Fairmont Rio de Janeiro Copacabana

Hartanah 5.0 bintang
Percutian mencari ketenangan pantai yang bergaya dengan 2 kolam renang terbuka

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk Fairmont Rio de Janeiro Copacabana

Teres/patio
Kemudahan mesyuarat
Pemandangan pantai/laut
Lobi
Pancuran mandi, kelengkapan dandanan diri mesra alam, pengering rambut
VIP Access

Ulasan

9.2 daripada 10
Hebat

Kemudahan popular

  • Kolam
  • Spa
  • Restoran
  • Sarapan tersedia
  • Bar
  • Parkir tersedia
Harga semasa ialah RM1,835
RM2,111 jumlah
termasuk cukai & fi
24 Okt - 25 Okt

Nikmati lebih banyak apabila anda menjadi ahli

  • Jimat 15% atau lebih lagi pada hartanah VIP Access terpilih apabila anda menjangkau tingkat Silver atau lebih tinggi
  • Nikmati perkhidmatan dengan kualiti dinilai tinggi dan luar biasa
  • Nikmati faedah penginapan di hartanah terpilih, serta naik taraf bilik percuma, daftar masuk awal dan daftar keluar lewat apabila tersedia

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 14 daripada 14 bilik

Fairmont Gold, Room, 1 Katil Raja (King), Akses Club Lounge, Sea View

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Akses ke ruang istirahat eksekutif
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Jubah mandi
Pengering rambut
  • 1 bilik tidur
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Fairmont Gold King, Suite, 1 Bedroom, Akses Club Lounge, Sea View

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Akses ke ruang istirahat eksekutif
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Jubah mandi
Pengering rambut
  • 75 meter persegi
  • 1 bilik tidur
  • Pemandangan laut
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Fairmont Gold, Room, 2 Katil Bujang (Single), Akses Club Lounge, City View

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Akses ke ruang istirahat eksekutif
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Jubah mandi
Pengering rambut
  • 1 bilik tidur
  • Boleh menampung 2
  • 2 Katil Bujang (Single)

Suite, 1 Katil Raja (King), Sea View (One Bedroom)

8.0 daripada 10
Sangat baik
(1 ulasan)

Sorotan

Ruang duduk berasingan
Kalis bunyi
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Jubah mandi
Pengering rambut
  • 70 meter persegi
  • 1 bilik tidur
  • Pemandangan laut
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Fairmont, Room, 1 Katil Raja (King), City View

8.6 daripada 10
Cemerlang
(22 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
TV skrin rata
Jubah mandi
Pengering rambut
Kelengkapan dandanan diri mesra alam
Pembancuh kopi espreso
  • 35 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Fairmont Gold, Room, 1 Katil Raja (King), Akses Club Lounge, City View

10.0 daripada 10
Luar Biasa
(3 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Akses ke ruang istirahat eksekutif
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Jubah mandi
Pengering rambut
  • 35 meter persegi
  • 1 bilik tidur
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Fairmont, Room, 2 Katil Bujang (Single), City View

8.6 daripada 10
Cemerlang
(4 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
TV skrin rata
Jubah mandi
Pengering rambut
Kelengkapan dandanan diri mesra alam
Pembancuh kopi espreso
  • 35 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 2 Katil Bujang (Single)

Deluxe Room, 1 Katil Raja (King), City View

8.4 daripada 10
Sangat baik
(7 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Jubah mandi
Pengering rambut
Kelengkapan dandanan diri mesra alam
  • 35 meter persegi
  • 1 bilik tidur
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Deluxe Room, 1 Katil Raja (King), Sea View

8.6 daripada 10
Cemerlang
(12 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
TV skrin rata
Jubah mandi
Pengering rambut
Kelengkapan dandanan diri mesra alam
Pembancuh kopi espreso
  • 35 meter persegi
  • Pemandangan laut
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Deluxe Room, 2 Katil Bujang (Single), City View

