Grand Hôtel d'Abidjan

Hartanah 3.5 bintang
Hotel di tasik yang terdapat pengangkutan ulang-alik lapangan terbang dan meja/kaunter hadapan 24 jam

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk Grand Hôtel d'Abidjan

Depan hartanah - siang/malam
Apartment, 1 Bedroom, Kitchenette | Peti besi dalam bilik, meja, langsir/tirai gelap terus
Standard Double Room | Teres/patio
Teres/patio
Teres/patio

Ulasan

6.6 daripada 10

Kemudahan popular

  • Bar
  • Perkhidmatan pengangkutan lapangan terbang percuma
  • Sarapan tersedia
  • Perkhidmatan bilik
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam sehari, 7 hari seminggu
  • Pengemasan

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 5 daripada 5 bilik

Superior Double Room

Sorotan

Balkoni
Penyaman udara
TV skrin rata
Langsir/tirai gelap terus
Pengering rambut
Bilik mandi persendirian
Saluran satelit
Pengemasan harian
  • 25 meter persegi
  • Pemandangan lagun
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Standard Double Room

Sorotan

Balkoni
Penyaman udara
TV skrin rata
Peralatan tempat tidur premium
Langsir/tirai gelap terus
Pengering rambut
Bilik mandi persendirian
Saluran satelit
  • 20 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Junior Suite

Sorotan

Balkoni
Penyaman udara
TV skrin rata
Langsir/tirai gelap terus
Pengering rambut
Bilik mandi persendirian
Saluran satelit
Pengemasan harian
  • 30 meter persegi
  • Pemandangan lagun
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Standard Single Room

Sorotan

Balkoni
Penyaman udara
TV skrin rata
Peralatan tempat tidur premium
Langsir/tirai gelap terus
Pengering rambut
Bilik mandi persendirian
Saluran satelit
  • 20 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 1
  • 1 Katil Bujang (Single)

Apartment, 1 Bedroom, Kitchenette

Sorotan

Balkoni
Penyaman udara
Dapur kecil
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Langsir/tirai gelap terus
Pengering rambut
Bilik mandi persendirian
  • 45 meter persegi
  • 1 bilik tidur
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Anda juga mungkin menyukai

Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
01, Rue Léon Montigny, Abidjan, 01 BP 1785

Tempat berdekatan

  • Stade Felix Houphouet-Boigny - 17 min berjalan kaki - 1.5 km
  • Grand Marché de Treichville - 19 min berjalan kaki - 1.7 km
  • Sports Palace - 3 min memandu - 3.3 km
  • Pasar Cocody - 6 min memandu - 5.3 km
  • Akademi Polis Kebangsaan Ivory Coast - 8 min memandu - 6.8 km

Bergerak

  • Abidjan (Lapangan Terbang Antarabangsa ABJ-Felix Houphouet-Boigny) - 30 minit memandu

Restoran

  • ‪Port Royal Maquis - ‬8 min memandu
  • ‪Le Comptoir - ‬7 min memandu
  • ‪Restaurant Aboussouan - ‬3 min memandu
  • ‪Le Brasserie - ‬7 min memandu
  • ‪La Taverne Romaine - ‬9 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

Grand Hôtel d'Abidjan

Hotel terletak di Le Plateau
Anda boleh menantikan pengangkutan ulang-alik lapangan terbang percuma, teres dan taman di Grand Hôtel d'Abidjan. Restoran di tapak menawarkan makan tengah hari dan makan malam. Kekal terhubung melalui akses Internet wayarles percuma dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti perkhidmatan pencucian kering/dobi dan bar.
Manfaat lain di hotel ini termasuk:
  • Sarapan bufet (surcaj), bantuan pelancongan/tiket dan tempat simpanan bagasi
  • Peti simpan selamat di meja/kaunter hadapan, lif dan meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Perkhidmatan rencam
Ciri-ciri bilik
Kesemua 79 bilik mempunyai keselesaan seperti penyaman udara, serta sentuhan bermakna seperti Wi-fi percuma dan peti besi.
Tambahan kepada kesenangan di semua bilik termasuk:
  • Katil lipat simpan/tambahan (surcaj) dan katil bayi/kot (surcaj)
  • Bilik mandi persendirian dengan tab mandi atau pancuran dan kelengkapan dandanan diri percuma
  • TV skrin rata dengan saluran satelit
  • Setiap hari dan meja

