The Olives

Hartanah 4.5 bintang
Hotel mewah dihubungkan dengan pusat membeli-belah di Dhaka dengan tempat letak kenderaan sendiri percuma

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk The Olives

Pemandangan dari hartanah
Executive Studio Suite | Ruang tamu | 42 inci televisyen LED dengan kabel, TV, konsol permainan video
1 bilik tidur, bar mini, peti besi dalam bilik
Depan hartanah - siang/malam
Premium Studio Suite | 1 bilik tidur, bar mini, peti besi dalam bilik

Ulasan

7.2 daripada 10
Baik

Kemudahan popular

  • Perkhidmatan pengangkutan lapangan terbang percuma
  • Tab Panas
  • Dapur
  • Parkir tersedia
  • Kolam
  • Spa

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 3 daripada 3 bilik

Executive Studio Suite

Sorotan

Ruang makan berasingan
Ruang duduk berasingan
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Dapur
Peti sejuk/penyejuk beku saiz penuh
Televisyen LED
  • 120 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Premium Studio Suite

Sorotan

Ruang makan berasingan
Ruang duduk berasingan
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Dapur
Peti sejuk/penyejuk beku saiz penuh
Televisyen LED
  • 232 meter persegi
  • Pemandangan tasik
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Deluxe Studio Suite

Sorotan

Balkoni
Ruang makan berasingan
Ruang duduk berasingan
Dilengkapi perabot secara berasingan
Dihiasi secara berasingan
Penyaman udara
Dapur
Peti sejuk/penyejuk beku saiz penuh
  • 120 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Kelamin (Double)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
House 3, Road 126, Gulshan 1, Dhaka, 1212

Tempat berdekatan

  • Hospital United - 13 min berjalan kaki - 1.1 km
  • Taman Baridhara - 20 min berjalan kaki - 1.7 km
  • Stadium Tentera Bangladesh - 2 min memandu - 1.9 km
  • Gulshan Circle 1 - 3 min memandu - 2.2 km
  • Jamuna Future Park (Pusat Membeli-belah) - 4 min memandu - 2.6 km

Bergerak

  • Stesen Kereta Api Lapangan Terbang - 25 minit memandu
  • Dhaka (DAC-Shahjalal Intl.) - 25 minit memandu

Restoran

  • ‪Butlers Chocolate Cafe - ‬6 min berjalan kaki
  • ‪The Great Kabab Factory - ‬5 min berjalan kaki
  • ‪Sultan's Dine, Gulshan - ‬5 min berjalan kaki
  • ‪Istanbul Restaurant - ‬5 min berjalan kaki
  • ‪North End Coffee Roasters - ‬8 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

The Olives

Hotel mewah mesra keluarga terletak di Gulshan
Anda boleh menantikan pengambilan percuma dari lapangan terbang, teres dan kedai kopi/kafe di The Olives. Untuk masa rehat dan ketenangan, lawati tab panas. Masakan antarabangsa restoran di tapak, Strings, menawarkan sarapan, makan tengah hari dan makan malam. Kekal terhubung melalui akses Internet wayarles percuma dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti taman dan perkhidmatan pencucian kering/dobi.
Manfaat lain di hotel ini termasuk:
  • Kolam renang terbuka dengan gelongsor air
  • Percuma letak kenderaan sendiri serta tempat letak kenderaan lanjutan (tertakluk pada bayaran)
  • Perkhidmatan limousin/kereta bandar, sarapan bufet (surcaj) dan akses kelab kesihatan
  • Daftar keluar ekspres, daftar masuk ekspres dan TV di lobi
Ciri-ciri bilik
Semua 53 bilik dilengkapkan perabot secara berasingan menampilkan keselesaan seperti perkhidmatan bilik 24 jam dan filem tayangan pertama, dan juga manfaat seperti penyaman udara dan tempat duduk berasingan.
Tambahan kepada kesenangan di semua bilik termasuk:
  • Bilik mandi persendirian dengan hulu semburan mandi hujan dan kelengkapan dandanan diri berjenama
  • 42-inci TV LED dengan saluran TV premium, pemain DVD dan filem tayangan pertama
  • Tempat duduk berasingan, tempat makan berasingan dan dapur

Bahasa

Bahasa Inggeris

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Pengangkutan pengambilan di lapangan terbang 24 jam percuma pada waktu terjadual
  • Perkhidmatan limousin/kereta bandar
  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan lanjutan di tapak hartanah (USD 4 semalam)

