Hostellerie du Cantal

Hartanah 3.0 bintang
Hotel di Murat terdapat spa perkhidmatan penuh dan sarapan percuma

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk Hostellerie du Cantal

Comfort Double Room, Accessible, Ensuite | Restoran
Bahagian luar
Superior Double Room, Hot Tub, City View | Bilik Mandi
Superior Double Room, Hot Tub, City View
Restoran

Ulasan

7.4 daripada 10
Baik

Kemudahan popular

  • Gim
  • Spa
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam sehari, 7 hari seminggu
  • Pengemasan
  • Termasuk sarapan
  • Termasuk parkir
Harga semasa ialah RM486
RM545 jumlah
termasuk cukai & fi
9 Sep - 10 Sep

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 5 daripada 5 bilik

Superior Double Room, Hot Tub, City View

Sorotan

Kalis bunyi
Sistem pemanasan
Peti sejuk
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Langsir/tirai gelap terus
Pengering rambut
Ketuhar gelombang mikro
  • 20 meter persegi
  • 1 bilik tidur
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Ratu (Queen)

Comfort Double Room, Accessible, Ensuite

Sorotan

Kalis bunyi
Sistem pemanasan
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Bilik mandi persendirian
Pengering rambut
Ketuhar gelombang mikro
Air botol percuma
  • 20 meter persegi
  • 1 bilik tidur
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Classic Triple Room, Ensuite, City View

Sorotan

Sistem pemanasan
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Bilik mandi persendirian
Pengering rambut
Mesra haiwan kesayangan
Pengemasan harian
Meja
  • 20 meter persegi
  • 1 bilik tidur
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Bujang (Single) dan 1 Katil Ratu (Queen)

Classic Quadruple Room, Ensuite, City View

8.0 daripada 10
Sangat baik
(1 ulasan)

Sorotan

Sistem pemanasan
Bilik tidur berasingan
Bilik mandi persendirian
Pengering rambut
Saluran kabel
Mesra haiwan kesayangan
Pengemasan harian
Seterika/papan seterika
  • 35 meter persegi
  • 1 bilik tidur
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 4
  • 1 Katil Ratu (Queen) dan 2 Katil Bujang (Single)

Comfort Suite, Ensuite, City View

Sorotan

Sistem pemanasan
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Bilik mandi persendirian
Pengering rambut
Air botol percuma
Mesra haiwan kesayangan
Pengemasan harian
  • 40 meter persegi
  • 1 bilik tidur
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 6
  • 4 Katil Bujang (Single) dan 1 Katil Ratu (Queen)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Murat menempatkan Hostellerie du Cantal. Le Lioran dan Masseboeuf disarankan untuk dikunjungi jika anda ingin melakukan aktiviti, sementara mereka yang mencari tarikan kawasan ini boleh mengunjungi Rumah Fauna dan GAEC du Mont-Journal. Aktiviti berkayak dan memancing menawarkan peluang yang bagus untuk keluar ke kawasan air, atau anda boleh cuba aktiviti lasak dengan berbasikal daki gunung dan denai kembara/berbasikal berdekatan.
Peta
18 Avenue du Dr Louis Mallet, Murat, Auvergne-Rhône-Alpes, 15300

Tempat berdekatan

  • Rocher Bonnevie - 15 min berjalan kaki - 1.3 km
  • Le Lioran - 11 min memandu - 11.0 km
  • Téléphérique du Plomb du Cantal - 14 min memandu - 14.3 km
  • Buron du Baguet - 17 min memandu - 14.6 km
  • Puy Mary - 29 min memandu - 26.3 km

Bergerak

  • Stesen Murat - 2 minit berjalan kaki
  • Clermont-Ferrand (CFE-Lapangan Terbang Antarabangsa Clermont-Ferrand - Auvergne) - 76 minit memandu

Restoran

  • ‪Le Schuss - ‬15 min memandu
  • ‪Les Sagnes - ‬13 min memandu
  • ‪Le Rond Point - ‬15 min memandu
  • ‪Auberge Les Volcans - ‬3 min berjalan kaki
  • ‪sang gei ayam haha - ‬13 min memandu

