Hotel Mumtaz Mahal

Hartanah 3.0 bintang
Hotel terdapat 2 restoran, berhampiran Taj Mahal

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk Hotel Mumtaz Mahal

Depan hartanah
Pintu masuk dalaman
Perincian bahagian dalam
Pintu masuk dalaman
Panoramic Room, 1 Katil Kelamin (Double), Accessible, City View | Meja, katil lipat simpan/tambahan, Wi-fi percuma

Kemudahan popular

  • Sarapan tersedia
  • Perkhidmatan bilik
  • Dobi
  • Penyaman udara
  • Termasuk parkir
  • Wi-fi percuma

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 4 daripada 4 bilik

Standard Room

Sorotan

Penyaman udara
Televisyen LCD
Bilik mandi persendirian
Saluran satelit
Meja
  • 13 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Luxury Suite, 1 Katil Raja (King), Smoking, City View

Sorotan

Penyaman udara
Peti sejuk
Televisyen LCD
Bilik mandi persendirian
Saluran satelit
Meja
  • 18 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Panoramic Room, 1 Katil Kelamin (Double), Accessible, City View

Sorotan

Penyaman udara
Peti sejuk
Televisyen LCD
Bilik mandi persendirian
Saluran satelit
Meja
  • 16 meter persegi
  • Pemandangan bandar raya
  • Boleh menampung 4
  • 1 Katil Kelamin (Double)

Premium Room

Sorotan

Penyaman udara
Peti sejuk
Televisyen LCD
Bilik mandi persendirian
Saluran satelit
Meja
  • 16 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Kelamin (Double)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
Near Shilp Gram, Taj Mahal (Estern Gate), Agra, Uttar Pradesh, 282 001

Tempat berdekatan

  • Taj Mahal - 14 min berjalan kaki - 1.2 km
  • Kota Agra - 5 min memandu - 4.3 km
  • Bazar Sadar - 7 min memandu - 5.4 km
  • Makam Itmad-ud-Daulah - 8 min memandu - 7.1 km
  • Gereja St. John - 9 min memandu - 8.1 km

Bergerak

  • Stesen Agra Fort - 14 minit memandu
  • Agra (AGR-Kheria) - 30 minit memandu

Restoran

  • ‪Bedweiser Cafe - ‬7 min berjalan kaki
  • ‪Bellevue - ‬3 min berjalan kaki
  • ‪Good Vibes Cafe - ‬9 min berjalan kaki
  • ‪Saniya Palace Restaurant - ‬13 min berjalan kaki
  • ‪Yash Restaurant - ‬13 min berjalan kaki

Tentang hartanah ini

Hotel Mumtaz Mahal

Hotel berdekatan Taj Mahal
Terletak berdekatan Kota Agra dan Makam Itmad-ud-Daulah, Hotel Mumtaz Mahal menyediakan teres, kedai kopi/kafe dan perkhidmatan pencucian kering/dobi. Pastikan anda menikmati Sarapan, Makan tengah hari dan Makan malam di dua restoran di tapak. Kekal terhubung dengan akses Internet wayarles percuma dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti pusat perniagaan.
Manfaat lain termasuk:
  • Percuma letak kenderaan sendiri
  • Sarapan (surcaj), surat khabar percuma dan bantuan pelancongan/tiket
  • Tempat simpanan bagasi, TV di lobi dan peti simpan selamat di meja/kaunter hadapan
Ciri-ciri bilik
Semua bilik tetamu di Hotel Mumtaz Mahal menawarkan sentuhan bermakna seperti perkhidmatan bilik 24 jam dan penyaman udara, serta kemudahan seperti makanan lewat malam dan Wi-fi percuma.
Lagi kesenangan di semua bilik termasuk:
  • Bilik mandi persendirian dengan pancuran mandi dan kelengkapan dandanan diri percuma
  • 32-inci sebuah TV LCD dengan saluran satelit

Bahasa

Bahasa Inggeris, Bahasa Hindi

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda tersedia

Makanan dan minuman

  • Sarapan tersedia dengan bayaran: INR250 untuk seorang
  • 1 kedai kopi/kafe
  • 2 restoran

Restoran di tapak hartanah

  • Jharokha The Coffee Shop
  • Mumtaz Mahal
  • Taj View Restaurant

Aktiviti menarik

  • TV di ruang bersama

Mesra keluarga

  • Katil lipat simpan/tambahan (surcaj)
  • Kemudahan dobi

Kemudahan

  • Kemudahan dobi
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Surat khabar percuma di lobi
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan rencam
  • Tiada perkhidmatan pengemasan

