The Carlton

Hartanah 5.0 bintang
Tempat peranginan di tasik yang terdapat 3 restoran dan spa perkhidmatan penuh

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk The Carlton

Bar (di hartanah)
Bahagian luar
Bahagian luar
Deluxe Suite | Peralatan tempat tidur premium, peti besi dalam bilik
Premium Cottage | Peralatan tempat tidur premium, peti besi dalam bilik

Ulasan

8.8 daripada 10
Cemerlang

Kemudahan popular

  • Bar
  • Termasuk sarapan
  • Perkhidmatan bilik
  • Tab Panas
  • Spa
  • Gim

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 7 daripada 7 bilik

Deluxe Double Room, 1 Bedroom, Lake View

Sorotan

Balkoni
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Sistem pemanasan
Katil bayi/kot percuma
Peti sejuk
Televisyen LED
Kipas mudah alih
  • Pemandangan tasik
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Bujang XL (Large Single) ATAU 1 Katil Sofa Bujang

Standard room Non lake facing

Sorotan

Balkoni
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Sistem pemanasan
Peti sejuk
Televisyen LED
Katil sofa
Kipas mudah alih
  • 43 meter persegi
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Premium Cottage

Sorotan

Balkoni
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Sistem pemanasan
Peti sejuk
Televisyen LED
Katil sofa - kelamin
Kipas mudah alih
  • 49 meter persegi
  • Pemandangan tasik
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Deluxe Suite

Sorotan

Balkoni
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Sistem pemanasan
Peti sejuk
Televisyen LED
Katil sofa
Kipas mudah alih
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Deluxe Cottage

Sorotan

Balkoni
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Sistem pemanasan
Peti sejuk
Televisyen LED
Kipas mudah alih
Peralatan tempat tidur premium
  • 43 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Superior Cottage

Sorotan

Balkoni
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Sistem pemanasan
Peti sejuk
Televisyen LED
Kipas mudah alih
Peralatan tempat tidur premium
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Executive Suite

Sorotan

Balkoni
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Sistem pemanasan
Peti sejuk
Televisyen LED
Katil sofa
Kipas mudah alih
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Kelamin (Double)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
Lake Road, Kodaikanal, Tamil Nadu, 624101

Tempat berdekatan

  • Kodaikanal Lake - 3 min berjalan kaki - 0.3 km
  • Taman Bryant - 8 min berjalan kaki - 0.7 km
  • Kuil Kurinji - 5 min memandu - 3.2 km
  • Silver Cascade Falls - 5 min memandu - 2.8 km
  • Pillar Rocks - 9 min memandu - 5.7 km

Bergerak

  • Madurai (IXM) - 164 minit memandu

Restoran

  • ‪Astoria Veg Restaurant - ‬3 min berjalan kaki
  • ‪Astoria - ‬3 min berjalan kaki
  • ‪Cream Centre Veg Bistro - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Cafe Coffee Day - ‬2 min berjalan kaki
  • ‪Hotel kovai Annapoorna - ‬2 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

The Carlton

Mewah bagi tempat peranginan mesra keluarga berdekatan Taman Bryant
Terletak berdekatan Silver Cascade Falls dan Kuil Kurinji, The Carlton menyediakan sarapan bufet percuma, golf di tapak hartanah dan teres. Manjakan diri anda dengan Balut badan, rawatan dan rias kuku tangan dan kaki atau lulur badan di tapak spa. Di 3 restoran di tapak, nikmati Sarapan, Makan tengah hari, Makan malam dan barbeku. Kelas aerobik ditawarkan di gimnasium 24 jam; perkara lain untuk dilakukan termasuk racquetball/skuasy. Sebagai tambahan kepada beli-belah di tapak dan golf miniatur, tetamu boleh menyambung untuk akses Internet wayarles percuma.
Anda juga akan menikmati manfaat berikut semasa penginapan anda:
  • Percuma letak kenderaan sendiri, letak kenderaan valet dan tempat letak kenderaan lanjutan
  • Pengangkutan ulang-alik kawasan percuma, sewa basikal percuma dan gelanggang tenis tertutup
  • Daftar keluar ekspres, daftar masuk ekspres dan lif
Ciri-ciri bilik
Kesemua 91 bilik yang dilengkapkan perabot secara berasingan memiliki sentuhan bermakna seperti perkhidmatan bilik 24 jam dan peralatan tempat tidur premium, di samping kemudahan seperti Wi-fi percuma dan peti besi.
Lagi kemudahan termasuk:
  • Sistem pemanasan dan kipas mudah alih
  • Bilik mandi persendirian dengan tab mandi rendaman dalam dan kelengkapan dandanan diri percuma
  • 32-inci TV LED dengan saluran TV premium
  • Balkoni, peti sejuk dan setiap hari

