Hotel Abu Palace - Chennai

Hartanah 3.5 bintang
Hotel dihubungkan dengan pusat konvensyen di Chennai dengan letak kenderaan valet percuma

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk Hotel Abu Palace - Chennai

Depan hartanah
Lobi
Ruang tamu | TV LED, pendiangan
Meja sambut tetamu
1 bilik tidur, cadar kapas Mesir, peralatan tempat tidur premium

Ulasan

6.2 daripada 10

Kemudahan popular

  • Spa
  • Dobi
  • Termasuk parkir
  • Penyaman udara
  • Wi-fi percuma
  • Perkhidmatan bilik
Harga semasa ialah RM329
RM461 jumlah
termasuk cukai & fi
3 Ogo - 4 Ogo

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 2 daripada 2 bilik

Superior Room

Sorotan

Kalis bunyi
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Pendiangan
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Televisyen LED
Linen kapas Mesir
  • 26 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Bujang (Single)

Luxury Suite

Sorotan

Kalis bunyi
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Pendiangan
Penyaman udara
Bilik bercantum tersedia
Televisyen LED
Linen kapas Mesir
  • 26 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
926, Poonamallee High Road, Near Nehru Park Metro Station - Kilpauk, Chennai, Tamil Nadu, 600084

Tempat berdekatan

  • Sankara Nethralaya - 3 min memandu - 2.6 km
  • Hospital Apollo - 4 min memandu - 2.9 km
  • Consulate General of the United States, Chennai - 4 min memandu - 4.0 km
  • Pantai Marina - 5 min memandu - 4.7 km
  • Kuil Kapalishvara - 8 min memandu - 7.7 km

Bergerak

  • Nehru Park Station - 3 minit berjalan kaki
  • Stesen Metro LIC - 3 minit memandu
  • Lapangan Terbang Antarabangsa Chennai (MAA) - 48 minit memandu

Restoran

  • ‪The Greenhouse Barbeque - ‬2 min berjalan kaki
  • ‪Sudha Hotel - ‬5 min berjalan kaki
  • ‪Links - ‬5 min berjalan kaki
  • ‪Babal Da Dabha - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Bombay Halwa House - ‬3 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

Hotel Abu Palace - Chennai

Hotel berdekatan Pantai Marina
Terletak berdekatan Muzium Kerajaan dan Pusat Membeli-belah Ampa Skywalk, Hotel Abu Palace - Chennai menyediakan kedai kopi/kafe, perkhidmatan pencucian kering/dobi dan pendiangan di lobi. Manjakan diri anda dengan urut atau perkhidmatan spa lain. Masakan antarabangsa restoran di tapak, 926, menawarkan sarapan, makan tengah hari, makan malam dan makanan ringan. Kekal terhubung menggunakan Wi-Fi percuma dalam bilik dengan kelajuan 25+ Mbps dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti pusat perniagaan.
Anda juga akan menikmati manfaat seperti:
  • Percuma letak kenderaan sendiri dan letak kenderaan valet
  • Perkhidmatan pengambilan dari stesen kereta api, daftar keluar ekspres dan daftar masuk ekspres
  • Stesen komputer, surat khabar percuma dan porter/tukang angkut
Ciri-ciri bilik
Semua 92 bilik dilengkapkan perabot secara berasingan menampilkan keselesaan seperti perkhidmatan bilik 24 jam dan pendiangan, dan juga manfaat seperti peralatan tempat tidur premium dan ruang kerja komputer riba.
Tambahan kepada kesenangan di semua bilik termasuk:
  • Percuma uncang teh/kopi segera dan cerek elektrik
  • Bilik mandi persendirian dengan hulu semburan mandi hujan dan kelengkapan dandanan diri berjenama
  • TV LED dengan saluran TV premium
  • Almari pakaian, tukang masak peribadi dan atas dasar terhad

Bahasa

Bahasa Inggeris

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma dan Internet berwayar
  • Kelajuan Wi-fi dalam bilik: 25+ Mbps
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Pengangkutan pengambilan di stesen kereta api (surcaj)
  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan valet percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda tersedia