Bahasa

Bahasa Inggeris, Bahasa Perancis, Bahasa Sepanyol

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Tiada tempat letak kenderaan di tapak hartanah tersedia
  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang 24 jam percuma atas permintaan

Makanan dan minuman

  • Setiap hari sarapan bufet tersedia 6:00 hingga 10:00 dengan bayaran: USD 12 seorang
  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 restoran
  • Bar/deli snek

Mesra keluarga

  • Bar/deli snek
  • Katil bayi (surcaj)
  • Katil lipat simpan/tambahan (surcaj)
  • Kemudahan dobi

Kemudahan

  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan rencam

Perkhidmatan perniagaan

  • Pusat perniagaan

Kawasan luar

  • Di tasik
  • Taman
  • Teres

Kebolehcapaian

  • Lif

Lain-lain

  • 1 bangunan
  • 5 tingkat
  • Dibina pada 1956
  • Kawasan merokok yang dikhaskan

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Katil bayi (surcaj)
  • Katil lipat simpan/tambahan (surcaj)
  • Langsir gelap terus

Bilik mandi

  • Bilik mandi persendirian
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pengering rambut
  • Tab mandi atau pancuran mandi
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV skrin rata dengan saluran satelit

Makanan dan minuman

  • Perkhidmatan bilik

Lain-lain

  • Meja
  • Penyaman udara (kawalan suhu)
  • Peti besi

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 15:00; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa
Daftar masuk tanpa sentuh tersedia
Umur minimum daftar masuk - 15

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari
Daftar keluar tanpa sentuh tersedia

Arahan daftar masuk khas

Hartanah ini menawarkan pengangkutan pindahan dari lapangan terbang; tetamu mesti menghubungi hartanah dengan butiran ketibaan sebelum perjalanan, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Katil lipat simpan/tambahan tersedia dengan bayaran sebanyak USD25
Tempat tidur bayi (katil bayi) boleh disediakan dengan bayaran sebanyak USD25

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan bufet: kira-kira USD 12 seorang
  • Katil bayi boleh didapati dengan dikenakan bayaran tambahan
  • Katil lipat simpan boleh didapati dengan bayaran tambahan

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit; wang tunai tidak diterima
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pengesan karbon monoksida, pemadam api, pengesan asap, sistem keselamatan, dan alat pertolongan cemas
Hartanah ini mempunyai ruang luar, seperti balkoni, laman dalam, teres, yang mungkin tidak sesuai untuk kanak-kanak; jika anda mempunyai kebimbangan, kami mengesyorkan agar anda menghubungi hartanah sebelum ketibaan anda untuk mengesahkan jika pihak hartanah dapat menempatkan anda di bilik yang sesuai

Perkara yang kami harus menyebut

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini

Hartanah juga dikenali sebagai

Grand Hôtel d'Abidjan
Grand d'Abidjan
Grand Hotel D'Abidjan Africa
Grand Hôtel d'Abidjan Hotel
Grand Hôtel d'Abidjan Abidjan
Grand Hôtel d'Abidjan Hotel Abidjan

Soalan lazim

Adakah Grand Hôtel d'Abidjan mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di Grand Hôtel d'Abidjan?

Grand Hôtel d'Abidjan tidak menawarkan parkir.

Apakah masa daftar masuk di Grand Hôtel d'Abidjan?

Masa mula daftar masuk: 15:00; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa.

Apakah masa daftar keluar di Grand Hôtel d'Abidjan?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari.

