Mercure Charlestown

Hartanah 4.0 bintang
Hotel di Newcastle terdapat kedai kopi atau kafe dan kolam renang terbuka

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk Mercure Charlestown

Sarapan dihidangkan, masakan Eropah Moden, kolam renang
Sarapan dihidangkan, masakan Eropah Moden, kolam renang
Taman
Standard Room, Berbilang Katil | 1 bilik tidur, peralatan tempat tidur premium, bar mini, meja
Bar (di hartanah)

Ulasan

8.2 daripada 10
Sangat baik

Kemudahan popular

  • Restoran
  • Sarapan tersedia
  • Perkhidmatan bilik
  • Bar
  • Kolam
  • Pengemasan
Harga semasa ialah RM455
RM500 jumlah
termasuk cukai & fi
20 Jul - 21 Jul

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 5 daripada 5 bilik

Privilege, Room, 1 Katil Raja (King)

8.8 daripada 10
Cemerlang
(3 ulasan)

Sorotan

Balkoni atau Laman Dalam
Kalis bunyi
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Peti sejuk
TV definisi tinggi
Langsir/tirai gelap terus
Peralatan tempat tidur premium
  • 32 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Standard Room, 1 Katil Ratu (Queen)

9.0 daripada 10
Hebat
(25 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Peti sejuk
TV definisi tinggi
Langsir/tirai gelap terus
Peralatan tempat tidur premium
Bilik tidur berasingan
  • 26 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Ratu (Queen)

Standard Room, Berbilang Katil

8.0 daripada 10
Sangat baik
(5 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Peti sejuk
TV definisi tinggi
Langsir/tirai gelap terus
Peralatan tempat tidur premium
Bilik tidur berasingan
  • 32 meter persegi
  • Boleh menampung 4
  • 1 Katil Ratu (Queen) dan 2 Katil Bujang (Single)

Standard Twin Room, Berbilang Katil

8.6 daripada 10
Cemerlang
(12 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Peti sejuk
TV definisi tinggi
Langsir/tirai gelap terus
Peralatan tempat tidur premium
Bilik tidur berasingan
  • 26 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Ratu (Queen) dan 1 Katil Bujang (Single)

Standard Room, 1 Katil Raja (King)

8.0 daripada 10
Sangat baik
(1 ulasan)

Sorotan

Balkoni atau Laman Dalam
Kalis bunyi
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Peti sejuk
TV definisi tinggi
Langsir/tirai gelap terus
Peralatan tempat tidur premium
  • 26 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
109 Madison Drive, Adamstown Heights, NSW, 2290

Tempat berdekatan

  • Dataran Charlestown - 17 min berjalan kaki - 1.5 km
  • Westfield Kotara - 17 min berjalan kaki - 1.5 km
  • Kawasan Simpanan Blackbutt - 3 min memandu - 2.0 km
  • Hospital John Hunter - 6 min memandu - 5.0 km
  • Pusat Sukan Antarabangsa Newcastle - 7 min memandu - 5.0 km

Bergerak

  • Stesen Kotara - 6 minit memandu
  • Newcastle, NSW (NTL-Williamtown) - 33 minit memandu

Restoran

  • ‪Hot Shot Lounge - ‬2 min memandu
  • ‪Highfields Azzurri Sports Club - ‬14 min berjalan kaki
  • ‪McDonald's - ‬20 min berjalan kaki
  • ‪The Letter Q - ‬3 min memandu
  • ‪The Mattara Hotel - ‬15 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

Mercure Charlestown

Hotel berdekatan Tasik Macquarie
Teres, kedai kopi/kafe dan taman merupakan beberapa kemudahan yang disediakan di Mercure Charlestown. Masakan Eropah Moden restoran di tapak, Madison Kitchen + Bar, menawarkan sarapan, sarapan lewat pagi, makan tengah hari, makan malam dan pemandangan lautan. Sebagai tambahan kepada perkhidmatan pencucian kering/dobi dan bar, tetamu boleh menyambung untuk akses Internet wayarles percuma.
Anda juga akan menikmati manfaat berikut semasa penginapan anda:
  • Kolam renang terbuka dengan kerusi lepak pantai
  • Percuma letak kenderaan sendiri
  • Sarapan penuh (surcaj), pengangkutan ulang-alik lapangan terbang pergi-balik (surcaj) dan perkhidmatan rencam
  • Stesen komputer, dewan bankuet dan dispenser air
  • Ulasan tetamu memberikan markah tertinggi untuk kakitangan yang mesra
Ciri-ciri bilik
Kesemua 53 bilik memiliki keselesaan seperti peralatan tempat tidur premium dan penyaman udara, serta manfaat seperti Wi-fi percuma dan dinding kalis bunyi.
Tambahan kepada kesenangan di semua bilik termasuk:
  • Mentol lampu LED dan produk pembersihan mesra alam
  • Bilik mandi persendirian dengan kelengkapan dandanan diri mesra alam dan pancuran mandi
  • 32-inci televisyen definisi tinggi dengan saluran TV premium
  • Peti sejuk, katil bayi/kot (surcaj) dan cerek elektrik

