Le Grand Hôtel

Hotel di Souillac terdapat restoran dan bar/ruang istirahat

Pilih tarikh untuk melihat harga

Ulasan

8.0 daripada 10
Sangat baik

Kemudahan popular

  • Bar
  • Pengemasan
  • Sarapan tersedia
  • Mesra haiwan kesayangan
  • Wi-fi percuma
  • Restoran

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 6 daripada 6 bilik

Standard Double Room

Sorotan

Kalis bunyi
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Sistem pemanasan
TV skrin rata
Langsir/tirai gelap terus
Bilik mandi persendirian
Saluran kabel
  • 1 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Twin Room

Sorotan

Kalis bunyi
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Sistem pemanasan
TV skrin rata
Langsir/tirai gelap terus
Bilik mandi persendirian
Saluran kabel
  • 1 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 2 Katil Bujang (Single)

Single Room

10.0 daripada 10
Luar biasa
(1 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Sistem pemanasan
TV skrin rata
Langsir/tirai gelap terus
Bilik mandi persendirian
Saluran kabel
  • 1 meter persegi
  • Boleh menampung 1
  • 1 Katil Bujang XL (Large Single)

Triple Room

8.0 daripada 10
Sangat baik
(3 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Sistem pemanasan
TV skrin rata
Langsir/tirai gelap terus
Bilik mandi persendirian
Saluran kabel
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Kelamin (Double) dan 1 Katil Bujang (Single)

Quadruple Room

Sorotan

Kalis bunyi
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Sistem pemanasan
TV skrin rata
Langsir/tirai gelap terus
Bilik mandi persendirian
Saluran kabel
  • Boleh menampung 4
  • 1 Katil Ratu (Queen) dan 2 Katil Bujang (Single)

Superior Double Room

Sorotan

Kalis bunyi
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Sistem pemanasan
TV skrin rata
Langsir/tirai gelap terus
Bilik mandi persendirian
Saluran kabel
  • 26 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Ratu (Queen)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
1 Allée de Verninac, Souillac, Lot, 46200

Tempat berdekatan

  • Perpustakaan Souillac - 1 min berjalan kaki - 0.0 km
  • Abbey Sainte-Marie - 3 min berjalan kaki - 0.3 km
  • Muzium Automate - 5 min berjalan kaki - 0.4 km
  • Quercyland - 9 min berjalan kaki - 0.8 km
  • Kilang Penyulingan Louis Roque - 9 min berjalan kaki - 0.8 km

Bergerak

  • Stesen Souillac - 19 minit berjalan kaki
  • Brive-la-Gaillarde (BVE-Brive - Vallee de la Dordogne) - 20 minit memandu

Restoran

  • ‪L'aromate - ‬4 min berjalan kaki
  • ‪Les Tilleuls - ‬4 min memandu
  • ‪Le Saint Jus - ‬14 min memandu
  • ‪Le Beffroi - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Le Pont de L'Ouysse - ‬10 min memandu

Tentang hartanah ini

Le Grand Hôtel

Hotel terletak di Quartier Saint-Martin
Pertimbangkan penginapan di Le Grand Hôtel dan manfaatkan teres, bar dan restoran. Kekal terhubung dengan akses Internet wayarles percuma.
Anda juga akan menikmati manfaat berikut semasa penginapan anda:
  • Sarapan penuh (surcaj), lif dan hartanah bebas asap rokok
  • Dewan bankuet dan perabot luar
Ciri-ciri bilik
Semua bilik tetamu adalah dilengkapkan perabot secara berasingan dan disertakan dengan keselesaan seperti Wi-fi percuma dan dinding kalis bunyi.
Lagi kemudahan termasuk:
  • Berbilang bilik mandi dengan tab mandi atau pancuran dan syampu
  • TV skrin rata dengan saluran kabel
  • Sistem pemanasan, setiap hari dan meja

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Tiada tempat letak kenderaan di tapak hartanah tersedia

