FAYA Hotel

Hartanah 3.5 bintang
Hotel pusat dihubungkan dengan pusat membeli-belah di Douala dengan 2 restoran

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk FAYA Hotel

Meja sambut tetamu
Deluxe Suite | Ruang tamu | 43 inci sebuah televisyen pintar dengan digital, TV
2 bar/ruang istirahat, bar tepi kolam
Deluxe Suite | Ruang tamu | 43 inci sebuah televisyen pintar dengan digital, TV
Executive Twin Room | 1 bilik tidur, cadar kapas Mesir, peralatan tempat tidur premium

Ulasan

8.4 daripada 10
Sangat baik

Kemudahan popular

  • Kolam
  • Perkhidmatan pengangkutan lapangan terbang percuma
  • Bar
  • Sarapan tersedia
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam sehari, 7 hari seminggu
  • Dobi
Harga semasa ialah RM308
RM390 jumlah
termasuk cukai & fi
26 Ogo - 27 Ogo

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 5 daripada 5 bilik

Executive Twin Room

Sorotan

Kalis bunyi
Kolam renang persendirian
Penyaman udara
TV Pintar
Menu bantal
Peralatan tempat tidur premium
Langsir/tirai gelap terus
Linen kapas Mesir
  • 36 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 2 Katil Bujang XL (Large Single)

Executive Room, 1 Katil Ratu (Queen)

Sorotan

Kalis bunyi
Kolam renang persendirian
Penyaman udara
TV Pintar
Menu bantal
Peralatan tempat tidur premium
Langsir/tirai gelap terus
Linen kapas Mesir
  • 36 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Ratu (Queen)

Deluxe Suite

Sorotan

Ruang duduk berasingan
Kalis bunyi
Kolam renang persendirian
Penyaman udara
TV Pintar
Menu bantal
Langsir/tirai gelap terus
Peralatan tempat tidur premium
  • 42 meter persegi
  • 1 bilik tidur
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Ratu (Queen)

Standard Twin Room

10.0 daripada 10
Luar Biasa
(1 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Kolam renang persendirian
Penyaman udara
TV Pintar
Menu bantal
Peralatan tempat tidur premium
Langsir/tirai gelap terus
Linen kapas Mesir
  • 30 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 2 Katil Bujang XL (Large Single)

Standard Room

10.0 daripada 10
Luar Biasa
(1 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Kolam renang persendirian
Penyaman udara
TV Pintar
Menu bantal
Peralatan tempat tidur premium
Langsir/tirai gelap terus
Linen kapas Mesir
  • 30 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Ratu (Queen)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Terletak di Akwa II, FAYA Hotel dihubungkan dengan pusat membeli-belah. Katedral Saints Peter and Paul dan La Nouvelle Liberte merupakan tempat menarik tempatan pengembara yang ingin membeli-belah boleh mengunjungi Pasar Eko dan Douala Grand Mall. Ingin menikmati acara atau perlawanan ketika berada di kota? Lihat acara atau perlawanan yang berlangsung di Stade de la Reunification (Stadium) atau Kompleks Sukan Japoma.
Peta
Akwa, Boulevard du 27 Aout, Douala, Région du Littoral, 37

Tempat berdekatan

  • Katedral Saints Peter and Paul - 16 min berjalan kaki - 1.4 km
  • Pasar Eko - 17 min berjalan kaki - 1.5 km
  • Pelabuhan Douala - 3 min memandu - 2.7 km
  • La Nouvelle Liberte - 4 min memandu - 3.0 km
  • Douala Grand Mall - 4 min memandu - 3.9 km

Bergerak

  • Douala (DLA-Lapangan Terbang Antarabangsa Douala) - 35 minit memandu

Restoran

  • ‪Le Bled Grill - ‬17 min berjalan kaki
  • ‪Opiom Bali - ‬15 min berjalan kaki
  • ‪kadjidja - ‬16 min berjalan kaki
  • ‪La Reine - ‬16 min berjalan kaki
  • ‪Mc Burger - ‬8 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