Adakah Grand Hôtel d'Abidjan memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik lapangan terbang percuma yang beroperasi (tersedia atas permintaan).

Di manakah terletaknya Grand Hôtel d'Abidjan?

Terletak di Le Plateau, hotel ini sejauh 10 minit berjalan kaki dari Masjid Sentral dan Piramid. Laguna Ebrie dan Istana Kebudayaan juga dalam jarak 1 bt (2 km).

Grand Hôtel d'Abidjan Ulasan

Ulasan

6.6
Penilaian 10 - Cemerlang. 4 daripada 33 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 15 daripada 33 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 6 daripada 33 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 2 daripada 33 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 6 daripada 33 ulasan

7.8/10

Kebersihan

6.8/10

Kakitangan & perkhidmatan

4.8/10

Kemudahan

7.0/10

Keadaan hartanah & kemudahan

Ulasan

8/10 Baik

PURUSHOTTAM

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Hotel in commercial area

Very good staff. It is located in commercial area. Nothing to do for the tourist after 6 pm. Not for tourism.
Menginap 2 malam pada Mac 2020

8/10 Baik

Odin

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Séjour agréable et pratique

Le Grand Hôtel profite d'un emplacement de choix à proximité de nombreuses boutiques, restaurants sur le quartier du Plateau. J'y ai également apprécié la vue sur le fleuve. Les chambres sont spacieuses, bien climatisée, la literie confortable, le personnel serviable et le petit déjeuner copieux. Les salles d'eau nécessiterait une montée en gamme (pommeau de douche non réglable en hauteur, carrelage vieillissant...).
Menginap 3 malam pada Jan 2020

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Des odeurs vraiment désagréables !!! Le service est super lent et pas du tout professionnel.
Menginap 2 malam pada Dis 2019

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Menginap 2 malam pada Dis 2019

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

Summary of stay

Overall stay was fine but to go to room(s) the corridor is open to the outside so it was hot, humud and exposed to mosquitoes etc. The breakfast was poor in quality but sufficent.
Menginap 2 malam pada Nov 2019

8/10 Baik

Elizabeth

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Great place to stay! Clean, Comfy, Professionalish

While the entrance is tucked into a little alley that seems creepy at night, it is actually quite a safe area (in my experience, and I am a 34 yr woman who did a small bit of walking nearby at night). They have 24 hr security that will gladly run and get a cab for you (only use orange taxis) and help you negotiate a fair price. There is also a man named Hamidou who can help you get whatever you need during your stay, whether that is finding the best place to eat local (Allocodromo in Cocody) or other African food (Nigerian in Treciaville) or even finding someone to help you with your emergency manicure because you didn't have time to fix that before you came. He also sells beautiful woodwork and can get tailored Ivoirian traditional dress for you. Anyways, the hotel itself is nice and clean. Everyone in the restaurant and bar area are super professional and polite and the restaurant is open to helping you with any dietary restrictions you may have. The lobby is comfortable with plenty of seating and a TV available. The internet in the lobby is decent, at least enough to check email. Don't expect that in your room, though. The reception staff is very friendly and helpful. I did have some trouble with one of my bookings (Otels.com). Because the payment didn't go through, I was hounded by the manager for 3 days, even after I provided a phone#. I ended up having to call myself to resolve. Overall a comfortable stay, excellent food, and friendly service. Can't wait to go back!
Menginap 5 malam pada Okt 2019

6/10 Boleh diterima

Ricardo

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan

Renovated room, good internet and lake view

1 night only, nice lake view, breakfast was OK but could be better. Old building but inside renovated Very good Internet speed Airport transport is announced but it is it not said that is fix times not necessarily convenient. It should be more transparent
Menginap 1 malam pada Sep 2019

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Menginap 5 malam pada Sep 2019

8/10 Baik

Odin

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Un bon hôtel aux prestations de qualité