Makanan dan minuman

  • Setiap hari sarapan bufet tersedia 6:30 hingga 10:00 dengan bayaran: USD 15 seorang
  • 1 kedai kopi/kafe
  • 1 restoran
  • Bar/deli snek
  • Kopi dan teh di kawasan umum

Restoran di tapak hartanah

  • Strings

Aktiviti menarik

  • 1 kolam renang terbuka
  • 1 tab panas
  • Gelongsor air
  • Kelab kesihatan
  • Kolam renang terbuka (akses tetamu)
  • TV di ruang bersama

Mesra keluarga

  • 1 kolam renang terbuka
  • Bar/deli snek
  • Bilik tidur berasingan
  • Dapur dalam bilik
  • Gelongsor air
  • Katil lipat simpan/tambahan (surcaj)
  • Kemudahan dobi
  • Ketuhar gelombang mikro dalam bilik
  • Mesin basuh/pengering dalam bilik
  • Pemain DVD
  • Penjagaan anak/bayi dalam bilik
  • Peti sejuk/penyejuk beku saiz penuh dalam bilik
  • Ruang makan dalam bilik yang berasingan
  • Ruang tamu

Kemudahan

  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Surat khabar percuma di lobi
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan "turndown"
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan rencam

Perkhidmatan perniagaan

  • 1 bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan

Kawasan luar

  • Di tasik
  • Gril barbeku
  • Taman
  • Teres

Spa

  • Perkhidmatan urut dalam bilik

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Alat bantuan mendengar
  • Lif
  • Meja pendaftaran mudah diakses kerusi roda
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)
  • Papan tanda braille/timbul
  • Restoran mudah diakses kerusi roda
  • Ruang istirahat mudah diakses kerusi roda

Lain-lain

  • 1 bangunan
  • 12 tingkat
  • Dewan bankuet
  • Dibina pada 2014
  • Kawasan merokok yang dikhaskan

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Katil lipat simpan/tambahan (surcaj)
  • Langsir gelap terus

Bilik mandi

  • Bilik mandi persendirian
  • Hulu semburan mandi hujan
  • Jubah mandi
  • Kelengkapan dandanan diri berjenama
  • Pancuran mandi
  • Pengering rambut (atas permintaan)
  • Selipar
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • Filem berbayar
  • Filem tayangan pertama
  • Konsol permainan video
  • Pemain DVD
  • TV LED 42-inci dengan saluran kabel premium

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma
  • Alat memasak, pinggan mangkuk dan perkakas dapur
  • Bar mini
  • Dapur
  • Ketuhar gelombang mikro
  • Pembancuh espreso
  • Perkhidmatan bilik 24 jam
  • Peti sejuk/penyejuk beku saiz penuh
  • Ruang makan berasingan

Lain-lain

  • Akses melalui koridor luar
  • Hiasan berasingan
  • Meja
  • Mesin basuh/pengering
  • Penyaman udara
  • Perabot berasingan
  • Peti besi
  • Ruang tamu
  • Surat khabar harian percuma
  • Telefon
  • Tempat duduk berasingan

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 13:00; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah malam
Daftar masuk tanpa sentuh tersedia
Daftar masuk lewat tertakluk kepada ketersediaan
Daftar masuk ekspres tersedia
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari
Daftar keluar tanpa sentuh tersedia
Daftar keluar ekspres tersedia

Arahan daftar masuk khas

Hartanah ini menawarkan pengangkutan pindahan dari lapangan terbang; tetamu mesti menghubungi hartanah dengan butiran ketibaan sebelum perjalanan, menggunakan maklumat hubungan pada pengesahan tempahan
Tetamu mesti menghubungi hartanah lebih awal untuk mendapatkan arahan daftar masuk; kakitangan meja sambut tetamu akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah
Untuk membuat pengaturan daftar masuk sila hubungi hartanah lebih awal menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan
Jika anda merancang untuk tiba selepas 18:00, sila hubungi hartanah lebih awal menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Katil lipat simpan/tambahan tersedia dengan bayaran sebanyak USD16.0 semalam
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan bufet: kira-kira USD 15 seorang
  • Bayaran tempat letak kenderaan tambahan: USD 4 semalam
  • Bayaran katil lipat simpan: USD 16.0 semalam

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Nama pada kad kredit yang digunakan untuk membayar caj sampingan semasa daftar masuk hendaklah sama dengan nama utama dalam tempahan bilik
Hartanah ini menerima kad kredit; wang tunai tidak diterima
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pemadam api, pengesan asap, sistem keselamatan, dan alat pertolongan cemas

Perkara yang kami harus menyebut

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini

Hartanah juga dikenali sebagai

Olives Hotel Dhaka
Olives Dhaka
The Olives Residence & Suite Dhaka Division, Bangladesh
The Olives Hotel
The Olives Dhaka
The Olives Hotel Dhaka

Soalan lazim

Adakah The Olives mempunyai kolam?

