Grand Hotel

Hartanah 3.5 bintang
Hotel zaman Edward dihubungkan dengan pusat membeli-belah di Mumbai dengan restoran

Pilih tarikh untuk melihat harga

Ulasan

8.0 daripada 10
Sangat baik

Kemudahan popular

  • Bar
  • Sarapan tersedia
  • Gim
  • Perkhidmatan bilik
  • Penyaman udara
  • Dobi
Harga semasa ialah RM395
RM466 jumlah
termasuk cukai & fi
1 Dis - 2 Dis

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 6 daripada 6 bilik

Deluxe Room

7.4 daripada 10
Baik
(6 ulasan)

Sorotan

Balkoni
Ruang duduk berasingan
Kalis bunyi
Penyaman udara
Katil bayi/kot percuma
Peti sejuk
TV Pintar
Peralatan tempat tidur premium
  • 28 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 2 Katil Bujang (Single) ATAU 1 Katil Raja (King)

Semi Suite

Sorotan

Ruang duduk berasingan
Kalis bunyi
Penyaman udara
Katil bayi/kot percuma
Peti sejuk
TV Pintar
Peralatan tempat tidur premium
Kipas siling
  • 37 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 2 Katil Kelamin (Double)

Family Suites

Sorotan

Balkoni
Ruang duduk berasingan
Kalis bunyi
Penyaman udara
Katil bayi/kot percuma
Peti sejuk
TV Pintar
Peralatan tempat tidur premium
  • 33 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 2 Katil Ratu (Queen)

Standard Room

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Katil bayi/kot percuma
Peti sejuk
TV Pintar
Peralatan tempat tidur premium
Kipas siling
Katil busa memori
  • 17 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 1
  • 1 Katil Ratu (Queen)

Deluxe Room, Harbour View

Sorotan

Balkoni
Ruang duduk berasingan
Kalis bunyi
Penyaman udara
Katil bayi/kot percuma
Peti sejuk
TV Pintar
Peralatan tempat tidur premium
  • 27 meter persegi
  • Pemandangan pelabuhan
  • Boleh menampung 2
  • 2 Katil Bujang XL (Large Single)

Executive Room

Sorotan

Balkoni
Ruang duduk berasingan
Kalis bunyi
Penyaman udara
Katil bayi/kot percuma
Peti sejuk
TV Pintar
Peralatan tempat tidur premium
  • 28 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 2 Katil Bujang (Single) ATAU 1 Katil Raja (King)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
17 Shri S.R. Road, Ballard Estate, Fort, Mumbai, Maharashtra, 400001

Tempat berdekatan

  • Mumbai International Cruise Terminal - 5 min berjalan kaki - 0.4 km
  • Jalan Mohammed Ali - 13 min berjalan kaki - 1.2 km
  • Tambak Colaba - 19 min berjalan kaki - 1.6 km
  • Pasar Crawford - 2 min memandu - 2.1 km
  • Gateway of India - 6 min memandu - 2.7 km

Bergerak

  • Stesen Kereta Api Chhatrapati Shivaji Maharaj Terminus - 11 minit berjalan kaki
  • Stesen CSMT - 12 minit berjalan kaki
  • Lapangan Terbang Antarabangsa Chhatrapati Shivaji (BOM) - 56 minit memandu

Restoran

  • ‪Pancham Puriwala - ‬9 min berjalan kaki
  • ‪Farhang Restaurant - ‬6 min berjalan kaki
  • ‪National Restaurant - ‬7 min berjalan kaki
  • ‪Native Bombay - ‬6 min berjalan kaki
  • ‪The Clearing House - ‬5 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

