Suasana Suites by Subhome

Hartanah 3.5 bintang
Hotel dengan kolam renang terbuka, beberapa langkah dari Komtar JBCC

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk Suasana Suites by Subhome

Suite, 2 Bedrooms | Makan dalam bilik
Suite, 3 Bedrooms | Seterika/papan seterika, Wi-fi percuma, akses kerusi roda
Pemandangan dari hartanah
Kolam renang terbuka
Suite, 1 Bedroom | Ruang tamu | TV LCD

Ulasan

7.8 daripada 10
Baik

Kemudahan popular

  • Kolam
  • Bar
  • Parkir tersedia
  • Pengemasan
  • Dapur
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam sehari, 7 hari seminggu

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 3 daripada 3 bilik

Suite, 3 Bedrooms

Sorotan

Penyaman udara
Dapur kecil
Peti sejuk
Televisyen LCD
Pengering pakaian
3 bilik tidur
Bilik mandi persendirian
Pengering rambut
  • Boleh menampung 6
  • 3 Katil Ratu (Queen)

Suite, 1 Bedroom

Sorotan

Penyaman udara
Dapur kecil
Peti sejuk
Televisyen LCD
Pengering pakaian
Bilik tidur berasingan
Bilik mandi persendirian
Pengering rambut
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Ratu (Queen)

Suite, 2 Bedrooms

Sorotan

Penyaman udara
Dapur kecil
Peti sejuk
Televisyen LCD
Pengering pakaian
2 bilik tidur
Bilik mandi persendirian
Pengering rambut
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 4
  • 2 Katil Ratu (Queen)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
Suasana Suites, 82C, Jalan Trus, Bandar Johor Bahru, Johor Bahru, Johor, 80000

Tempat berdekatan

  • Komtar JBCC - 2 min berjalan kaki - 0.2 km
  • Johor Bahru City Square - 5 min berjalan kaki - 0.5 km
  • Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin Johor Bahru - 7 min berjalan kaki - 0.6 km
  • R&F Mall - 12 min berjalan kaki - 1.0 km
  • KSL City Mall - 3 min memandu - 3.8 km

Bergerak

  • JB Sentral - 5 minit berjalan kaki
  • Stesen Kranji - 8 minit memandu
  • Singapura (XSP-Seletar) - 35 minit memandu

Restoran

  • ‪4 Fingers Crispy Chicken - ‬5 min berjalan kaki
  • ‪Haidilao Hot Pot - ‬5 min berjalan kaki
  • ‪Lepak Corner - ‬1 min berjalan kaki
  • ‪Thai Express - ‬6 min berjalan kaki
  • ‪Tony Roma's - ‬5 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

Suasana Suites by Subhome

Hotel berdekatan Johor Bahru City Square
Komtar JBCC terletak berdekatan Suasana Suites by Subhome, yang menyediakan bar kolam, taman permainan dan bar. Kekal terhubung dengan akses Internet wayarles percuma dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti gimnasium.
Anda juga akan menikmati manfaat berikut semasa penginapan anda:
  • Kolam renang terbuka
  • Letak kenderaan sendiri (surcaj), meja/kaunter hadapan 24 jam dan hartanah bebas asap rokok
Ciri-ciri bilik
Semua bilik tetamu di Suasana Suites by Subhome mempunyai sentuhan bermakna seperti penyaman udara, sebagai tambahan kepada kemudahan seperti
Lagi kesenangan di semua bilik termasuk:
  • Bilik mandi persendirian dengan pancuran mandi dan kelengkapan dandanan diri percuma
  • Dapur kecil, peti sejuk dan ketuhar gelombang mikro

Bahasa

Bahasa Arab, Bahasa Inggeris, Bahasa Melayu

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Tempat letak kenderaan di tapak hartanah (MYR 22 sehari)
  • Tempat letak kenderaan terhad di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda tersedia

Makanan dan minuman

  • 1 bar tepi kolam
  • 1 bar/ruang istirahat

Aktiviti menarik

  • 1 kolam renang terbuka
  • Gimnasium
  • Taman permainan

Mesra keluarga

  • 1 kolam renang terbuka
  • Dapur kecil dalam bilik
  • Ketuhar gelombang mikro dalam bilik
  • Peti sejuk dalam bilik
  • Taman permainan