Makanan dan minuman

  • Setiap hari sarapan penuh tersedia 8:00 hingga 10:00 dengan bayaran: EUR 10 seorang
  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 restoran
  • Bar/deli snek

Mesra keluarga

  • Bar/deli snek
  • Bilik kalis bunyi

Kemudahan

  • Meja/kaunter hadapan waktu terhad

Perkhidmatan tetamu

  • Pengemasan (harian)

Kawasan luar

  • Perabot luar
  • Teres

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Lif
  • Meja pendaftaran mudah diakses kerusi roda
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)

Lain-lain

  • Dewan bankuet
  • Hartanah bebas asap rokok

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar disediakan
  • Langsir gelap terus

Bilik mandi

  • Bilik mandi persendirian
  • Kertas tandas
  • Pengering rambut (atas permintaan)
  • Sabun
  • Syampu
  • Tab mandi atau pancuran mandi
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV skrin rata dengan saluran kabel

Lain-lain

  • Bilik kalis bunyi
  • Hiasan berasingan
  • Meja
  • Perabot berasingan
  • Seterika/papan seterika atas permintaan
  • Sistem pemanasan
  • Telefon

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 16:00; Masa tamat daftar masuk: 18:30
Daftar masuk tanpa sentuh tersedia
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 10:00
Daftar keluar tanpa sentuh tersedia

Arahan daftar masuk khas

Meja sambut tetamu dibuka setiap hari dari 16:00 - 18:30
Tetamu mesti menghubungi hartanah lebih awal untuk mendapatkan arahan daftar masuk; kakitangan berada di meja sambut tetamu untuk masa yang terhad
Hartanah ini tidak menawarkan daftar masuk selepas waktu operasi
Untuk membuat pengaturan daftar masuk, sila hubungi hartanah sekurang-kurangnya 24 jam sebelum ketibaan menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan
Maklumat yang disediakan oleh pihak hartanah mungkin diterjemahkan menggunakan alat terjemahan automatik

Pengubahsuaian dan penutupan

Hartanah ditutup antara 15 Oktober dan 15 Mac.

Kaedah akses

Meja sambut tetamu (waktu terhad)

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dibenarkan dengan bayaran tambahan dikenakan sebanyak EUR 10.00 setiap haiwan kesayangan, sehari
Haiwan perkhidmatan dialu-alukan dan dikecualikan daripada fi
Hanya anjing dialu-alukan
1 ekor haiwan peliharaan
Haiwan kesayangan tidak boleh dibiarkan tanpa pengawasan
Sekatan dikenakan; untuk mengetahui dengan lebih lanjut, hubungi hartanah melalui nombor yang terdapat pada pengesahan tempahan
Mangkuk makanan dan air tersedia

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Fi

Anda akan diminta membayar caj-caj berikut di hartanah. Fi mungkin termasuk cukai yang berkenaan:

  • Kadar bandar raya/tempatan yang berkuat kuasa sebanyak 7.20 peratus akan dikenakan

Kami telah menyertakan semua caj yang disediakan kepada kami oleh hartanah.

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan penuh: kira-kira EUR 10 seorang
  • Bayaran haiwan kesayangan: EUR 10.00 setiap haiwan kesayangan, sehari
  • Haiwan perkhidmatan terkecuali daripada fi

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit dan wang tunai
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pemadam api, pengesan asap, sistem keselamatan, dan alat pertolongan cemas

Perkara yang kami harus menyebut

Urus niaga tunai di hartanah ini tidak boleh melebihi EUR1000, disebabkan peraturan negara; untuk butiran lanjut, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat dalam pengesahan tempahan

Hartanah juga dikenali sebagai

Le Grand Hôtel Hotel
Le Grand Hôtel Souillac
Le Grand Hôtel Hotel Souillac

Soalan lazim

Adakah Le Grand Hôtel mesra haiwan kesayangan?