FAYA Hotel

Hotel terletak di Akwa II
Pengambilan percuma dari lapangan terbang, bar kolam dan galeri seni di tapak hartanah merupakan beberapa kemudahan yang disediakan di FAYA Hotel. Nikmati hidangan di dua tapak restoran. Kekal terhubung melalui akses Internet wayarles percuma dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti kedai barang berjenama di tapak hartanah dan kedai kopi/kafe.
Manfaat lain termasuk:
  • Kolam renang tertutup
  • Percuma letak kenderaan sendiri
  • Sarapan bufet (surcaj), bilik mesyuarat dan meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Lif, TV di lobi dan dewan bankuet
Ciri-ciri bilik
Semua 132 bilik mempunyai keselesaan seperti kolam renang persendirian dan peralatan tempat tidur premium, serta sentuhan bermakna seperti menu bantal dan ruang kerja komputer riba.
Tambahan kepada kemudahan termasuk:
  • Cadar kapas Mesir, gebar bulu kapas dan katil bayi/kot (surcaj)
  • Berbilang bilik mandi dengan kelengkapan dandanan diri percuma dan pengering rambut
  • 43-inci TV Pintar dengan saluran TV premium
  • Almari pakaian, pembesar suara pintar dan setiap hari

Bahasa

Bahasa Inggeris, Bahasa Perancis

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Pengangkutan pengambilan di lapangan terbang 24 jam percuma atas permintaan
  • Tempat letak kenderaan sendiri berbumbung selamat percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda tersedia

Makanan dan minuman

  • Setiap hari sarapan bufet tersedia 6:30 hingga 10:00 dengan bayaran: EUR 10 untuk orang dewasa dan EUR 7.50 untuk kanak-kanak
  • 1 bar tepi kolam
  • 1 kedai kopi/kafe
  • 2 bar/ruang istirahat
  • 2 restoran
  • Tempat makan pasangan/peribadi

Restoran di tapak hartanah

  • Yam's

Aktiviti menarik

  • 1 kolam renang tertutup
  • Galeri seni
  • Kedai barangan berjenama
  • Meja biliard/pool
  • TV di ruang bersama

Mesra keluarga

  • 1 kolam renang tertutup
  • Bilik kalis bunyi
  • Katil bayi (surcaj)
  • Kolam renang persendirian

Kemudahan

  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Mesin layan diri

Perkhidmatan tetamu

  • Pakej lamaran/romantik
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Pertukaran tuala atas permintaan

Perkhidmatan perniagaan

  • Bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan 24 jam
  • Ruang kerja bersama
  • Ruang persidangan seluas 200 meter persegi

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Bilik air awam mudah diakses kerusi roda
  • Kolam renang mudah diakses kerusi roda
  • Laluan bebas tangga ke pintu masuk
  • Laluan ke pintu masuk yang diterangi dengan baik
  • Lif
  • Meja khidmat rencam mudah diakses kerusi roda
  • Meja pendaftaran mudah diakses kerusi roda
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)
  • Pemberitahuan loceng pintu dan telefon
  • Penggera visual di koridor
  • Pusat perniagaan mudah diakses kerusi roda
  • Restoran mudah diakses kerusi roda
  • Ruang istirahat mudah diakses kerusi roda
  • Ruang solek bilik mandi mudah diakses kerusi roda
  • Susur tangan di koridor
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda

Lain-lain

  • Dewan bankuet
  • Hartanah bebas asap rokok
  • Ruang tamu bersama

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar kapas Mesir
  • Gebar bulu kapas
  • Katil bayi (surcaj)
  • Langsir gelap terus
  • Menu bantal

Bilik mandi

  • Bilik mandi persendirian
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Kertas tandas
  • Pengering rambut
  • Sabun
  • Syampu
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • Kolam renang persendirian
  • Pembesar suara pintar
  • TV pintar 43-inci dengan saluran digital premium

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma
  • Bar mini

Lain-lain

  • Akses melalui koridor luar
  • Bilik kalis bunyi
  • Kerusi meja
  • Meja
  • Penyaman udara
  • Peti besi
  • Ruang kerja komputer riba
  • Sabun basuh baju
  • Telefon