Bahasa

Bahasa Inggeris, Bahasa Hindi

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Tempat letak kenderaan percuma di luar tapak hartanah
  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang 24 jam atas permintaan dengan surcaj
  • Pengangkutan ulang-alik kawasan percuma
  • Tempat letak kenderaan lanjutan percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan valet percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan RV/bas/trak percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda tersedia

Makanan dan minuman

  • Sarapan bufet percuma tersedia setiap hari
  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 kedai kopi/kafe
  • 3 restoran

Restoran di tapak hartanah

  • The Hearth
  • The Silver Oak
  • The Terrace

Aktiviti menarik

  • 1 gelanggang tenis tertutup
  • 1 tab panas
  • Beli-belah
  • Bilik permainan/arked
  • Bilik wap
  • Gimnasium 24 jam
  • Golf mini
  • Kelab kanak-kanak percuma
  • Kelas kecergasan
  • Meja biliard/pool
  • Padang golf
  • Pustaka
  • Racquetball/skuasy
  • Sauna
  • Sewaan basikal percuma
  • Spa perkhidmatan penuh
  • Taman permainan
  • TV di ruang bersama

Mesra keluarga

  • Bilik permainan/arked
  • Golf mini
  • Kelab kanak-kanak percuma
  • Kemudahan dobi
  • Pengangkutan ulang-alik kawasan percuma
  • Penjagaan anak/bayi percuma
  • Peti sejuk dalam bilik
  • Taman permainan

Kemudahan

  • Kedai hadiah/gerai surat khabar
  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Salun rambut
  • Surat khabar percuma di lobi
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Kakitangan berbilang bahasa
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan perkahwinan
  • Perkhidmatan rencam

Perkhidmatan perniagaan

  • Bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan
  • Pusat persidangan (ruang seluas 325 meter persegi)
  • Stesen komputer

Kawasan luar

  • Di pergunungan
  • Di tasik
  • Gril barbeku
  • Taman
  • Tempat berkelah
  • Teres

Spa perkhidmatan penuh

  • Balut badan
  • Lulur badan
  • Rawatan muka
  • Rias kuku tangan/kaki
  • Urutan

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Alat bantuan mendengar
  • Boleh diakses kerusi roda
  • Kaunter dan singki berketinggian rendah
  • Laluan perjalanan mudah diakses kerusi roda
  • Lif
  • Palang cekau berdekatan tandas
  • Papan tanda braille/timbul
  • Tali tarik kecemasan bilik mandi
  • Tempat duduk tandas ditinggikan
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda

Lain-lain

  • 5 tingkat
  • Dewan bankuet
  • Dibina pada 1985
  • Kawasan merokok yang dikhaskan (boleh dikenakan denda)
  • Pendiangan di lobi

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Peralatan tempat tidur premium

Bilik mandi

  • Berus gigi dan ubat gigi (atas permintaan)
  • Bilik mandi persendirian
  • Gabungan pancuran mandi/tab mandi
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pengering rambut
  • Tab mandi rendaman dalam
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • Filem berbayar
  • TV LED 32-inci dengan saluran digital premium

Makanan dan minuman

  • Perkhidmatan bilik 24 jam
  • Peti sejuk

Lain-lain

  • Hiasan berasingan
  • Kipas mudah alih
  • Perabot berasingan
  • Peti besi
  • Seterika/papan seterika
  • Sistem pemanasan
  • Surat khabar harian percuma

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 12:00 tengah hari; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa
Daftar masuk ekspres tersedia

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 10:00
Daftar keluar ekspres tersedia

Arahan daftar masuk khas

Kakitangan meja hadapan akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah
Untuk mendaftar di hartanah ini, tetamu warganegara India mesti menyediakan kad pengenalan bergambar yang sah, yang dikeluarkan oleh Kerajaan India; pengembara yang bukan warganegara India mesti mengemukakan pasport dan visa yang sah.