Bahasa

Bahasa Inggeris

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang 24 jam (surcaj)
  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan RV/bas/trak percuma di tapak hartanah

Makanan dan minuman

  • Sarapan penuh tersedia dengan bayaran 6:30 hingga 9:30 pada hari bekerja dan 7:00 hingga 10:00 pada hujung minggu; AUD 27 hingga 27 seorang
  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 kedai kopi/kafe
  • 1 restoran
  • Bar/deli snek

Restoran di tapak hartanah

  • Madison Kitchen + Bar

Aktiviti menarik

  • 1 kolam renang terbuka
  • TV di ruang bersama

Mesra keluarga

  • 1 kolam renang terbuka
  • Bar/deli snek
  • Bilik kalis bunyi
  • Katil bayi (surcaj)
  • Katil lipat simpan/tambahan (surcaj)
  • Kemudahan dobi
  • Peti sejuk dalam bilik

Kemudahan

  • Dispenser air
  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan waktu terhad

Perkhidmatan tetamu

  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan rencam
  • Pertukaran cadar (atas permintaan)
  • Pertukaran tuala atas permintaan

Perkhidmatan perniagaan

  • 1 bilik mesyuarat
  • Ruang persidangan seluas 50 meter persegi
  • Stesen komputer

Kawasan luar

  • Kerusi lepak tepi kolam
  • Taman
  • Teres

Kebolehcapaian

  • Tiada lif

Lain-lain

  • 1 bangunan
  • 2 tingkat
  • Cawan boleh guna semula
  • Dasar kitar semula yang komprehensif
  • Dewan bankuet
  • Dibina pada 1981
  • Hartanah bebas asap rokok
  • Pendidikan budaya dan ekosistem tempatan
  • Pilihan tempat makan vegan
  • Pilihan tempat makan vegetarian
  • Pinggan mangkuk boleh guna semula
  • Produk pembersihan mesra alam digunakan
  • Sarapan vegetarian tersedia
  • Sekurang-kurangnya 80% cahaya daripada LED
  • Straw minuman terbiodegradasikan tersedia
  • Sudu kopi terbiodegradasikan tersedia
  • Tiada botol air plastik
  • Tiada botol minuman ringan plastik
  • Tiada straw minuman plastik
  • Tiada sudu kopi plastik

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Katil bayi (surcaj)
  • Katil lipat simpan/tambahan (surcaj)
  • Langsir gelap terus
  • Peralatan tempat tidur premium

Bilik mandi

  • Bilik mandi persendirian
  • Gabungan pancuran mandi/tab mandi
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pancuran mandi
  • Pengering rambut
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV LCD 32-inci dengan saluran satelit premium

Makanan dan minuman

  • Bar mini
  • Cerek elektrik
  • Pembancuh kopi/teh
  • Perkhidmatan bilik terhad
  • Peti sejuk

Lain-lain

  • Bilik kalis bunyi
  • Bilik tidur bersambung tersedia
  • Dispenser pukal untuk kelengkapan dandanan diri
  • Kelengkapan dandanan diri mesra alam
  • Meja
  • Pancuran mandi cekap air
  • Pencahayaan LED
  • Penyaman udara
  • Produk pembersihan adalah mesra alam
  • Seterika/papan seterika
  • Suis jimat tenaga dalam bilik tamu
  • Tandas cekap air
  • Telefon

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 21:00
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 10:00
Daftar keluar tanpa sentuh tersedia

Arahan daftar masuk khas

Hartanah ini menawarkan pengangkutan pindahan dari lapangan terbang (surcaj boleh dikenakan); tetamu mesti menghubungi hartanah dengan butiran ketibaan sebelum perjalanan, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Hartanah mengenakan caj sebanyak 1.4 peratus untuk pembayaran menggunakan kad kredit
Meja sambut tetamu dibuka setiap hari dari 6:30 - 22:00
Tetamu mesti menghubungi hartanah lebih awal untuk mendapatkan arahan daftar masuk; kakitangan berada di meja sambut tetamu untuk masa yang terhad
Untuk membuat pengaturan daftar masuk sila hubungi hartanah lebih awal menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan
Jika anda merancang untuk tiba selepas 21:00, sila hubungi hartanah lebih awal menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan
Untuk apa-apa soalan, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan

Kaedah akses

Meja sambut tetamu (waktu terhad)

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
5 kanak-kanak boleh menginap percuma jika menggunakan katil sedia ada apabila tinggal di bilik ibu bapa atau penjaga
Katil lipat simpan/tambahan tersedia dengan bayaran sebanyak AUD35 semalam
Tempat tidur bayi (katil bayi) boleh disediakan dengan bayaran sebanyak AUD20.0 semalam

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Fi

Anda akan diminta membayar caj-caj berikut di hartanah. Fi mungkin termasuk cukai yang berkenaan:

  • Deposit: AUD 1.00 sepenginapan

Kami telah menyertakan semua caj yang disediakan kepada kami oleh hartanah.