8.0 daripada 10
Sangat baik
(1 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
TV skrin rata
Jubah mandi
Pengering rambut
Kelengkapan dandanan diri mesra alam
Pembancuh kopi espreso
  • 35 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 2 Katil Bujang (Single)

Junior Suite, 1 Katil Kelamin (Double), Sea View

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
TV skrin rata
Jubah mandi
Pengering rambut
Kelengkapan dandanan diri mesra alam
Pembancuh kopi espreso
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Deluxe Room, 2 Katil Bujang (Single), Sea View

9.0 daripada 10
Hebat
(2 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
TV skrin rata
Jubah mandi
Pengering rambut
Kelengkapan dandanan diri mesra alam
Pembancuh kopi espreso
  • 35 meter persegi
  • Pemandangan laut
  • Boleh menampung 2
  • 2 Katil Bujang (Single)

Family Suite, City View (1 King Bed & 2 Twin Beds)

10.0 daripada 10
Luar Biasa
(1 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Jubah mandi
Pengering rambut
Kelengkapan dandanan diri mesra alam
  • 55 meter persegi
  • 1 bilik tidur
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 4
  • 1 Katil Raja (King) dan 2 Katil Bujang (Single)

Junior Suite, 1 Katil Raja (King), Akses Club Lounge, Sea View

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Akses ke ruang istirahat eksekutif
TV skrin rata
Jubah mandi
Pengering rambut
Kelengkapan dandanan diri mesra alam
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Anda juga mungkin menyukai

Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Copacabana, sebuah kawasan kejiranan di Rio de Janeiro, Fairmont Rio de Janeiro Copacabana di kawasan hiburan dan di persisiran. Christ the Redeemer merupakan tempat menarik terkenal dan keindahan semula jadi kawasan ini dapat dilihat di Pantai Copacabana dan Pantai Ipanema. Taman Botani Rio de Janeiro dan AquaRio juga disarankan untuk dikunjungi.
Peta
Avenida Atlântica, 4240 - Copacabana, Rio de Janeiro, RJ, 22070-002

Tempat berdekatan

  • Kubu Copacabana - 2 min berjalan kaki - 0.2 km
  • Pantai Copacabana - 2 min berjalan kaki - 0.2 km
  • Atlantik Avenida - 2 min berjalan kaki - 0.2 km
  • Pantai Arpoador - 5 min berjalan kaki - 0.4 km
  • Pantai Ipanema - 6 min berjalan kaki - 0.6 km

Bergerak

  • Stesen Pusat Rio de Janeiro - 11 minit memandu
  • Stesen Ipanema-General Osorio - 14 minit berjalan kaki
  • Lapangan Terbang Antarabangsa Rio de Janeiro (GIG) - 36 minit memandu

Restoran

  • ‪Tropìk Beach Club - ‬3 min berjalan kaki
  • ‪Boteco Colarinho Escondido - ‬3 min berjalan kaki
  • ‪Império do Espeto Copacabana - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Spirit Copa Bar - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Marine Restô - ‬1 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

Fairmont Rio de Janeiro Copacabana

Mewah bagi hotel disahkan mesra alam berdekatan Pantai Copacabana
Pertimbangkan penginapan di Fairmont Rio de Janeiro Copacabana dan manfaatkan bar kolam, teres dan beli-belah di tapak. Nikmatilah lulur badan, rawatan muka dan urut di Willow Stream, tapak spa. Masakan antarabangsa restoran di tapak, MARINE RESTÔ, menawarkan makan tengah hari dan makan malam. Akses Internet wayarles percuma tersedia kepada semua tetamu bersama dengan kedai kopi/kafe dan taman.
Anda juga akan mendapati manfaat seperti:
  • 2 kolam renang terbuka bersama dengan kerusi lepak pantai dan payung pantai/kolam
  • Sarapan bufet (surcaj), sewa basikal dan letak kenderaan valet (surcaj)
  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang pergi-balik (surcaj), tempat mengecas kenderaan elektrik dan kebun sayur
  • Bilik rawatan urut, payung pantai dan porter/tukang angkut
  • Ulasan tetamu memberikan markah tertinggi untuk kakitangan yang mesra
Ciri-ciri bilik
Semua 375 bilik mempunyai keselesaan seperti perkhidmatan bilik 24 jam dan peti besi muat komputer riba, serta manfaat seperti penyaman udara dan jubah mandi.
Tambahan kepada kesenangan di semua bilik termasuk:
  • Kitar semula, mentol lampu LED dan produk pembersihan mesra alam
  • Kelengkapan dandanan diri mesra alam, pancuran mandi dan pengering rambut
  • TV skrin rata dengan saluran kabel
  • Pembancuh kopi/teh, setiap hari dan telefon

