Xaus Lodge

Hartanah 4.0 bintang
Rumah persinggahan di Mier terdapat sarapan percuma dan kolam renang terbuka

Pilih tarikh untuk melihat harga

Ulasan

7.4 daripada 10
Baik

Kemudahan popular

  • Termasuk sarapan
  • Kolam
  • Termasuk parkir

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 2 daripada 2 bilik

Double or Twin Room

Sorotan

Laman dalam berperabot
Sistem pemanasan
Katil bayi/kot percuma
Bilik mandi persendirian
Air botol percuma
Pembancuh kopi/teh
Meja
  • 18 meter persegi
  • Pemandangan gurun
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King) ATAU 2 Katil Bujang (Single)

Family Room

Sorotan

Laman dalam berperabot
Sistem pemanasan
Katil bayi/kot percuma
Bilik mandi persendirian
Air botol percuma
Pembancuh kopi/teh
Meja
  • 25 meter persegi
  • Pemandangan gurun
  • Boleh menampung 4
  • 1 Katil Raja (King) dan 2 Katil Bujang (Single)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
Dune 91, Off The Auob River Road, Kgalagadi, Mier, Northern Cape

Tempat berdekatan

  • ǂKhomani Cultural Landscape - 1 min berjalan kaki - 0.0 km

Tentang hartanah ini

Xaus Lodge

Mewah bagi rumah persinggahan di lokasi luar bandar
Di Xaus Lodge, anda boleh menantikan sarapan penuh percuma, teres dan pendiangan di lobi.
Anda juga akan menikmati manfaat berikut semasa penginapan anda:
  • Kolam renang terbuka
  • Percuma letak kenderaan sendiri
  • Safari, pengangkutan ulang-alik lapangan terbang pergi-balik (surcaj) dan dewan bankuet
  • Kedai hadiah dan hartanah bebas asap rokok
Ciri-ciri bilik
Semua bilik tetamu di Xaus Lodge mempunyai keselesaan seperti laman dalam berperabot, dan juga kemudahan seperti air botol percuma.
Tambahan kepada kemudahan termasuk:
  • Berbilang bilik mandi dengan pancuran mandi dan kelengkapan dandanan diri percuma
  • Kot/katil bayi percuma, pembancuh kopi/teh dan sistem pemanasan

Kemudahan hartanah

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang (surcaj) dari 9:00 hingga 17:00 atas permintaan
  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah

Makanan dan minuman

  • Sarapan penuh percuma

Aktiviti menarik

  • 1 kolam renang terbuka
  • Safari

Mesra keluarga

  • 1 kolam renang terbuka
  • Katil bayi di dalam bilik

Kemudahan

  • Kedai hadiah/gerai surat khabar

Perkhidmatan tetamu

  • Pengemasan (ketersediaan terhad)

Kawasan luar

  • Di taman negara
  • Teres

Kebolehcapaian

  • Tiada lif

Lain-lain

  • Dewan bankuet
  • Dibina pada 2002
  • Hartanah bebas asap rokok
  • Pendiangan di lobi

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar disediakan
  • Katil bayi percuma

Bilik mandi

  • Bilik mandi persendirian
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pancuran mandi
  • Tuala disediakan

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma
  • Pembancuh kopi/teh

Lain-lain

  • Meja
  • Sistem pemanasan

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 14:30
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 11:00

Arahan daftar masuk khas

Hartanah ini menawarkan pengangkutan pindahan dari lapangan terbang (surcaj boleh dikenakan); tetamu mesti menghubungi hartanah dengan butiran ketibaan sebelum perjalanan, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Tiada meja sambut tetamu di hartanah ini
Tetamu mesti menghubungi hartanah lebih awal untuk mendapatkan arahan daftar masuk; hos anda akan menyambut anda
Hartanah ini tidak menawarkan daftar masuk selepas waktu operasi
Untuk membuat pengaturan daftar masuk, sila hubungi hartanah sekurang-kurangnya 24 jam sebelum ketibaan menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan
Untuk apa-apa soalan, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan
Bilik-bilik tersedia pada bila-bila masa selepas jam 14:30 di tapak berkelah Kamqua. Daftar keluar adalah atas pengaturan selepas sarapan. Tetamu yang merancang untuk tiba di luar waktu daftar masuk biasa mesti memaklumkan hartanah ini terlebih dahulu.

