Furama Silom Bangkok Hotel

Hartanah 3.5 bintang
Hotel terdapat tempat letak kenderaan sendiri percuma, berhampiran Taman Lumphini

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk Furama Silom Bangkok Hotel

Kolam renang terbuka, kerusi lepak pantai
Video pencipta
Bar mini, peti besi dalam bilik, meja, Wi-fi percuma
Sarapan bufet setiap hari (THB 460 seorang)
Kawasan tempat duduk lobi

Ulasan

7.8 daripada 10
Baik

Kemudahan popular

  • Sarapan tersedia
  • Bar
  • Perkhidmatan bilik
  • Kolam
  • Gim
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam sehari, 7 hari seminggu

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 5 daripada 5 bilik

Executive Club

7.2 daripada 10
Baik
(7 ulasan)

Sorotan

Penyaman udara
Akses ke ruang istirahat eksekutif
Peti sejuk
TV definisi tinggi
Bilik mandi persendirian
Jubah mandi
Tab mandi rendaman dalam
Bidet
  • 40 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King) ATAU 2 Katil Bujang (Single)

Superior Room

Sorotan

Penyaman udara
Peti sejuk
TV definisi tinggi
Bidet
Pengering rambut
Bilik mandi persendirian
Pembancuh kopi/teh
Bar mini
  • 40 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 4
  • 1 Katil Raja (King) ATAU 2 Katil Bujang (Single)

Family Room

7.2 daripada 10
Baik
(5 ulasan)

Sorotan

Penyaman udara
Katil bayi/kot percuma
Peti sejuk
TV definisi tinggi
Bidet
Pengering rambut
Bilik mandi persendirian
Gabungan pancuran/tab mandi
  • 40 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 4
  • 2 Katil Kelamin (Double)

Deluxe Room

7.8 daripada 10
Baik
(10 ulasan)

Sorotan

Penyaman udara
Peti sejuk
TV definisi tinggi
Tab mandi rendaman dalam
Pengering rambut
Tab mandi dan pancuran berasingan
Bidet
Bilik mandi persendirian
  • 40 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King) ATAU 2 Katil Bujang (Single)

Deluxe Room

7.0 daripada 10
Baik
(18 ulasan)

Sorotan

Penyaman udara
Peti sejuk
TV definisi tinggi
Bilik mandi persendirian
Jubah mandi
Tab mandi rendaman dalam
Bidet
Pengering rambut
  • 40 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King) ATAU 2 Katil Bujang (Single)

Anda juga mungkin menyukai

Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
533 Silom Road, Bangkok, Bangkok, 10500

Tempat berdekatan

  • Taman Lumphini - 19 min berjalan kaki - 1.6 km
  • ICONSIAM - 3 min memandu - 2.0 km
  • Pusat MBK - 4 min memandu - 4.6 km
  • Pusat Beli-belah Siam Paragon - 4 min memandu - 3.8 km
  • Plaza CentralWorld - 4 min memandu - 3.8 km

Bergerak

  • Stesen BTS Chong Nonsi - 7 minit berjalan kaki
  • Stesen Kereta Api Bangkok - 8 minit memandu
  • Bangkok (DMK-Lapangan Terbang Antarabangsa Don Mueang) - 37 minit memandu

Restoran

  • ‪25 Degrees - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Monochrome - ‬2 min berjalan kaki
  • ‪Buddy's Bar & Grill - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Scarlett - ‬2 min berjalan kaki
  • ‪อั้งโล่ - ‬1 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

Furama Silom Bangkok Hotel

Hotel berdekatan Taman Lumphini
Berdekatan Plaza Thaniya dan Universiti Chulalongkorn, Furama Silom Bangkok Hotel menyediakan bar kolam, teres atas bumbung dan kedai kopi/kafe. Untuk masa rehat dan ketenangan, lawati sauna. Restoran di tapak, RAMA, menawarkan sarapan, makan tengah hari dan makan malam. Akses Internet wayarles percuma tersedia kepada semua tetamu bersama dengan perkhidmatan pencucian kering/dobi dan bar.
Manfaat lain di hotel ini termasuk:
  • Kolam renang terbuka dengan kerusi lepak pantai
  • Percuma letak kenderaan sendiri
  • Sarapan bufet (surcaj), meja/kaunter hadapan 24 jam dan porter/tukang angkut
  • Perkhidmatan rencam, TV di lobi dan hartanah bebas asap rokok
  • Ulasan tetamu amat memuji tentang kakitangan yang mesra
Ciri-ciri bilik
Kesemua 258 bilik disertakan dengan keselesaan seperti perkhidmatan bilik 24 jam dan penyaman udara, di samping sentuhan bermakna seperti Wi-fi percuma dan peti besi.
Lagi kesenangan di semua bilik termasuk:
  • Bidet, kelengkapan dandanan diri percuma dan pengering rambut
  • Televisyen definisi tinggi dengan saluran kabel
  • Peti sejuk, penjagaan anak dalam bilik (surcaj) dan pembancuh kopi/teh