Anugerah dan gabungan

Hartanah Diperakui Eko
Hartanah ini menyertai Green Key (Foundation for Environmental Education), iaitu sebuah program yang mengukur kesan hartanah ke atas satu atau lebih daripada yang berikut: alam sekitar, komuniti, warisan budaya, ekonomi tempatan.

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Stesen pengecasan kereta elektrik di tapak hartanah
  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang (surcaj)
  • Tempat letak kenderaan di tapak hartanah (BRL 125 sehari)
  • Tempat letak kenderaan valet di tapak hartanah (BRL 125 sehari)

Makanan dan minuman

  • Setiap hari sarapan bufet tersedia 6:30 hingga 10:30 dengan bayaran: BRL 160 seorang
  • 1 bar tepi kolam
  • 1 kedai kopi/kafe
  • 1 restoran
  • 2 bar/ruang istirahat

Restoran di tapak hartanah

  • MARINE RESTÔ
  • SPIRIT COPA BAR

Aktiviti menarik

  • 2 kolam renang terbuka
  • Beli-belah
  • Bilik wap
  • Gimnasium 24 jam
  • Sauna
  • Sewaan basikal
  • Spa perkhidmatan penuh

Mesra keluarga

  • 2 kolam renang terbuka
  • Bilik kalis bunyi
  • Kemudahan dobi

Kemudahan

  • ATM
  • Kemudahan dobi
  • Lokar
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Salun rambut
  • Surat khabar percuma di lobi
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Kakitangan berbilang bahasa
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan perkahwinan
  • Perkhidmatan rencam
  • Pertukaran cadar (atas permintaan)
  • Pertukaran tuala atas permintaan
  • Porter/tukang angkut

Perkhidmatan perniagaan

  • 13 bilik mesyuarat
  • Pusat persidangan
  • Stesen komputer

Kawasan luar

  • Di persisiran
  • Kebun sayur
  • Kerusi lepak tepi kolam
  • Payung kolam
  • Payung pantai
  • Taman
  • Teres
  • Tuala pantai

Spa perkhidmatan penuh

  • 6 bilik rawatan
  • Lulur badan
  • Rawatan muka
  • Rias kuku tangan/kaki
  • Sauna
  • Spa dibuka setiap hari
  • Tab panas
  • Urutan

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Gimnasium mudah diakses kerusi roda
  • Hulu semburan berketinggian boleh laras
  • Laluan bebas tangga ke pintu masuk
  • Laluan ke lif mudah diakses kerusi roda
  • Lif
  • Meja khidmat rencam mudah diakses kerusi roda
  • Meja pendaftaran mudah diakses kerusi roda
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)
  • Restoran mudah diakses kerusi roda
  • Ruang istirahat mudah diakses kerusi roda
  • Spa mudah diakses kerusi roda
  • Susur tangan di tangga

