The Edelweiss Yogyakarta

Hartanah 3.5 bintang
Hotel terdapat letak kenderaan valet percuma, berhampiran Jalan Malioboro

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk The Edelweiss Yogyakarta

Teres/patio
Depan hartanah - siang/malam
Ruang Istirahat Lobi
1 bilik tidur, peti besi dalam bilik, dihias secara berasingan, meja
Kolam renang terbuka

Ulasan

7.4 daripada 10
Baik

Kemudahan popular

  • Bar
  • Spa
  • Kolam
  • Sarapan tersedia
  • Perkhidmatan bilik
  • Dobi

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 1 daripada 1 bilik

Room

Sorotan

Dihiasi secara berasingan
Bilik bercantum tersedia
Peti sejuk
Televisyen LCD
Bilik tidur berasingan
Bilik mandi persendirian
Hulu semburan mandi hujan
Pembancuh kopi/teh
  • 16 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Ratu (Queen) ATAU 2 Katil Bujang (Single)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
Gejayan street 17C, 17C, Yogyakarta, Special Region of Yogyakarta, 55222

Tempat berdekatan

  • Plaza Ambarrukmo (Pusat Beli-belah) - 20 min berjalan kaki - 1.7 km
  • Jalan Malioboro - 3 min memandu - 3.1 km
  • Monumen Yogyakarta - 3 min memandu - 3.4 km
  • Zoo Gembira Loka - 4 min memandu - 3.4 km
  • Pusat Beli belah Malioboro - 4 min memandu - 4.2 km

Bergerak

  • Stesen Kereta Api Yogyakarta - 13 minit memandu
  • Yogyakarta (JOG-Lapangan Terbang Antarabangsa Adisucipto) - 20 minit memandu

Restoran

  • ‪RM Ayam Goreng Tojoyo 3 - ‬8 min berjalan kaki
  • ‪Sushi Tei - ‬9 min berjalan kaki
  • ‪Alembana Restaurant - ‬8 min berjalan kaki
  • ‪Dil Rani Restaurant - ‬5 min berjalan kaki
  • ‪Le Travail Coffee - ‬7 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

The Edelweiss Yogyakarta

Hotel berdekatan Jalan Malioboro
Pertimbangkan penginapan di The Edelweiss Yogyakarta dan manfaatkan teres, kedai kopi/kafe dan taman. Akses Internet wayarles percuma tersedia kepada semua tetamu bersama dengan perkhidmatan pencucian kering/dobi dan pendiangan di lobi.
Manfaat lain di hotel ini termasuk:
  • Kolam renang terbuka
  • Percuma letak kenderaan sendiri dan letak kenderaan valet
  • Sarapan bufet (surcaj), pengangkutan ulang-alik lapangan terbang pergi-balik (surcaj) dan daftar keluar ekspres
  • Daftar masuk ekspres, TV di lobi dan hartanah bebas asap rokok
Ciri-ciri bilik
Kesemua 95 bilik yang dihias secara berasingan disertakan dengan manfaat seperti perkhidmatan bilik 24 jam, serta kemudahan seperti Wi-fi percuma dan peti besi.
Lagi kemudahan termasuk:
  • Bilik mandi persendirian dengan hulu semburan mandi hujan
  • Sebuah TV LCD dengan saluran kabel
  • Peti sejuk, pembancuh kopi/teh dan setiap hari

Bahasa

Bahasa Inggeris, Bahasa Indonesia

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang (surcaj) dari 8:00 hingga 17:00 atas permintaan
  • Pengangkutan pengambilan di stesen kereta api (surcaj)
  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan valet percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan terhad di tapak hartanah

Makanan dan minuman

  • Sarapan bufet tersedia dengan bayaran: IDR70,000 untuk dewasa dan IDR40,000 untuk kanak-kanak
  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 kedai kopi/kafe
  • 1 restoran

