Meja sambut tetamu

Ulasan tentang Guest House & Hotel Shijo Omiya

2.5 out of 5
Guest House & Hotel Shijo Omiya
263 Matsumotocho, Inokumadori, Shimogyo-ku, Kyoto, Kyoto

Ulasan

8.4

Sangat Baik

Penilaian 10 - Cemerlang. 95 daripada 203 ulasan" "
Penilaian 8 - Baik. 74 daripada 203 ulasan" "
Penilaian 6 - Boleh diterima. 21 daripada 203 ulasan" "
Penilaian 4 - Lemah. 6 daripada 203 ulasan" "
Penilaian 2 - Teruk. 7 daripada 203 ulasan" "

8.8/10

Kebersihan

8.4/10

Kakitangan & perkhidmatan

8.0/10

Kemudahan

8.4/10

Keadaan hartanah & kemudahan

Ulasan

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama keluarga dan kanak-kanak
Sukakan: Kebersihan
Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan
浴室の排水、上手く流れず排水溝から溢れてしまい、トイレ部分の床がびしょびしょになりました
Menginap 1 malam pada Dis 2019

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 2 malam pada Nov 2019

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
受験の宿として利用した。サービスを提供する側の人に日本語がわかる人がおらず、大変困った。玄関の扉の開け方、暗証番号がわからずテストに遅れそうになってしまった。日本語が通じないのなら、日本語の張り紙などを増やして、困らないようにしてほしい。
Menginap 1 malam pada Okt 2019

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama keluarga dan kanak-kanak
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
部屋が臭いがこもりやすい。 朝食の場所が生ゴミの臭いがきつくて、とてもいられなかった。
Menginap 2 malam pada Ogo 2019

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
근처에 편의점 및 식당이 많아서 편했고, 숙소가 깔끔해서 좋았습니다. 주방이 공용이어서 불편할줄 알았는데, 생각보다 편했습니다.
Menginap 3 malam pada Ogo 2019

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama keluarga dan kanak-kanak
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
It is very quiet. The property owner communicates very well.
Menginap 2 malam pada Ogo 2019

2/10 Teruk

Choco

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
More Than Double Advertised Price, Poor Quality
Worst hotel of my travels in central Japan. This was supposed to be the cheapest place, but ended up being the most expensive. Somehow they snuck in extra fees, which no other hotel on this site did, and those fees were actually higher than the initial fee! I asked hotels.com what this was about and was told it was for "city taxes". The manager sent me several emails leading up to my stay, which was annoying, telling me about the various rules I would have to follow. Obviously he didn't pay much attention because he kept asking how many people would be staying too. The room had someone else's hair on the bed and bathroom floor. The soap was practically gone. Various small things were lacking that most hotels have (even cheap ones). Breakfast was a joke. You walk to another building which is full of other people, with barely enough space to sit down. You are allottedj 2 pieces of white bread. I didn't see any butter, jam, or condiments, so ate dry toast. The drink machine dispenses questionable water when you push the "orange juice" or "cafe au lait" buttons. You can just have black coffee or bright green children's melon soda. Each visitor is allotted 1 egg, and they are raw, so you have to cook them, but the stove is slow and people are waiting to cook. I didn't have the patience to wait to cook my 1 egg, so left it. You need a code to open the door. They don't tell you that you have to open the casing around the number pad.
Menginap 1 malam pada Ogo 2019

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
不推薦
客房清潔度不佳,沒有什麼服務,早餐很糟糕。
Menginap 1 malam pada Mac 2019

10/10 Cemerlang

Jw, 愛媛

Mengembara bersama keluarga dan kanak-kanak
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
お風呂に入って寝れればよかったのど快適でした。宿泊費を安くできたので夕食を贅沢にできた。祇園に行くにも近くて便利でした
Menginap 1 malam pada Jul 2019

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan
It was a silence night, and comfortable, it was an easy check in
Menginap 1 malam pada Mei 2019

8/10 Baik

Po-hung

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
我們到達時,沒有大門的密碼!當時的天氣是下雪的天氣,很冷! 還好剛好有人要出門。可以讓我們進入。 你們訂房網站太扯了! 當天沒有傳密碼給我們。
Menginap 1 malam pada Feb 2019

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama keluarga
L’emplacement était correct La chambre était très petite Le ménage n’a pas été fait et les serviettes n’ont pas été changées Pas de personnel à la réception
Menginap 3 malam pada Apr 2019