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan penuh: kira-kira AUD 27 hingga 27 seorang
  • Bayaran pengangkutan ulang-alik lapangan terbang: AUD 95 setiap kenderaan (sehala)
  • Bayaran katil bayi: AUD 20.0 semalam
  • Bayaran katil lipat simpan: AUD 35 semalam
  • Caj kad kredit tertakluk kepada surcaj sebanyak 1.4 peratus

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Nama pada kad kredit yang digunakan untuk membayar caj sampingan semasa daftar masuk hendaklah sama dengan nama utama dalam tempahan bilik
Hartanah ini menerima kad kredit utama, kad debit, dan wang tunai
Hartanah ini mempunyai hak untuk melakukan prapengesahan kepada kad kredit tetamu sebelum ketibaan.
Transaksi tanpa tunai tersedia
Hartanah ini menggunakan tenaga solar, di samping produk pembersihan mesra alam
Hartanah ini menegaskan bahawa amalan pembersihan dan penyahjangkitan dilakukan mengikut garis panduan ALLSAFE (Accor Hotels)
Harap maklum bahawa norma budaya dan dasar tetamu mungkin berbeza mengikut negara dan hartanah; dasar yang disenaraikan diberikan oleh hartanah
Tetamu yang menghadapi masalah untuk menggunakan tangga perlu menghubungi hartanah ini lebih awal. Lif tidak tersedia.

Perkara yang kami harus menyebut

Hartanah ini tidak mempunyai lif
Hartanah ini mempunyai bilik bercantum/bersebelahan, yang tertakluk pada ketersediaan dan boleh diminta dengan menghubungi hartanah menggunakan nombor pada pengesahan tempahan

Hartanah juga dikenali sebagai

Charlestown Mercure
Mercure Charlestown
Mercure Charlestown Adamstown Heights
Mercure Charlestown Hotel
Mercure Charlestown Hotel Adamstown Heights
Mercure Charlestown Hotel
Mercure Charlestown Adamstown Heights
Mercure Charlestown Hotel Adamstown Heights

Soalan lazim

Adakah Mercure Charlestown mempunyai kolam?

Ya, hartanah ini mempunyai kolam renang terbuka.

Berapa kos yang diperlukan untuk menginap di Mercure Charlestown?

Setakat 12 Jul 2025, harga yang ditemui untuk penginapan 1 malam bagi 2 dewasa di Mercure Charlestown pada 20 Jul 2025 bermula serendah RM 454.96, tidak termasuk cukai dan fi. Harga ini berdasarkan harga satu malam paling rendah yang ditemui dalam 24 jam yang lalu untuk penginapan dalam masa 30 hari akan datang. Harga tertakluk kepada perubahan. Pilih tarikh anda untuk melihat harga yang lebih tepat.

Adakah Mercure Charlestown mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di Mercure Charlestown?

Letak kenderaan sendiri adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di Mercure Charlestown?

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 21:00.

Apakah masa daftar keluar di Mercure Charlestown?

Daftar keluar adalah jam 10:00.

Adakah Mercure Charlestown memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik lapangan terbang. Fi sebanyak AUD95 setiap kenderaan dikenakan.

Di manakah terletaknya Mercure Charlestown?

Terletak di Adamstown Heights, hotel ini sejauh 1 bt (2 km) dari Dataran Charlestown dan Westfield Kotara. Kawasan Pemuliharaan Negeri Glenrock dan Banksia Reserve juga dalam jarak 2 bt (3 km).