Perkhidmatan perniagaan

  • Pusat perniagaan

Kawasan luar

  • Teres

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Lif
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda

Lain-lain

  • 4 tingkat
  • Dibina pada 2012

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Katil lipat simpan/tambahan (surcaj)

Bilik mandi

  • Bilik mandi persendirian
  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pancuran mandi
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV LCD 32-inci dengan saluran satelit

Makanan dan minuman

  • Perkhidmatan bilik 24 jam

Lain-lain

  • Meja
  • Penyaman udara

Dasar

Daftar masuk

Daftar masuk bermula jam 12:00 tengah hari

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 12:00 tengah hari

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Kanak-kanak sehingga umur 7 tahun boleh menginap percuma jika menggunakan katil sedia ada apabila tinggal di bilik ibu bapa atau penjaga
Katil lipat simpan/tambahan tersedia dengan bayaran sebanyak INR800.0 semalam
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Fi

Anda akan diminta membayar caj-caj berikut di hartanah. Fi mungkin termasuk cukai yang berkenaan:

  • Makan Malam Gala Malam Krismas (24 Disember) bagi setiap kanak-kanak: INR 2000 (dari 6 hingga 12 tahun)
  • Makan Malam Gala Malam Tahun Baru (31 Disember) bagi setiap kanak-kanak: INR 2000 (dari 6 hingga 12 tahun)

Kami telah menyertakan semua caj yang disediakan kepada kami oleh hartanah.

Kemudahan tambahan

  • Fi sarapan: kira-kira INR 250 seorang
  • Bayaran katil lipat simpan: INR 800.0 semalam

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit

Hartanah juga dikenali sebagai

Hotel Mumtaz
Hotel Mumtaz Mahal
Mumtaz Hotel
Mumtaz Mahal Hotel
Hotel Aura Mumtaz Mahal
Hotel Aura Mumtaz
Aura Mumtaz Mahal
Aura Mumtaz
Hotel Mumtaz Mahal Agra
Hotel Mumtaz Mahal Hotel
Hotel Mumtaz Mahal Hotel Agra

Soalan lazim

Adakah Hotel Mumtaz Mahal mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di Hotel Mumtaz Mahal?

Letak kenderaan sendiri adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di Hotel Mumtaz Mahal?

Daftar masuk bermula jam 12:00 tengah hari.

Apakah masa daftar keluar di Hotel Mumtaz Mahal?

Daftar keluar adalah jam 12:00 tengah hari.

Di manakah terletaknya Hotel Mumtaz Mahal?

Terletak di tengah-tengah Agra, hotel ini sejauh 0.8 mi (1.3 km) from Taj Mahal dan 2.4 mi (3.8 km) from Kota Agra. Makam Itmad-ud-Daulah dan Makam Akbar yang Agung juga dalam jarak 12 bt (20 km) pemanduan.

Hotel Mumtaz Mahal Ulasan

Ulasan

6.0
Penilaian 10 - Cemerlang. 21 daripada 93 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 11 daripada 93 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 20 daripada 93 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 26 daripada 93 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 15 daripada 93 ulasan

6.0/10

Kebersihan

6.4/10

Kakitangan & perkhidmatan

3.0/10

Kemudahan

6.0/10

Keadaan hartanah & kemudahan

Ulasan

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Mengembara bersama keluarga dan kanak-kanak
Sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan
Its a very nice location and excellent room, though we didn't get the room that we booked. As we were the first guests after their renovation, they weren't prepared to handle guests starting from check-in, house keeping to amenities (dust due to renovation work, no coffee making facilities, toiletries, no breakfast) etc...
Menginap 1 malam pada Mac 2019

2/10 Teruk

Rusty_Mc, Dubai

Tidak sukakan: Kebersihan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
OMG, What did we book? Great location close to Taj, but at what cost? First let me state that we are from the US and our standards are different than in other parts of the world (not better or worse, just different) BUT!!! Where to begin? Bare exposed wires hanging all round, light fixtures with no bulbs, no heat, (it was around 15C in the morning when we got ready to leave) towels that were at best rags, bed sheets with stains, tv that would not work, breakfast was 4 pieces of toast and a pat of butter, (not what was told to us when booking) We were awaken at 6:30 am with an attempt to deliver hot water via small bucket. The staff was ok, but clearly put off when was asked for toilet paper because there was none on the dispenser in the bathroom. As with other reviews of OYO hotels, we can not recommend using any of their brand hotels based on this and other stays.
Menginap 1 malam pada Dis 2018

2/10 Teruk

Sylvia

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Grausam

Nun kenne ich Indien schon eine ganze Weile und übe ein Jahr dort gewohnt. Dieses Hote war das aller aller letzte
Menginap 2 malam pada Dis 2018

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 3 malam pada Dis 2018

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

10/10 Cemerlang

Iqbal, India

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Nice Hotel close to Taj Mahal.