Ya, hotel ini membenarkan anjing (had 1 ekor). Terdapat fi sebanyak EUR10.00 setiap haiwan kesayangan, sehari. Haiwan khidmat terkecuali daripada fi. Beberapa sekatan mungkin dikenakan, jadi sila hubungi hartanah untuk mendapatkan butiran lanjut.

Berapakah fi parkir di Le Grand Hôtel?

Hartanah ini tidak menawarkan parkir.

Apakah masa daftar masuk di Le Grand Hôtel?

Masa mula daftar masuk: 16:00; Masa tamat daftar masuk: 18:30. Daftar masuk selepas waktu operasi tidak tersedia.

Apakah masa daftar keluar di Le Grand Hôtel?

Daftar keluar adalah jam 10:00.

Di manakah terletaknya Le Grand Hôtel?

Terletak di Quartier Saint-Martin, hotel ini sejauh beberapa langkah dari Perpustakaan Souillac, Muzium Automate dan Abbey Sainte-Marie. Quercyland dan Kilang Penyulingan Louis Roque juga dalam jarak 15 minit berjalan kaki. Stesen Souillac sejauh 19 minit berjalan kaki.

Ulasan

Le Grand Hôtel Ulasan

8.0

Sangat Baik

8.0

Kebersihan

6.6

Kemudahan

8.2

Kakitangan & perkhidmatan

8.0

Mesra alam

7.4

Keadaan hartanah & kemudahan
Penilaian 10 - Cemerlang. 46 daripada 115 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 39 daripada 115 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 13 daripada 115 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 10 daripada 115 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 7 daripada 115 ulasan

Ulasan

8/10 Baik

Kevin

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
Tidak sukakan: Keselesaan bilik

Bien pour un week end

Petit hôtel à l’ancienne en plein centre-ville. Pas mal de petits restaurants dans la vielles villes derrière. Le personnel est sympathique. Deux points négatifs, le petit déjeuner est un peu cher pour le choix proposé, rien de chaud, un service d’œuf serait le bienvenu comme des œufs brouillés ou autre. Plutôt qu’un œuf dur! Mais le point noir c’est le manque de climatisation dans la chambre. Seulement un petit ventilateur alors qu’il fait 40 degrés. Il serait temps de l’installer. La chambre est propre et fonctionnelle mais les matelas un peu ferme à notre goût. Un sur-matelas serait parfait.
Menginap 2 malam pada Ogo 2025

6/10 Boleh diterima

David

Sukakan: Keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kebersihan
Pas de restauration, bar fermé, bonne literie, les communs sont sales, l’aspirateur n’est pas passé, le distributeur de gel douche est vide, encadrements de fenêtres sales, les serviettes ont été changées mais le lit n’est pas fait. Si les plantes ne sont pas soignées autant ne pas en mettre. La télévision ne marche pas convenablement, ne pas trop ouvrir le robinet du lavabo sous peine de s’asperger.
Menginap 2 malam pada Ogo 2025

2/10 Teruk

Asgar

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

À fuir absolument – expérience catastrophique

À fuir absolument – expérience catastrophique Nous avons séjourné au Grand Hôtel à Souillac du 15 au 16 août 2025 et je n’ai jamais vu une chambre dans un tel état. Tout était sale, poussiéreux et insalubre : • Le sol était couvert de poussière et mal nettoyé. • Le ventilateur était rempli de crasse et il faisait plus de 40 degré la nuit ds s la chambre. Quand j’ai demandé un ventilateur supplémentaire on m’a répondu :  « je verrais et d’ailleurs j’ai vue vôtre réclamation » sur un ton qui ressemblait plus à une menace qu’à un initiative de trouver une solution pour nous aider. • Mais le pire restait le lit bébé, totalement taché, collant et visqueux, absolument impropre à accueillir un nourrisson. C’était révoltant et dangereux pour la santé d’un enfant. Déjà de base les draps et le lit était par terre sous un sol sale. Avec un bébé, c’était une vraie angoisse. Ce n’était pas un hôtel, mais un véritable scandale sanitaire. N’oublions pas la moisissure présente dans les WC. deguelasse Je suis choqué qu’un établissement puisse proposer de telles conditions d’hygiène. Aucune solution concrète de relogement ni geste commercial sérieux. Encore pire, la dame de l’accueil avait limite un ton menaçant en mode c’est pas mon problème je travail pas ici je suis externe donc croyez moi je ne vais pas courir devant les gens 👉 Cet hôtel est à éviter absolument. C’est honteux de laisser les clients, et encore plus des familles avec enfants, dans un environnement aussi sale.
Menginap 1 malam pada Ogo 2025