Ya, hartanah ini mempunyai kolam renang terbuka.

Adakah The Olives mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di The Olives?

Letak kenderaan sendiri adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di The Olives?

Masa mula daftar masuk: 13:00; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah malam. Daftar masuk lewat tersedia ketika masa terhad.

Apakah masa daftar keluar di The Olives?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari.

Adakah The Olives memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik dari lapangan terbang ke hotel yang beroperasi pada waktu yang dijadualkan.

Di manakah terletaknya The Olives?

Hotel mesra keluarga di Dhaka ini terletak berhampiran dengan lapangan terbang, dalam jarak 15 minit berjalan kaki dari Gulshan Ladies Park, Hospital United dan Kedutaan Turki. Kedutaan Korea Selatan dan Kedutaan Amerika Syarikat juga dalam jarak 1 bt (2 km).

The Olives Ulasan

Ulasan

7.2

Baik

Penilaian 10 - Cemerlang. 4 daripada 27 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 12 daripada 27 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 8 daripada 27 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 1 daripada 27 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 2 daripada 27 ulasan

7.8/10

Kebersihan

7.6/10

Kakitangan & perkhidmatan

7.8/10

Keadaan hartanah & kemudahan

Ulasan

6/10 Boleh diterima

ABDULLAH

Pengembara perniagaan
Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 2 malam pada Dis 2019

8/10 Baik

herman

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 3 malam pada Sep 2019

6/10 Boleh diterima

Dongcheol

Sukakan: Keselesaan bilik
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

None

Breakfast is always same. They need to serve different kinds of food like other hotels. I highly recommend that they should benchmark "Four point Hotel in Dhaka".
Menginap 11 malam pada Feb 2019

6/10 Boleh diterima

Kam Yuen

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan
Menginap 2 malam pada Dis 2018

6/10 Boleh diterima

Vikram, Mumbai India

very average stay .. POSITIVES :- 1) Location in gulshen 2 -- good for business. 2) Room size ( specially if you are a large family ) each room is about the size of an apartment with two rooms and two bathrooms and a Kitchenette 3) The staff were kind and courteous 4) Good breakfast NEGATIVES :- 1) Didnt like the decor of the room- brick work and unpainted walls ( maybe this was part of the look --but it looked incomplete) 2) Its a 3 star category hotel...not a 5 star as it looks in the pic- the pool was nice but the public washrooms were dirty 3) Dimly lit rooms 4) Small Restaurant
Menginap 3 malam pada Nov 2018

10/10 Cemerlang

BART

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

prima service

zeer ruime kamer, prima internet, zeer vriendelijke en gedienstige bediening, rustige straat,
Menginap 2 malam pada Nov 2018

8/10 Baik

SIJIN, 서울

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
전반적으로 괜찮은 서비스 헬스장은 비좁음 조식은 무난함 신문서비스 모기퇴치 서비스 좋음
Menginap 6 malam pada Sep 2018

6/10 Boleh diterima

Abdur Rahim

Menginap 2 malam pada Sep 2018

8/10 Baik

Shakil, Sydney, Australia

Friendly staff and great location

My experience was good but not great. Few changes will make it more enjoyable for future guests. For example: *Apartment size was quite big but storage facilities were not that great. *My executive suite didn't have microwave but it was organised on my 2nd day of arrival. *Funny fact is they had a ironing board without any electric iron. I didn't bother to ask for it. *Staff were friendly and helpful. But house keeping needs proper tool and more manpower. *Hotel security is good. Althougg it was quite awkward asking front desk staff to get access to the lift! Yes, you need to ask them every single time unless you want to use the stairs!
Menginap 4 malam pada Sep 2018

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik

Not 5 Star Hotel. Should be 3 star

Previously I found Expedia search results accurate but on this occasion Expedia said Olive Hotel as 5 Star & in my opinion it should be 3 Star if I compare with other 5 star hotels in Dhaka such as The Westin Hotel & around the world. Only one very small dark reastuarent back of the hotel with full of Mosquitos. Very small hotel reception area. Hotel location is undesirable etc
Menginap 4 malam pada Ogo 2018

4/10 Lemah

WAI YI

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

Need Improve

Good: Room is big. Bad: Poor house keeping. Bed is uncomfortable. Food Is not good. Service is bad.
Menginap 6 malam pada Jul 2018

8/10 Baik

정진

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 2 malam pada Mei 2018

10/10 Cemerlang

Ashish

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Stay in olive

Its was good in olive. Big room with with kitchen, double toilet and bathroom. 24 Hrs swimming and gym. Its amazing.