Grand Hotel

Hotel berdekatan Pasar Crawford
Terletak berdekatan Mumbai International Cruise Terminal dan Muzium Chhatrapati Shivaji Maharaj, Grand Hotel menyediakan kedai kopi/kafe, pencucian kering/dobi dan bar. Masakan tempatan dan antarabangsa restoran di tapak, Cinnamon, menawarkan sarapan, makan tengah hari dan makan malam. Sebagai tambahan kepada gimnasium dan pusat perniagaan, tetamu boleh menyambung untuk akses Internet wayarles percuma.
Anda juga akan mendapati manfaat seperti:
  • Sarapan bufet (surcaj), pengangkutan ulang-alik lapangan terbang pergi-balik (surcaj) dan meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Bantuan pelancongan/tiket, perkhidmatan rencam dan dewan bankuet
  • Tempat simpanan bagasi, surat khabar percuma dan 3 bilik mesyuarat
  • Ulasan tetamu amat memuji tentang kakitangan yang mesra dan keadaan hartanah terbaik
Ciri-ciri bilik
Kesemua 69 bilik menawarkan keselesaan seperti peralatan tempat tidur premium dan ruang kerja komputer riba, di samping manfaat seperti Wi-fi percuma dan penyaman udara.
Lagi kemudahan termasuk:
  • Katil busa memori dan katil bayi/kot (percuma)
  • Berbilang bilik mandi dengan pancuran mandi dan kelengkapan dandanan diri percuma
  • 43-inci TV Pintar dengan saluran TV premium
  • Almari pakaian, peti sejuk dan cerek elektrik

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang 24 jam atas permintaan dengan surcaj
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda tersedia

Makanan dan minuman

  • Setiap hari sarapan bufet tersedia 7:30 hingga 10:00 dengan bayaran: INR 850 untuk orang dewasa dan INR 850 untuk kanak-kanak
  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 kedai kopi/kafe
  • 1 restoran
  • Kopi dan teh di kawasan umum

Restoran di tapak hartanah

  • Cinnamon

Aktiviti menarik

  • Gimnasium

Mesra keluarga

  • Bilik kalis bunyi
  • Katil bayi di dalam bilik
  • Kemudahan dobi
  • Peti sejuk dalam bilik

Kemudahan

  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Surat khabar percuma di lobi
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan "turndown"
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan perkahwinan
  • Perkhidmatan rencam
  • Porter/tukang angkut

Perkhidmatan perniagaan

  • 3 bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan
  • Pusat persidangan (ruang seluas 462 meter persegi)

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Boleh diakses kerusi roda
  • Laluan ke lif mudah diakses kerusi roda
  • Laluan perjalanan mudah diakses kerusi roda
  • Lantai jubin di dalam bilik
  • Lif
  • Meja khidmat rencam mudah diakses kerusi roda
  • Meja pendaftaran mudah diakses kerusi roda
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda

Lain-lain

  • 1 bangunan
  • 4 tingkat
  • Dewan bankuet
  • Dibina pada 1922
  • Hartanah bebas asap rokok
  • Kelambu
  • Seni bina zaman Edward

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Katil bayi percuma
  • Langsir gelap terus
  • Peralatan tempat tidur premium
  • Tilam busa memori

Bilik mandi

  • Bilik mandi persendirian
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pancuran mandi
  • Pengering rambut
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV pintar 43-inci dengan saluran kabel premium

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma
  • Cerek elektrik
  • Pembancuh kopi/teh
  • Perkhidmatan bilik terhad
  • Peti sejuk

Lain-lain

  • Bilik kalis bunyi
  • Kipas siling
  • Meja
  • Penyaman udara
  • Peti besi
  • Ruang kerja komputer riba
  • Seterika/papan seterika atas permintaan
  • Surat khabar harian percuma
  • Telefon

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa
Daftar masuk awal tertakluk kepada ketersediaan
Daftar masuk awal tersedia dengan fi
Daftar masuk tanpa sentuh tersedia
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari
Daftar keluar tanpa sentuh tersedia
Daftar keluar lewat tertakluk kepada ketersediaan
Fi daftar keluar lewat akan dikenakan

Arahan daftar masuk khas

Hartanah ini menawarkan pengangkutan pindahan dari lapangan terbang (surcaj boleh dikenakan); untuk pengaturan pengambilan, tetamu mesti menghubungi hartanah 24 jam sebelum tiba, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah
Maklumat yang disediakan oleh pihak hartanah mungkin diterjemahkan menggunakan alat terjemahan automatik
Untuk mendaftar di hartanah ini, tetamu warganegara India mesti menyediakan kad pengenalan bergambar yang sah, yang dikeluarkan oleh Kerajaan India; pengembara yang bukan warganegara India mesti mengemukakan pasport dan visa yang sah.

