Hotel Casanova Venezia

Hartanah 4.0 bintang
Hotel dengan sarapan percuma, beberapa langkah dari Dataran St. Mark

Pilih tarikh untuk melihat harga

Ulasan

8.2 daripada 10
Sangat baik

Kemudahan popular

  • Termasuk sarapan
  • Wi-Fi percuma
  • Penyaman udara
  • Dobi
  • Perkhidmatan Bilik
  • Pengemasan

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 4 daripada 4 bilik

Family Suite, 2 Bedrooms

9.6 daripada 10
Luar biasa
(4 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
TV skrin rata
Duvet bulu kapas
2 bilik tidur
Katil sofa - kelamin
Bilik mandi persendirian
Gabungan pancuran/tab mandi
  • 45 meter persegi
  • 2 bilik tidur
  • Boleh menampung 4
  • 2 Katil Kelamin (Double)

Superior Double or Twin Room, 1 Bedroom

8.6 daripada 10
Cemerlang
(27 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
TV skrin rata
Duvet bulu kapas
Bilik tidur berasingan
Katil sofa - kelamin
Bilik mandi persendirian
Gabungan pancuran/tab mandi
  • 17 meter persegi
  • 1 bilik tidur
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Kelamin (Double) ATAU 2 Katil Bujang (Single)

Single Room

10.0 daripada 10
Luar biasa
(2 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
TV skrin rata
Duvet bulu kapas
Bilik mandi persendirian
Gabungan pancuran/tab mandi
Bidet
Pengering rambut
  • 11 meter persegi
  • Boleh menampung 1
  • 1 Katil Bujang (Single)

Junior Suite

9.0 daripada 10
Hebat
(7 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
TV skrin rata
Bilik tidur berasingan
Duvet bulu kapas
Bilik mandi persendirian
Gabungan pancuran/tab mandi
Bidet
  • 23 meter persegi
  • 1 bilik tidur
  • Boleh menampung 4
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Anda juga mungkin menyukai

Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
Sestiere San Marco 1284, Venice, VE, 30124

Tempat berdekatan

  • Dataran St. Mark - 1 min berjalan kaki - 0.0 km
  • Istana Doge - 3 min berjalan kaki - 0.3 km
  • Basilika St. Mark' - 3 min berjalan kaki - 0.3 km
  • Teatro La Fenice - 3 min berjalan kaki - 0.3 km
  • Bridge of Sighs - 5 min berjalan kaki - 0.5 km

Restoran

  • ‪Caffè Florian - ‬2 min berjalan kaki
  • ‪Hard Rock Cafe Venice - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪illy Caffè - ‬3 min berjalan kaki
  • ‪Harry's Bar Cipriani - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Ombra del Leone - ‬2 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

Hotel Casanova Venezia

Mewah bagi hotel berdekatan Dataran St. Mark
Jarak berjalan pendek dari Grand Canal dan Jambatan Rialto, Hotel Casanova Venezia menyediakan sarapan Eropah percuma, pencucian kering/dobi dan banyak lagi. Kekal terhubung dengan akses Internet wayarles percuma.
Manfaat lain di hotel ini termasuk:
  • Kakitangan berbilang bahasa, peti simpan selamat di meja/kaunter hadapan dan bantuan pelancongan/tiket
  • Porter/tukang angkut, dewan sambutan dan perkhidmatan ATM/perbankan
  • Lif, hartanah bebas asap rokok dan dispenser air
  • Ulasan tetamu memberikan markah tertinggi untuk sarapan, kakitangan yang mesra dan lokasi
Ciri-ciri bilik
Kesemua 50 bilik menawarkan keselesaan seperti penyaman udara, serta manfaat seperti Wi-fi percuma dan peti besi.
Lagi kemudahan termasuk:
  • Gebar bulu kapas dan katil bayi/kot (surcaj)
  • Berbilang bilik mandi dengan bidet dan gabungan pancuran/tab mandi
  • TV skrin rata dengan saluran satelit
  • Setiap hari, meja dan telefon

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Tiada tempat letak kenderaan di tapak hartanah tersedia

Makanan dan minuman

  • Sarapan Eropah percuma tersedia setiap hari 7:00 hingga 9:30

Mesra keluarga

  • Bilik kalis bunyi
  • Katil bayi (surcaj)
  • Kemudahan dobi

Kemudahan

  • ATM
  • Dispenser air
  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Kakitangan berbilang bahasa
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Pertukaran tuala atas permintaan
  • Porter/tukang angkut