Mercure Charlestown Ulasan

Ulasan

8.2

Sangat Baik

Penilaian 10 - Cemerlang. 366 daripada 1000 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 410 daripada 1000 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 144 daripada 1000 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 59 daripada 1000 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 21 daripada 1000 ulasan

8.4/10

Kebersihan

8.6/10

Kakitangan & perkhidmatan

7.8/10

Kemudahan

7.6/10

Keadaan hartanah & kemudahan

8.0/10

Mesra alam

Ulasan

6/10 Boleh diterima

vijenti

Mengembara bersama keluarga
Noisy
Menginap 2 malam pada Jul 2025

6/10 Boleh diterima

Shirley

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan
Room tired. Mattress definitely seen better days (my back is still aching). Bathroom needs a revamp get rid of bath. TV sound sub par not clear.
Menginap 3 malam pada Jun 2025

10/10 Cemerlang

Katie

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
We had 2 rooms, a deluxe king and a family room. Both were excellent. Beautiful views from the balcony of the king room. The pool looked very inviting. Sadly we didnt have long enough to use it. Had a meal in the restaurant downstairs which was excellent. Highly recommended
Menginap 1 malam pada Jun 2025

8/10 Baik

Wei

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 1 malam pada Apr 2025

10/10 Cemerlang

Deborah

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Lovely friendly hotel

What a lovely friendly hotel!! Staff are exceptional!! Very friendly and welcoming, gave us lots of recommendations on places to visit. It’s very central to 2 large shopping centers. Would highly recommend this hotel 😊
Menginap 8 malam pada Mac 2025

8/10 Baik

Mark

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Mac 2025

8/10 Baik

Craig

Menginap 1 malam pada Mac 2025

6/10 Boleh diterima

Ahmad

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan
Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan
Very friendly staff, clean room and bathroom, clean facilities….BUT The carpark (the one behind where you are supposed to park) is PITCH BLACK. You can hardly see the palm of your hands. This is a massive safety issue. The air conditioner in the room had to be operated at max fan and lowest temp just to produce something, had some musky smell in the air coming out of it, and was whirring and whining all the time, made it difficult to fall asleep. The bathroom is spacious, clean and well equipped and water pressure is surprisingly very strong I had to lower it (most hotels have average if not weak water pressures, so that was good), there were some cracked tiles in the bathroom, and the ventilation fan didn’t work with no switch to turn it on (and not connected to the bathroom light), so doing your “business” in the bathroom meant having a smelly room for a while. And, who puts a bible in hotel rooms anymore? This is not 1965. Good budget hotel for a short stay but definitely would not go back, and I have stayed in other Mercure branches in Australia (which made me go ahead with this booking) but the difference is chalk and cheese honestly, despite the rates being very close/similar.
Menginap 1 malam pada Mac 2025

8/10 Baik

Dane

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan
Very dated, however enjoyed the restaurant
Menginap 1 malam pada Jan 2025

10/10 Cemerlang

ANALIE JAYNE

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 6 malam pada Mac 2025

4/10 Lemah

Tony

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan
It was disappointing that there was no accessible areas for a disabled person. No toilets were accessible, for such a renowned hotel this was disgraceful and behind the times. There were areas that need painting, just lot of upkeep and care is needed. Staff were wonderful , meals excellent.
Menginap 1 malam pada Mac 2025

10/10 Cemerlang

ANALIE JAYNE

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 4 malam pada Feb 2025

10/10 Cemerlang

Craig

Menginap 1 malam pada Feb 2025

2/10 Teruk

Prabin

Mengembara bersama pasangan, Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Nothing
Menginap 1 malam pada Feb 2025

2/10 Teruk

Michael

Menginap 1 malam pada Feb 2025

4/10 Lemah

Albert

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Air con. not functioning properly and dripping water.
Menginap 2 malam pada Jan 2025

8/10 Baik

Sashah

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Jan 2025

10/10 Cemerlang

Elizabeth

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Staff were very lovely and warm. Free parking
Menginap 2 malam pada Jan 2025

10/10 Cemerlang

Gerard

Mengembara bersama keluarga dan kanak-kanak
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Given that it was pouring rain & very windy for three-quarters of the time we stayed, the staff did very well to keep the hotel running as smoothly as they did. Thank to the cleaners & all the staff.
Menginap 4 malam pada Jan 2025

10/10 Cemerlang

Anne

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Comfortable bed, easy parking, great breakfast. Would definitely stay again.
Menginap 1 malam pada Jan 2025

8/10 Baik

Jenny

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan
Friendly and efficient staff.Clean & comfortablecroom. Delicious meals in the onsite restaurant. Top notch in this regard. Lovely pool, however, it's in need of attention- tiles missing, looked unloved. Rubbish in bushes. Bin overflowing.
Menginap 1 malam pada Jan 2025

4/10 Lemah

Cristina Garduno

Mengembara bersama pasangan
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Stayed 2 nights, photos looked nice but hotel was tired with limited service (ie cups no saucers, uht milk, no coffee machine) beds ok, but mirror in shower bath intrusive. Best bit was replica of Tonwell (UK) high altitude water tower that sits next door!
Menginap 2 malam pada Jan 2025

10/10 Cemerlang

Brian

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 1 malam pada Dis 2024

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Dis 2024

10/10 Cemerlang

Wanda

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan
Overall is good except the outdoor swimming pool may need more cleaning
Menginap 1 malam pada Dis 2024