Kemudahan

  • Meja/kaunter hadapan 24 jam

Perkhidmatan tetamu

  • Pengemasan (harian)

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Boleh diakses kerusi roda
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda

Lain-lain

  • 35 tingkat
  • Hartanah bebas asap rokok

Kemudahan bilik

Bilik mandi

  • Bilik mandi persendirian
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pancuran mandi
  • Pengering rambut
  • Syampu
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV LCD

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma
  • Alat memasak, pinggan mangkuk dan perkakas dapur
  • Dapur
  • Dapur kecil
  • Ketuhar gelombang mikro
  • Peti sejuk

Lain-lain

  • Mesin pengering
  • Penyaman udara
  • Seterika/papan seterika

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 15:00; Masa tamat daftar masuk: 23:00
Daftar masuk tanpa sentuh tersedia
Daftar masuk lewat tertakluk kepada ketersediaan

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari
Daftar keluar tanpa sentuh tersedia

Arahan daftar masuk khas

Tetamu mesti menghubungi hartanah lebih awal untuk mendapatkan arahan daftar masuk; kakitangan meja sambut tetamu akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah
Untuk membuat pengaturan daftar masuk, sila hubungi hartanah sekurang-kurangnya 24 jam sebelum ketibaan menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Fi

Anda akan diminta membayar caj-caj berikut di hartanah. Fi mungkin termasuk cukai yang berkenaan:

  • Deposit tunai: MYR 200 sepenginapan

Kami telah menyertakan semua caj yang disediakan kepada kami oleh hartanah.

Kemudahan tambahan

  • Bayaran letak kenderaan sendiri: MYR 22 sehari

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pengesan asap
Hartanah ini dibersihkan secara profesional

Hartanah juga dikenali sebagai

Private Suites Subhome Apartment Johor Bahru
Private Suites Subhome Apartment
Private Suites Subhome Johor Bahru
Private Suites Subhome
Private Suites by Subhome
Suasana Suites by Subhome Hotel
Suasana Suites by Subhome Johor Bahru
Suasana Suites by Subhome Hotel Johor Bahru

Soalan lazim

Adakah Suasana Suites by Subhome mempunyai kolam?

Ya, hartanah ini mempunyai kolam renang terbuka.

Adakah Suasana Suites by Subhome mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di Suasana Suites by Subhome?

Letak kenderaan sendiri tersedia dengan fi sebanyak MYR22 sehari. Tempat terhad tersedia.

Apakah masa daftar masuk di Suasana Suites by Subhome?

Masa mula daftar masuk: 15:00; Masa tamat daftar masuk: 23:00. Daftar masuk lewat tersedia ketika masa terhad.

Apakah masa daftar keluar di Suasana Suites by Subhome?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari.

Di manakah terletaknya Suasana Suites by Subhome?

Terletak di Daerah Tengah, hotel ini sejauh beberapa langkah dari Pusat Konvensyen Persada dan Komtar JBCC. Johor Bahru City Square dan Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin Johor Bahru juga dalam jarak 15 minit berjalan kaki. JB Sentral sejauh 5 minit berjalan kaki.

Suasana Suites by Subhome Ulasan

Ulasan

7.8

Baik

Penilaian 10 - Cemerlang. 6 daripada 16 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 5 daripada 16 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 3 daripada 16 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 0 daripada 16 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 2 daripada 16 ulasan

7.2/10

Kebersihan

6.8/10

Kakitangan & perkhidmatan

7.0/10

Kemudahan

8.0/10

Keadaan hartanah & kemudahan

Ulasan

2/10 Teruk

Yuen Hin

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Dis 2019

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, kemudahan
The apartment was spacious but the furniture was Low quality. Check in was also not as smooth. Messaged the property for check in instructions but didn’t receive any response. Had to call Expedia to help get a response from the property. But was still not clear on the procedures. On top of it, the property did not have a reception.
Menginap 2 malam pada Nov 2019

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 3 malam pada Okt 2019

10/10 Cemerlang

Modhel

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Amazing!! More space for family.
Menginap 6 malam pada Sep 2019