Lain-lain

  • 100% tenaga boleh diperbaharui
  • 11 tingkat
  • 2 bangunan
  • Cawan boleh guna semula
  • Dasar kitar semula yang komprehensif
  • Dasar sisa makanan yang komprehensif
  • Dewan bankuet
  • Dibina pada 1960
  • Hartanah bebas asap rokok
  • Lawatan dan aktiviti teratur milik orang tempatan
  • Layanan berperikemanusiaan terhadap haiwan liar yang dikurung
  • Pendidikan budaya dan ekosistem tempatan
  • Pilihan tempat makan vegan
  • Pilihan tempat makan vegetarian
  • Pinggan mangkuk boleh guna semula
  • Sarapan vegetarian tersedia
  • Sekurang-kurangnya 10% daripada keuntungan dilabur semula dalam komuniti dan kelestarian
  • Sekurang-kurangnya 80% cahaya daripada LED
  • Sekurang-kurangnya 80% daripada makanan bersumber tempatan
  • Sekurang-kurangnya 80% makanan organik
  • Seni bina tradisional
  • Straw minuman terbiodegradasikan tersedia
  • Sudu kopi terbiodegradasikan tersedia
  • Tiada botol air plastik
  • Tiada botol minuman ringan plastik
  • Tiada straw minuman plastik
  • Tiada sudu kopi plastik
  • Tingkap dwilapisan
  • Wadah artis tempatan

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar disediakan

Bilik mandi

  • Jubah mandi
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pancuran mandi
  • Pengering rambut
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV skrin rata dengan saluran kabel

Makanan dan minuman

  • Bar mini
  • Pembancuh espreso
  • Pembancuh kopi/teh
  • Perkhidmatan bilik 24 jam

Lain-lain

  • Bilik kalis bunyi
  • Bilik tidur bersambung tersedia
  • Dispenser pukal untuk kelengkapan dandanan diri
  • Kelengkapan dandanan diri mesra alam
  • Kitar semula
  • Pancuran mandi cekap air
  • Pencahayaan LED
  • Penyaman udara (kawalan suhu)
  • Peti besi muat komputer riba
  • Produk pembersihan adalah mesra alam
  • Seterika/papan seterika
  • Suis jimat tenaga dalam bilik tamu
  • Telefon

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 15:00; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa
Daftar masuk awal tertakluk kepada ketersediaan
Daftar masuk awal tersedia dengan fi
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari
Daftar keluar tanpa sentuh tersedia
Daftar keluar lewat tertakluk kepada ketersediaan
Fi daftar keluar lewat akan dikenakan

Arahan daftar masuk khas

Tetamu akan menerima e-mel dalam masa 72 jam sebelum ketibaan yang mengandungi arahan daftar masuk; kakitangan meja sambut tetamu akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah

Pengubahsuaian dan penutupan

Kemudahan berikut ditutup pada Malam Tahun Baru:
  • Bar/ruang istirahat
  • Tempat makan
  • Kolam renang

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dibenarkan dengan bayaran tambahan dikenakan sebanyak BRL 250 setiap haiwan kesayangan, seminggu
Haiwan perkhidmatan dialu-alukan dan dikecualikan daripada fi
Hanya anjing dan kucing dialu-alukan
1 ekor (sehingga 15 kg setiap haiwan peliharaan)
Bilik tertentu sahaja; bilik mesra haiwan kesayangan boleh diminta dengan menghubungi hartanah melalui nombor yang terdapat pada pengesahan tempahan
Mangkuk makanan dan air dan bekas najis tersedia

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan bufet: kira-kira BRL 160 seorang
  • Bayaran letak kenderaan sendiri: BRL 125 sehari
  • Fi letak kenderaan valet: BRL125 sehari
  • Bayaran haiwan kesayangan: BRL 250 setiap haiwan kesayangan, seminggu
  • Haiwan perkhidmatan terkecuali daripada fi
  • Daftar masuk awal tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan)
  • Daftar keluar lewat tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan)

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit, kad debit dan wang tunai
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pengesan karbon monoksida, pemadam api, pengesan asap, sistem keselamatan, dan alat pertolongan cemas
Hartanah ini menegaskan bahawa amalan pembersihan dan penyahjangkitan dilakukan mengikut garis panduan ALLSAFE (Accor Hotels)