6/10 Boleh diterima

Willie

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Staffs were great but condition of hotel so so. Not sure why but cant seem to get shower heater to work and hope can have some complimentary water in room will be nice
Menginap 2 malam pada Feb 2018

2/10 Teruk

David

Avoid

This hotel was outrageous. When I turned up, there was no room for me and I had to share with a colleague. No refund because 'already paid'. Merely offered a free airport transfer (worth about a third of the room rate). Hotel.com were also useless in trying to sort saying they could not do anything as the room had been paid for.
Menginap 2 malam pada Feb 2018

2/10 Teruk

John, Chicago, USA

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik

Not a good place to stay

I booked the hotel through Expedia about a month before my stay. When I arrived there they said I didn't have any reservation. I showed my itinerary from Expedia which showed I paid the total amount of $750 for 4 nights for a Executive Suits. They said since I booked too early I have to pay again because they don’t have any records of it. I told them to verify with Expedia but they said they would not do it and said I have to call Expedia and straight it up. When I called Expedia they said they sent everything to the hotel and they should have all my information. Expedia sent all my information again. Anyway, I had to go through hell to check in. Next day someone called me again said that I may have to pay again. They gave me a cheaper room even though I paid for a Executive Suits. I paid for two guests. My guest came the 2nd day but they would not let her stay at the hotel. The reason was I didn’t tell them about my guest when I checked in. After all these nonsense, I wanted to just check out and go to a different Hotel. When I called the front desk to talk to the manager he started to yelling at me saying I couldn’t check out because I was supposed to stay for 4 days and they would not give my money back. I stayed at Sonargoan, Sheraton and Lakeshore hotel in Dhaka many times before but never had this horrible experience. Also, the towels in the bathrooms are dirty and they stinks. Never staying there ever again.
Menginap 4 malam pada Dis 2017

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

員工態度很好

員工服務很好,但酒店外圍破爛,下雨後非常難行

6/10 Boleh diterima

Lee, Dubai

Sukakan: Kakitangan & perkhidmatan
Tidak sukakan: Kebersihan

Mosquitos

The rooms are accessible from outside and not an interior hallway like most hotels therefore it is easy for mosquitos to enter the room when you enter and exit. The hotel rooms are big like 2 bedroom flats but they are not very clean. Wipe your finger across the furniture and there is dirt. Maybe the rooms are too big so the workers are only focusing on cleaning the bathroom and changing sheets when customers leave, I don't know.

8/10 Baik

Milan, Czech Republic

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
small comfortable hotel, difficult accesible by car (many traffic jams in this area), big room, good breakfest, pleasant staff

8/10 Baik

Alfonso, Kuala Lumpur

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Superb Hotel Away from Traffic Noise

It was near to our client's office which was very convenient as we could walk to it saving lots of time avoiding the traffic. The security was superb and I made use of the gym a few days during my stay. Was extremely happy with the entire stay.

8/10 Baik

Thomas

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Thank u olives

We had a good stay and would return if we ever went back to Dhaka.

8/10 Baik

Pengembara yang disahkan

Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Great facilities, service could improve.

Room: great! No complaints. Clean, new furniture. Large windows with views of the city. Restaurant: Low quality food, but priced reasonably. Breakfast buffet has decent variety but loses its appeal after a few days. Amenities: Pool is pretty good. Hardly anyone uses it so it is easy to swim laps. Gym is small and lacks weight equipment, but is fine for people that just want to use the treadmill. Service: Overstaffed & undertrained. English skills and cultural awareness generally lacking.

8/10 Baik

Ian, Nottingham, UK.

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Would happily stay there again

I stayed at The Olives for 3 nights, all of which were very comfortable and the hotel staff were very good. The room was very clean and far more spacious than i was expecting, the bed was very comfortable. All areas of the hotel were very clean and tidy. Happy with the breakfast and dinner options in the hotel restaurant.

10/10 Cemerlang

Ram, Los Angeles, CA

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Almost like an apartment with study, kitchen

Really spacious suite in congested Dhaka, strongly recommend this property

10/10 Cemerlang

Kamran, Bloomfield, Michigan, USA

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Excellent stay

Excellent service especially front staff manager Mr. Alam was on the ball.