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama keluarga dan kanak-kanak
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
ホテルはまぁキレイで良かったですが、朝食がいまいちかなと。パンならマーガリンとかジャムくらい欲しかったです。
Menginap 1 malam pada Apr 2019

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan
Menginap 4 malam pada Apr 2019

2/10 Teruk

Diane

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Horrible hotel.
For the first 2 nights, we had a smaller room. I’d wanted to book 4 nights but could only book 2 and 2. I was not particularly happy with this hotel. Although they say it is 24 hour desk, that is not true (there was only people at check in). To get to our room, we had to load the luggage in an elevator but we could only use the stairs. The windows have coverings in front of them so we can’t open them and look out. The room is an okay size but the beds are so hard! The bathroom is oddly configured with a step up and the floor feels flimsy. The pipe to the shower/bath is from the sink. And they tell us not to use the toilet while showering. There is a safe but not nearly enough electrical outlets. There is a laundry machine for use. I wouldn’t stay here again. The free breakfast was 1 egg, one roll and you had to wash your own dishes. Shower curator moldy. No new towels or bed making. Will be glad to leave. I’d hoped the larger room for the second reservation would be better. It was much worse. The room stank of ammonia, there was hair imbedded in the carpet which the man at the desk tried to vacuum up but was not able to do so, and there were stains in the carpet. Also mold around the bathroom sink. I checked out early as this was totally unacceptable.
Menginap 2 malam pada Mac 2019

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Mac 2019

4/10 Lemah

Alexia

Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Chambre pas propre Bien desservi par plusieurs transports donc central Accueil aimable mais parle pas vraiment anglais
Menginap 1 malam pada Apr 2019

2/10 Teruk

Keivan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Mold all over bathroom. Don’t rely on the listing
We stayed in amazing hotels in Japan but this one was a scam and the guy is a disgrace to all other Japanese hotel owners. Breakdown of mis-stated “facts”: 1. Non smoking property! Lobby was full of smoke smell and we thought well our room is non smoking but even there the bathroom was smelling of smoke and took continuous fan and sprays till morning to get rid of it (or maybe get used to it idk) 2. Mold all over bathroom under the sink, on shower, the curtain was nasty (pictures attached) so now shower for us. 3. Free continental breakfast! You get 2 medium bread rolls per person and ONE RAW egg that you can cook by cleaning the dirty pan yourself! There is a coffe machine no milk or cream I know continental has a loose meaning but this one was really stretching it. 4. 24 hours front desk, nobody was there in the morning to complain to. We dropped the key and checked out and found another hotel. 4 agents from Hotels.com customer service tried to reach to them and couldn’t find them till 10-11 am. And they guy refused to do a refund for the other two nights. This is a scam, I seriously doubt all the other reviews on expedia related sites at least nobody leaves “amazing breakfast” unless it is a paid review. More disappointing was how hotels.com handled this and refused to give my money back at least for the remaining nights. I sent them these photos too but apparently they are okay with molds in bathroom and owners lying on their website. 0 customer protection
Menginap 3 malam pada Mac 2019

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
다들 너무 매너가 좋으시고 인상도 좋으세요~!! 다음에 오사카 놀러올 때도 여기서 묵을거에요
Menginap 1 malam pada Mac 2019

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Mac 2019

8/10 Baik

Gabriella

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Fräscht ställe i det stora hela
Svårt att få kontakt med personal, frukosten direkt dålig. Kallades för kontinental frukost, men det fanns bara bröd, ägg och kaffemaskin som fungerade sporadiskt. Ingen mjölk till kaffe, inget pålägg alls. Bra med faciliteter, med möjlighet till att laga mat, kombi tvättmaskin i huset. Nära till bra kommunikationer. Fanns cyklar att hyra.
Menginap 5 malam pada Feb 2019

6/10 Boleh diterima

Jeng-Guang

Sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
早餐需自助,入住前須確認。
洗手槽不通,沒事前處理就讓人入住,經過一天一夜不斷請櫃台人員處理才處理好(還要加上本人親自拆洩水管給櫃台人員看);2/11遇到日本國慶,櫃台人員睡過頭沒準備早餐之麵包及雞蛋,結果大部分早起之客人都去便利商店買早餐,9點多過早餐時間櫃台人員才將早餐之麵包及雞蛋備齊,雖然雞蛋有來得煎但早餐卻自備,另人遺憾。
Menginap 3 malam pada Feb 2019

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama keluarga
우선 방이 너무 깨끗하고 편의점과 역이 근처라서 편하고 주인아저씨가 정말 친절하셨어요 감사합니다
Menginap 2 malam pada Feb 2019

10/10 Cemerlang

BYUNGGOAN

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Dis 2018

4/10 Lemah

Nelson, Kyoto, jp

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
只有第一天check-in時看到櫃檯人員、再來都沒有出現過、也沒有事先告知不會整理房間、所以住了三晚都用同樣的浴巾、入住時也發現床上有毛髮和一個小的鐵夾子、真是令人感到不舒服
Menginap 3 malam pada Jan 2019

8/10 Baik

kim jeong su

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
숙박시설이 깨끗하게 정돈되어 있었으며, 주택가 주변이라 조용해서 좋았음 아침 조식도 할수 있어서 좋았음
Menginap 1 malam pada Jan 2019

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Worst Experience Ever in Japan
Absolutely disconnected from the guest house owner. We arrived in front of the guest house door at 4pm (checkin time) but no one there to open the code locked door and we stayed on the street freezing with kids for 50 mins. Kept calling the guest house emergency phone but no one pick up. This was the worst experience I have never had before in Japan. Before we arrived Kyoto a week ago, we started to contact by phone, by email, by hotels.com the guest house owner to confirm the checkin arrangement BUT they just ignored us and no one picked up. I really don't recommend anyone to choose this guest house or you choose to take your own risk. Even hotels.com CS couldn't help us to reach out the staff there as well. I suggest hotels.com to ban this guest house to further hurting travellers.
Menginap 3 malam pada Dis 2018

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Menginap 2 malam pada Dis 2018

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Kebersihan
周辺にお店が色々あったのでよかった。
Menginap 1 malam pada Dis 2018

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 2 malam pada Dis 2018

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
駅からも近く、とても便利でした
Menginap 2 malam pada Dis 2018

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
交通便利,提供早餐、附近24小時超市、便利,但房間偏小。
交通便利,附近10分鐘腳程內有嵐電及阪急,叫計程車也方便。 還有提供簡單早餐,附近有24小時超市、全家便利商店,適合自助旅行者。 公共區域有提供微波爐、電磁爐、碗盤餐具、可簡易烹煮青菜等喜愛食物。 唯獨房間偏小,三個人住起來很擁擠。
Menginap 8 malam pada Nov 2018

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 6 malam pada Nov 2018

6/10 Boleh diterima

やや, 大阪

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
駅から近くで観光には便利
Menginap 1 malam pada Nov 2018

6/10 Boleh diterima

CHEN

Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan
酒店属于民宿型 没有24时前台 所谓早餐就是旁边找个小屋子自己做而已 而且只有鸡蛋和面包 酸奶咖啡这些 还要自己刷盘子…还不如门口便利店买点呢 房间从入住就无人打扫 毛巾也没人给换 以后不会再住了 但是前台帅哥交流起来很好 也帮忙代收了包裹很感谢
Menginap 4 malam pada Nov 2018

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Menginap 3 malam pada Nov 2018

8/10 Baik

PEI TING

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
早餐完全自助,自己煎蛋自己洗鍋子和洗碗,真是出乎意料之外。
Menginap 1 malam pada Nov 2018

6/10 Boleh diterima

AKIKO

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
ホテルと思ってはいけない。
チェックインは4PMにならないとできない。荷物だけ預かってもらおうとホテル前まで行ったがドアを開ける暗証番号がチェックイン前なのでわからず入れなかった。台湾からのグループも大きなスーツケースをもって困っていた。連絡先の携帯も常に留守電の状態で機能しない。 ホテルではない。レンタルルームと思えば良いのではないか。 近くに‘ヤオイソ‘というフルーツショップがありジュース、パフェ、フルーツサンドイッチが美しくまた美味しい。
Menginap 1 malam pada Okt 2018
Respons daripada Tomoaki pada 29 Okt 2018
It was our pleasure to host this lovely people. They were very friendly and polite, and left our place in a good shape. Definitely 5 star guests! I would like to host again. Thank you so much!!

10/10 Cemerlang

seunghwan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
깨끗하고 조용했습니다. 조식 대신 주변에서 사먹는걸 추천합니다. 이외에는 최고였습니다.
Menginap 1 malam pada Sep 2018
Respons daripada Tomoaki pada 29 Sep 2018
당신의 리뷰 감사합니다. 아침 식사에 대해 조언이 있나요?

2/10 Teruk

Suah

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Sep 2018
Respons daripada Tomoaki pada 24 Sep 2018
thank you for your review

6/10 Boleh diterima

リッツ, 横浜市

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Menginap 4 malam pada Ogo 2018
Respons daripada Tomoaki pada 30 Ogo 2018
It was our pleasure to host this lovely people. They were very friendly and polite, and left our place in a good shape. Definitely 5 star guests! I would like to host again. Thank you so much!!

8/10 Baik

chu-fang

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
地點離阪急四條大宮非常近,附近公車四通八達,非常便利 ,服務人員也很親切隨和。
Menginap 2 malam pada Ogo 2018
Respons daripada Shijo Omiya pada 30 Ogo 2018
It was our pleasure to host this lovely people. They were very friendly and polite, and left our place in a good shape. Definitely 5 star guests! I would like to host again. Thank you so much!!

10/10 Cemerlang

TAKAAKI

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
使って良かった!!!
忘れ物の連絡発送までして頂き感謝しかありません!
Menginap 1 malam pada Ogo 2018
Respons daripada Tomoaki pada 18 Ogo 2018
こちらこそありがとうございました! 昨日発送しましたが、届いたかどうか心配ですのでまたご連絡いただけると助かります

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
清潔感が有り大変ゆっくり過ごせました。又利用させて頂きます。
Menginap 2 malam pada Ogo 2018
Respons daripada Tomoaki pada 17 Ogo 2018
お部屋をきれいに使っていただきありがとうございます。またのご利用お待ちしております!

4/10 Lemah

francoise

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik
Une nuit mais pas plus !
C'est un hôtel qui est très bien pour un jeune routard qui veut faire une pose pour une à deux nuits. L’hôtel est très propre, avec à disposition une machine à linge et tout près des lignes de bus et du métro. Par contre il est à proscrire pour une famille. Nous étions trois dans une toute petite chambre, avec un lit d'appoint dur comme de la pierre. Il faut dire que l'hôtel, allez savoir pourquoi, n'attendait qu'une personne. La chambre n'a jamais été faite pendant les 5 nuits de notre séjour et fenêtres donnant sur un mur (une sorte de placard quoi !). C'est à vous de vider les poubelles. Quant au petit déjeuner, il est infâme : pas de thé, 2 pâtisseries sous cellophanes,un œuf ( à cuire soi-même) et un jus de fruit. Sur les 5 nuits, nous avions régulièrement la quantité pour 2 et non pour 3. Une erreur de casting
Menginap 5 malam pada Ogo 2018
Respons daripada Tomoaki pada 16 Ogo 2018
ご利用ありがとうございました。 ご指摘の点これから改善し、より良いホテルをお客様にご提供できるよう努めさせていただきます。

8/10 Baik

Igor

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 3 malam pada Jul 2018
Respons daripada Tomoaki pada 16 Ogo 2018
It was our pleasure to host this lovely people. They were very friendly and polite, and left our place in a good shape. Definitely 5 star guests! I would like to host again. Thank you so much!!

10/10 Cemerlang

I FANG

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
老闆娘很親切,房間很大,很乾淨,交通方便,還有附簡單早餐,真的太棒了,下次還會再來的。
Menginap 3 malam pada Jul 2018
Respons daripada Shijo Omiya Guest House pada 2 Ogo 2018
非常感謝~!

6/10 Boleh diterima

Hong

Sukakan: Kebersihan
房间小
提前两个月预订没有订到更大的房间,本来就小的房间住三个人实在拥挤,浴巾毛巾三天都不更换的,早餐在隔壁的隔壁酒店一楼吃,领略到le京都蚊子的厉害
Menginap 3 malam pada Jul 2018
Respons daripada Shijo Omiya Guesthouse KYOTO pada 30 Jul 2018
希望你喜欢你的住宿!

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Menginap 2 malam pada Jul 2018
Respons daripada Shijo Omiya Guest House pada 22 Jul 2018
It would be nice if you could let us know about the bad point of our guesthouse as we never had this much bad review... Thanks!

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Menginap 1 malam pada Jul 2018
Respons daripada Shijo Omiya Guest House pada 16 Jul 2018
THank you so much!