Kebolehcapaian

  • Lif

Lain-lain

  • 1 bangunan
  • 4 tingkat
  • Cawan boleh guna semula
  • Dewan sambutan
  • Dibina pada 1970
  • Hartanah bebas asap rokok
  • Lawatan dan aktiviti teratur milik orang tempatan
  • Penggunaan dispenser air digalakkan
  • Pilihan tempat makan vegan
  • Pilihan tempat makan vegetarian
  • Pinggan mangkuk boleh guna semula
  • Sekurang-kurangnya 10% daripada keuntungan dilabur semula dalam komuniti dan kelestarian
  • Sekurang-kurangnya 80% cahaya daripada LED
  • Sekurang-kurangnya 80% daripada makanan bersumber tempatan
  • Sudu kopi terbiodegradasikan tersedia
  • Tiada botol air plastik
  • Tiada botol minuman ringan plastik
  • Tiada straw minuman plastik
  • Tiada sudu kopi plastik
  • Tingkap dwilapisan
  • Wadah artis tempatan

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar disediakan
  • Gebar bulu kapas
  • Katil bayi (surcaj)

Bilik mandi

  • Bidet
  • Bilik mandi persendirian
  • Gabungan pancuran mandi/tab mandi
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pengering rambut
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV skrin rata dengan saluran satelit

Makanan dan minuman

  • Perkhidmatan bilik terhad

Lain-lain

  • Bilik kalis bunyi
  • Meja
  • Pancuran mandi cekap air
  • Penyaman udara (kawalan suhu)
  • Peti besi
  • Tandas cekap air
  • Telefon

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah malam
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 11:00

Arahan daftar masuk khas

Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah
Maklumat yang disediakan oleh pihak hartanah mungkin diterjemahkan menggunakan alat terjemahan automatik
Tetamu yang menempah penginapan di Venice diminta untuk mengunjungi laman web #EnjoyRespectVenezia www.comune.venezia.it/en/content/enjoyrespectvenezia untuk mendapatkan maklumat penting dan peraturan di bandar ini.
Pada tarikh tertentu dalam setahun, pelawat mesti membayar fi akses sebanyak EUR5-10 seorang, setiap hari untuk memasuki Venice. Mereka yang mempunyai penginapan di Venice dikecualikan daripada membayar fi ini. Walau bagaimanapun, tetamu mesti meminta baucar pengecualian terlebih dahulu dan mengemukakan baucar itu bersama dokumen pengenalan diri semasa ketibaan. Untuk menyemak tarikh yang terlibat, fi dan meminta pengecualian, sila lawati cda.ve.it/en/.

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Katil lipat simpan/tambahan tidak tersedia
Tempat tidur bayi (katil bayi) boleh disediakan dengan bayaran sebanyak EUR20 sehari

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Fi

Anda akan diminta membayar caj-caj berikut di hartanah. Fi mungkin termasuk cukai yang berkenaan:

  • Cukai dikenakan oleh bandar dan akan dikutip di hartanah. Cukai ini tidak dikenakan kepada penduduk Bandar Raya Venice dan kanak-kanak di bawah usia 10 tahun. Pengecualian lanjut mungkin diberikan kepada pesakit, orang yang menemani mereka dan individu yang tinggal di bandar raya bagi tujuan/tugas tertentu, tertakluk pada penyerahan dokumen yang berkaitan kepada hartanah berkenaan. Terdapat diskaun sebanyak 30 peratus dari 1-31 Januari.
  • Cukai dikenakan oleh bandar: Dari 1 Januari - 31 Januari, EUR 3.10 seorang, semalam untuk dewasa; EUR 1.60 semalam untuk tetamu berumur 10-16 tahun tahun.
  • Cukai dikenakan oleh bandar: Dari 1 Februari - 31 Disember, EUR 4.50 seorang, semalam untuk dewasa; EUR 2.20 semalam untuk tetamu berumur 10-16 tahun tahun.

Kami telah menyertakan semua caj yang disediakan kepada kami oleh hartanah.

