Corp Al Khobar Hotel

Hartanah 5.0 bintang
Keindahan kawasan pergunungan yang terdapat tempat bermain ski menurun bukit

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk Corp Al Khobar Hotel

Lobi
Lobi
Pemandangan udara
Makan tengah hari dan makan malam dihidangkan, masakan antarabangsa
1 bilik tidur, bar mini, peti besi dalam bilik, meja

Ulasan

7.2 daripada 10
Baik

Kemudahan popular

  • Bar
  • Kolam
  • Tab Panas
  • Parkir tersedia
  • Spa
  • Gim

Pilihan bilik

Anda juga mungkin menyukai

Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
Prince Turki Bin Abdul AzizSt, CornicheEastern Prov, Al Khobar, Eastern Province, 31952

Tempat berdekatan

  • Scitech Museum - 12 min berjalan kaki - 1.0 km
  • Khobar Corniche - 2 min memandu - 2.8 km
  • Pusat Beli-belah Dharan - 6 min memandu - 6.9 km
  • Pusat Membeli-belah Al Rashed - 7 min memandu - 7.4 km
  • Konsulat Jeneral Amerika Syarikat Dhahran - 9 min memandu - 9.2 km

Bergerak

  • Dammam Station - 20 minit memandu
  • Dammam (DMM-Lapangan Terbang Antarabangsa King Fahd) - 49 minit memandu

Restoran

  • ‪Namq - ‬6 min berjalan kaki
  • ‪مقهى ومحمصة شرق - ‬14 min berjalan kaki
  • ‪Density Coffee Roasters - ‬7 min berjalan kaki
  • ‪قَشة - ‬6 min berjalan kaki
  • ‪Awan Boulevard - ‬9 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

Corp Al Khobar Hotel

Hotel mewah mesra keluarga terletak di Corniche
Manfaatkan pengangkutan ulang-alik lapangan terbang, beli-belah di tapak dan kedai kopi/kafe di Corp Al Khobar Hotel. Peluncur ski dan peluncur papan salji boleh meluangkan masa di cerun hotel ini yang menampilkan bermain ski menurun bukit. Manjakan diri anda dengan urut di tapak spa. Masakan antarabangsa restoran di tapak, THE SEA VIEW, menawarkan makan tengah hari dan makan malam. Kekal terhubung melalui akses Internet wayarles percuma dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti taman dan taman permainan.
Manfaat lain termasuk:
  • Kolam renang tertutup dan kolam kanak-kanak dengan kerusi lepak pantai
  • Percuma letak kenderaan sendiri dan letak kenderaan valet
  • Sarapan bufet (surcaj), sewa basikal dan gelanggang tenis tertutup
  • Tempat mengecas kenderaan elektrik, daftar keluar ekspres dan daftar masuk ekspres
Ciri-ciri bilik
Kesemua 157 bilik menampilkan keselesaan seperti perkhidmatan bilik 24 jam dan penyaman udara, di samping manfaat seperti Wi-fi percuma dan peti besi.
Lagi kemudahan termasuk:
  • Kitar semula, mentol lampu LED dan produk pembersihan mesra alam
  • Bilik mandi persendirian dengan tab mandi mata air dan kelengkapan dandanan diri mesra alam
  • Sebuah TV LCD dengan saluran satelit
  • Cerek elektrik, setiap hari dan meja

Bahasa

Bahasa Arab, Bahasa Inggeris, Bahasa Perancis, Bahasa Hindi

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Stesen pengecasan kereta elektrik di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan percuma di luar tapak hartanah
  • Perkhidmatan pengangkutan lapangan terbang tersedia
  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan valet percuma di tapak hartanah

Makanan dan minuman

  • Setiap hari sarapan bufet tersedia 6:30 hingga 10:30 dengan bayaran: SAR 90 untuk orang dewasa dan SAR 45 untuk kanak-kanak
  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 kedai kopi/kafe
  • 1 restoran
  • Bar/deli snek

Restoran di tapak hartanah

  • Sea View Restaurant
  • THE SEA VIEW

Aktiviti menarik

  • 1 gelanggang tenis tertutup
  • 1 kolam renang tertutup
  • 1 tab panas
  • Beli-belah
  • Bermain ski turun bukit
  • Bilik wap
  • Kelab kanak-kanak
  • Kelab kesihatan
  • Kolam kanak-kanak
  • Sauna
  • Sewaan basikal
  • Spa perkhidmatan penuh
  • Stereo
  • Taman permainan
  • TV di ruang bersama