Tentang hartanah ini

Hostellerie du Cantal

Hotel berdekatan Le Lioran
Manfaatkan sarapan percuma, teres dan taman di Hostellerie du Cantal. Berehatlah di tapak spa.Kekal terhubung melalui akses Internet wayarles percuma di kawasan awam dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti taman permainan dan gimnasium.
Anda juga akan mendapati manfaat seperti:
  • Percuma letak kenderaan sendiri
  • Perkhidmatan perkahwinan, hartanah bebas asap rokok dan 1 bilik mesyuarat
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah

Makanan dan minuman

  • Sarapan percuma tersedia

Aktiviti menarik

  • Gimnasium
  • Spa perkhidmatan penuh
  • Taman permainan

Mesra keluarga

  • Taman permainan

Kemudahan

  • Meja/kaunter hadapan 24 jam

Perkhidmatan tetamu

  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan perkahwinan

Perkhidmatan perniagaan

  • 1 bilik mesyuarat

Kawasan luar

  • Taman
  • Teres

Spa perkhidmatan penuh

  • Sauna

Kebolehcapaian

  • Tiada lif

Lain-lain

  • Hartanah bebas asap rokok

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa
Daftar masuk awal tertakluk kepada ketersediaan
Daftar masuk tanpa sentuh tersedia

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 Tengah Hari
Daftar keluar tanpa sentuh tersedia

Haiwan peliharaan

Haiwan perkhidmatan dialu-alukan dan dikecualikan daripada fi

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan

Maklumat penting

Fi

Anda akan diminta membayar caj-caj berikut di hartanah. Fi mungkin termasuk cukai yang berkenaan:

  • Cukai bandar raya dikenakan: EUR 0.99 seorang semalam. Cukai ini tidak dikenakan kepada kanak-kanak di bawah usia 18 tahun.

Kami telah menyertakan semua caj yang disediakan kepada kami oleh hartanah.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini dibersihkan secara profesional

Perkara yang kami harus menyebut

Hartanah ini tidak mempunyai lif
Urus niaga tunai di hartanah ini tidak boleh melebihi EUR1000, disebabkan peraturan negara; untuk butiran lanjut, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat dalam pengesahan tempahan

Penarafan kebangsaan

Hartanah ini telah menerima penarafan bintang rasminya daripada French Tourism Development Agency, ATOUT France.

Hartanah juga dikenali sebagai

Hotel Les Messageries
Hotel Les Messageries Murat
Les Messageries
Les Messageries Murat
Hotel Messageries Murat
Hotel Messageries
Messageries Murat
Hotel Les Messageries
Hostellerie du Cantal Hotel
Hostellerie du Cantal Murat
Hostellerie du Cantal Hotel Murat

Soalan lazim

Berapakah fi parkir di Hostellerie du Cantal?

Letak kenderaan sendiri adalah percuma di hartanah ini.

Berapa kos yang diperlukan untuk menginap di Hostellerie du Cantal?

Setakat 8 Sep 2025, harga yang ditemui untuk penginapan 1 malam bagi 2 dewasa di Hostellerie du Cantal pada 9 Sep 2025 bermula serendah RM 486.15, tidak termasuk cukai dan fi. Harga ini berdasarkan harga satu malam paling rendah yang ditemui dalam 24 jam yang lalu untuk penginapan dalam masa 30 hari akan datang. Harga tertakluk kepada perubahan. Pilih tarikh anda untuk melihat harga yang lebih tepat.

Apakah masa daftar masuk di Hostellerie du Cantal?

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa.

Apakah masa daftar keluar di Hostellerie du Cantal?

Daftar keluar adalah jam 12:00 Tengah Hari.

Di manakah terletaknya Hostellerie du Cantal?

Terletak di Murat, hotel spa ini sejauh 1.5 km dari Rocher Bonnevie serta dalam jarak 6 bt (10 km) dari Rumah Fauna dan Le Lioran. Masseboeuf dan Rombière juga dalam jarak 9 bt (15 km). Stesen Murat hanya sejauh 2 minit berjalan kaki.

