Hotel Obama

Hartanah 3.0 bintang
Hotel di Accra terdapat meja/kaunter hadapan 24 jam dan restoran

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk Hotel Obama

Bahagian luar
Superior Room | Dihias secara berasingan, meja, Wi-fi percuma, cadar katil
Kawasan sarapan
Presidential Suite | Ruang tamu | TV
Superior Room | Dihias secara berasingan, meja, Wi-fi percuma, cadar katil

Ulasan

6.0 daripada 10

Kemudahan popular

  • Perkhidmatan bilik
  • Pengemasan
  • Dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam sehari, 7 hari seminggu
  • Termasuk parkir
  • Penyaman udara

Pilihan bilik

Standard Room

Sorotan

Ruang duduk berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Peti sejuk
TV
Bilik mandi persendirian
Pembancuh kopi/teh
Saluran kabel/satelit
  • 33 meter persegi
  • Boleh menampung 1
  • 1 Katil Bujang (Single)

Superior Room

Sorotan

Ruang duduk berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Peti sejuk
TV
Bilik mandi persendirian
Pembancuh kopi/teh
Saluran kabel/satelit
  • 43 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Executive Room

Sorotan

Ruang duduk berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Peti sejuk
TV
Hulu semburan mandi hujan
Bilik mandi persendirian
Gabungan pancuran/tab mandi
  • 45 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Presidential Suite

Sorotan

Ruang duduk berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Peti sejuk
TV
Hulu semburan mandi hujan
Bilik mandi persendirian
Gabungan pancuran/tab mandi
  • 45 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
110 Liberation Link, East Legon, Accra, 233

Bergerak

  • Accra (ACC-Lapangan Terbang Antarabangsa Kotoka) - 2 minit memandu

Tentang hartanah ini

Hotel Obama

Hotel berdekatan Accra, Ghana
Hotel Obama menyediakan kemudahan seperti perkhidmatan pencucian kering/dobi dan restoran. Kekal terhubung dengan akses Internet wayarles percuma.
Anda juga akan mendapati manfaat seperti:
  • Percuma letak kenderaan sendiri
  • Perkhidmatan pengambilan di lapangan terbang (surcaj), bantuan pelancongan/tiket dan TV di lobi
  • Kakitangan berbilang bahasa, tempat simpanan bagasi dan meja/kaunter hadapan 24 jam
Ciri-ciri bilik
Semua bilik tetamu dihias secara berasingan dan menampilkan keselesaan seperti perkhidmatan bilik 24 jam dan penyaman udara, serta sentuhan bermakna seperti Wi-fi percuma dan tempat duduk berasingan.
Lagi kemudahan termasuk:
  • Televisyen dengan saluran TV premium
  • Tempat duduk berasingan, peti sejuk dan pembancuh kopi/teh

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Tempat letak kenderaan percuma di luar tapak hartanah
  • Pengangkutan pengambilan di lapangan terbang 24 jam pada waktu terjadual dan atas permintaan dengan surcaj
  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan terhad di tapak hartanah

Makanan dan minuman

  • 1 restoran

Aktiviti menarik

  • TV di ruang bersama

Mesra keluarga

  • Peti sejuk dalam bilik

Kemudahan

  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Kakitangan berbilang bahasa
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)
  • Tiada lif

Lain-lain

  • 2 tingkat
  • Hartanah bebas asap rokok

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar disediakan

Bilik mandi

  • Bilik mandi persendirian
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV dengan saluran kabel premium

Makanan dan minuman

  • Pembancuh kopi/teh
  • Perkhidmatan bilik 24 jam
  • Peti sejuk

Lain-lain

  • Hiasan berasingan
  • Meja
  • Penyaman udara
  • Telefon
  • Tempat duduk berasingan

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 12:00 tengah hari; Masa tamat daftar masuk: 11:00
Umur minimum daftar masuk - 17

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 11:00

Arahan daftar masuk khas

Hartanah ini menawarkan pengangkutan pindahan dari lapangan terbang (surcaj boleh dikenakan); untuk pengaturan pengambilan, tetamu mesti menghubungi hartanah 24 jam sebelum tiba, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
10 kanak-kanak, sehingga umur 1 tahun, boleh menginap percuma jika menggunakan katil sedia ada apabila tinggal di bilik ibu bapa atau penjaga
Katil lipat simpan/tambahan tidak tersedia
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Bayaran pengangkutan ulang-alik lapangan terbang: GHS 40.00 setiap bilik

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit; wang tunai tidak diterima

Perkara yang kami harus menyebut

Hartanah ini tidak mempunyai lif
Hanya tetamu berdaftar yang dibenarkan dalam bilik tamu

Hartanah juga dikenali sebagai

Hotel Obama
Hotel Obama Accra
Obama Accra
Obama Hotel
Hotel Obama Hotel
Hotel Obama Accra
Hotel Obama Hotel Accra

Soalan lazim

Adakah Hotel Obama mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di Hotel Obama?