Makanan dan minuman

  • 1 kedai kopi/kafe
  • 1 restoran
  • Kopi dan teh di kawasan umum

Restoran di tapak hartanah

  • 926

Aktiviti menarik

  • TV di ruang bersama

Mesra keluarga

  • Bilik kalis bunyi
  • Kemudahan dobi

Kemudahan

  • Kedai hadiah/gerai surat khabar
  • Kemudahan dobi
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Surat khabar percuma di lobi

Perkhidmatan tetamu

  • Kakitangan berbilang bahasa
  • Pengemasan (sekali sepenginapan)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan perkahwinan
  • Pertukaran cadar (atas permintaan)
  • Pertukaran tuala atas permintaan
  • Porter/tukang angkut

Perkhidmatan perniagaan

  • Bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan
  • Pusat persidangan (ruang seluas 112 meter persegi)
  • Stesen komputer

Spa

  • 5 bilik rawatan
  • Urutan

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • 1 ruang letak kenderaan mudah diakses
  • Bilik air awam mudah diakses kerusi roda
  • Gimnasium mudah diakses kerusi roda
  • Kerusi roda di tapak hartanah
  • Laluan ke lif mudah diakses kerusi roda
  • Lantai kayu keras di dalam bilik
  • Lif (kelebaran pintu 91 sentimeter)
  • Meja khidmat rencam mudah diakses kerusi roda
  • Meja pendaftaran mudah diakses kerusi roda
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)
  • Pusat perniagaan mudah diakses kerusi roda
  • Restoran mudah diakses kerusi roda
  • Ruang istirahat mudah diakses kerusi roda
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda

Lain-lain

  • 1 bangunan
  • 4 tingkat
  • Dibina pada 2014
  • Hartanah bebas asap rokok
  • Pendiangan di lobi

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar kapas Mesir

Bilik mandi

  • Berus gigi dan ubat gigi (atas permintaan)
  • Bidet
  • Bilik mandi persendirian
  • Hulu semburan mandi hujan
  • Jubah mandi
  • Kelengkapan dandanan diri berjenama
  • Kertas tandas
  • Pancuran mandi
  • Pengering rambut (atas permintaan)
  • Sabun
  • Syampu
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV LED dengan saluran digital premium

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma
  • Cerek elektrik
  • Perkhidmatan bilik 24 jam
  • Perkhidmatan cef
  • Uncang teh/kopi segera

Lain-lain

  • Bilik kalis bunyi
  • Bilik tidur bersambung tersedia
  • Hiasan berasingan
  • Meja
  • Pendiangan
  • Penyaman udara (kawalan suhu)
  • Penyesuai elektrik
  • Perabot berasingan
  • Peti besi
  • Ruang kerja komputer riba
  • Skrin tingkap
  • Surat khabar harian percuma
  • Telefon

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 12:00 tengah hari; Masa tamat daftar masuk: 12:30
Daftar masuk tanpa sentuh tersedia
Daftar masuk ekspres tersedia
Umur minimum daftar masuk - 19

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari
Daftar keluar tanpa sentuh tersedia
Fi daftar keluar lewat akan dikenakan
Daftar keluar ekspres tersedia

Arahan daftar masuk khas

Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah
Hartanah ini tidak menawarkan daftar masuk selepas waktu operasi
Untuk mendaftar di hartanah ini, tetamu warganegara India mesti menyediakan kad pengenalan bergambar yang sah, yang dikeluarkan oleh Kerajaan India; pengembara yang bukan warganegara India mesti mengemukakan pasport dan visa yang sah.