Mesra keluarga

  • 1 kolam renang tertutup
  • Bar/deli snek
  • Bilik kalis bunyi
  • Katil lipat simpan/tambahan (surcaj)
  • Kelab kanak-kanak
  • Kemudahan dobi
  • Kolam kanak-kanak
  • Taman permainan

Kemudahan

  • Kedai hadiah/gerai surat khabar
  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Salun rambut
  • Surat khabar percuma di lobi
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Kakitangan berbilang bahasa
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan perkahwinan
  • Perkhidmatan rencam
  • Pertukaran cadar (atas permintaan)
  • Pertukaran tuala atas permintaan
  • Porter/tukang angkut

Perkhidmatan perniagaan

  • Bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan 24 jam
  • Ruang persidangan seluas 380 meter persegi
  • Stesen komputer

Kawasan luar

  • Kebun sayur
  • Kerusi lepak tepi kolam
  • Taman

Spa perkhidmatan penuh

  • Urutan

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Alat bantuan mendengar
  • Lif
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)

Lain-lain

  • 1 bangunan
  • 100% tenaga boleh diperbaharui
  • 12 tingkat
  • Cawan boleh guna semula
  • Dasar kitar semula yang komprehensif
  • Dasar sisa makanan yang komprehensif
  • Dewan bankuet
  • Dibina pada 2010
  • Kawasan merokok yang dikhaskan (boleh dikenakan denda)
  • Lawatan dan aktiviti teratur milik orang tempatan
  • Layanan berperikemanusiaan terhadap haiwan liar yang dikurung
  • Pilihan tempat makan vegan
  • Pilihan tempat makan vegetarian
  • Pinggan mangkuk boleh guna semula
  • Sarapan vegetarian tersedia
  • Sekurang-kurangnya 10% daripada keuntungan dilabur semula dalam komuniti dan kelestarian
  • Sekurang-kurangnya 80% cahaya daripada LED
  • Sekurang-kurangnya 80% daripada makanan bersumber tempatan
  • Sekurang-kurangnya 80% makanan organik
  • Seni bina Art Deco
  • Straw minuman terbiodegradasikan tersedia
  • Sudu kopi terbiodegradasikan tersedia
  • Tiada botol air plastik
  • Tiada botol minuman ringan plastik
  • Tiada straw minuman plastik
  • Tiada sudu kopi plastik
  • Tingkap dwilapisan
  • Wadah artis tempatan

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar disediakan
  • Katil lipat simpan/tambahan (surcaj)

Bilik mandi

  • Bilik mandi persendirian
  • Jubah mandi
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pengering rambut
  • Selipar
  • Tab mandi dan pancuran mandi berasingan
  • Tab mandi mata air
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • Filem berbayar
  • TV LCD dengan saluran satelit

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma
  • Bar mini
  • Cerek elektrik
  • Pembancuh kopi/teh
  • Perkhidmatan bilik 24 jam

Lain-lain

  • Bilik kalis bunyi
  • Bilik tidur bersambung tersedia
  • Dispenser pukal untuk kelengkapan dandanan diri
  • Kelengkapan dandanan diri mesra alam
  • Kitar semula
  • Meja
  • Pancuran mandi cekap air
  • Pencahayaan LED
  • Penyaman udara (kawalan suhu)
  • Peti besi
  • Produk pembersihan adalah mesra alam
  • Seterika/papan seterika
  • Suis jimat tenaga dalam bilik tamu
  • Surat khabar harian percuma
  • Telefon

Dasar

Daftar masuk

Daftar masuk bermula jam 15:00
Daftar masuk tanpa sentuh tersedia
Daftar masuk ekspres tersedia
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:30
Daftar keluar tanpa sentuh tersedia
Daftar keluar ekspres tersedia

Arahan daftar masuk khas

Lokasi daftar masuk berbeza daripada lokasi hartanah; pergi ke: [Guest Relation Desk]
Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan tidak dibenarkan (haiwan perkhidmatan dialu-alukan dan dikecualikan daripada fi)

