The Westwood Hotel Ikoyi Lagos

Hartanah 4.0 bintang
Hotel di Lagos terdapat meja/kaunter hadapan 24 jam dan restoran

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk The Westwood Hotel Ikoyi Lagos

Kolam renang terbuka
Suite | Peti besi dalam bilik, meja, seterika/papan seterika
Bahagian luar
Meja sambut tetamu
Pemandangan udara

Ulasan

6.0 daripada 10

Kemudahan popular

  • Bar
  • Perkhidmatan bilik
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam sehari, 7 hari seminggu
  • Pengemasan
  • Penyaman udara
  • Dobi

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 3 daripada 3 bilik

Superior Room

Sorotan

Penyaman udara
Televisyen LCD
Bilik mandi persendirian
Air botol percuma
Saluran kabel
Pengemasan harian
Meja
Seterika/papan seterika
  • 24 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Raja (King)

Suite

Sorotan

Balkoni atau Laman Dalam
Penyaman udara
Televisyen LCD
Bilik mandi persendirian
Air botol percuma
Saluran kabel
Seterika/papan seterika
Peti besi
  • 33 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Ratu (Queen)

Deluxe Room

Sorotan

Penyaman udara
Televisyen LCD
Bilik mandi persendirian
Air botol percuma
Saluran kabel
Pengemasan harian
Meja
Seterika/papan seterika
  • 24 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Ratu (Queen)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
22 Awolowo Road, Ikoyi, Lagos

Tempat berdekatan

  • Kelab Motobot Lagos - 2 min berjalan kaki - 0.2 km
  • Muzium Nasional Nigerian - 9 min berjalan kaki - 0.8 km
  • Lagos City Mall - 9 min berjalan kaki - 0.8 km
  • Pusat MUSON - 10 min berjalan kaki - 0.9 km
  • Silverbird Galleria - 3 min memandu - 3.5 km

Bergerak

  • Mobolaji Johnson Station - 18 minit memandu
  • Lagos (LOS-Lapangan Terbang Antarabangsa Murtala Muhammed) - 33 minit memandu

Restoran

  • ‪Mai Shayi - ‬3 min memandu
  • ‪100 Hours - ‬15 min berjalan kaki
  • ‪Ox - ‬3 min memandu
  • ‪shades - ‬3 min memandu
  • ‪Syrian Club - ‬18 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

The Westwood Hotel Ikoyi Lagos

Hotel mewah yang terletak di Ikoyi
Manfaatkan teres, perpustakaan dan perkhidmatan pencucian kering/dobi di The Westwood Hotel Ikoyi Lagos. Sebagai tambahan kepada bar dan pusat perniagaan, tetamu boleh menyambung untuk akses Internet wayarles percuma di kawasan awam.
Anda juga akan mendapati manfaat seperti:
  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang pergi-balik (surcaj), bantuan pelancongan/tiket dan bilik mesyuarat
  • Surat khabar percuma, tempat simpanan bagasi dan meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Perkhidmatan rencam, gril barbeku dan hartanah bebas asap rokok
Ciri-ciri bilik
Kesemua 52 bilik menawarkan keselesaan seperti penyaman udara, serta manfaat seperti peti besi dan surat khabar percuma.
Lain-lain kemudahan termasuk:
  • Bilik mandi persendirian dengan tab mandi atau pancuran dan kelengkapan dandanan diri percuma
  • Sebuah TV LCD dengan saluran TV premium
  • Setiap hari dan meja

Bahasa

Bahasa Inggeris

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Tiada tempat letak kenderaan di tapak hartanah tersedia
  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang (surcaj)

Makanan dan minuman

  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 restoran

Aktiviti menarik

  • Pustaka

Mesra keluarga

  • Kemudahan dobi

Kemudahan

  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Surat khabar percuma di lobi
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan rencam