Aktiviti menarik

  • 1 kolam renang terbuka
  • Meja biliard/pool
  • TV di ruang bersama

Mesra keluarga

  • 1 kolam renang terbuka
  • Kemudahan dobi
  • Peti sejuk dalam bilik

Kemudahan

  • ATM
  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Surat khabar percuma di lobi
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Kakitangan berbilang bahasa
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan rencam
  • Porter/tukang angkut

Perkhidmatan perniagaan

  • 1 bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan 24 jam

Kawasan luar

  • Taman
  • Teres

Spa

  • Perkhidmatan spa
  • Spa dibuka setiap hari

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Lif
  • Meja pendaftaran mudah diakses kerusi roda
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)

Lain-lain

  • 1 bangunan
  • 9 tingkat
  • Dibina pada 2011
  • Hartanah bebas asap rokok
  • Pendiangan di lobi

Kemudahan bilik

Bilik mandi

  • Bilik mandi persendirian
  • Hulu semburan mandi hujan
  • Pancuran mandi
  • Pengering rambut (atas permintaan)
  • Selipar
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV LCD dengan saluran kabel

Makanan dan minuman

  • Pembancuh kopi/teh
  • Perkhidmatan bilik 24 jam
  • Peti sejuk

Lain-lain

  • Bilik tidur bersambung tersedia
  • Hiasan berasingan
  • Meja
  • Peti besi
  • Telefon

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 23:30
Daftar masuk awal tertakluk kepada ketersediaan
Fi daftar masuk awal akan dikenakan
Daftar masuk ekspres tersedia

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari
Daftar keluar ekspres tersedia

Arahan daftar masuk khas

Hartanah ini menawarkan pengangkutan pindahan dari lapangan terbang dan stesen kereta api (surcaj boleh dikenakan); untuk pengaturan pengambilan, tetamu mesti menghubungi hartanah 48 jam sebelum tiba, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
6 kanak-kanak, sehingga umur 1 tahun, boleh menginap percuma jika menggunakan katil sedia ada apabila tinggal di bilik ibu bapa atau penjaga
Katil lipat simpan/tambahan tidak tersedia
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Fi

Anda akan diminta membayar caj-caj berikut di hartanah. Fi mungkin termasuk cukai yang berkenaan:

  • Deposit tunai: IDR 200000 sepenginapan

Kami telah menyertakan semua caj yang disediakan kepada kami oleh hartanah.

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan bufet: kira-kira IDR 70000 untuk dewasa dan IDR 40000 untuk kanak-kanak
  • Bayaran pengangkutan ulang-alik lapangan terbang: IDR 75000 setiap kenderaan (sehala)
  • Bayaran pengangkutan ulang-alik lapangan terbang bagi setiap kanak-kanak: IDR 75000 (sehala), (dari 1 hingga 12 tahun)
  • Daftar masuk awal tersedia dengan fi (tertakluk kepada ketersediaan)

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Nama pada kad kredit yang digunakan untuk membayar caj sampingan semasa daftar masuk hendaklah sama dengan nama utama dalam tempahan bilik
Hartanah ini menerima kad kredit, kad debit dan wang tunai
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pemadam api, pengesan asap, dan sistem keselamatan

Perkara yang kami harus menyebut

Hartanah ini mempunyai bilik bercantum/bersebelahan, yang tertakluk pada ketersediaan dan boleh diminta dengan menghubungi hartanah menggunakan nombor pada pengesahan tempahan
Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini

Hartanah juga dikenali sebagai

Edelweiss Hotel Yogyakarta
Edelweiss Yogyakarta
The Edelweiss Hotel
The Edelweiss Yogyakarta Hotel
The Edelweiss Yogyakarta Yogyakarta
The Edelweiss Yogyakarta Hotel Yogyakarta

Soalan lazim

Adakah The Edelweiss Yogyakarta mempunyai kolam?

Ya, hartanah ini mempunyai kolam renang terbuka.

Adakah The Edelweiss Yogyakarta mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di The Edelweiss Yogyakarta?