Hostellerie du Cantal Ulasan

Ulasan

7.4

Baik

Penilaian 10 - Cemerlang. 13 daripada 53 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 22 daripada 53 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 8 daripada 53 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 8 daripada 53 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 2 daripada 53 ulasan

8.2/10

Kebersihan

7.0/10

Kakitangan & perkhidmatan

7.8/10

Keadaan hartanah & kemudahan

7.0/10

Mesra alam

Ulasan

10/10 Cemerlang

Thierry

Sukakan: Kebersihan
Nous avons passé un bon sejour, 2 remarques : Ch 12 Le volet ne fonctionne plus en descente et la prise électrique de la sdb ne fonctionne pas non plus La literie est bonne et le petit dej en chambre bien aussi
Menginap 1 malam pada Jul 2025

8/10 Baik

Morgan

Menginap 1 malam pada Jun 2025

8/10 Baik

Solange

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Test hôtel sans accueil

Surpris de découvrir ce système à la réservation et aussi en début de séjour, (sans personne à l'accueil) mais finalement tout c'est bien passé, chambre bien équipée et bien organisée pour les petits déjeuners. Boulangerie à proximité pour les croissants si besoin.
Menginap 3 malam pada Feb 2025

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Jul 2024

4/10 Lemah

Fred

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

Bof

Je n’ai rien contre les hôtels ‘automatisés’ ni qu’il n’y ait personne à l’accueil mais j’aurais préféré le lire dans le descriptif plutôt que de le découvrir en arrivant sur place et devoir téléphoner pour avoir un code d’accès. Idem pour la salle de sport et le spa… ils existent peut être mais je ne les ai pas vu… Question transparence ce n’est pas exemplaire Bref l’hôtel n’est pas si mal mais le rapport qualité prix prestation ne me convient pas
Menginap 1 malam pada Mei 2024

6/10 Boleh diterima

Boris

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

Hotel 24h/24h

Pour le service, j ai mis une etoile puisqu'il n y en a pas. Dommage que le fait qu il n y ait pas de reception ne soit pas précisé avant la réservation. Petit déjeuné dans la chambre, préparé a l avance donc ne comptez pas sur les vienoiserie fraiche. En voyant le prix, on pense a qualité de service. Vous allez surement me repondre qu'il n y a pas assez de passage pour laisser une presence sur place, c est peut etre vrai mais il serait honnete de le preciser sur l annonce. Quand on fait la route, on est seul et on aime avoir un peu de contact. Si non, on choisirais un r bnb. Bref, je ne reviendrais pas.
Menginap 1 malam pada Mac 2024

10/10 Cemerlang

Isabelle

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Jan 2024

6/10 Boleh diterima

Frederic

Menginap 1 malam pada Ogo 2023

4/10 Lemah

Jérémy

Sukakan: Keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

Rapport qualité prix médiocre

C'est un hôtel racheté au nouveau concept d'hôtel automatisé mais 1er problème, on le découvre sur le tas ; nous n'avons reçu aucune explication à la réservation sur Hôtel.com ou à notre arrivée. À votre arrivée, vous devez appeler un des 3 numéros sur la porte d'entrée et si vous arrivez à joindre un interlocuteur (4 tentatives tout de même) et que vous ne dérangez pas (je suis en réunion, appelez un autre numéro 😒), on vous indique un code d'accès et votre chambre. Vous découvrez un hôtel FANTÔME Côté chambre, elle était plutôt grande et correcte ainsi que la SDB avec son agréable baignoire balneo malgré les joints noircis. Ménage correct sans plus (ne regardez pas derrière la baignoire). Borne Wifi trop éloignée donc inutilisable. WC à l'odeur chimique nauséeuse . Côté petit déj, c'est uniquement en chambre, insipide 100% industriel en sous-marque dans un petit frigo avec pain sous plastique et même pas 2 chaises pour manger à une table qui est encombrée par le micro-ondes. Une prestation HONTEUSE. Côté hôtel, ils n'ont pas pris le temps de le mettre à jour, on retrouve l'ancienne "marque" Logis un peu partout et c'est globalement assez bruyant la nuit avec la nationale mais l'emplacement est bon pour visiter avec parking privé. En résumé, le rapport qualité prix est très médiocre (+ de 100euros la nuit) pour des prestations absentes ou pas à la hauteur. On ne vient pas à l'hôtel pour croiser personne (surtout dans le Cantal), concept à revoir TOTALEMENT.
Menginap 4 malam pada Ogo 2023