Kemudahan tambahan

  • Bayaran katil bayi: EUR 20 sehari

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit, kad debit dan wang tunai
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pemadam api dan pengesan asap
Harap maklum bahawa norma budaya dan dasar tetamu mungkin berbeza mengikut negara dan hartanah; dasar yang disenaraikan diberikan oleh hartanah
Nombor Pendaftaran Hartanah IT027042A1NX9C3M98

Perkara yang kami harus menyebut

Semua tetamu, termasuk kanak-kanak, perlu hadir semasa daftar masuk dan menunjukkan pasport atau kad pengenalan bergambar mereka yang dikeluarkan oleh kerajaan
Urus niaga tunai di hartanah ini tidak boleh melebihi EUR5000, disebabkan peraturan negara; untuk butiran lanjut, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat dalam pengesahan tempahan

Penarafan kebangsaan

Hartanah ini telah menerima penarafan bintang rasmi daripada the local rating authority.

Hartanah juga dikenali sebagai

Casanova Hotel
Casanova Venezia
Hotel Casanova
Hotel Casanova Venezia
Hotel Venezia
Venezia Hotel
Casanova Hotel Venice
Hotel Casanova Venezia Venice
Casanova Venezia Venice
Hotel Casanova Venezia Hotel
Hotel Casanova Venezia Venice
Hotel Casanova Venezia Hotel Venice

Soalan lazim

Adakah Hotel Casanova Venezia mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di Hotel Casanova Venezia?

Hartanah ini tidak menawarkan parkir.

Apakah masa daftar masuk di Hotel Casanova Venezia?

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah malam.

Apakah masa daftar keluar di Hotel Casanova Venezia?

Daftar keluar adalah jam 11:00.

Di manakah terletaknya Hotel Casanova Venezia?

Terletak di Pusat Bandar Raya Venice, hotel ini sejauh beberapa langkah dari Museo Correr, Dataran St. Mark dan Grand Canal. Basilika St. Mark' dan Istana Doge juga dalam jarak 5 minit berjalan kaki. Stesen Venice Santa Lucia sejauh 29 minit berjalan kaki dan Venice (Stesen Kereta Api Santa Lucia-XVQ) sejauh 29 minit berjalan kaki.

Ulasan

Hotel Casanova Venezia Ulasan

8.2

Sangat Baik

8.4

Kebersihan

9.4

Lokasi

8.2

Kakitangan & perkhidmatan

8.2

Mesra alam

7.8

Keadaan hartanah & kemudahan
Penilaian 10 - Cemerlang. 377 daripada 967 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 365 daripada 967 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 126 daripada 967 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 59 daripada 967 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 40 daripada 967 ulasan

Ulasan

6/10 Boleh diterima

Emanuel

Pengembara perniagaan, Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kemudahan
Carino centrale servizi non da 4 stelle, suite più o meno
Menginap 2 malam pada Nov 2025

8/10 Baik

Massimo, Cernusco sul Naviglio

Menginap 2 malam pada Okt 2025

10/10 Cemerlang

Lu

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Das Hotel liegt nur wenige Dutzend Meter vom San Marco entfernt. Einkaufsmöglichkeiten und Restaurants befinden sich in unmittelbarer Nähe (100 Meter). Das Personal an der Rezeption und im Housekeeping war sehr freundlich und der Service hervorragend. Das Frühstück war sehr reichhaltig, mit einer riesigen Auswahl an Kuchen.
Menginap 4 malam pada Okt 2025

10/10 Cemerlang

STEVEN

Menginap 1 malam pada Sep 2025

10/10 Cemerlang

Jozo

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kemudahan
It was very clean and welcoming, the front staff were amazing and very helpful. The room was worth the price and the breakfast was also amazing. I would definitely stay there again.
Menginap 1 malam pada Sep 2025

10/10 Cemerlang

Steven

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 3 malam pada Jul 2025

2/10 Teruk

Darren

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan

Very Disappointing.