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 1 malam pada Ogo 2025

2/10 Teruk

Daniel

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Kebersihan
The room was hotter than a sauna and the fan the hotel provided was not only useless but also so noisy i could not sleep. Worst night by far on my euro tour.
Menginap 1 malam pada Ogo 2025

6/10 Boleh diterima

Anne

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kebersihan

Moyen

Affaires des anciennes personnes retrouvees sous les lits, bandeau de nuit , crochet pour fermer les sachets, ... coulure de café sur le mur, toile de poussiere / araignée dans la sdb. 39 degré dehors, hotel non climatisé... Ascenseur n amene pas à toutes les chambres, obligé de monter des escaliers avec les valises. Bref pour 2 nuits on a fait avec ...
Menginap 2 malam pada Ogo 2025

10/10 Cemerlang

Laurent

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Parfait

La chambre était propre et tout s est bien passé
Menginap 1 malam pada Ogo 2025

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

Un séjour... inoubliable (malheureusement)

À notre arrivée au Grand Hôtel de Souillac, plusieurs membres du personnel sont passés devant nous sans un regard, apparemment très occupés à.. ne pas accueillir les clients. La chambre était conforme à ce qu’on attendait enfin, à part les cheveux dans la salle de bain, qui ne faisaient pas partie de la réservation (sauf si c’était une offre spéciale "traces de passage"). Mention spéciale pour la petite note écoresponsable sur les serviettes: ne pas les laver tous les jours pour sauver la planète, c’est une noble idée. Dommage que ça cohabite avec des gobelets en carton emballés dans du plastique, et des savonnettes format timbre-poste elles aussi plastifiées. Nous avons tenté de prendre un verre en terrasse (côté bar, pas le patio sale et abandonné). Le jeune serveur, après avoir encaissé la table voisine, nous a écoutés, puis est parti.. dans une autre direction. Peut-être n’avons-nous pas utilisé les bons mots magiques ? Au retour, une jeune serveuse croisée près de la réception nous lance un très chaleureux:« Passez derrière le comptoir et prenez votre clé ». Il ne manquait que le seau et le balai : on aurait pu faire la chambre aussi, dans la foulée. Cerise sur le gâteau: la fête de Souillac, ses décibels jusqu’au matin, suivis du marché et de ses joyeux réveils à l’aube. À aucun moment, le réceptionniste n’a jugé utile de nous prévenir. Pas même une proposition de chambre plus calme, même contre supplément. En résumé: un grand hôtel?Oui, par la taille de notre déception
Menginap 1 malam pada Ogo 2025

10/10 Cemerlang

martine

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Une belle étape avec une chambre très agréable.

Séjour très sympathique dans une belle petite ville avec une équipe aux petits soins, attentive et serviable. Une belle étape sur la route des vacances. Souillac est très bien placée pour visiter Rocamadour, le gouffre de Padirac, Martel... Belle petite chambre avec une petite terrasse. Génial !
Menginap 2 malam pada Jul 2025

6/10 Boleh diterima

nathalie

Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Hotel de passage

Hôtel très vétuste, propreté d chambre et du patio tres sale ,miroir,wc sale et tres vétuste dont une baignoire très glissante et tres difficile a monter dedans,tout petit ventilateur honteux point positif personnel très serviables et ptit déjeuner très correct, Hôtel a refaire sur beaucoup de point
Menginap 1 malam pada Jul 2025

10/10 Cemerlang

Valérie

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Très bon accueil téléphonique, nous sommes arrivés tard, il y avait un petit mot très agréable qui accompagnait les clés😊. Attention aux places de parking autour de l'hôtel, elles ont des jours de restrictions avec des horaires.
Menginap 1 malam pada Apr 2025

10/10 Cemerlang

Jack

The building is nice and well-situated (especially for the price) but the real benefit is the staff, who were very friendly and helpful to Brit with very little French available to him!
Menginap 1 malam pada Sep 2024

10/10 Cemerlang

Ghislaine Mathilde

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
J' adore le Grand Hôtel de Souillac. C'est un endroit exceptionnel. L'équipe y est des plus agréable. La restauration est délicieuse, le service parfait. Merci à toute l' équipe. À bientôt. G Mathilde Donnet.
Menginap 1 malam pada Sep 2024

8/10 Baik

catherine

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Hébergement agréable dans un hôtel bien placé

Bon séjour dans cet hôtel placé en centre ville et confortable
Menginap 1 malam pada Ogo 2024

10/10 Cemerlang

thibault

Menginap 1 malam pada Ogo 2024

8/10 Baik

ELISE

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 4 malam pada Ogo 2024

6/10 Boleh diterima

Corinne

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Menginap 1 malam pada Ogo 2024

6/10 Boleh diterima

Thanh tam

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan
Il ne mérite pas une appellation d'hôtel 3 étoiles. Il n'y a pas de climatisation, le lit fait un peu de bruit, la télécommande de la télévision ne marche pas et il n'y a que les chaînes de la TNT. Il est très bien situé dans la ville et on se gare facilement.
Menginap 2 malam pada Ogo 2024

8/10 Baik

Matt

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Menginap 1 malam pada Ogo 2024

10/10 Cemerlang

Giuseppina

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Ogo 2024

10/10 Cemerlang

Sylvie

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Ogo 2024

4/10 Lemah

Gineke

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
De ontvangst was door drukte wat minder, maar dat kan. Er bleek een dweilband-wedstrijd te zijn, waar wij niet over ingelicht werden. Tot 2:00 ‘s nachts werd er gespeeld. Voor het ontbijt waren geen glutenvrije mogelijkheden en op het moment dat we ‘s avonds op het terras een ijsje en wat cocktails wilden gebruiken, bleek dat we alleen maar een compleet diner mochten nuttigen. Het voelde allemaal niet gastvrij. In de kamer waren veel spinnenwebben, de wcpot zat los, de douche was niet schoon en de douchekop kon niet vast. Er was een lift naar boven, maar er moest nog een trap worden genomen naar de kamer. Overigens wel leuk dat een hagedisje haar nest heeft op deze trap :) ‘s Morgens was het echter een compleet ander verhaal: ondanks het niet hebben geboekt van een ontbijt, mocht zoonlief iets lekkers uitzoeken en de persoon achter de receptie was wel supergastvrij en vriendelijk.
Menginap 1 malam pada Ogo 2024

10/10 Cemerlang

Andrew

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik
Very friendly staff.. great location but no direct parking but close near by. room slightly dated but bright and comfortable. Really good evening restraurant food great. roof top terrace not open..
Menginap 3 malam pada Jun 2024

10/10 Cemerlang

Tahar

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Parfait en tout moints

Menginap 1 malam pada Mei 2024

8/10 Baik

Nathalie

Sukakan: Kebersihan, keselesaan bilik
Le maître d'hôtel très lunatique peut être sympa ou très désagréable le service peut être très long au niveau de la restauration Le petit déjeuner très bien Le bar super Mais pas le service
Menginap 2 malam pada Mei 2024