Bahasa

Bahasa Inggeris, Bahasa Thai

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah

Makanan dan minuman

  • Setiap hari sarapan bufet tersedia dengan bayaran: THB460 untuk seorang
  • 1 bar tepi kolam
  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 kedai kopi/kafe
  • 1 restoran

Restoran di tapak hartanah

  • De Sky @ Furama Silom
  • RAMA

Aktiviti menarik

  • 1 kolam renang terbuka
  • Gimnasium
  • Sauna
  • TV di ruang bersama

Mesra keluarga

  • 1 kolam renang terbuka
  • Penjagaan anak/bayi dalam bilik
  • Peti sejuk dalam bilik

Kemudahan

  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Surat khabar percuma di lobi
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan rencam
  • Porter/tukang angkut

Perkhidmatan perniagaan

  • 2 bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan
  • Ruang persidangan seluas 120 meter persegi

Kawasan luar

  • Kerusi lepak tepi kolam
  • Teres atas bumbung

Spa

  • Perkhidmatan urut dalam bilik

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Lif
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)

Lain-lain

  • 1 bangunan
  • 20 tingkat
  • Dewan bankuet
  • Dewan besar
  • Hartanah bebas asap rokok

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar disediakan

Bilik mandi

  • Berus gigi dan ubat gigi
  • Bidet
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Kertas tandas
  • Pengering rambut
  • Sabun
  • Selipar
  • Syampu
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV LCD dengan saluran kabel

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma
  • Bar mini
  • Pembancuh kopi/teh
  • Perkhidmatan bilik 24 jam
  • Peti sejuk

Lain-lain

  • Meja
  • Penyaman udara
  • Peti besi
  • Surat khabar harian percuma
  • Telefon

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa
Daftar masuk awal tertakluk kepada ketersediaan
Daftar masuk awal tersedia dengan fi
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari
Daftar keluar lewat tertakluk kepada ketersediaan
Fi daftar keluar lewat: THB2500

Arahan daftar masuk khas

Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Kanak-kanak sehingga umur 4 tahun boleh menginap percuma jika menggunakan katil sedia ada apabila tinggal di bilik ibu bapa atau penjaga
Katil lipat simpan/tambahan tersedia dengan bayaran sebanyak THB600.0 semalam

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Fi

Anda akan diminta membayar caj-caj berikut di hartanah. Fi mungkin termasuk cukai yang berkenaan:

  • Deposit: THB 1000 semalam

Kami telah menyertakan semua caj yang disediakan kepada kami oleh hartanah.

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan bufet: kira-kira THB 460 seorang
  • Daftar masuk awal tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan)
  • Fi daftar keluar lewat: THB2500 (tertakluk kepada ketersediaan)
  • Bayaran katil lipat simpan: THB 600.0 semalam

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit; wang tunai tidak diterima

Perkara yang kami harus menyebut

Hanya tetamu berdaftar yang dibenarkan dalam bilik tamu
Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini

Hartanah juga dikenali sebagai

Furama Bangkok Silom
Furama Hotel Bangkok Silom
Furama Silom Bangkok
Furama Silom Hotel Bangkok
Furama Silom Bangkok Hotel
Unico Grande Silom Bangkok
Unico Grande Silom Hotel Bangkok

Soalan lazim

Adakah Furama Silom Bangkok Hotel mempunyai kolam?

Ya, hartanah ini mempunyai kolam renang terbuka.

Adakah Furama Silom Bangkok Hotel mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di Furama Silom Bangkok Hotel ?

Letak kenderaan sendiri adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di Furama Silom Bangkok Hotel ?

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa. Fi dikenakan untuk daftar masuk awal (tertakluk pada ketersediaan).

Apakah masa daftar keluar di Furama Silom Bangkok Hotel ?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari. Daftar keluar lewat tersedia dengan fi sebanyak THB2500.