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Kanak-kanak sehingga umur 8 tahun boleh menginap percuma jika menggunakan katil sedia ada apabila tinggal di bilik ibu bapa atau penjaga
Katil lipat simpan/tambahan tersedia dengan bayaran sebanyak INR6000.0 semalam

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Bayaran pengangkutan ulang-alik lapangan terbang: INR 6000 setiap kenderaan (sehala)
  • Bayaran katil lipat simpan: INR 6000.0 semalam

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit; wang tunai tidak diterima
Transaksi tanpa tunai tersedia
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pengesan karbon monoksida, pemadam api, pengesan asap, sistem keselamatan, alat pertolongan cemas, dan pengadang tingkap
Hartanah ini mempunyai ruang luar, seperti balkoni, laman dalam, teres, yang mungkin tidak sesuai untuk kanak-kanak; jika anda mempunyai kebimbangan, kami mengesyorkan agar anda menghubungi hartanah sebelum ketibaan anda untuk mengesahkan jika pihak hartanah dapat menempatkan anda di bilik yang sesuai
Harap maklum bahawa norma budaya dan dasar tetamu mungkin berbeza mengikut negara dan hartanah; dasar yang disenaraikan diberikan oleh hartanah

Perkara yang kami harus menyebut

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini

Hartanah juga dikenali sebagai

Carlton Hotel Kodaikanal
Carlton Kodaikanal
Carlton Resort Kodaikanal
The Carlton Resort
The Carlton Kodaikanal
The Carlton Resort Kodaikanal

Soalan lazim

Adakah The Carlton mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di The Carlton?

Letak kenderaan sendiri dan letak kenderaan valet adalah percuma di hartanah ini; parkir berdekatan juga percuma.

Apakah masa daftar masuk di The Carlton?

Masa mula daftar masuk: 12:00 tengah hari; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa.

Apakah masa daftar keluar di The Carlton?

Daftar keluar adalah jam 10:00.

Adakah The Carlton memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik lapangan terbang yang beroperasi (tersedia atas permintaan). Fi sebanyak INR6000 setiap kenderaan dikenakan.

Di manakah terletaknya The Carlton?

Tempat peranginan yang mesra keluarga di Kodaikanal ini terletak di tasik, dalam jarak 2 bt (3 km) dari Taman Bryant dan Kuil Kurinji. Silver Cascade Falls dan Kelab Golf Kodaikanal juga dalam 3 bt (5 km).

The Carlton Ulasan

Ulasan

8.8

Cemerlang

Penilaian 10 - Cemerlang. 22 daripada 42 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 14 daripada 42 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 4 daripada 42 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 2 daripada 42 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 0 daripada 42 ulasan

9.2/10

Kebersihan

8.8/10

Kakitangan & perkhidmatan

8.0/10

Kemudahan

9.0/10

Keadaan hartanah & kemudahan

8.8/10

Mesra alam

Ulasan

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan

Great Service and Staff, But Not Worth the Price

I recently stayed at Carlton Hotel, booking through Hotels.com. I paid over 300 SGD per night expecting a premium experience, but the room was shockingly outdated. The walls were darkened due to effects of time, which is completely unacceptable for a so-called five-star hotel. The overall condition of the room did not justify the price I paid, especially when I’ve stayed in much more modern and comfortable hotels for a fraction of the cost. The hotel may look nice from the outside, but the outdated interior and lack of upkeep made me feel like I had completely wasted my money. Additionally, the hotel advertised a lift, but what they didn’t mention is that the lift only serves limited floors, and for the rest, you have to deal with stairs. This was a huge inconvenience for me as I was traveling with my elderly mother, and it was never communicated clearly in advance. To make matters worse, I tried to cancel my booking due to these issues, but I was passed between the hotel and the booking agent, with neither responding to my attempts to resolve the issue. After waiting over an hour with no resolution, I was left feeling helpless and trapped. I am beyond frustrated. While the staff were all polite and kind, the overall experience left me feeling let down, especially considering the high price paid for what felt like an outdated and underwhelming stay.
Menginap 2 malam pada Mac 2025

10/10 Cemerlang

Geetha

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Enjoyed our stay very much. The staff members were courteous and helpful. Food was very good. We were visiting after 43 years. The hotel staff made our stay memorable.
Menginap 2 malam pada Nov 2024

10/10 Cemerlang

Siva

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Very friendly staff
Menginap 3 malam pada Okt 2023

4/10 Lemah

Mandyam

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
This property is not worthy of a 5-star designation. The rooms are small, and sparsely furnished.