Perkhidmatan perniagaan

  • Bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan

Kawasan luar

  • Gril barbeku
  • Teres

Kebolehcapaian

  • Tiada lif

Lain-lain

  • 1 bangunan
  • 10 tingkat
  • Dibina pada 1959
  • Hartanah bebas asap rokok

Kemudahan bilik

Bilik mandi

  • Bilik mandi persendirian
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Tab mandi atau pancuran mandi
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV LCD dengan saluran kabel premium

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma
  • Perkhidmatan bilik

Lain-lain

  • Meja
  • Penyaman udara
  • Peti besi
  • Seterika/papan seterika
  • Surat khabar harian percuma

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 11:30; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 10:00

Arahan daftar masuk khas

Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Katil lipat simpan/tambahan tidak tersedia
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit; wang tunai tidak diterima

Perkara yang kami harus menyebut

Hartanah ini tidak mempunyai lif
Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini

Hartanah juga dikenali sebagai

Ikoyi
Protea Hotel Ikoyi
Protea Hotel Ikoyi Westwood
Protea Hotel Ikoyi Westwood Lagos
Protea Ikoyi Westwood
Protea Ikoyi Westwood Lagos
Westwood Hotel Ikoyi Lagos
Westwood Hotel Ikoyi
Westwood Ikoyi Lagos
Westwood Ikoyi
The Westwood Ikoyi Lagos Lagos
The Westwood Hotel Ikoyi Lagos Hotel
The Westwood Hotel Ikoyi Lagos Lagos
The Westwood Hotel Ikoyi Lagos Hotel Lagos

Soalan lazim

Adakah The Westwood Hotel Ikoyi Lagos mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di The Westwood Hotel Ikoyi Lagos?

The Westwood Hotel Ikoyi Lagos tidak menawarkan parkir.

Apakah masa daftar masuk di The Westwood Hotel Ikoyi Lagos?

Masa mula daftar masuk: 11:30; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa.

Apakah masa daftar keluar di The Westwood Hotel Ikoyi Lagos?

Daftar keluar adalah jam 10:00.

Adakah The Westwood Hotel Ikoyi Lagos memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik lapangan terbang.

Di manakah terletaknya The Westwood Hotel Ikoyi Lagos?

Terletak di Ikoyi, hotel ini sejauh 10 minit berjalan kaki dari Kelab Motobot Lagos, Lagos City Mall dan Muzium Nasional Nigerian. Pusat MUSON dan Tafawa Balewa Square juga dalam jarak 15 minit berjalan kaki.

The Westwood Hotel Ikoyi Lagos Ulasan

Ulasan

6.0
Penilaian 10 - Cemerlang. 6 daripada 32 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 9 daripada 32 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 5 daripada 32 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 3 daripada 32 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 9 daripada 32 ulasan

6.6/10

Kebersihan

7.2/10

Kakitangan & perkhidmatan

5.8/10

Kemudahan

6.0/10

Keadaan hartanah & kemudahan

Ulasan

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Menginap 1 malam pada Mac 2020

2/10 Teruk

Melly, Lagos

Pengembara perniagaan, Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, kemudahan
The staff said I had a meal and was billed to my room when I didn’t. I had to pay for a meal neither my guest nor I had.
Menginap 5 malam pada Mac 2020

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Pengembara perniagaan
I didn’t like the fact that this is the second time I am staying at the hotel The first time I booked a superior room and was told that is a standard hotel room. The second time I booked a double superior spending more on Expedia and was also told at check in that double superior and superior are the same thing as standard I room whilst checking in. Very disappointed.
Menginap 1 malam pada Feb 2020

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 2 malam pada Feb 2020

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 1 malam pada Feb 2020

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Pengembara perniagaan
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
The surrounding and landscape is good. Car park is okayvtoo
Menginap 1 malam pada Feb 2020

10/10 Cemerlang

Winnie, Pennsylvania USA

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Building is old, but well kept. Very clean. Professional staff, the courtesy of the staff is contagious. Good food.
Menginap 7 malam pada Jan 2020

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Menginap 3 malam pada Jan 2020