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
2 kanak-kanak, sehingga umur 4 tahun, boleh menginap percuma jika menggunakan katil sedia ada apabila tinggal di bilik ibu bapa atau penjaga
Katil lipat simpan/tambahan tersedia dengan bayaran sebanyak INR1500.0 sehari
Tempat tidur bayi percuma tersedia di hartanah dengan permintaan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan bufet: kira-kira INR 850 untuk dewasa dan INR 850 untuk kanak-kanak
  • Bayaran pengangkutan ulang-alik lapangan terbang: INR 3500 setiap kenderaan (sehala, maksimum seramai 3 orang)
  • Yuran pengangkutan ulang-alik bagi setiap kanak-kanak: INR 3500 (sehala), (berumur sehingga 4 tahun)
  • Daftar masuk awal tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan)
  • Daftar keluar lewat tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan)
  • Bayaran katil lipat simpan: INR 1500.0 sehari

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit, kad debit dan wang tunai
Transaksi tanpa tunai tersedia
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pengesan karbon monoksida, pemadam api, pengesan asap, dan alat pertolongan cemas
Hartanah ini mempunyai ruang luar, seperti balkoni, laman dalam, teres, yang mungkin tidak sesuai untuk kanak-kanak; jika anda mempunyai kebimbangan, kami mengesyorkan agar anda menghubungi hartanah sebelum ketibaan anda untuk mengesahkan jika pihak hartanah dapat menempatkan anda di bilik yang sesuai
Harap maklum bahawa norma budaya dan dasar tetamu mungkin berbeza mengikut negara dan hartanah; dasar yang disenaraikan diberikan oleh hartanah

Perkara yang kami harus menyebut

Hanya tetamu berdaftar yang dibenarkan dalam bilik tamu
Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini
Hartanah ini mengalu-alukan tetamu daripada semua kecenderungan seksual dan identiti jantina (mesra LGBTQ+)

Hartanah juga dikenali sebagai

Grand Hotel Mumbai
Grand Mumbai
Grand Hotel Hotel
Grand Hotel Mumbai
Grand Hotel Hotel Mumbai

Soalan lazim

Adakah Grand Hotel mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapa kos yang diperlukan untuk menginap di Grand Hotel?

Setakat 28 Nov 2025, harga yang ditemui untuk penginapan 1 malam bagi 2 dewasa di Grand Hotel pada 1 Dis 2025 bermula serendah RM 395.23, tidak termasuk cukai dan fi. Harga ini berdasarkan harga satu malam paling rendah yang ditemui dalam 24 jam yang lalu untuk penginapan dalam masa 30 hari akan datang. Harga tertakluk kepada perubahan. Pilih tarikh anda untuk melihat harga yang lebih tepat.

Apakah masa daftar masuk di Grand Hotel?

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa. Fi dikenakan untuk daftar masuk awal (tertakluk pada ketersediaan).

Apakah masa daftar keluar di Grand Hotel?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari. Daftar keluar lewat tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan).

Adakah Grand Hotel memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik lapangan terbang yang beroperasi (tersedia atas permintaan). Fi sebanyak INR3500 setiap kenderaan dikenakan.

Di manakah terletaknya Grand Hotel?

Terletak di Fort, hotel ini dalam jarak 1 bt (2 km) dari Mumbai International Cruise Terminal, Pasar Crawford dan Muzium Chhatrapati Shivaji Maharaj. Galeri Seni Jehangir dan Tambak Colaba juga dalam jarak 1 bt (2 km). Stesen CSMT sejauh 12 minit berjalan kaki dan Stesen Mumbai CSMT sejauh 13 minit berjalan kaki.

Ulasan

Grand Hotel Ulasan

8.0

Sangat Baik

8.0

Kebersihan

7.4

Lokasi

8.2

Kakitangan & perkhidmatan

7.6

Mesra alam

7.2

Keadaan hartanah & kemudahan
Penilaian 10 - Cemerlang. 74 daripada 218 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 89 daripada 218 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 30 daripada 218 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 14 daripada 218 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 11 daripada 218 ulasan

Ulasan

10/10 Cemerlang

Stephen

Sukakan: Kebersihan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Staff excellent
Menginap 1 malam pada Nov 2025