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

平價, 舒適, 寬敞

平價, 舒適, 寬敞, 但check-in 要 whatsapp / call 聯絡人到Lobby辨理 我訂了3房間的單位, 但他們說沒有3房, 安排了1房+2房給, 而且不是相連, 有少許不方便 但回想一下, 我們有2廳3房3房浴室.....其實都很不錯
Menginap 1 malam pada Jul 2019

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 1 malam pada Mei 2019

6/10 Boleh diterima

Zuleeyantee

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kebersihan
Everything was fine except for the towels given by housekeeping. They were torn with holes and stained. Should not be kept on the first place. I did feedback to the representative of Subhome and he was taken aback. Please take note.
Menginap 2 malam pada Jun 2019

10/10 Cemerlang

Koh

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Excellent Location

The apartment is very cozy and spacious, it is the same as booking directly thru Suasana Suite. The only con is you need to contact thru what's App or phone. I love the TV, large and good. Check-in time is 2.30pm. The best part is the location, so close to shopping malls, good eateries and CIQ.
Menginap 1 malam pada Mei 2019

10/10 Cemerlang

Jessica

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Spacious & well maintained.. near to shopping malls.. will stay again.
Menginap 1 malam pada Apr 2019

8/10 Baik

Lee Ping

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Comfort

Overall is good. If can have floor map on the door step and outside bathroom will be more perfect.
Menginap 1 malam pada Apr 2019

8/10 Baik

SSUYUAN

Sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Menginap 2 malam pada Mac 2019

10/10 Cemerlang

Ya Ching

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

A good impression for the stay

Although when we just reach the hotel, we took longer time to contact the receptionist to check in. (But We were ahead of time for check in , at first we just wanted to deposit our luaggage. End up we check in earlier. ) I suggest outside of the bathroom can put a carpet avoid from slippery. But overall is still a good impression of the stay. Thank you for the service :) It was a good experience! and we like it a lot !!!
Menginap 1 malam pada Mac 2019

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Pengembara perniagaan, Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Accessible, very near to my event that day. I will come back
Menginap 1 malam pada Feb 2019

8/10 Baik

TENG TENG

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Not bad overall

It's really spacious and overall in good and comfortable condition. Ideal for families and group of friends. Only towels and shampoo/shower gel is provided so do bring your other toiletries need (e.g. toothbrush, toothpaste, shaver). Toilet in the master bedroom has lots of ants. Wi-fi connection is unstable and only connectable from the master bedroom. The check-in process is hassle-free although there is no reception counter, just give them a call and they will guide you accordingly.
Menginap 1 malam pada Feb 2019

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
You cannot check in when you reach the property but contact the contact person and wait. It took me about an hour for checking in. The room was big but insufficient living necessities were provided. No bottled water, teethbrush, slippers were provided in this room so make sure you have to bring or buy before you reach the property. Luckily the property located next to two shopping centres so you can get all necessities you need.
Menginap 3 malam pada Feb 2019

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama kumpulan
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
The 3-bedroom property was not sufficiently clean - there were trails of ants crawling all over the place. Ants would crawl up on us when we were on the bed and sofa. The common shower had no hot water despite us switching on the water heater. Our repeated messages to Subhome regarding the water heater issue were ignored and the issue was not resolved during our 2-days stay (6 of us ended up sharing one bathroom). There were also no toiletries except two bottles of cheaply-scented body shower and shampoo - it was not sufficient at all for 6 pax over a 2-days stay. There were also no bathroom mats and we could not dry our feet after shower. We also had to ask repeatedly for the wifi password and despite reading our messages, Subhome refuses to respond. We had to write again the next day before we got a response. Even then, the password was inaccurate (we had to figure out by ourselves that Subhome made a mistake with the capital letters). This was an apartment for 6 pax but we were given only one access card. Lastly, Subhome was so unprofessional - it asked me to provide my credit card details over WhatsApp. When I refused citing security concerns, Subhome forwarded me other customer’s credit card slip to prove their point that this was their usual way of handling payment! This was a complete breach of customer’s confidential information. We are extremely unhappy with Subhome and we will be pursuing this matter directly with Expedia.
Menginap 2 malam pada Jan 2019