Letak kenderaan sendiri dan letak kenderaan valet adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di The Edelweiss Yogyakarta?

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 23:30. Fi dikenakan untuk daftar masuk awal (tertakluk pada ketersediaan).

Apakah masa daftar keluar di The Edelweiss Yogyakarta?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari.

Adakah The Edelweiss Yogyakarta memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik lapangan terbang yang beroperasi 8:00–17:00 (tersedia atas permintaan). Fi sebanyak IDR75000 setiap kenderaan dikenakan.

Di manakah terletaknya The Edelweiss Yogyakarta?

Terletak di Yogyakarta, hotel ini sejauh 10 minit berjalan kaki dari Universiti Negeri Yogyakarta, Universiti Sanata Dharma dan Hospital Siloam Yogyakarta. Lippo Plaza Jogja dan Universiti Gadjah Mada juga dalam jarak 15 minit berjalan kaki.

The Edelweiss Yogyakarta Ulasan

Ulasan

7.4

Baik

Penilaian 10 - Cemerlang. 10 daripada 60 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 27 daripada 60 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 15 daripada 60 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 6 daripada 60 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 2 daripada 60 ulasan

7.8/10

Kebersihan

7.6/10

Kakitangan & perkhidmatan

8.0/10

Kemudahan

7.0/10

Keadaan hartanah & kemudahan

Ulasan

8/10

La ubicación es muy buena y el staff es excelente. En términos de calidad las sábanas y las toallas se notan que son muy viejas y no tienen un buen olor.
Menginap 3 malam pada Nov 2019

6/10

Price is affordable and in the good location. Need to improve cleanliness as I found my blankets was torn on 1st night I stayed there.
Menginap 2 malam pada Jul 2019

4/10

Menginap 2 malam pada Jul 2019

6/10

Menginap 5 malam pada Jul 2019

8/10

lokasi di jalan raya
Menginap 2 malam pada Feb 2019

8/10

Sheets and towels not super clean, but cheap and comfy. Pool only open til 6pm. Reasonable location
Menginap 3 malam pada Jan 2019

8/10

I hope the people are can speak english more well..
Menginap 5 malam pada Dis 2018

6/10

Secara keseluruhan keadaanya lumayan tapi air panas nya mati jadi mandi dengan keadaan dingin saja
Menginap 6 malam pada Dis 2018

8/10

8/10

The main problem is only about Food. Too low from standard
Menginap 1 malam pada Mac 2018

8/10

Food restaurant need more improvement
Menginap 1 malam pada Mac 2018

8/10

Nice hotel to spend your night in yogyakarta, located in demangan its easier too reach cafe / mall
Menginap 1 malam pada Feb 2018

8/10

Menginap 1 malam pada Jan 2018

8/10

Nice room and service, but please increase variable menu for breakfast.

4/10

Esperienza deludente. Infrastuttura dell hotel alquanto mediocre anche se in generale pulita. Il personale in più occasioni ha dato informazioni errate (es.orari apertura attrazioni) o ha fatto confusione nella prenotazione delle escursioni, complice anche scarsa conoscenza dell inglese. Ristorante non provato, neppure per colazione, perchè cibo e locale poco invitanti. Ho comunque provato ad ordinare un caffè, pur sapendo che non sarebbe arrivato un espresso, ma non ho avuto neanche il coraggio di assaggare quello che è arrivsto. Le immediate vicinanze dell hotel non si prestano a passeggiate o semplicemente a trovare un ristorante o caffè alternativo, è necessario prendere un taxi. E' abbastanza vicino all aeroporto (motivo della scelta). Tutte le cose elencate sopra sarebbero state accettabili se la tariffa dell hotel fosse stata al massimo il 50% di quella effettiva, pur tenendo conto che il weekend in cui abbiamo soggiornato era un periodo di punta per la zona.