My stay at the Hotel Casanova was awful for the following reasons: 1. When I checked out this morning the front desk man was drunk and was fumbling to facilitate my checkout at 4.00 am. 2. The staff did not assist me in booking my taxi to the airport despite raising it with them on multiple occasions causing me to nearly miss my flight this morning. 3. My room has multiple stains on the carpet. 4. No one helped me with my bags either on the way in or on the way out. 5. The cleaning staff kicked me and my son out of the room at 9.30 am saying that they refused to clean unless we left the room within 10 minutes. 6. I was overcharged quite significantly despite booking the hotel 6 months in advance as I checked hotels.com and I was charged nearly 33% more than I would have if I had booked the hotel the day before. Very disappointing indeed. I won't stay there again.
Menginap 5 malam pada Ogo 2025

8/10 Baik

Lucy

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan
Lovely little hotel in the middle of the shopping district just behind St Marks's Square. Excellent location. It was quiet at night. The hotel was clean and the beds comfortable, air-conditioned worked well (it was 34 degrees C during our stay). Breakfast was good with lots of choice. Unfortunately there was no bar service as there was no-one able to serve behind the bar despite there being a concierge on the desk at all times. Good price and room was quite large for a hotel in this location.
Menginap 1 malam pada Ogo 2025

10/10 Cemerlang

Emma

Hotel was central. Lovely staff
Menginap 3 malam pada Jun 2025

10/10 Cemerlang

Malin

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 3 malam pada Jul 2025

10/10 Cemerlang

Neslihan

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 3 malam pada Jun 2025

2/10 Teruk

Cristina

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
El personal no era simpático, incluso la recepcionista respondió de mala manera a un cliente. El desayuno era muy sencillo, no correspondía a un hotel de 4 estrellas. Había poca comida. Fuimos a desayunar a las 8:30 y algunos recipientes estaban vacíos. Los camareros solo los reponían si los clientes se quejaban. Todo el personal parecía trabajar a disgusto. Lo único bueno del hotel es la ubicación.
Menginap 1 malam pada Jul 2025

10/10 Cemerlang

Norma

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

A beautiful gem

My stay at hotel Casanova Venezia was absolutely amazing. It is a beautifully appointed hotel with spacious room and great service besides a bit of language barrier. Their breakfast buffet was absolutely wonderful. More than you could ask for. Most everything was in walking distance that we wanted to see and wonderful restaurants to enjoy. It was close to the water bus and water taxi. I would definitely stay there again if I ever return to Venice. 🌟🌟🌟🌟🌟
Menginap 3 malam pada Jun 2025

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 2 malam pada Jun 2025

10/10 Cemerlang

PEDRO N

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Recomendo

Localização privilegiada Perto dos principais pontos turísticos
Menginap 2 malam pada Jun 2025

8/10 Baik

kenichi

Menginap 1 malam pada Jun 2025

2/10 Teruk

ROBERT, Edmonton

Mengembara bersama pasangan
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Huge stains on carpet along with fuzz balls from carpet pilling. Had hotel organize water taxi back to the airport for 5 am, we were told that the desk person would show us how to get to the water taxi, well he spoke no English so we had no water taxi and almost missed our flight to London. The bed was made with the pillows half way down the bed underneath the covers, no toilet paper was available in the middle of the night. I expected more from a 4 star hotel in Venice stay elsewhere where…. You have been warned! Cost was over $500 CAD A NIGHT!!!
Menginap 2 malam pada Mei 2025

10/10 Cemerlang

Dellerene

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 3 malam pada Mei 2025

10/10 Cemerlang

Viviane

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Excelente localização

Excelente localização, perto de tudo. O quarto tem um tamanho bom, com espaço, o banheiro limpo e espaçoso. Café da manhã muito gostoso, com bastante variedade. Único porém, é que o quarto é com carpete, para quem é alérgico como eu e meu marido não é muito bom.
Menginap 3 malam pada Apr 2025

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Menginap 3 malam pada Feb 2025

10/10 Cemerlang

Severo

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Ottima posizione.

Ottima posizione. Colazione buona. Personale Gentile e molto disponile.
Menginap 1 malam pada Feb 2025

10/10 Cemerlang

Chirazi

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Pasamos unos dias increibles el lugar esta en muy buena ubicacion
Menginap 4 malam pada Jan 2025

6/10 Boleh diterima

Sara

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Great location. Staff was nice. My daughter & i had a room in back of hotel, and 1st night there when we opened windows, there was a sewage smell. Looking at other reviews later, apparently there is a public toilet that abutts the back of the hotel Our room had dark, old carpeting & just felt overall a bit blech. HOWEVER, my parents had another room that wss amazing- a corner room with a street view & it felt very light & clean- maybe recently renovated. I wouldn't stay here again unless i could request a room like that!
Menginap 2 malam pada Jan 2025

10/10 Cemerlang

Jeffrey B

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 2 malam pada Jan 2025

10/10 Cemerlang

Kelli

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 2 malam pada Ogo 2024