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
1 kanak-kanak, sehingga umur 5 tahun, boleh menginap percuma jika menggunakan katil sedia ada apabila tinggal di bilik ibu bapa atau penjaga
Katil lipat simpan/tambahan tersedia dengan bayaran sebanyak INR1500.0 semalam
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Fi daftar keluar lewat akan dikenakan
  • Bayaran katil lipat simpan: INR 1500.0 semalam

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Nama pada kad kredit yang digunakan untuk membayar caj sampingan semasa daftar masuk hendaklah sama dengan nama utama dalam tempahan bilik
Hartanah ini menerima kad kredit, kad debit dan wang tunai
Transaksi tanpa tunai tersedia
Bilik tetamu bebas-bising tidak dapat dijamin
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pemadam api, pengesan asap, dan sistem keselamatan
Harap maklum bahawa norma budaya dan dasar tetamu mungkin berbeza mengikut negara dan hartanah; dasar yang disenaraikan diberikan oleh hartanah

Perkara yang kami harus menyebut

Tempahan diperlukan untuk perkhidmatan urut; tempahan boleh dibuat dengan menghubungi hartanah sebelum ketibaan, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Hartanah ini mempunyai bilik bercantum/bersebelahan, yang tertakluk pada ketersediaan dan boleh diminta dengan menghubungi hartanah menggunakan nombor pada pengesahan tempahan
Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini

Hartanah juga dikenali sebagai

Abu Palace
Abu Palace Chennai
Abu Palace Hotel
Abu Palace Hotel Chennai
Abu Sarovar Portico Chennai Kilpauk Hotel
Abu Sarovar Portico Kilpauk Hotel
Abu Sarovar Portico Chennai Kilpauk
Abu Sarovar Portico Kilpauk

Soalan lazim

Adakah Hotel Abu Palace - Chennai mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapa kos yang diperlukan untuk menginap di Hotel Abu Palace - Chennai?

Setakat 5 Jul 2025, harga yang ditemui untuk penginapan 1 malam bagi 2 dewasa di Hotel Abu Palace - Chennai pada 3 Ogo 2025 bermula serendah RM 328.78, tidak termasuk cukai dan fi. Harga ini berdasarkan harga satu malam paling rendah yang ditemui dalam 24 jam yang lalu untuk penginapan dalam masa 30 hari akan datang. Harga tertakluk kepada perubahan. Pilih tarikh anda untuk melihat harga yang lebih tepat.

Berapakah fi parkir di Hotel Abu Palace - Chennai?

Letak kenderaan sendiri dan letak kenderaan valet adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di Hotel Abu Palace - Chennai?

Masa mula daftar masuk: 12:00 tengah hari; Masa tamat daftar masuk: 12:30. Daftar masuk selepas waktu operasi tidak tersedia.

Apakah masa daftar keluar di Hotel Abu Palace - Chennai?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari. Daftar keluar lewat tersedia dengan fi.

Di manakah terletaknya Hotel Abu Palace - Chennai?

Terletak di Central Chennai, hotel ini sejauh 1.2 mi (1.9 km) from Muzium Kerajaan serta dalam jarak 3 bt (5 km) dari Pusat Membeli-belah Ampa Skywalk dan Pantai Marina. Kuil Kapalishvara dan Katedral San Thome juga dalam jarak 6 bt (10 km) pemanduan. Nehru Park Station hanya sejauh 3 minit berjalan kaki dan Kilpauk Station sejauh 14 minit berjalan kaki.

Hotel Abu Palace - Chennai Ulasan

Ulasan

6.2
Penilaian 10 - Cemerlang. 3 daripada 20 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 8 daripada 20 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 1 daripada 20 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 4 daripada 20 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 4 daripada 20 ulasan

6.8/10

Kebersihan

6.2/10

Kakitangan & perkhidmatan

6.2/10

Keadaan hartanah & kemudahan

Ulasan

2/10 Teruk

Shanmugavel

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 1 malam pada Apr 2024

4/10 Lemah

Prem

Pengembara perniagaan
Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 1 malam pada Jan 2020

10/10 Cemerlang

CHANDRA SEKARA

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
It was worth the money
Menginap 1 malam pada Dis 2019

8/10 Baik

Md Ruhul

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 3 malam pada Dis 2019

2/10 Teruk

Sivalingam

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik

Very Bad

Very very bad called morning nobody answers the call even after many many times. Reception Operator Room service all never answer the call at all. No coffee making requested 3 times nobody bothered. Will never stay again
Menginap 1 malam pada Feb 2019

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 2 malam pada Dis 2017

8/10 Baik

Rohan

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik

Good place to stay for business trips

Decent hotel for one or two night stay. Staff is excellent.
Menginap 2 malam pada Dis 2017