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 15:00; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa
Daftar masuk awal tertakluk kepada ketersediaan
Daftar masuk awal tersedia dengan fi
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari
Daftar keluar lewat tertakluk kepada ketersediaan
Fi daftar keluar lewat akan dikenakan

Arahan daftar masuk khas

Hartanah ini menawarkan pengangkutan pindahan dari lapangan terbang; tetamu mesti menghubungi hartanah dengan butiran ketibaan sebelum perjalanan, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Tetamu mesti menghubungi hartanah lebih awal untuk mendapatkan arahan daftar masuk; kakitangan meja sambut tetamu akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah
Untuk membuat pengaturan daftar masuk, sila hubungi hartanah sekurang-kurangnya 24 jam sebelum ketibaan menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Katil lipat simpan/tambahan tersedia dengan bayaran sebanyak EUR23.0 semalam
Tempat tidur bayi (katil bayi) boleh disediakan dengan bayaran sebanyak EUR16.0 semalam

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Fi

Anda akan diminta membayar caj-caj berikut di hartanah. Fi mungkin termasuk cukai yang berkenaan:

  • Cukai bandar raya dikenakan: EUR 4.57 setiap penginapan semalam

Kami telah menyertakan semua caj yang disediakan kepada kami oleh hartanah.

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan bufet: kira-kira EUR 10 untuk dewasa dan EUR 7.5 untuk kanak-kanak
  • Daftar masuk awal tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan)
  • Daftar keluar lewat tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan)
  • Bayaran katil bayi: EUR 16.0 semalam
  • Bayaran katil lipat simpan: EUR 23.0 semalam

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit, bayaran mudah alih dan wang tunai
Hartanah ini mempunyai hak untuk melakukan prapengesahan kepada kad kredit tetamu sebelum ketibaan.
Transaksi tanpa tunai tersedia

Perkara yang kami harus menyebut

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini

Hartanah juga dikenali sebagai

FAYA HOTEL Hotel
FAYA HOTEL Douala
FAYA HOTEL Hotel Douala

Soalan lazim

Adakah FAYA Hotel mempunyai kolam?

Ya, hartanah ini mempunyai kolam renang tertutup.

Berapa kos yang diperlukan untuk menginap di FAYA Hotel?

Setakat 20 Ogo 2025, harga yang ditemui untuk penginapan 1 malam bagi 2 dewasa di FAYA Hotel pada 26 Ogo 2025 bermula serendah RM 308.1, tidak termasuk cukai dan fi. Harga ini berdasarkan harga satu malam paling rendah yang ditemui dalam 24 jam yang lalu untuk penginapan dalam masa 30 hari akan datang. Harga tertakluk kepada perubahan. Pilih tarikh anda untuk melihat harga yang lebih tepat.

Adakah FAYA Hotel mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di FAYA Hotel?

Letak kenderaan sendiri adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di FAYA Hotel?

Masa mula daftar masuk: 15:00; Masa tamat daftar masuk: pada bila-bila masa. Fi dikenakan untuk daftar masuk awal (tertakluk pada ketersediaan).

Apakah masa daftar keluar di FAYA Hotel?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari. Daftar keluar lewat tersedia dengan fi (tertakluk pada ketersediaan).

Adakah FAYA Hotel memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik dari lapangan terbang ke hotel yang beroperasi (tersedia atas permintaan).

Di manakah terletaknya FAYA Hotel?

Terletak di Akwa II, hotel ini sejauh 1 bt (2 km) dari Katedral Saints Peter and Paul dan Pasar Eko. Espace Doual'art dan Muzium Maritim Douala juga dalam jarak 2 bt (3 km).