8/10

I felt very comfortable in the small but nice Hotel. Room service was very nice and food to order from the Hotel Restaurant was delivered fast, and it was affordable and very tasty. The bed was very comfortable and Wifi was also very good. The TV programm for people interessted also very good. I liked the Hotel very much and certainly will stay there again

10/10

I went to yogyakarta with a rough plan of what I wish to do, however I did not make any bookings for tours before my departure. The front desk crew: Natasha, Ibrahim and Eko were very helpful during the 5 days of my stay in Yogyakarta. They would help me to look for tours that suits my needs. There was one occassion, the tour( Merapi sunrise tour) that I wanted to book was unfortunately fully booked. However, the front desk crew did their best to call up alternate tour groups and their friends to help to book the Merapi sunrise tour for me. On another occassion, the front desk crew went the extra mile to ensure that transport to the Jombalang Cave and our lunch would be taken care of. Despite booking the tours rather last minute( I only booked it one day in advance), the front desk crew did not complain and was eager to help.

2/10

I just stayed there for 2 night. Room is really old & dirty. Bed sheet are old and dirty like never wash, it causes me itchy to my body and also only provide a very small air condition in the room. Overall bad experience living in the hotel, breakfast is so so, Hotel service staff are helpful whenever I need help. If want to more nice & comfortable room for rest,this hotel are not an idea. I will not back to this hotel anymore because of lots of reason.

4/10

The good news is, check in was quick. Location is great, we were like 15 minutes away from the points of interests and cinemas is within walking distance. Going with a cab costs you average IDR 25,000 to points of interests such as the grand palace, malioboro street, water castle, and universities. Bad news is when we open the room door we are inches away from the edge of the bed, and you directly see the sink by the door. Room is terribly small, my husband couldn't go to the toilet if I stood in front of the sink. With our huge bags there is no room left to move around. Rooms needs to be updated, paints are peeled and stained. Windows frame needs to be cleaned well. Front desk staff is friendly but didn't smile for whatever reason and they didn't care. We were asking for extra key and told that we should not lose it or we will be charge IDR 50,000. We asked them a favor to called a cab, when it arrived nobody told us if it was our cab unless we asked the taxi driver. Turned out it was a Pataga's bad driver, turned off the meter in the middle of the trip because he said it was too close and asked for a minimum charge which is IDR 25,000. My suggestion is to call local taxi called Vetri. I've had good experiences with them. And whenever we sat in the lobby nobody from the staff care to say hi and I saw one of them rolled her eyes when one guest demanded something. Rooms are without proper insulation, we heard every conversation in the hallway and noises from the market outside

6/10

Ils ont essayer de nous faire payé l'hôtel alors qu'il avait déjà été payé sur un site en ligne c'est n'importe quoi...on a s'est expliqué pendant 10min pour leur faire comprendre que nous n'avions plus rien à payer.

6/10

We did a 2 night stop in Yogyakarta to see the temples...In hindsight we wish we missed it out! There is not much character here and it is a little flat...the same for the Edelweiss. EVERY time we had to get replacement keys if we wanted to go up in the lift (no stairs to be found!)..rather frustrating. On the whole the place seemed clean but it wasn't that well looked after in the bathroom. This was the only place that we were both bitten by mosquitoes during the night after nearly a month in Indonesia! White sheets are not that white anymore... : / The pool is a nice idea but we did not go in as it didn't look that fresh..This is a lot of City and the only respite was being able to get out on one of the tours to the Temple. I would recommend being prepared for a simple stay...stay no more than 2 nights and do the sightseeing in the main day.

6/10

yang sangat saya suka adalah kita dapat menitipkan barang sebelum cek in dan sesudah cek out, sehingga dapat bepergian ke beberapa lokasi tanpa harus membawa banbyak barang selama menunggu jam cek in dan juga selama menunggu jadwal keberangkatan kereta setelah cek out.

6/10

8/10

Ok

8/10

Quite comfortable, good buffet breakfast except noisy during nite time if guest coming for check in.Average