Letak kenderaan sendiri adalah percuma di hartanah ini; parkir berdekatan juga percuma.

Apakah masa daftar masuk di Hotel Obama?

Masa mula daftar masuk: 12:00 tengah hari; Masa tamat daftar masuk: 11:00.

Apakah masa daftar keluar di Hotel Obama?

Daftar keluar adalah jam 11:00.

Adakah Hotel Obama memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik dari lapangan terbang ke hotel yang beroperasi (tersedia atas permintaan). Fi sebanyak GHS40.00 setiap bilik dikenakan.

Di manakah terletaknya Hotel Obama?

Terletak di Accra, hotel ini sejauh 1 bt (2 km) dari Marina Mall dan El Wak Stadium. Flagstaff House dan Accra, Ghana juga dalam jarak 2 bt (3 km).

Ulasan

Hotel Obama Ulasan

6.0

6.6

Kebersihan

6.8

Lokasi

6.2

Kakitangan & perkhidmatan

5.8

Keadaan hartanah & kemudahan
Penilaian 10 - Cemerlang. 3 daripada 49 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 12 daripada 49 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 19 daripada 49 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 8 daripada 49 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 7 daripada 49 ulasan

Ulasan

6/10 Boleh diterima

Dieter, Potsdam, Germany

Sukakan: Kebersihan
Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

nicht gut für den Preis

Das Zimmer war nicht in gutem Zustand, ..... der Komfort nicht dem Preis angemessen.
Menginap 1 malam pada Okt 2017

8/10 Baik

Akira, Saitama, Japan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan

Nice hotel close to the airport

I used the hotel only for flight transit. Though I arrived at the airport late at night because of the delay of flight, the driver of the shuttle waited me and brought me to the hotel safely. He took me to the airport next morning safely and timely. The staff of the hotel was kind and prepared breakfast timely.
Menginap 1 malam pada Jul 2017

8/10 Baik

Pros, US

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan

Hotel is closer to the airport

This hotel is very close to the airport. It's a nice place to be. The only negative thing is mosquito bites. Rooms need to be sprayed regularly to prevent mosquito bites.

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Way overpriced

Filthy, I didn't want to touch the walls or even the sheets, I slept in my clothes, the place was gross and WAY overpriced.

6/10 Boleh diterima

visvaraja

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

good wifi

budget accommodation with basic facilities. helpful staff

6/10 Boleh diterima

Josephine

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Kebersihan

Rigid Management Policy

I was well received but needed to alter my booking by staying out on 18th August and coming back to the hotel on 19th to to still 20th to depart on 21st . The need to do so arose after realizing that my conference meeting was ending late on 18th evening and I didn't feel safe been driven at night by taxi. The hotel manager was not flexible to that effect. I had to leave on 18th having slept in that hotel for only one night and look for alternative accommodation. Kindly refund my money at least for 19th night. Thank you. Josephine

2/10 Teruk

Sylvia, tampa

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

I only spent one night so I have to get a refund

The hotel wasn't up to guest standard this place is terrible , I had to get another hotel. I only spent one night so I need the six nights refund!!

6/10 Boleh diterima

Frank I.

Tidak sukakan: Kebersihan, keselesaan bilik

6/10 Boleh diterima

Morgan, Oakland, California

Sukakan: Kebersihan, keselesaan bilik

Great for your first and last night: Near airport

The hotel is close to the airport and is a good spot for arrivals and departures. Also, not too expensive. Therein nothing of interest in the neighborhood (to me, at least). Near the motorway for getting around town though. The first time I tried to stay there the electricity was out and they couldn't accept guests. Frequent power outages are common in Accra and Ghana in general.

2/10 Teruk

Marc, Johannesburg

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Don't do it

It's barely functional. You can definitely get a better hotel at the same or lower price. Exactly the same limited breakfast every morning served in sweaty hot room with broken aircon by never smiling woman. Most barren rooms with no art painted in brown and dirty white, broken shower fittings, security guards that fall asleep at night so don't open gate. They have no phone number for taxi. Aircon of room above me was right outside my window and always noisy even when my noisy aircon was off. What else you want to know?