Perkara yang kami harus menyebut

Ibu bapa atau penjaga sah yang mengembara dengan kanak-kanak di bawah umur 18 tahun mesti mengemukakan sijil kelahiran kanak-kanak tersebut dan kad pengenalan bergambar (misalnya, pasport) semasa daftar masuk. Untuk perjalanan antarabangsa ke Brazil, jika hanya ibu atau bapa yang mengembara dengan kanak-kanak, selain sijil kelahiran kanak-kanak dan kad pengenalan bergambar, ibu atau bapa berkenaan mesti juga mengemukakan surat kebenaran perjalanan yang ditandatangani oleh ibu atau bapa yang tidak ikut bersama dan diperakui oleh notari. Sekiranya ibu bapa atau penjaga sah, sebagaimana perlu, tidak dapat atau tidak rela memberi kebenaran ini, maka kebenaran kehakiman adalah perlu. Pelawat yang berhasrat untuk mengembara ke Brazil dengan kanak-kanak harus berunding dengan pejabat konsulat Brazil sebelum mengembara untuk mendapat maklumat lanjut.
Akses kolam renang tersedia dari 7:00 hingga 18:00
Hanya tetamu berdaftar yang dibenarkan dalam bilik tamu
Hartanah ini mempunyai bilik bercantum/bersebelahan, yang tertakluk pada ketersediaan dan boleh diminta dengan menghubungi hartanah menggunakan nombor pada pengesahan tempahan
Sesetengah kemudahan mungkin mempunyai akses yang terhad; tetamu boleh menghubungi hartanah untuk mendapatkan butiran dengan menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Hartanah ini mengalu-alukan tetamu daripada semua kecenderungan seksual dan identiti jantina (mesra LGBTQ+)

Hartanah juga dikenali sebagai

Fairmont Rio Janeiro Copacabana Hotel
Fairmont Rio Janeiro Copacabana
Sofitel Rio de Janeiro Copacabana
Sofitel Rio de Janeiro Copacabana (closed for refurbishment)
Fairmont Janeiro Copacabana
Fairmont Janeiro Copacabana
Fairmont Rio de Janeiro Copacabana Hotel
Fairmont Rio de Janeiro Copacabana Rio de Janeiro
Fairmont Rio de Janeiro Copacabana Hotel Rio de Janeiro

Soalan lazim

Adakah Fairmont Rio de Janeiro Copacabana mempunyai kolam?

Ya, hartanah ini mempunyai 2 kolam renang terbuka. Akses kolam dari 7:00–18:00. Kolam renang ditutup pada Malam Tahun Baru.

Berapa kos yang diperlukan untuk menginap di Fairmont Rio de Janeiro Copacabana?

Setakat 25 Sep 2025, harga yang ditemui untuk penginapan 1 malam bagi 2 dewasa di Fairmont Rio de Janeiro Copacabana pada 24 Okt 2025 bermula serendah RM 1,835.29, tidak termasuk cukai dan fi. Harga ini berdasarkan harga satu malam paling rendah yang ditemui dalam 24 jam yang lalu untuk penginapan dalam masa 30 hari akan datang. Harga tertakluk kepada perubahan. Pilih tarikh anda untuk melihat harga yang lebih tepat.

Adakah Fairmont Rio de Janeiro Copacabana mesra haiwan kesayangan?

Ya, hartanah ini membenarkan kucing dan anjing (had 1 ekor) dengan berat maksimum sehingga 15 kg untuk setiap haiwan kesayangan. Terdapat fi sebanyak BRL250 setiap haiwan kesayangan, seminggu. Haiwan khidmat terkecuali daripada fi.

Berapakah fi parkir di Fairmont Rio de Janeiro Copacabana?

