 malam pada Mei 2018

8/10 Baik

Yves, Province of North Holland

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Comfortable Stay

The room was comfortable, and you could see the mountains around the city from the window. The breakfast consisted of a high variety of dishes, and the laundry is a same-day service. There is a big mall called Botani Square across the road, and if you enjoy walking, you can cross the road and walk around and in the Bogor Botanical Garden. You can't enter the presidential palace, but you can see a lot of deer from the fences.
Menginap 6 malam pada Mac 2018

10/10 Cemerlang

Ismet

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Great stay and great outing

Overall it was an amazing stay. The staffs are very helpful especially at the front office where they are very friendly and always ready to assist. Mdm Fatima Ratnasari the FOM, very charming and always there whenever you are in needs. The hotel location is great, accessible and near to everything. If I have to comment about the hotel, I would say that probably the management need to improve your early morning staffs at the restaurant during breakfast. Otherwise.....thumbs up

10/10 Cemerlang

Rushdi, kuala lumpur

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Best hotel in Bogor

Excellence, very nice stay, food is good, near to city center and shopping mall. definitley will be back to this hotel on my next trip to bogor. Staff is helpfull and freindly. but the sound of exhaust fan in the bathroom is iritating. basically english theme for interior design is good. but that will make the room look old and faded.
Menginap 2 malam pada Mac 2018

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

An average

1) Hotel room and lobby wifi very poor connection (intermittent) 2) Breadfast food are almost the same type of food Everyday 3) Same type of fruits Everyday and fruit got little insects fly around the fruits 4) Cloth hanger only 2 pcs insufficent 5) Swimming pool do not have towel or service staff around to provide assistance. 6) Parking lot limited 7) no English newspaper for guest to read

10/10 Cemerlang

John

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Hotel is good, traffic is bad!!

Pretty good place to stay in Bogor.

4/10 Lemah

Menno

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan

Needs maintenance

Shower was broken. Safe was broken. Tv wasnt clear. Only location was ok

8/10 Baik

sudarsono, south of tangerang, indonesia

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

one night at royal amaroossa hotel bogor

service execelent

10/10 Cemerlang

idris, Finland

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

erinomainen hotelli

siisti hyvä sijainti ja tuntuu että on viiden tähden luksushotelli.

6/10 Boleh diterima

jeanice

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

Convenient and pleasant

First of all, I think all of the staffs are very friendly, helpful and attentive. However, the property itself may need a little freshen up. Decor is a bit dated. Some of the things are a bit worn out, e.g. shower head. As my room is near the elevator, it makes quite a bit of sound all day long. It can get a bit annoying in the middle of the night. But I am not sure how they can improve on that. Personally, I think breakfast is good. It is of buffet style and with good choices and taste good, too. There is actually a shopping centre opposite the road. However, it is a rather busy and huge intersection. Perhaps it might be better to take a tuk tuk or some other transportation to get there. FYI, there is supermarket, all sorts of shops and a lot of eateries in the shopping centre. In conclusion, i think it was a pleasant stay.

6/10 Boleh diterima

Erliana

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Clean and strategic hotel

hotel is good but no fasility especially for kids. room is clean and cozy. Breakfast is awfull.