4/10 Lemah

Ryan

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

4/10 Lemah

Patrick, Sète

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Nous avons été mal accueuillis car étant 2 hommes adultes nous aurions dû prendre 2 chambres Malgrés que nous ayant pris en reservation une grande chambre , rien n'y a fait Hors notre résa était une grande chambre pour 2 personnes adultes Ns y venons depuis 8 ans mais d'ordinaire il nous est refusé un lit 140 pour 2 , et nous prenons un king size pour ne pas payer 2 chambres . De plus je m'était foulé severement la cheville en tombant dans un profond caniveau en sortant à pied de l'aéroport et j'avais beau expliquer qu'il me fallait du repos et ne pouvait me déplacer sans l'aide de mon ami , aucune pitié Pour le petit déjeuner : à notre grande surprise il nous en ont amené un car le 2ème n'était pas compris dans le forfait qui était pourtant inclus dans une grande chambre pour 2 personnes Ils ne nous ont meme pas proposé d'en acheter un 2 ème , ils n'en ont simplement servi qu'un seul et mon ami a pris le taxi pour partir sans petit déjeuner !! alors que 2 ont été facturés C'est de la petite escroquerie

4/10 Lemah

Frederik, Soth Africa

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Did not want to give us an invoice because we paid online.Food on the menu was not available.

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik
O hotel foi bom, contudo o pais não foi nada agradavél. Não pertendo voltar ao Gana.

6/10 Boleh diterima

Frank, Berlin

Sukakan: Kebersihan

Preis/Leistung ok

für kurze Aufenthalte geeignet, nicht für Urlaub Internet Buchung im Vorfeld zuverlässig umgesetzt

8/10 Baik

William, USA

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Good

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

4/10 Lemah

mamapeggy, canada

Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

renovate washroom and clean

It was disappointing. l booked 2 rooms and all washrooms were not cleaned. No running water. Condition at the hotel wasnt worth staying. Left as early as 6 AM.

2/10 Teruk

Godbless Friday, Nigeria

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Poor Service

It was my worst experience ever in a foreign country, the mosquitoes, and other insects were disgusting. As if that wasn't bad enough, the Power plant broke down. We were later transferred to a sister hotel somewhere in town

6/10 Boleh diterima

Sean, 東京

空港に近い、アクラにしては比較的割安なゲストハウス

名称はホテルであるが、東南アジアであれば大きな一軒家を宿泊施設用に改築したゲストハウスである。各部屋の名称は〇〇号室ではなく、米国大統領、米国政府に関連した名前が付けられている。部屋の大きさ、設備、クーラーの効き具合等、部屋によってまちまちである。ベッドはいずれもクイーンからキングサイズ。空港に近いホテルは軒並み高価格であり、当該施設のようなゲストハウスの存在は有難いと言える。3泊したが、朝食はいつも同じもので、トースト2枚、ジャム、バター、具の入っていないオムレツ、コーヒー又は紅茶である。可もなく不可もなく。キッチンの従業員は感じがよく、昼食に地元の料理を注文したが、とても美味しかった。道路を挟んだ向かいにも小さな食堂があり、遠出をしなくても事足りる。ただ、タクシーをつかまえるには少し歩かなければならないのが難点である。結論として、強く推薦はしないが、アクラにおけるコストパフォーマンスは悪いものではないと判断する。

6/10 Boleh diterima

Donovan, South Africa

Hotel location I would say.

Hotel was fine, should one look for a reasonable priced hotel this is fine, more suitable for a short stay, convenient close to the airport and hotel staff are friendly.

8/10 Baik

John, Dublin, Ireland

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik

Good value, clean and comfortable

This was my first time to try Hotel Obama when coming to Accra. I decided to try it as I was tired of paying the crazy $250-$300 per night rates many hotels around the airport charge. After staying at the Hotel Obama I will no longer stay at any of the other hotels as the huge price difference isn't warranted. The staff at Obama were very friendly and helpful, the bed was perfectly clean and comfortable and while the bathroom was a bit tired it too was also perfectly clean and functional. Next time I'm returning to Accra I'll choose to stay at the Obama again.

8/10 Baik

Joel, Joe

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Joe

The staff members were very hospitable and friend! I am looking forward to stay there in the near future.

2/10 Teruk

famouscaptain, Bonaire, Dutch Caribbean

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

JUST SAY NO TO THIS ONE !!!!!! KEEP AWAY !!

NOT MUCH. Chose it only since hotels.com had it listed as having complimentary airport transfers, and for a short sty this was paramount in an unfamiliar environment . I made a special note when booking it with flight number, time etc to meet me at airport. Next day after booking, I emailed on my own the hotel to inform them again of my arrival info . NEVER got a response back from them , and neither were they the upon arrival. I arrived at hotel with taxi driver, asked the management to pay the driver but they refused. same with the ride back to the airport, even after I showed them on the hotels.com listing. They said they wouldn't do it. OK , so I won't do something for them- give a good review. I do not appreciate dishonesty , unscrupulous biz practices and getting taken. They got me once, and if I can save YOU the same, I will feel that the money I wasted on this old dump was not a loss . Keep searching. Pass this one up. Thank you for your attention .

8/10 Baik

emmanuel, ach

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik

Nice staff

The staff were nice and had genuine interest in serving us. The place is abt 15mins to the hotel.