8/10 Baik

Shaleen

Sukakan: Kebersihan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan

Good business hotel

The stay was comfortable with nice beds and pillows. However, the room was stinking of smoke when I checked in which for me was acceptable as I smoke but would not be good for most. Area is very convenient with proximity to most business districts .
Menginap 1 malam pada Ogo 2017

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Menginap 1 malam pada Ogo 2017

8/10 Baik

Manoj

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Comfortable & Value for Money

Stay was very comfortable. Location of the hotel, Room, Restaurant & Room service was quite good. Except they don't have Bar service due to new SC bars on highway regulation. I will definitely stay here again. Keep up the good work. Thanks
Menginap 1 malam pada Jun 2017

4/10 Lemah

GP, California

Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan

A nice hotel that isn't run well

Rooms are spacious but not maintained well in that hygiene isn't paid attention to. Bathrooms smell, the floor and ceiling aren't kept clean. Taps are rusty and stained. Same can be said of the room water heating coffee/tea pot in the rooms. In room dining menu isn't kept updated and soiled so much that it is off-putting. That said, the jnside of the building is actually nice and with some attention from the management and staff, it can be converted into a rather good hotel!!

8/10 Baik

Eunah, Korea

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

keep the phone number of the hotel!

The hotel is very nice but few people know where it is so it's so difficult to find the hotel by taxi even though i have the address.

2/10 Teruk

arun, london

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

very very bad

i stayed 3 nights in the hotel for business as i have to leave early in the morning for 3 days in a row for work and to the airport. By 4am there was no hot water had to shower in cold water which was not comfortable to do so. The first night when checked in asked for wifi password said it will be given shortly went to room called 3 times every 30 minutes until past midnight but the same reply will be given shortly and i went to sleep. Room i stayed had a door connected to the next room but the staff didnt have the keys to lock the door so i had to keep my case as a trip to warn me if some one open my side from the other door didnt feel safe. informed to the staff who said the manager has the key and will be locked the next day. but it was not locked next day when i returned from work (i left my personal belongings in the room for which anyone can have access to so no safety) when i returned and complained to the duty manager he said the keys cant be found but he will not let the next room to any guests and said the room is marked as maintenance on the computer so no one other than him can give to a guest, i trusted him and the went work next day when i returned that night found the next room was hired to someone and when i enquired was not given any response. so overall very bad service, aircon not working most of my stay, no hot water all the time and no wifi and on top of everything no security.

6/10 Boleh diterima

Vishal, Panchkula

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

BAT in the Lobby

Hotel is just ok not really worth 4 Star for sure Front office is okay but Lots of insects could be seen And when I reached late could see BAT in lobby area Which was quite scary and Food quality really was not York mark Ordered Grill sandwich which was not only tasteless but some how not worth eating only And in breakfast No Toaster so you eat bread without Baking it and fruits served were not Fresh too But yes FO was efficient And when asked if I could check out till late Lady Adjusted for 2 Hours .

4/10 Lemah

Dimp, Bangalore

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Disappointed of checkin

The checkin to start with. The manager said he didn't have room reservation received from expedia and that he doesnt have any room available but there were plenty available.

8/10 Baik

rajesh, vizag

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

very good exeirience

very good hotel and wud like to come back to stay

10/10 Cemerlang

sadath Ali, bangalore

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

excellent...

excellent...

10/10 Cemerlang

Elankeeran, TORONTO

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Amazing stay!

I was a little nervous about the stay prior to the visit but i was pleasantly surprised to see how nice the hotel was. The hotel staff is awesome, great hospitality and hard working team. They were able to meet our needs and helped make our stay as comfortable as possible. The rooms were clean and comfortable. The hotel is a bit out of the way from downtown T Nagar, but the drive was certainly worth it, plus it was nice to be away from the hectic city. The breakfast buffet was good, better than I expected on account of the previous reviews. I will definitely revisit this hotel if I am back in Chennai.

4/10 Lemah

Deepa

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Not satisfied

total confusion,.. the way they handle customer...rooms are untidy and they offered a room with cockroach, after complaing gave us a room. before some one book pls think twice