FAYA Hotel Ulasan

Ulasan

8.4

Sangat Baik

Penilaian 10 - Cemerlang. 12 daripada 27 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 11 daripada 27 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 2 daripada 27 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 1 daripada 27 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 1 daripada 27 ulasan

8.8/10

Kebersihan

8.8/10

Kakitangan & perkhidmatan

8.4/10

Kemudahan

8.4/10

Keadaan hartanah & kemudahan

8.2/10

Mesra alam

Ulasan

8/10 Baik

Abdeslam

Pengembara perniagaan, Mengembara bersama kumpulan
Wiffi compliquer
Menginap 1 malam pada Mei 2025

8/10 Baik

Durel

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Great place
Menginap 2 malam pada Mei 2025

4/10 Lemah

Moise

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik

Pas WiFi , le téléphone de chambre ne fonctionnait

Menginap 5 malam pada Mac 2025

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Tidak sukakan: Keselesaan bilik
The hotel is nice but the beds tend to be very soft around the edges which makes things uncomfortable.
Menginap 1 malam pada Jan 2025

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan

My preferred hotel in Douala

This is my preferred hotel in Douala. One issue is the bed with edges that are too soft and one can easily fall off the bed. Other than that, everything else is great.
Menginap 1 malam pada Jan 2025

10/10 Cemerlang

Judith

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
This hotel is located in Akwa and accessible to many areas. Finex voyage, market, and shopping center are within a shot walk. The guest wifi was non accessible. The hotel had to provide me with their own internet access. Overall, the staff were very helpful. I would not hesitate to book another stay on my next travel to Douala.
Menginap 5 malam pada Nov 2024

10/10 Cemerlang

FRANCK II, Harrisburg

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
They conceal the requirement to remit additional tax obligations that exceed the amounts indicated by the application.
Menginap 1 malam pada Nov 2024

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Excellent front-desk service!
Menginap 1 malam pada Mei 2024

8/10 Baik

REMY YONKE

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Tres bon service, courtois et professionnel. Un peu bruyant du fait de sa localisation Mais tres bien dans l'ensemble
Menginap 1 malam pada Jan 2024

6/10 Boleh diterima

Mokom

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
The hotel staff , food were great but we constantly had issues with water. Either it’s no water available
Menginap 3 malam pada Dis 2023

10/10 Cemerlang

Yanick

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 1 malam pada Dis 2023

8/10 Baik

Cherydan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 1 malam pada Dis 2023

8/10 Baik

Denise

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Menginap 2 malam pada Nov 2023

2/10 Teruk

Isaiah

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Menginap 3 malam pada Ogo 2023

8/10 Baik

Suzanne

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Ogo 2023

6/10 Boleh diterima

Hervet

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
The problem of dirtiness and crowds around the neighborhood could be of the city and or state level of responsibility other than that the hotel is performing okay in terms of safety and cleanliness. One other thing that could be added is the fact that there is no shower curtains in the bathrooms.
Menginap 3 malam pada Ogo 2023

10/10 Cemerlang

Joseph

Sukakan: Kebersihan
Menginap 2 malam pada Jul 2023

10/10 Cemerlang

Micael, DALLAS

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 5 malam pada Jul 2023

10/10 Cemerlang

Julienne

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Staffs very friendly
Menginap 9 malam pada Feb 2023

8/10 Baik

George

Mengembara bersama keluarga
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
The hotel is spacious and their staffs re friendly too,
Menginap 1 malam pada Feb 2023

10/10 Cemerlang

Anders

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 3 malam pada Jan 2023

8/10 Baik

ASONG

Pengembara perniagaan, Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
The hotel seem a bit worn out for its short period of time. The customer service was helpful especially since they forgot to pick me up, and later send a vehicle to get me. Breakfast for great, love the varieties. The rooms were small as compared to what I saw online, however, the bed was comfortable. All the same love the customer service, very friendly.

8/10 Baik

Frederick

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Tourist Levy should included by Expedia at purchase.

10/10 Cemerlang

Anders

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Som at føle sig hjemme

Service var super god og personalet venlige og alt hjælpsomme - som at føle sig hjemme. Gode rene værelser - super en rigtig god og dejlig oplevelse - jeg glæder mig til næste besøg
Menginap 7 malam pada Okt 2022

10/10 Cemerlang

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Excellent service, the room is big and comfortable, friendly staff.
Menginap 3 malam pada Okt 2022