Stayed There for 1 day, enjoyed the experience. Roof top dining is awesome. Rooms clean and tidy. Food is good. Special mention for hotel manager -Mr. Vipul for arranging such a wonderful candlelight dinner. Kudos to hotel team and keep rocking.
Menginap 1 malam pada Apr 2018

10/10 Cemerlang

Neha, Noida

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Very Good stay with a friendly staff.

I stayed in Mumtaz Mahal only for One night. My stay was very good. The services were very good. The staff was very friendly and happy to serve you. The best part was having dinner at the roof top restaurant facing the TAJ View.
Menginap 1 malam pada Apr 2018

6/10 Boleh diterima

David, Denver

Nice rooftop view

Hotel Mumtaz Mahal has a great rooftop view which made it's faults easier to overlook. This is generally a hotel for locals and the staff only spoke passable English. Breakfast, when requested, took nearly an hour to prepare, but was good. It was even better to eat with the exquisite view of the Taj Mahal. Great sunsets, too! If only they would fix up that rooftop!
Menginap 2 malam pada Mac 2018

2/10 Teruk

christian, montelimar France

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

à éviter

Saleté repoussante aucun article de toilette Matelas et literie infestes plein de boutons Le lendemain Impossible d avoir un petit Déjeuner Chaque demande faite au personnel Restée sans réponse Pas d eau chaude Télé payante Etc... Un des pires hôtels en inde
Menginap 2 malam pada Mac 2018

6/10 Boleh diterima

Farhad

Hot water only available until 11 am

8/10 Baik

Nikki

Sukakan: Kebersihan, keselesaan bilik

Decent..

Basic but decently clean and reasonably comfortable.. ongoing renos, kitchen was never open, menu not appealing anyways.. wasn't impressed, but then stayed other places that have been far worse..
Menginap 1 malam pada Feb 2018

6/10 Boleh diterima

Sidney

its not even near as it shows on the pictures. the hotel is very durty just like the city!
Menginap 1 malam pada Dis 2017

6/10 Boleh diterima

sonja, oberösterreich

Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan

hotel gibt online mehr her als in wirklichkeit.

für eine nacht reicht es. restaurant und bar ist nicht vorhanden. essen wurde geliefert und das bier auch. warm wasser ist nur 3 stunden morgens verfügbar, aber lau. nicht warm.
Menginap 1 malam pada Jan 2018

4/10 Lemah

kokkolis, the only good ting about the place is its location

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Aviod this place

not worth the buck
Menginap 3 malam pada Dis 2017

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Fotografías engañosas

Las fotografías son algo engañosas. En general, las instalaciones la limpieza, el servicio y la comida dan mucho que desear. Falta capacitar al personal para que sepan hablar inglés y entiendan lo que se les pide.
Menginap 1 malam pada Dis 2017

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Fraud. pictures are old . Poor condition

Horrible experience . Rooms very untidy. Bathroom horrible. Unhygienic
Menginap 2 malam pada Dis 2017

4/10 Lemah

Bas, Nice

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Très déçu de cet hôtel

un hôtel décevant sur tous les niveaux. Dès mon arrivée à l’hôtel, j’ai eu la surprise de l’absence de l’eau chaude dans la chambre. J’ai demandé à l’accueil, ils ont décidé de me changer la chambre, mais pareil! Finalement j’ai pu comprendre que l’eau chaude est disponible entre 6h et 9h du matin et il faut laisser couler l’eau 20mins avant d’avoir l’eau chaude. Je me suis rendu compte que le personnel n’ont rien compris de ce que je raconte!! Pour cela ils ont décidé de me changer la chambre. Le pire c’est la clientèle de l’hôtel. En majorité des indiens irrespectueux, mal polis et très très bruants. Jusqu’à 3h du matin je n’ai pas pu fermer les yeux à cause d’une famille qui arrivait vers 23h du soir. Ils ont fait un boucan. J’ai demandé poliment de faire moins de bruit à la famille et ça n’a pas marché. J’ai demandé à l’accueil, pareil!!! Finalement j’ai laissé tomber!! Aussi, j’ai demandé les horaires de l’ouverture de Taj Mahal à l’hôtel, ils m’ont confirmé que c’est à 6h du matin. Je me suis pointé à 5h45 pour l’ouverture et ma surprise, l’ouverture c’était à 7h!!
Menginap 3 malam pada Dis 2017