4/10 Lemah

Béatrice

Pengembara perniagaan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Mei 2023

4/10 Lemah

eric

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
a savoir: hotel dont l'accueil se fait par téléphone en période hors vacances, sans personnel présent sur site, y compris pour déjeuner,et petit déjeuner. Prix relativement élévé pour la prestation.
Menginap 1 malam pada Mei 2023

2/10 Teruk

Thérèse

Menginap 1 malam pada Mei 2023

6/10 Boleh diterima

Pierre-Antoine

Menginap 1 malam pada Feb 2023

8/10 Baik

Philippe

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Séjour agreable

Séjour agreable
Menginap 2 malam pada Okt 2020

10/10 Cemerlang

raphaëlle

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Week end parfait

Un hôtel très bien tenu par un couple délicieux et sa charmante serveuse tout sourire. Chambre refaite à neuf et baignoire balnéo magique. Repas de plats locaux très bons. ParfaiT.
Menginap 1 malam pada Sep 2020

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

bon rapport qualité prix

Bon rapport qualité prix Bien situé près du centre ville de Murat avec possibilité d un repas "terroir" le soir. Petit dejeuner buffet plutôt sucré mais jambon fromage et oeuf dur pour les bouches salées. Accueil professionnel
Menginap 1 malam pada Ogo 2020

8/10 Baik

Karine

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Tout bien
Menginap 1 malam pada Jul 2019

10/10 Cemerlang

Jean Luc

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Etape conforme au format enseigne Logis de France

Soirée étape dans un établissement sympathique, repas (menus et cartes de qualité), chambre et sanitaires confortables et petit déjeuner copieux .
Menginap 1 malam pada Mei 2019

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Nice hotel but be prepared for late check in.

The hotel was comfortable and convenient, with friendly, helpful staff. My only disappointment was that the hotel was actually closed when we arrived at mid afternoon. I understood that check in was not until 4:30, but I wasn’t prepared for the hotel to actually be locked!
Menginap 1 malam pada Mei 2019

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 4 malam pada Feb 2019

8/10 Baik

Benoit

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Très bon établissement, excellente table

Un excellent accueil, et des chambres bien équipées. La décoration n'est pas de mon gout (mais c'est subjectif et cela ne nuit en rien à la qualité de l'établissement). La table est excellente, les menus copieux, avec des produits de qualité et extrémement bien cuisinés. Literie et équipement des chambres sont parfaits.
Menginap 2 malam pada Feb 2019

8/10 Baik

Didier

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Trés sympa pas de probleme particulier par contre la deco est d'un autre temps
Menginap 1 malam pada Mei 2018

10/10 Cemerlang

Jean Luc

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

ETAPE CONSEILLEE

QUALITÉ D ACCUEIL, HÔTE AIMABLE LORS D UNE ARRIVÉE TARDIVE. ETABLISSEMENT AGRÉABLE CHAMBRE CONFORTABLE, RESTAURATION POSSIBLE, PARKING DEVANT L HOTEL. PETIT DÉJEUNER COPIEUX , AVEC CHAMBRE ET SANITAIRE TRÈS CONFORTABLES.
Menginap 1 malam pada Nov 2017

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 1 malam pada Okt 2017

8/10 Baik

Genevieve

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Pas de climatisation. On ne peut ouvrir les fenêtres car passage de voitures et camions, l'hôtel donne sur une route nationale.
Menginap 2 malam pada Jul 2017