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Katil lipat simpan/tambahan tersedia dengan bayaran sebanyak SAR100.0 semalam
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan bufet: kira-kira SAR 90 untuk dewasa dan SAR 45 untuk kanak-kanak
  • Bayaran katil lipat simpan: SAR 100.0 semalam

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Umur minimum untuk daftar masuk semasa Cuti Musim Bunga adalah 18 tahun
Hartanah ini menerima kad kredit, kad debit dan wang tunai
Hartanah ini menggunakan tenaga sistem kitar semula air
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pengesan asap
Harap maklum bahawa norma budaya dan dasar tetamu mungkin berbeza mengikut negara dan hartanah; dasar yang disenaraikan diberikan oleh hartanah
Nombor Pendaftaran Hartanah 10009051

Perkara yang kami harus menyebut

Undang-undang tempatan mungkin menghalang tetamu tidak berkahwin daripada berkongsi bilik; adalah menjadi tanggungjawab tetamu untuk menunjukkan bukti perkahwinan, jika diminta oleh pihak hartanah
Pasangan yang ingin berkongsi bilik mesti menunjukkan bukti perkahwinan
Hanya tetamu berdaftar yang dibenarkan dalam bilik tamu
Hartanah ini mempunyai bilik bercantum/bersebelahan, yang tertakluk pada ketersediaan dan boleh diminta dengan menghubungi hartanah menggunakan nombor pada pengesahan tempahan
Alkohol tidak disajikan atau dibenarkan di hartanah ini
Sebuah kereta diperlukan untuk pergi balik ke hartanah ini

Penarafan kebangsaan

Hartanah ini telah menerima penarafan bintang rasmi daripada Saudi Ministry of Tourism.

Hartanah juga dikenali sebagai

Hotel Mercure Al Khobar
Mercure Al Khobar
Mercure Al Khobar Hotel
Mercure Hotel Al Khobar
Mercure Al Khobar Hotel Hotel
Mercure Al Khobar Hotel Al Khobar
Mercure Al Khobar Hotel Hotel Al Khobar

Soalan lazim

Adakah Corp Al Khobar Hotel mempunyai kolam?

Ya, hartanah ini mempunyai kolam renang tertutup dan kolam kanak-kanak.

Adakah Corp Al Khobar Hotel mesra haiwan kesayangan?

Tidak, hanya haiwan perkhidmatan dialu-alukan di hartanah.

Berapakah fi parkir di Corp Al Khobar Hotel?

Letak kenderaan sendiri dan letak kenderaan valet adalah percuma di hartanah ini; parkir berdekatan juga percuma.

Apakah masa daftar masuk di Corp Al Khobar Hotel?

Daftar masuk bermula jam 15:00.

Apakah masa daftar keluar di Corp Al Khobar Hotel?

Daftar keluar adalah jam 12:30.

Di manakah terletaknya Corp Al Khobar Hotel?

Terletak sesuai berhampiran cerun ski, hotel Corniche ini terdapat di pusat bandar raya sejauh 2 bt (3 km) dari Scitech Museum, Pusat Beli-belah AlFanar dan Pavilion Khobar. Pusat Komersial Sadeen dan Menara Air Al Khobar juga dalam jarak 2 bt (3 km).

Corp Al Khobar Hotel Ulasan

Ulasan

7.2

Baik

Penilaian 10 - Cemerlang. 40 daripada 175 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 62 daripada 175 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 40 daripada 175 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 14 daripada 175 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 19 daripada 175 ulasan

7.4/10

Kebersihan

7.0/10

Kakitangan & perkhidmatan

7.4/10

Kemudahan

7.0/10

Keadaan hartanah & kemudahan

6.4/10

Mesra alam

Ulasan

10/10 Cemerlang

Ahmed

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 3 malam pada Apr 2024

6/10 Boleh diterima

Michael

Pengembara perniagaan
Menginap 4 malam pada Feb 2024

4/10 Lemah

Gary

Pengembara perniagaan
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan

Not impressed

Room was dirty, service was poor, everything seemed a chore to the staff. The rooms are old and the facilities in the hotel are scarce
Menginap 3 malam pada Jul 2023