Di manakah terletaknya Furama Silom Bangkok Hotel ?

Terletak di Pusat Bandar Bangkok, hotel ini sejauh 15 minit berjalan kaki dari King Power MahaNakhon dan Plaza Thaniya. Taman Lumphini dan Universiti Chulalongkorn juga dalam jarak 1 bt (2 km). Stesen BTS Chong Nonsi sejauh 7 minit berjalan kaki dan Saint Louis Station sejauh 8 minit berjalan kaki.

Furama Silom Bangkok Hotel Ulasan

Ulasan

7.8

Baik

Penilaian 10 - Cemerlang. 278 daripada 1000 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 431 daripada 1000 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 179 daripada 1000 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 61 daripada 1000 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 51 daripada 1000 ulasan

7.8/10

Kebersihan

8.0/10

Kakitangan & perkhidmatan

7.4/10

Kemudahan

7.2/10

Keadaan hartanah & kemudahan

7.2/10

Mesra alam

Ulasan

6/10 Boleh diterima

Arjan

Mengembara bersama keluarga dan kanak-kanak
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Personeel was vergeten handdoeken op de kamer te leggen, receptie personeel deed moeilijk over 4 hand voor vier personen en wilde eigenlijk er maar twee geven
Menginap 3 malam pada Ogo 2025

10/10 Cemerlang

Peter

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Good property clean and has every thing that is needed.
Menginap 3 malam pada Jul 2025

6/10 Boleh diterima

Sandra

Sukakan: Kebersihan
Tidak sukakan: Kemudahan
Positiv: - jeden Tag frische Wasserflaschen im Zimmer - Frühstück von 6-10 Uhr —> für jeden etwas dabei ( Omlett, Pancake, Toast, Obst, Bacon, Salat etc. - Kinderspieleecke im Frühstücksaal - WIFI funktioniert sehr gut - Lage —> Si Lom perfekt, mit Metro oder zu Fuß alles erreichbar in kurzer Zeit - 2 große Betten und bequem - Check in sehr schnell, Personal sehr freundlich Tip: jeden Tag kommt einer mit einem Wagen Eis vorbei —> Kokusnuss Eis für 30 Baht—-> Mega lecker Negativ: es wird jeden Tag nur das Bett gemacht/ nicht gewechselt - Bad etwas abgenutzt, Sauberkeit okay - wenn ihr raus geht werdet ihr 10x angequatscht—> Taxi, Tuk —> nervig - keine Stinkefrucht mit aufs Zimmer —> Strafe 1000 Baht -
Menginap 6 malam pada Jul 2025

8/10 Baik

asao

Menginap 1 malam pada Jul 2025

2/10 Teruk

Nghiem

Tidak sukakan: Kebersihan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Musty smell Dirty Staff is not nice I booked for5 nights, but I canceled after 1 st night( no refund) The room is so musty smell I could not stand it
Menginap 4 malam pada Jun 2025

2/10 Teruk

ysar, liverpool

Mengembara bersama pasangan
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
The condition of the hotel it’s very bad and also the air condition of the room is not working properly. I complain but they are said we fix it. It’s not fix other things. The left too noisy and scary. And I’ve been customer for a long time in this hotel regular customer I did ask for change room and they are charge me extra.
Menginap 6 malam pada Mei 2025

6/10 Boleh diterima

MASAFUMI

Menginap 3 malam pada Apr 2025

6/10 Boleh diterima

Ishibashi

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
古くて施設内があんまり綺麗でない
Menginap 5 malam pada Mei 2025

8/10 Baik

Migat

Mengembara bersama keluarga dan kanak-kanak
Sukakan: Kemudahan
Tidak sukakan: Kebersihan
We had a family room, which was quite big and it came with a balcony, which opened and we didn't see any cockroches. But the room wasn't very clean and bathroom was a bit outdated. The pool was very nice and great view.
Menginap 4 malam pada Apr 2025

10/10 Cemerlang

David

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Been several times before. Like what it offers and excellent breakfast.
Menginap 2 malam pada Apr 2025

10/10 Cemerlang

Kevin

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Enjoyed our stay at Furama. Nice staff very friendly. Good service will go again soon. Kev
Menginap 17 malam pada Apr 2025