8/10 Baik

Srinivasan

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 4 malam pada Apr 2022

10/10 Cemerlang

Syeed

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Prime location, pretty views, and good food

The hotel is located at the heart of the settlement, with most rooms facing the Kodai lake. The close proximity to the lake and the surrounding market makes this a prime tourist spot. The rooms are standard-grade 5-star offerings. The cottages are the highlight. Although just marginally expensive than the premium rooms, they come with three rooms, plus a bathroom, and a garden. The bathrooms have a bathtub which is the cherry on the top, and quite rare in the region. The food offers plenty of variety, with the buffet consisting of over a dozen options. In terms of added facilities, have indoor games like air hockey, TT, tennis, as well as spa services. The lush green gardens are a highlight, with swings, see-saws, and other contraptions for both children and adults.
Menginap 1 malam pada Dis 2021

10/10 Cemerlang

ANSHUL

Mengembara bersama keluarga, Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 3 malam pada Nov 2021

10/10 Cemerlang

Poonam

Menginap 1 malam pada Jan 2020

8/10 Baik

Kailash

Menginap 3 malam pada Okt 2019

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Menginap 3 malam pada Jun 2019

10/10 Cemerlang

VIJAYALAKSHMI

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
It was an amazing experience, we enjoyed the very comfortable stay and delicious food and excellent service
Menginap 3 malam pada Jun 2019

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Smart hotel great location beautiful surroundings good restaurant
Menginap 1 malam pada Dis 2018

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

立地と快適さはなかなか

部屋は快適。湖が見える部屋で景色もよい。バスタブもついているので、リラックスすることができた。インド特有なのか何かお願いすると持ってきてくれるまで30分くらいかかったり、再度電話することが何度かあった。栓抜き自体を貸してほしいのだが、だめだそうで、ビールを飲むときに都度電話しなければならないのが難点だった。スパは最悪、サービスも悪いし、下手だし、おすすめしない。
Menginap 2 malam pada Ogo 2018

6/10 Boleh diterima

young seon

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Ogo 2018

8/10 Baik

Ron

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Tell the Truth

Checking in a little rough! They wanted to take our picture! We asked why! They said marketing! We said no! Then they changed their story to taking a picture was a government regulation! No other 4-5 Star Hotel dit this?
Menginap 1 malam pada Feb 2018

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
The hotel receptionist not attend phone calls & when check out take a longer time ( more than 25 min) waiting. This hotel put clothing sales for three weeks from 02/02/2018 onward. So the clothing sales persons very crowded every were the hotel common areas from 01/02/2018.
Menginap 2 malam pada Jan 2018

8/10 Baik

Anurag

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Great place for a family vacation

Great location, ambience, food and facilities. Service especially in restaurant and room service can be improved. Need to improve accessibility of lower floors. As a family with small kid and stroller it was hard to move up/down the hotel.
Menginap 5 malam pada Dis 2017

10/10 Cemerlang

kiran kumar

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
carlton staff is very warm
Menginap 2 malam pada Sep 2017

10/10 Cemerlang

K, Indianapolis,IN, USA

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Nice hotel with good staff, good food and nice service.
Menginap 4 malam pada Jul 2017

8/10 Baik

Sanjeev

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Nice hotel with good lake view

We went to Kodi just to relax. No plans to see places as most of the time famous places are either overcrowded and/or not properly managed. Most of the time we were at the hotel relaxing or enjoying hotel facilities. We enjoyed our time. 3rd day we went to see nearby falls but there was no rain so no water. Nobody bothered to tell this to us. So half way we cancelled our sightseeing and went back to hotel.

10/10 Cemerlang

Rupesh

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Excellent Hotel

Excellent place for family enjoyment...

8/10 Baik

Ashok

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Not value for money spent

It was nice excepting the passage from lobby to the lift not kept well..

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

good hospitality, decent and a cooperative staff.

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Beautiful location

Loved the stay.... Ideal for 3-4 nights Can do a bit better in the entertainment section Though a lot to do for smaller kids.

6/10 Boleh diterima

JIMIN, korea

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

Please improve services according to its level.

Hotel was neat and peaceful. I really liked it except the manner and attitude of people who are working there. Reception → Please inform us, if check in process takes more time. how long it will take and why. then we do not waste our time much. And when we check out, please communicate with us other than the payment. [For eg: Feedback of hotel etc..]provide basic manner at least, please. Restaurant manager and workers → Please reset the people who are serving there. work division is not proper. makes more noise than the visitors. [make vessel sound, roaming] Even music selection was fast. I have doubt about there as market. Please improve services according to hotel's level.