Letak kenderaan sendiri tersedia dengan fi sebanyak BRL125 sehari. Parkir valet tersedia dengan fi sebanyak BRL125 sehari.

Apakah masa daftar masuk di Fairmont Rio de Janeiro Copacabana?

Masa mula daftar masuk: 15:00; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa. Fi dikenakan untuk daftar masuk awal (tertakluk pada ketersediaan).

Apakah masa daftar keluar di Fairmont Rio de Janeiro Copacabana?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari. Daftar keluar lewat tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan).

Adakah Fairmont Rio de Janeiro Copacabana memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik lapangan terbang.

Di manakah terletaknya Fairmont Rio de Janeiro Copacabana?

Terletak di Copacabana, hotel mewah ini sejauh beberapa langkah dari Beli-belah di Cassino Atlantico dan Atlantik Avenida. Pantai Copacabana dan Pantai Ipanema juga dalam jarak 10 minit berjalan kaki. Stesen Ipanema-General Osorio sejauh 14 minit berjalan kaki dan Estação 1 Tram Station sejauh 15 minit berjalan kaki.

Fairmont Rio de Janeiro Copacabana Ulasan

Ulasan

9.2

Hebat

Penilaian 10 - Cemerlang. 627 daripada 862 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 141 daripada 862 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 58 daripada 862 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 17 daripada 862 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 19 daripada 862 ulasan

9.4/10

Kebersihan

9.2/10

Kakitangan & perkhidmatan

9.2/10

Kemudahan

9.4/10

Keadaan hartanah & kemudahan

9.2/10

Mesra alam

Ulasan

10/10 Cemerlang

JEAN MICHEL

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Best location in Río, best views from Copacabana. The staff and the service was amazing.
Menginap 4 malam pada Ogo 2025

10/10 Cemerlang

Isaias

Mengembara bersama pasangan, Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Lujoso
Menginap 6 malam pada Ogo 2025

10/10 Cemerlang

Joyati

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Clean room. Fast room service.
Menginap 7 malam pada Ogo 2025

10/10 Cemerlang

Deunir

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
I loved the room service the two young gentlemen were very polite , professional and caring! The ac was so quiet that was a pleasure. The hotel is well located and easy to get around , beautiful beach, pleasant Fairmont’s team . Just lovely. I can’t say enough. I want to thanks everyone that make my stay comfortable and unforgettable.
Menginap 7 malam pada Ogo 2025

4/10 Lemah

Emma, Darlinghurst

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
The hotel is right n down and the staff are dismissive at best and sometimes rude
Menginap 3 malam pada Ogo 2025

4/10 Lemah

Rachel, LOS ANGELES

Pengembara perniagaan
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
I had high hopes for this hotel, but unfortunately, my stay fell well short of expectations and significantly impacted my trip. The hotel staff did attempt to address some issues by offering a room upgrade when we encountered problems with disruptive guests nearby, which I appreciated as a gesture of goodwill. The room itself was not in the condition I expected for the price point. The television wasn’t functioning properly upon arrival, and it took intervention from the IT team to discover that the WiFi wasn’t connected to either TV in the room - a basic amenity that should have been verified before guest arrival. During my stay, we experienced two separate power outages - one at 1:30 AM and another at 7:00 PM. While power issues can sometimes be beyond a hotel’s control, the frequency was disruptive to our schedule and comfort. There was active construction taking place during our stay, which created noise and disturbance. Unfortunately, no alternative accommodations or compensation were offered to mitigate this inconvenience. Perhaps most disappointingly, several service requests went unaddressed despite multiple attempts to follow up with staff. This lack of responsiveness made it difficult to resolve the various issues we encountered. While I understand that hotels can face unexpected challenges, the combination of technical problems, infrastructure issues, construction disruption, and poor follow-up service created a stay that didn’t meet basic hospitality standards.
Menginap 4 malam pada Ogo 2025