10/10 Cemerlang

Hidayat

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Ignore the negative rating. My stay here was pleasant, just that in that day the city or province had a sewage problem that made the surrounding area of the hotel smelled like sewage. Dont let this change your mind. Throughout my atay here was very amazing. I would book this hotel again when im coming back to thailand as it is nearby the 4 shopping malls
Menginap 3 malam pada Apr 2025

10/10 Cemerlang

Yuki

Menginap 1 malam pada Apr 2025

6/10 Boleh diterima

Emma

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

Get what you pay for

Average hotel, large rooms bathroom small and needs updating. Breakfast plentiful. Was 1 night stay for transit and worked ok
Menginap 2 malam pada Apr 2025

4/10 Lemah

Bryan noel

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, kemudahan
Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
I dont like to write negative reviews as I know it impacts businesses and its bottom line but I felt like this was necessary. This was also written in hope that the upper management can be aware and take action. I'll start with the positives. The room I booked was spacious and the location was nice; near some BTS and lots of F&B options. The staff were also responsive and warm. Now with the negatives. I am not stickler for cleanliness and hygiene at all but the room I was in was infested with cockroaches. They would appear if you have eaten in the room and have left morsels of food on tables, floor and even in the sink. Once, I was trying to charge my phone and plugged the charger into the wall. Almost immediately, a tiny brown-banded cockroach crawled out of its home that is the charging port, to my digust. The infrastructure of the hotel is also in need of a massive revamp / teardown. There was a leaky pipe in my balcony that was gushing what looked like dirty water. Saw mould near the aircon vents in my room. Carpets and furnishings have also seen better days. The room also smelt musty. I am sure when the hotel was built in 1986, it was very much a 4 star hotel but its nowhere close to a true 4 star hotel now. I would say its much closer to a 3 star or 2 star if I peg it to hotel standards in my home country, Singapore. All in all, I feel the staff in the hotel are trying their best but is led down by the shoddy state of the hotel and perhaps upper management.
Menginap 8 malam pada Mac 2025

10/10 Cemerlang

David

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 2 malam pada Mac 2025

4/10 Lemah

Tom

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Not great

Room not clean, dust on picture frame, poor room design with window in bathroom. Property itself very tired.
Menginap 4 malam pada Apr 2025

2/10 Teruk

José Luis

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Sucio y sin mantenimiento.

He viajado a Bangkok en 18 ocasiones. Habitualmente me alojaba en Silom Road, en un hotel que hoy esta en nueva construcción. Para esta nueva visita me decidí por FURAMA Silom que esta en la misma calle y fue una gran decepción. La suciedad es patente en todas partes, cortinas del baño podridas, cristales sin limpiar en años, sábanas rotas, caja fuerte sin anclar a la pared y muchos detalles mas. Ni un solo día conseguí que arreglaran mi habitación antes de las 6 de la tarde. El desayuno es limitado pero aceptable, no obstante la suciedad también se manifiesta en la tapicería de los asientos con manchas pegajosas de comida derramada. El colmo es la falta de empatía del personal de dicho comedor, en concreto de la responsable, que al pedirle yo que repusieran huevos fritos (solo quedaban dos y rotos) me dijo que cogiera los que quedaban y entonces repondría. Pero el problema mayor son las cucarachas. He viajado mucho por Asia y se que es normal por el clima, encontrar cucarachas en la habitación alguna vez y que los hoteles hacen desinfecciones periódicas para evitarlas, pero nunca vi tantas en mi habitación, ejemplo claro de que FURAMA Silom no hace un correcto mantenimiento. En conclusión debo decir que este hotel tiene dos cosas buenas, su ubicación y que la cama es muy cómoda, por todo lo demás es en mi opinión absolutamente "NO RECOMENDABLE"
Menginap 6 malam pada Mac 2025

6/10 Boleh diterima

yasir

It was perfect Location the breakfast. It was in the great they don’t change it. They do the same things every day.
Menginap 5 malam pada Mac 2025

10/10 Cemerlang

ronald

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 1 malam pada Mac 2025

8/10 Baik

Simone lund

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 2 malam pada Mac 2025

10/10 Cemerlang

ronald

It was great
Menginap 5 malam pada Mac 2025

6/10 Boleh diterima

Jonghyun

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 4 malam pada Feb 2025

10/10 Cemerlang

Stephen

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 3 malam pada Mac 2025

10/10 Cemerlang

kylee

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Great location. Cool rooftop pool. Staff works hard. Breakfast buffet is OK, executive lounge only has 2 hour happy hour.
Menginap 3 malam pada Mac 2025