8/10 Baik

Mikkel

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan

Historic hotel

The hotel is in a good location and has some history, but had no doubt seen better days. The bed was comfortable, although the room only offered a small, frosted window, v so I could only tell if it was day or night and one what the weather was like if I heard pouring rain. The staff are helpful and welcoming
Menginap 4 malam pada Jul 2025

10/10 Cemerlang

anthony

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Jan 2025

8/10 Baik

Kaashi Magic

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Best day @ Mumbai

I had a wonderful experience during my stay in Mumbai, especially at a historic property located in the Fort area. Everything was great overall, but I was quite surprised to find that the hotel didn’t have any electricity backup—that's definitely something to consider. Otherwise, everything was good. Looking forward to seeing you soon. By the way, there’s one more thing I’ll share with you via email. Thanks!
Menginap 1 malam pada Mei 2025

8/10 Baik

R

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 2 malam pada Mei 2025

10/10 Cemerlang

Aliaputri

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Good hotel option for the area. Would come back!
Menginap 2 malam pada Feb 2025

8/10 Baik

Hilke

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Sie liegt in fußläufiger Entfernung zum alten Stadtzentrum umgeben von historischen Gebäuden.
Menginap 4 malam pada Feb 2025

10/10 Cemerlang

Shubheksha

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Will be back
Menginap 1 malam pada Mac 2025

6/10 Boleh diterima

Konstantin

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan

Not "Grand" in Grand hotel

The hotel is not bad, but the rooms need renovation. The elevator only goes up to the 3rd floor and you have to walk up to the 4th floor with your luggage. The rooms are clean but they need a total change of everything inside. I wouldn't stay here again if I had another choice. The breakfast is monotonous - the same every day. The staff was friendly and helpful.
Menginap 8 malam pada Feb 2025

10/10 Cemerlang

Dannie

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 2 malam pada Feb 2025

6/10 Boleh diterima

DHARMESH

Menginap 1 malam pada Feb 2025

8/10 Baik

Suzannah

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 3 malam pada Feb 2025

10/10 Cemerlang

Keith

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
The staff were all very friendly and helpful. Also very professional. I would happily stay there again.
Menginap 3 malam pada Feb 2025

8/10 Baik

SERGIO

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 2 malam pada Jan 2025

10/10 Cemerlang

Mariam

Menginap 4 malam pada Jan 2025

2/10 Teruk

Kourosh, Maple

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
I recently stayed at the Grand Hotel in Mumbai, and I must say, it was a very disappointing experience. The biggest issue? Hot water is not available at all times. They have a single time slot for hot water between 6 AM and 9 AM, which is not mentioned anywhere on their website or during booking. Imagine spending the whole day exploring the bustling streets of Mumbai, only to return to your hotel in the evening and find out you can’t take a warm shower. It’s beyond frustrating! This lack of transparency feels deceptive. It’s clear why they don’t advertise this. if they did, nobody would book a stay here. A hotel that calls itself "grand" should at least provide basic amenities like 24-hour hot water. The inconvenience overshadowed any positives about the hotel. Until they address this issue, I wouldn’t recommend staying here, especially if you value comfort after a long day of travel.
Menginap 4 malam pada Jan 2025

8/10 Baik

Charles-Olivier

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 5 malam pada Dis 2024

8/10 Baik

Alafiya

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 5 malam pada Jan 2025

8/10 Baik

daniel

Menginap 2 malam pada Jan 2025

10/10 Cemerlang

Walid

Menginap 3 malam pada Dis 2024

8/10 Baik

Ruiko

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 3 malam pada Dis 2024

6/10 Boleh diterima

Padma

Menginap 2 malam pada Nov 2024

10/10 Cemerlang

DAVID

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Beautiful architecture with spacious and airy rooms in a great location. The room was very comfortable. The staff were very warm and welcoming and always helpful, extremely polite and ready to do anything they could to make our stay easy and comfortable. Centrally located, the neighbourhood is easy to walk around, very interesting and very accessible. A great place to stay!!
Menginap 7 malam pada Nov 2024

8/10 Baik

Matthieu

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Very cute heritage building in a very nice and quiet neighborhood. Staff is friendly and professional. The gym needs a bit of care, and the room cleanliness could be better.
Menginap 3 malam pada Nov 2024

10/10 Cemerlang

Martin

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 2 malam pada Okt 2024