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Menginap 1 malam pada Okt 2019

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Kebersihan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
The building was falling apart I had to be moved three times. The smell was very nasty, I needed to ask twice for my shower to get cleaned. A random person kept knocking on my rooms door until I told her she had the wrong room. The manager forgot to lock my door and I walked into the room without a key after going for a meeting for over 7hrs. The list goes onnnn. On my last day I had to speak to the General Manager he was nonchalant about the whole experience. It seems to be a common feedback. He did however waive my room upgrade fees. I hope to be back next time provided major renovation are completed on the rooms and amenities. Other than that the staffs are excellent especially Ufoma at the reception, she is fabulous!!! And it is a great location for businesses.
Menginap 10 malam pada Okt 2019

4/10 Lemah

Nora

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Run, Horrible experience

Hotel refused to honor the reservation with the included breakfast that I paid for despite showing it to them and having a Rep from Hotels.com call them. Manager Rotimi lied and said we were given the booked room. Had to make Hotels.com do a 3way call and of course they found out he was lying. Room was advertised as king sized bed with breakfast and free WiFi. We were given a double bed and told no free breakfast. Day 3 of the 6 nights booked and they finally changed the room from a double bed to a bigger room but same sized bed. Room smelled of mold, toilet was dirty but at this point we’ve had enough. I would NEVER recommend this hotel to anyone. Plus they don’t look like the pictures. Pictures are so deceiving and the staff is RUDE!!!!
Menginap 6 malam pada Mei 2019

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Pengembara perniagaan, Mengembara bersama pasangan
Tidak sukakan: Kebersihan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
For the price that this hotel charges, they provide very terrible services. First of all they did to find my booking and gave me a room lower than the one i paid for. Stayed for 5 days and no one bothered to correct this. The rooms are not the best, I had insects in my room every night, the only thing that worked was the hot water. Their breakfast is horrible, their restaurant food is crazy expensive and the entire hotel felt stuffy. Booked for 6 members of my company and every had sme complaints! This hotel needs a new management!
Menginap 4 malam pada Mei 2019

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 10 malam pada Okt 2018

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Awesome place....loved it

Great place and welcoming people...
Menginap 2 malam pada Sep 2018

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan

convenient and safe

Old room a lot of equipment spoilt . Need to check once checking in
Menginap 4 malam pada Jul 2018

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Rooms with mold and falling apart. Changed rooms 5 times. Food normally cold, rediculusly over priced, and bland. Only good thing - staff very friendly.
Menginap 15 malam pada Mei 2018

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Amazing and well organised staff
Menginap 1 malam pada Mei 2018

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Very nice hotel, no complaints.. Staff is excellent!
Menginap 2 malam pada Mei 2018

2/10 Teruk

Customer , Abuja

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Poor Maintenance

Lot of mosquitoes, not clean. Room facing street so lot of noise.
Menginap 2 malam pada Mei 2018

8/10 Baik

NAEEM

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik

Friendly staff but nickeled & dimed for everything

This is my second time staying there and there is always a maintenance issue - - either the AC not working, TV or the fridge in this case. They need to invest more of their money in maintenance. The food is also a little overpriced, and I don't like that the complimentary breakfast is only for one person in the room...in other countries if you get a complimentary breakfast it is for at least two guests, and in the US it's for all who inhabit the room.
Menginap 2 malam pada Jun 2017

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Hi

Cool area

8/10 Baik

Tunde

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan

6/10 Boleh diterima

Kenny, Washington DC, USA

Disappointed... could be better.

I stayed here the second time in three months and I regretted my stay. First the rooms are a disappointment and maintenance seem low. For the brand you would expect more. The noise from the busy road distort the essence of a restful night here (I figure this may not be applicable to all the rooms in the hotel). The breakfast is only for one person and that's not stated anywhere at the point of reservation. And the response of the dude who presented himself as manager was appalling. However some of the staff are great and demeanor fantastic. We not be staying here any longer.