10/10 Cemerlang

Jose

Pengembara perniagaan, Mengembara bersama haiwan kesayangan, Mengembara bersama keluarga dan kanak-kanak, Mengembara bersama pasangan, Mengembara bersama keluarga, Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Excellent!!
Menginap 3 malam pada Ogo 2025

6/10 Boleh diterima

Joana

Even platinum expedia members did not gets any perks or benefits. Not even fruits in the room.
Menginap 3 malam pada Ogo 2025

10/10 Cemerlang

Susan, Chicago

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 4 malam pada Ogo 2025

10/10 Cemerlang

Colin

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Wunderschönes Hotel direkt mit Blick auf die Copacabana.
Menginap 5 malam pada Ogo 2025

2/10 Teruk

Lionete

Sukakan: Kebersihan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
I stayed 15 nights at Fairmont Rio, and my experience was extremely disappointing. As a Black woman, I was repeatedly treated differently from other guests. Each time I went to the Spirit Copa Bar by the pool, staff demanded my room number, phone, and even email — making me feel as if I didn’t belong there. Meanwhile, white friends who visited me were never asked any questions, even though they weren’t guests at the hotel. When I raised this with a manager, instead of apologizing, he insisted it was “standard procedure.” Clearly, it was a procedure applied only to me. To make things worse, after I returned home, I found an unauthorized charge of USD $7,726.97 on my credit card from this hotel, even though my stay was already fully paid. This was supposed to be a luxury vacation, but instead it became emotionally draining and deeply hurtful. No guest should go through discrimination or financial abuse like this.
Menginap 15 malam pada Jul 2025

10/10 Cemerlang

SEIGO

Sukakan: Kemudahan
So Good
Menginap 1 malam pada Ogo 2025

10/10 Cemerlang

Samuel Sinclair Stewart

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Ecellent location
Menginap 11 malam pada Jul 2025

10/10 Cemerlang

DAURO, Fresno

Menginap 1 malam pada Jul 2025

10/10 Cemerlang

Jeff

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Great location, great restaurant, room had an incredible view of Copacabana beach.
Menginap 3 malam pada Jul 2025

10/10 Cemerlang

Thomas, Apopka

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 1 malam pada Jul 2025

10/10 Cemerlang

Gregory, Cupertino

Sukakan: Kebersihan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Great location, hello and friendly staff, and excellent food and drink.
Menginap 1 malam pada Jun 2025

10/10 Cemerlang

Rosmery

Menginap 2 malam pada Mei 2025

10/10 Cemerlang

Igor

Menginap 1 malam pada Jun 2025

10/10 Cemerlang

Omar

Sukakan: Kebersihan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Best hotel and service in Rio.
Menginap 1 malam pada Jun 2025

8/10 Baik

Viviany

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Estadia maravilhosa.Atendimento muito atencioso de toda a equipe de recepçao, desde a chegada ao hotel no terreo. Demais funcionarios como limpeza e restaurantes, nao tao atentos, mas, ainda assim, cordiais.Quarto limpo, amplo, pequenos consertos necessarios logo resolvidos. Somente duas questoes: cobranca pelo uso da sauna, o que náo combina com o nivel do hotel, e recusa em vender as revistas dos quartos. Questão irrelevante, contudo, chata. Que tambem não condiz com o excelente nivel do hotel.
Menginap 1 malam pada Jun 2025

10/10 Cemerlang

Rodrigo

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 2 malam pada Mei 2025

10/10 Cemerlang

João Batista

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 2 malam pada Jun 2025

8/10 Baik

Elizabeth, DPO

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
The Fairmont is a beautiful property with lovely views from the restaurant and an amazing spa. The Amazon experience treatment in the spa was the best three hours I’ve had in many years. My only issue is that the lost and found has been unresponsive and I left something in the room that I would like to get back.
Menginap 3 malam pada Mei 2025

10/10 Cemerlang

Janice

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
The staff spoke English - Ralph the bellman is the best.
Menginap 5 malam pada Mei 2025