Kaedah akses

Hos akan menyambut anda

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
1 kanak-kanak, sehingga umur 3 tahun, boleh menginap percuma jika menggunakan katil sedia ada apabila tinggal di bilik ibu bapa atau penjaga
Katil lipat simpan/tambahan tidak tersedia
Tempat tidur bayi percuma tersedia di hartanah dengan permintaan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Bayaran pengangkutan ulang-alik lapangan terbang: ZAR 8450 setiap kenderaan (perjalanan pergi balik)

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit utama, kad debit, dan wang tunai
Transaksi tanpa tunai tersedia
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pemadam api
Hartanah ini mempunyai ruang luar, seperti balkoni, laman dalam, teres, yang mungkin tidak sesuai untuk kanak-kanak; jika anda mempunyai kebimbangan, kami mengesyorkan agar anda menghubungi hartanah sebelum ketibaan anda untuk mengesahkan jika pihak hartanah dapat menempatkan anda di bilik yang sesuai
Harap maklum bahawa norma budaya dan dasar tetamu mungkin berbeza mengikut negara dan hartanah; dasar yang disenaraikan diberikan oleh hartanah

Perkara yang kami harus menyebut

Hartanah ini tidak mempunyai lif
Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini

Penarafan kebangsaan

Kualiti yang Digredkan oleh Tourism Grading Council of South Africa (TGCSA) – pertubuhan jaminan kualiti rasmi Afrika Selatan.

Hartanah juga dikenali sebagai

Xaus Lodge Rooibrak
Xaus Rooibrak
Xaus Lodge Mier
Xaus Mier
Xaus Lodge Mier
Xaus Lodge Lodge
Xaus Lodge Lodge Mier

Soalan lazim

Adakah Xaus Lodge mempunyai kolam?

Ya, hartanah ini mempunyai kolam renang terbuka.

Adakah Xaus Lodge mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di Xaus Lodge?

Letak kenderaan sendiri adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di Xaus Lodge?

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 14:30. Daftar masuk selepas waktu operasi tidak tersedia.

Apakah masa daftar keluar di Xaus Lodge?

Daftar keluar adalah jam 11:00.

Adakah Xaus Lodge memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik lapangan terbang yang beroperasi 9:00–17:00 (tersedia atas permintaan). Fi sebanyak ZAR8450 setiap kenderaan dikenakan.

Di manakah terletaknya Xaus Lodge?

Terletak di taman negara, rumah persinggahan ini beberapa langkah dari ǂKhomani Cultural Landscape.

Ulasan

Xaus Lodge Ulasan

7.4

Baik

8.0

Kebersihan

9.2

Lokasi

6.8

Kakitangan & perkhidmatan

7.2

Keadaan hartanah & kemudahan
Penilaian 10 - Cemerlang. 3 daripada 6 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 1 daripada 6 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 0 daripada 6 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 1 daripada 6 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 1 daripada 6 ulasan

Ulasan

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Menginap 2 malam pada Ogo 2019

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik

Very poor value-for-money ratio

Both my fiancé and I love adventures and we have no problem with living under local conditions and circumstances such as in the Kgalagadi like showering with salt water, being some days without WiFi and any other connection to the outside world, etc. But what !Xaus offers is simply a rip-off! Serving greasy pork belly on Christmas Eve with a cold soup as a starter, needing to pay for drinks at lunch and dinner, having no fridge with cold drinks available and no AC in the cottages, being provided with just a small drinking bottle like school children which we had to refill at a water dispenser in the dining room, having electricity for only two hours during the day to operate the ventilator in the heat (approximately 45 degrees Celsius), etc. is not acceptable for the amount we paid. We clearly want to exclude the guides from our critics. The guided tours were very informative and interesting. Our résumé: The value-for-money ratio is very very poor!
Menginap 3 malam pada Dis 2018

4/10 Lemah

D, London

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Huge potential wasted

The hotel is in a private concession (owned by the local tribes) within the Kgalagadi national park. A truly beautiful place, though hard to get to. The location is incredibly peaceful and picturesque, and I am very happy we got to see it. The hotel is also owned by the community, though managed by a professional manager. This is where the problems begin, I'd say. In summary, the issues with the hotel were as follows: - it is not eco. The electricity runs on a diesel generator and only works for a few hours a day (not at night). For a location in the middle of the desert one would have expected solar panels (!), but there were none (!) - the rooms and overall facilities were not renovated in decades and are rather dilapidated - broken wooden planks etc. There is a water hole with a light on it to see animals during the night and it was broken for 2 nights of our 3 night stay, so we couldn't see the night wildlife there. The pool is tiny and hasn't been cleaned in weeks - it's really rather disgusting. - some of the staff are super nice (like Linky, the Head Chef). Others, like the head guide, are frankly lazy and bored. They are all (other than the manager) locals. The guide point is super important here - he was responsive only when asked, drove the car too quickly on drives and helped very little in identifying wildlife (the guests did most of the spotting). One could easily fix it up and make it nicer with limited investment. This is the most disappointing thing.
Menginap 3 malam pada Jan 2018

8/10 Baik

Russell, Gerrards Cross

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Unlike any other - elevated overlooking 1km wide p

Get remote. Drive 91 orange sand dunes to reach !Xaus. Great place to chill out but also bags to do. Great staff, loadsa knowledge, very tasty and hearty food. Stayed four days and thoroughly enjoyed.

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

ruhige und einmalige Lage

Die Lodge ist seit etwas über einem Jahr unter neuer Führung. Der aktuelle Manager gibt sich grösste Mühe und ist als Ansprechpartner stets erreichbar. Die Anfahrt ist wirklich einzigartig und führt über 90 Sanddünen. Daher sollte man den Service nutzen und das eigene Auto stehen lassen. Die Lodge hat alles was man braucht, dass Strom nicht 24 Std. zur Verfügung steht, das Wasser im Zimmer relativ salzig ist und der kleine Pool (welcher Luxus mitten in der Wüste !) viele Bienen anzieht - ist wohl logisch und für 1 - 3 Tage zu verschmerzen. Das Essen hat mich positiv überrascht - sehr lecker. Die einheimischen Mitarbeitenden verhalten sich freundlich, sind aber eher zurückhaltend. Die Ruhe, die Aussicht, die Touren zu Fuss und per Jeep sind sehr schön - DARUM ist man da und bezahlt dafür. Grosse Tiere sind eher selten zu sehen (wer Glück hat, aber auch Kalahari Löwen). Außerdem hat man hier meist einen wunschderschönen Sternenhimmel. Man überlege sich die Transportwege und Kosten, vor allem das Süsswasser aus dem Grundwasser zu holen - das kann nicht billig sein.

10/10 Cemerlang

Marion, Rüschlikon

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Eine grossartige Erfahrung

Die Lodge liegt etwas abgelegen, aber das macht es so grossartig. Nur Ruhe, absolut entspannend, tolles Sternenbild. Die Servicequalität ist sehr gut. Das Hotel hat alles ausser Telefonempfang und nur Strom zu gewissen Zeiten. Essen war gut. Es wird schon bei der Buchung nach Allergien gefragt. Es gibt unterschiedliche Aktivitäten und man lernt viel über die Gegend und die Kultur der Buschmänner. Es liegt abgelegen und Wasser ist ein knappes Gut. Kleine Pannen sind nicht ausgeschlossen, aber das Personal und Management ist gut vorbereitet. Für uns hat es gepasst und wir können es nur weiterempfehlen