3 nuitées confortables dans cet hôtel, au coeur du Plateau. Chambre spacieuse et confortable, bonne literie. Rangements justes pour 3 jours (quelques cintres de plus n'auraient pas été de trop). Bon accueil à la réception, un peu froid en restaurant. Petit déjeuner continental de qualité, menu du restaurant bien, mais une carte proposant plus de plats locaux serait un plus.
Menginap 3 malam pada Apr 2019

2/10 Teruk

BIL, London

Pengembara perniagaan, Mengembara bersama kumpulan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Despite our reservation was made via expedia and the hotel was aware of it, they refused to apply the fares shown on expedia. They also refused to be paid in USD as per our reservation and propsed and exchange rate for the local currency far above the market rate. The manager was impolite and kicked out in fron of every body a couple of tourist who made their booking online and tried to use his phone to call expedia. We checked out after one night of stay.
Menginap 4 malam pada Apr 2019

6/10 Boleh diterima

Hyochoo

Its quit normal business hotel. Traffic noise of highway interferes littlebit my sleep.
Menginap 3 malam pada Mac 2019

8/10 Baik

Peter

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Businessman hotel.

Nothing spectacular but the location and overall service for the price is very good.
Menginap 2 malam pada Mac 2019

8/10 Baik

BabaIke, Silver Spring, US

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
It's located in a good for slightly hidden corner between the cities of Plateau and Trenchville. Staff was professional. Checking was easy. I did not get a chance to explore the rest of the hotel like their lounge or breakfast. I hope to do that some other time in the near future. Overall, the hotel will get a 3.8-4 stars from me.
Menginap 1 malam pada Mac 2019

2/10 Teruk

Derrick

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

If you end up staying there ask for Mr. Hamido

Not good. Bad location.
Menginap 3 malam pada Dis 2018

8/10 Baik

Federico

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Buono per affari

Migliorato dallo scorso anno sia il Wi-Fi che l’organizzazione. Ho fatto il late check out (uscito dalla camera alle 17,30) senza alcun sovrapprezzo. Considerando che siamo in piena Africa non ci si può proprio lamentare.
Menginap 3 malam pada Mei 2018

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik

Good value in an expensive city

The rooms are nice and th A/C is a life saver. Internet worked much better this time around. However, breakfast could be improved - the Coffee in particular tastes like hot water. So sad.
Menginap 3 malam pada Dis 2017

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Fint art deco hotell, något avsides i de centrala delarna av staden
Menginap 1 malam pada Dis 2017

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

J'y suis allé plusieurs fois et je n'irai plus

Pas de wifi dans les chambres baie vitrée ne ferme pas bien et donne sur la Rocade du plateau Personnel à la réception qui ne tient pas ses engagements
Menginap 3 malam pada Nov 2017

10/10 Cemerlang

Ruth

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Well positioned for business travellers. Nice views of the lagoon. Staff helpful friendly and accomodating. Restaurant available even outside standard meal times
Menginap 3 malam pada Nov 2017

4/10 Lemah

Jaal, Dakar

Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Impossible to work there because of extremely bad wifi connection. Toilet has a terrible smell. Breakfast was horrible, low graded and cheap. You get very little for your money at Grand Hotel Abidjan.
Menginap 5 malam pada Sep 2017

6/10 Boleh diterima

Sylvain

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

Belle hôtel, super d'endroit, services médiocres

Très bien comme hôtel, par contre le service est très mauvais, réception le gérant ne voulait pas nous voir, nous n'avions pas de place la première nuit, ils nous ont relocalisé temporairement dans une autre hotel

2/10 Teruk

Pierre

Sukakan: Kebersihan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

If you can, avoid it.

Worst service ever. I got overbooked which already barely acceptable with current technologies. Hence, if hotel wants to take risk with overbooking, it's its responsibility to make it right for its customers...and sending its customers to a CREEPY second zone (costing 30% less than the paid price) is just not acceptable. The manager didn't even care to meet me and discuss the situation.

8/10 Baik

Peter, FR

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Regular business stay

8/10 Baik

Philippe

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

personnel compétent et sympa

quartier peu animé le soir

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik