The Residency

Hartanah 4.0 bintang
Hotel di Chennai terdapat pusat kecergasan dan meja/kaunter hadapan 24 jam

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk The Residency

Pintu masuk hartanah
Suite | 1 bilik tidur, bar mini, peti besi dalam bilik, meja
Bar (di hartanah)
Kemudahan kecergasan
Restoran

Ulasan

8.2 daripada 10
Sangat baik

Kemudahan popular

  • Bar
  • Gim
  • Dobi
  • Termasuk parkir
  • Pengemasan
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam sehari, 7 hari seminggu

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 5 daripada 5 bilik

Superior Room

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Katil tambahan/lipat simpan percuma
Katil bayi/kot percuma
Televisyen LCD
Bilik tidur berasingan
Langsir/tirai gelap terus
Bilik mandi persendirian
  • 25 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Kelamin (Double) ATAU 2 Katil Bujang (Single)

Suite

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Katil tambahan/lipat simpan percuma
Katil bayi/kot percuma
Televisyen LCD
Bilik tidur berasingan
Langsir/tirai gelap terus
Jubah mandi
  • 50 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Superior Connecting Room

8.0 daripada 10
Sangat baik
(2 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Televisyen LCD
Bilik tidur berasingan
Langsir/tirai gelap terus
Bilik mandi persendirian
Cerek elektrik
Pembancuh kopi/teh
  • 26 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Kelamin (Double) ATAU 1 Katil Bujang (Single)

Superior Panoramic Room

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Televisyen LCD
Bilik tidur berasingan
Langsir/tirai gelap terus
Bilik mandi persendirian
Cerek elektrik
Pembancuh kopi/teh
  • 25 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Kelamin (Double) ATAU 1 Katil Bujang (Single)

Executive Room

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Katil tambahan/lipat simpan percuma
Katil bayi/kot percuma
Televisyen LCD
Bilik tidur berasingan
Langsir/tirai gelap terus
Bilik mandi persendirian
  • 27 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Kelamin (Double) ATAU 2 Katil Bujang (Single)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
No.49, G.N.Chetty Road, T-Nagar, Chennai, Tamil Nadu, 600017

Tempat berdekatan

  • Pondy Bazaar - 8 min berjalan kaki - 0.7 km
  • Consulate General of the United States, Chennai - 20 min berjalan kaki - 1.7 km
  • Hospital Apollo - 3 min memandu - 3.0 km
  • Sankara Nethralaya - 4 min memandu - 3.3 km
  • Pantai Marina - 5 min memandu - 5.4 km

Bergerak

  • Stesen Metro LIC - 3 minit memandu
  • AG-DMS Station - 13 minit berjalan kaki
  • Lapangan Terbang Antarabangsa Chennai (MAA) - 32 minit memandu

Restoran

  • ‪The Accord Metropolitan - ‬3 min berjalan kaki
  • ‪Absolute Barbecue - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Paati Veedu - ‬6 min berjalan kaki
  • ‪Pakwan - ‬4 min berjalan kaki
  • ‪Spice Pot - ‬1 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

The Residency

Mewah bagi hotel berdekatan Pusat Dagangan Chennai
Di The Residency, anda boleh menantikan perkhidmatan pencucian kering/dobi, bar dan gimnasium. Kekal terhubung melalui akses Internet wayarles percuma dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti pusat perniagaan dan restoran.
Anda juga akan mendapati manfaat seperti:
  • Percuma letak kenderaan sendiri
  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang pergi-balik (surcaj), daftar keluar ekspres dan daftar masuk ekspres
  • 1 bilik mesyuarat, hartanah bebas asap rokok dan kedai hadiah
Ciri-ciri bilik
Kesemua 112 bilik mempunyai keselesaan seperti ruang kerja komputer riba dan penyaman udara, serta manfaat seperti Wi-fi percuma dan peti besi.
Tambahan kepada kesenangan di semua bilik termasuk:
  • Bilik mandi persendirian dengan pancuran mandi dan kelengkapan dandanan diri percuma
  • Sebuah TV LCD dengan saluran TV premium
  • Cerek elektrik, setiap hari dan meja

Bahasa

Bahasa Inggeris, Bahasa Hindi

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma dan Internet berwayar
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma dan Internet berwayar

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang 24 jam (surcaj)
  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah

Makanan dan minuman

  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 restoran
  • Bar/deli snek

Aktiviti menarik

  • Gimnasium

Mesra keluarga

  • Bar/deli snek
  • Bilik kalis bunyi
  • Kemudahan dobi

Kemudahan

  • Kedai hadiah/gerai surat khabar
  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Surat khabar percuma di lobi
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan "turndown"
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan rencam

Perkhidmatan perniagaan

  • 1 bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan
  • Stesen komputer

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Boleh diakses kerusi roda
  • Lif

Lain-lain

  • 1 bangunan
  • 10 tingkat
  • Dewan bankuet
  • Hartanah bebas asap rokok

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Langsir gelap terus

Bilik mandi

  • Bilik mandi persendirian
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pancuran mandi
  • Selipar
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV LCD dengan saluran digital premium

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma
  • Bar mini
  • Cerek elektrik
  • Pembancuh kopi/teh
  • Perkhidmatan bilik terhad

Lain-lain

  • Bilik kalis bunyi
  • Meja
  • Penyaman udara (kawalan suhu)
  • Peti besi
  • Ruang kerja komputer riba
  • Seterika/papan seterika
  • Surat khabar harian percuma

Dasar

Daftar masuk

Daftar masuk bermula jam 12:00 tengah hari
Daftar masuk ekspres tersedia
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari
Daftar keluar tanpa sentuh tersedia
Daftar keluar ekspres tersedia

Arahan daftar masuk khas

Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah
Untuk apa-apa soalan, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan
Tetamu yang merancang untuk tiba sebelum 6 pagi perlu memaklumkan hartanah ini lebih awal bagi mengesahkan ketersediaan bilik.
Untuk mendaftar di hartanah ini, tetamu warganegara India mesti menyediakan kad pengenalan bergambar yang sah, yang dikeluarkan oleh Kerajaan India; pengembara yang bukan warganegara India mesti mengemukakan pasport dan visa yang sah.

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Katil lipat simpan/tambahan tersedia dengan bayaran sebanyak INR1000.0 sehari

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Bayaran pengangkutan ulang-alik lapangan terbang: INR 900 setiap kenderaan (sehala)
  • Bayaran katil lipat simpan: INR 1000.0 sehari

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit; wang tunai tidak diterima
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pemadam api dan pengesan asap
Harap maklum bahawa norma budaya dan dasar tetamu mungkin berbeza mengikut negara dan hartanah; dasar yang disenaraikan diberikan oleh hartanah

Perkara yang kami harus menyebut

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini

Hartanah juga dikenali sebagai

Residency Chennai
Residency Hotel Chennai
Residency Hotel
The Residency Hotel
The Residency Chennai
The Residency Hotel Chennai

Soalan lazim

Adakah The Residency mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di The Residency?

Letak kenderaan sendiri adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di The Residency?

Daftar masuk bermula jam 12:00 tengah hari.

Apakah masa daftar keluar di The Residency?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari.

Adakah The Residency memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik lapangan terbang. Fi sebanyak INR900 setiap kenderaan dikenakan.

Di manakah terletaknya The Residency?

Terletak di T Nagar, hotel ini sejauh 1 bt (2 km) dari Pondy Bazaar dan Consulate General of the United States, Chennai. Valluvar Kottam dan Sringeri Saradha Peetam Temple juga dalam jarak 15 minit berjalan kaki. AG-DMS Station sejauh 13 minit berjalan kaki dan Teynampet Station sejauh 19 minit berjalan kaki.

The Residency Ulasan

Ulasan

8.2

Sangat Baik

Penilaian 10 - Cemerlang. 141 daripada 388 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 147 daripada 388 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 75 daripada 388 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 16 daripada 388 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 9 daripada 388 ulasan

8.2/10

Kebersihan

8.2/10

Kakitangan & perkhidmatan

7.8/10

Kemudahan

7.8/10

Keadaan hartanah & kemudahan

8.0/10

Mesra alam

Ulasan

8/10 Baik

Puvaneswaran

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 4 malam pada Mei 2024

2/10 Teruk

senthilkumar

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kebersihan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
The room had broken wooden planks, old broken toilet. I tripped over the broken wooden floor and hurt my toe. I asked them to transfer us to The Residency Towers(it was great hotel with nice staff) but they changed our room instead which was still bad. Our stay included breakfast, 1st day I requested for a take away breakfast and they didn't deliver to me as promised. 2nd day I and my wife went to the restaurant to have breakfast, the waitress there was very rude and literally pushed us out. Every waiter, live counter person inside the restaurant were rude and unethical. When my wife asked for water, waitress got mad and said in a very loud tone 'wait.... madam' and she put a glass bottle with a thudding noise. They are interested in serving a set of people only. I and my wife walked out of the restaurant without eating and complained to manager Lakshmi he said he will take care and even mentioned he will write a letter to their management copying us. We stayed at that hotel for another 3 days after that incident but no letter, no one from management contacted us. We didn't feel like eating breakfast there though our room charge included price for breakfast. People at the lobby don't want to help with luggage, interested in tips only. Front office person Pramod doesn't know how to talk and treat guests. Tried calling Front office manager Suresh Kumar S many times, he didn't answer. Expedia PLEASE help others by removing this hotel from listing. AVOID this hotel.
Menginap 4 malam pada Jun 2025

8/10 Baik

Sharafuddeen

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
I had a pleasant stay at the hotel. The breakfast was good, the staff were helpful and courteous, and the overall cleanliness was above average. The room was fine. I received the standard and comfort I paid for. While I’m not comparing it to luxury hotels in Chennai, everything was well managed and satisfactory. I believe the hotel manager deserves appreciation.
Menginap 1 malam pada Jun 2025

10/10 Cemerlang

Vaithilingam

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
All the staff across all sections of the hotel are very professional and extremely helpful and polite.
Menginap 3 malam pada Mei 2025

10/10 Cemerlang

Bagavathi, Mentone

Mengembara bersama keluarga dan kanak-kanak
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Over all Very Happy with our stay
Menginap 2 malam pada Mei 2025

8/10 Baik

Hari

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Decent stay in the area
Menginap 2 malam pada Apr 2025

10/10 Cemerlang

JAYANTHI

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
We love the location, near to temple, shopping walking distance. Staff's were great! and Breakfast we loved it! most of all i felt safe.
Menginap 2 malam pada Mac 2025

8/10 Baik

Siddharth

Pengembara perniagaan, Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Breakfast was great and rooms were good, but we were initially given a room that was already occupied.
Menginap 2 malam pada Mac 2025

10/10 Cemerlang

Gunavathy

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Excellent service by all staff
Menginap 4 malam pada Mac 2025

10/10 Cemerlang

DHANESHWARAN

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Mac 2025

10/10 Cemerlang

Ramachandran

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Very very nice hotel
Menginap 1 malam pada Mac 2025

10/10 Cemerlang

Christine

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Parfait, une fois de plus !!
Menginap 2 malam pada Mac 2025

10/10 Cemerlang

MUNIARAJ

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Good location
Menginap 4 malam pada Mac 2025

8/10 Baik

RENGACHARI

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
The property is not user friendly for senoir citizen. Not enough staff at reception for to clear checkin for the room. Breakfast : fruits limitedto only bananna. Otherwise all is ok.
Menginap 4 malam pada Mac 2025

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan

Never again

Front desk has no clue about phone manners. Front desk juggles with multiple customers at once and at the end messing with everyone. Front desk staff has no knowledge. Mosquito inside the room. Iron box is burnt. Floors are ripped off.
Menginap 2 malam pada Mac 2025

8/10 Baik

Alok

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Mac 2025

8/10 Baik

Alfredo

Menginap 2 malam pada Feb 2025

10/10 Cemerlang

Vijayakumaran

Menginap 2 malam pada Mac 2025

10/10 Cemerlang

Sujata Narayan, Montreal

Menginap 2 malam pada Jan 2025

10/10 Cemerlang

VENKATARAMAN

Menginap 2 malam pada Jan 2025

10/10 Cemerlang

Umadevi

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Good hotel in the city center

Great hotel near TNagar! It’s a bit dated but comfortable! Staff were excellent and service was exceptional
Menginap 6 malam pada Jan 2025

8/10 Baik

Suresh

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
Breakfast hall is busy and the staff seems rush is out.
Menginap 5 malam pada Dis 2024

6/10 Boleh diterima

Chidesh

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Kebersihan
-
Menginap 2 malam pada Jan 2025

10/10 Cemerlang

Ganesh

Pengembara perniagaan, Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Even though its a old property, the rooms and public area doesn't reveal it. You will feel the hotel is newly renovated. Ask for a room on high floor. Pretty decent sized rooms good enough for a family. Excellent food and service. l will definitely stay at the residency during my next visit to Chennai.
Menginap 3 malam pada Jan 2025

10/10 Cemerlang

Sunitha

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Nice rooms (as described), excellent high tech toilet, and room facilities, great staff, helpful and responsive. Comfortable stay. The only thing was that the bathrooms are not specially elderly friendly - it would be nice to have a few support handles in the toilet and bathroom for older people.
Menginap 2 malam pada Jan 2025