8/10 Baik

Mohamed

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

Good to some extent

Overall is good; however, it would have been better, if they had provided us with child bed as requested online and through the front desk several time. I don’t want to say careless team, but they might be busy or so. The room service was so poor as we are family of four members and they provide us with only one towel, toothbrush, etc.. The room itself was so dusty when we entered first time then later they cleaned well.
Menginap 2 malam pada Apr 2023

4/10 Lemah

Rashed

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
I expect Mercure, hotels. The standard are higher than this condition for the hotel are are below my expectation.
Menginap 1 malam pada Jan 2023

8/10 Baik

Mazen

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Good
Menginap 1 malam pada Sep 2022

6/10 Boleh diterima

Idlayel

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
يحتاج تجديد الاثاث والاضاءة جداا جدااا ضعيفه وبعضها لايعمل
Menginap 1 malam pada Jun 2022

2/10 Teruk

Jassim

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
I had bad experience with them service very bad condition of room as 2 or 3 star not 5 star towels not clean and not enough room service terrible staff of room service staff not under stand or they are not care for my order seferal tomes not one time housekeeping also bad no enough towels and not welling to work I had to ask many times for them to come to clean abd tidy my room I will never repeat staying in this hotel or any One in their chain
Menginap 3 malam pada Mac 2022

4/10 Lemah

khaled

Sukakan: Kebersihan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Feb 2022

2/10 Teruk

Leonious

Mengembara bersama kumpulan
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Ogo 2021

8/10 Baik

Mishal

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Apr 2021

8/10 Baik

Hassan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Mac 2021

4/10 Lemah

Shaker

Menginap 2 malam pada Mac 2021

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Menginap 1 malam pada Mac 2021

2/10 Teruk

Fahad, Alriyadh

Pengembara perniagaan
Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
They need to improve a lot, it's not a 4 or 5 stars hotel for sure.
Menginap 1 malam pada Dis 2020

8/10 Baik

Paul

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik

Good hotel location

Room was good except that carpet needed replacing or cleaning. The bed was very comfortable with choice of pillows.
Menginap 5 malam pada Mac 2020

2/10 Teruk

Albaraa

Pengembara perniagaan
Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan

Not a 5 star hotel

I do not usually give negative feedback but my stay at this hotel was absolutely horrible. I wouldnt cosider this a 5 star hotel at all. The furniture was old and the condition was really bad. The hotel floors were full of dust. The room was smelly and dusty. The toilet was full of fungus and black spots.
Menginap 1 malam pada Mac 2020

2/10 Teruk

Ahmed

Pengembara perniagaan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
That was the worst in terms of services. Wifi was terrible unable to open my emails or even normal things like Facebook. When asking reception they just told we know we cannot do anything, we are suffering as you.
Menginap 3 malam pada Feb 2020

2/10 Teruk

Allison

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Expensive and cold food.

My go to hotel when working in Khobar but not anymore. The check in staff were polite but so slow. I always request a non smoking quiet room... So was annoyed to get to room opposite the lifts and next to screaming family... And stunk of smoke. The room was changed but I should not have been given it in first place. This was probably my 12th stay... Dinner.. Expensive and buffet style. Very cold food. When I complained the waiter turned up the burners and I was told it was me who felt cold so I felt the food was cold... What! Check out was as always very very slow and considering I was the only person there, there was no excuse. Very disappointed and won't be returning.
Menginap 1 malam pada Dis 2019

10/10 Cemerlang

Mohammed, Jeddah

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
It is a nice sea view hotel in a very quiet area. Therefore, it is a good place to rest and the hotel is close to my regional office.
Menginap 4 malam pada Dis 2019

2/10 Teruk

Awad

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
الفندق كسكن سيئ جدااا لاكن كموقع ممتاز
Menginap 1 malam pada Sep 2019

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Menginap 2 malam pada Ogo 2019

6/10 Boleh diterima

Paul

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan

Mercure - needs improvement

Hotel is looking in need of a refurbishment, carpets & furniture getting worn. My room didn't get cleaned after my first night - it took over an hour for the hotel to decide I did have a reservation and finally cleaned the room. Not great after a long day and an early start the next morning.
Menginap 2 malam pada Ogo 2019

6/10 Boleh diterima

WALEED

Menginap 2 malam pada Jun 2019

8/10 Baik

Muneer

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Jun 2019