6/10 Boleh diterima

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
This is a hotel that really didn´t match up to information on booking site. Stayed during four nights and was very dispappointed. The only thing good about this hotel was location, nice view from top of hotel and bed. No one spoke English (until one day a girl turned up in lobby and she was vey helpful), TV didnt work and even though we asked for help all time nothing happended, no cleaning, no new towels, very dirty bathroom, no toilet paiper, stained linen in bed. Bad services, not possible to pay by card. No services on top roof bar, no personel. Food took hours to get - if you found any to order from - and then they couldnt deliver all things from meny. Would not stay again or rekommend. I paid extra for view overlooking city - we looked into a wall of building opposite. First room we were shown had a very leeking toilet and we refused to accept that room and got another. No soap, shampoo etc that was said on booking site.
Menginap 4 malam pada Okt 2017

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Glad we booked one night only.

The dancer in the foyer was a great welcome but it was down hill from then on. Stained bed linen, shower fittings hanging off the wall too badly to use. Although the restaurant staff are very lovely, the level of service and hygiene is terrible. Only reasons to stay are proximity to Taj, Only a few minutes walk, and an excellent view from rooftop restaurant.
Menginap 1 malam pada Okt 2017

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Very dirty

This hotel was in a good location staff were nice and helpful however the room was really dirty . Hard to clean your teeth looking into the basin looked like no cleaning materials used. The room would have been adequate if cleaned properly.
Menginap 2 malam pada Ogo 2017

8/10 Baik

HYOUNGJIN

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
타지마할에서 매우 가깝습니다. 특히 티켓 오피스가 가까워서. 티켓구매해서 타지마할 입장하기엔 적절한듯합니다. 객실도 괜찮은 편입니다. 아침은 간편하게 나오고요. 단지, 욕실이 다른 서비스에 비해, 깨긋하진 않습니다.

4/10 Lemah

Elke

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan

More of a 1 to 2 star hotel

This hotel is badly in need of refurbishment but it appears that this is under way as the roof with view of Taj Mahal was shut during our stay. Sadly the roof view was the reason we picked this hotel over others. The room was very basic but generally clean.The wall was water damaged on the opposite side from the shower so we did not risk using the electric sockets on that side of the room. The sheets were grey and stained but appeared clean. The beds were comfortable and the Air con and free wifi worked. The TV did not work and there was a pot of what looked like yogurt in the fridge from, presumably, previous occupant. Likewise the bathroom was basic, functional and had been cleaned but very dilapidated. Breakfast in the basement was farcical with one half broken toaster to service the guests, an extremely limited choice of items and a scary dripping aircon unit that caused guests to slip on the puddle beneath it and more worryingly a sure risk or legionnaires disease! As we had prepaid our breakfast we were taken to the hotel next door which was an improvement with a view of the outside world and a buffet with a reasonable selection of items. As we were checking out at 5am I was assured that as I had prepaid there would be eggs, sandwiches and 'everything' waiting for me on the reception counter and the reception 'boy' would be there to check us out. Unsurprisingly the reality was a fast asleep reception boy and no breakfast. Disappointed with whole experience.

10/10 Cemerlang

Chandan

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Great value for money

I booked this hotel for its price and location , hotel is very near to the Taj Mahal. People were very welcoming nice and friendly. Helped us in getting Taj Mahal ticket and Tonga Ride. hotel has two restaurant...basement and rooftop. Rooftop was great.. with great view toward Taj

4/10 Lemah

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Our Agra Visit

Wow, it was good experience that make your hotel booking after you go and see the room. We have make booking via online and it was 100% different then we have seen in online. -Room was very poor and old did not had hot water in the room. - Wifi did not work at room. - Food was just ok. - They have AC but there AC did not work and we had to use fan. - We have paid INR- 3800 for the room but it was my mistake did not seen the room.