BON Hotel Abuja

Hartanah 4.0 bintang
Hotel di Abuja terdapat pusat kecergasan dan pusat perniagaan 24 jam

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk BON Hotel Abuja

Pintu masuk hartanah
Lobi
Pemandangan dari hartanah
Dewan sambutan
Perincian bahagian luar

Ulasan

8.6 daripada 10
Cemerlang

Kemudahan popular

  • Kolam
  • Bar
  • Gim
  • Perkhidmatan bilik
  • Sarapan tersedia
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam sehari, 7 hari seminggu
Harga semasa ialah RM311
RM368 jumlah
termasuk cukai & fi
23 Okt - 24 Okt

Pilihan bilik

Penapis yang tersedia untuk bilik
Menunjukkan 3 daripada 3 bilik

Classic Room

8.0 daripada 10
Sangat baik
(6 ulasan)

Sorotan

Kalis bunyi
Penyaman udara
Katil bayi/kot percuma
Peti sejuk
TV
Pengering rambut
Kelengkapan dandanan diri berjenama terkenal
Bidet
  • 40 meter persegi
  • Boleh menampung 3
  • 1 Katil Raja (King)

Loft

Sorotan

Ruang duduk berasingan
Kalis bunyi
Penyaman udara
Katil bayi/kot percuma
Peti sejuk
TV
Katil sofa - Kembar
Pengering rambut
  • 80 meter persegi
  • Boleh menampung 4
  • 1 Katil Raja (King)

Executive Suite

Sorotan

Ruang duduk berasingan
Kalis bunyi
Penyaman udara
Katil bayi/kot percuma
Peti sejuk
TV
Katil sofa - Kembar
Pengering rambut
  • 50 meter persegi
  • Boleh menampung 4
  • 1 Katil Raja (King)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
3 Negro Crescent, Maitama, Abuja

Tempat berdekatan

  • International Conference Centre - 3 min memandu - 3.4 km
  • Masjid Nasional Nigeria - 5 min memandu - 5.1 km
  • Sekretariat Persekutuan - 5 min memandu - 5.5 km
  • Kedutaan Kesatuan Eropah - 7 min memandu - 9.7 km
  • Stadium Abuja - 7 min memandu - 9.3 km

Bergerak

  • Abuja (ABV-Lapangan Terbang Antarabangsa Nnamdi Azikiwe) - 39 minit memandu

Restoran

  • ‪Cafe Flour - ‬7 min berjalan kaki
  • ‪Wakkis - ‬2 min memandu
  • ‪Farm City - ‬15 min berjalan kaki
  • ‪Sawadee - ‬3 min memandu
  • ‪Classic Rock Coffee Co - ‬3 min memandu

Tentang hartanah ini

BON Hotel Abuja

Hotel mewah yang terletak di Maitama
Teres, kedai kopi/kafe dan taman merupakan beberapa kemudahan yang disediakan di BON Hotel Abuja. Restoran di tapak, Regent Hills, menawarkan makan tengah hari dan makan malam. Akses Internet wayarles percuma tersedia kepada semua tetamu bersama dengan pencucian kering/dobi dan bar.
Manfaat lain di hotel ini termasuk:
  • Kolam renang terbuka
  • Percuma letak kenderaan sendiri
  • Sarapan penuh (surcaj), lif dan tempat simpanan bagasi
  • Surat khabar percuma, 1 bilik mesyuarat dan hartanah bebas asap rokok
Ciri-ciri bilik
Semua bilik tetamu di BON Hotel Abuja mempunyai manfaat seperti ruang kerja komputer riba dan penyaman udara, serta kemudahan seperti Wi-fi percuma dan peti besi.
Lagi kesenangan di semua bilik termasuk:
  • Berbilang bilik mandi dengan kelengkapan dandanan diri berjenama dan bidet
  • Televisyen dengan saluran satelit
  • Almari pakaian, peti sejuk dan kot/katil bayi percuma

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di semua bilik: Wi-fi percuma
  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda tersedia

Makanan dan minuman

  • Setiap hari sarapan penuh tersedia 6:00 hingga 10:00 dengan bayaran: NGN 15,000 untuk orang dewasa dan NGN 7,500 untuk kanak-kanak
  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 kedai kopi/kafe
  • 1 restoran
  • Bar/deli snek

Restoran di tapak hartanah

  • Regent Hills

Aktiviti menarik

  • 1 kolam renang terbuka
  • Gimnasium

Mesra keluarga

  • 1 kolam renang terbuka
  • Bar/deli snek
  • Bilik kalis bunyi
  • Katil bayi di dalam bilik
  • Kemudahan dobi
  • Peti sejuk dalam bilik

Kemudahan

  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Surat khabar percuma di lobi
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan "turndown"
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan rencam

Perkhidmatan perniagaan

  • 1 bilik mesyuarat
  • Pusat perniagaan 24 jam

Kawasan luar

  • Taman
  • Teres

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Boleh diakses kerusi roda
  • Lif
  • Tempat letak kenderaan mudah diakses kerusi roda

Lain-lain

  • Dewan sambutan
  • Hartanah bebas asap rokok

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Cadar disediakan
  • Katil bayi percuma

Bilik mandi

  • Bidet
  • Bilik mandi persendirian
  • Gabungan pancuran mandi/tab mandi
  • Kelengkapan dandanan diri berjenama
  • Pengering rambut
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV dengan saluran satelit

Makanan dan minuman

  • Cerek elektrik
  • Pembancuh kopi/teh
  • Perkhidmatan bilik terhad
  • Peti sejuk

Lain-lain

  • Bilik kalis bunyi
  • Meja
  • Penyaman udara (kawalan suhu)
  • Peti besi
  • Ruang kerja komputer riba

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah malam
Daftar masuk lewat tertakluk kepada ketersediaan
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 11:00

Arahan daftar masuk khas

Tetamu mesti menghubungi hartanah lebih awal untuk mendapatkan arahan daftar masuk; kakitangan meja sambut tetamu akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah
Untuk membuat pengaturan daftar masuk, sila hubungi hartanah sekurang-kurangnya 24 jam sebelum ketibaan menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan
Jika anda merancang untuk tiba selepas 12:00 tengah malam, sila hubungi hartanah lebih awal menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Katil lipat simpan/tambahan tidak tersedia
Tempat tidur bayi percuma tersedia di hartanah dengan permintaan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Fi untuk sarapan penuh: kira-kira NGN 15000 untuk dewasa dan NGN 7500 untuk kanak-kanak

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Nama pada kad kredit yang digunakan untuk membayar caj sampingan semasa daftar masuk hendaklah sama dengan nama utama dalam tempahan bilik
Hartanah ini menerima kad kredit, kad debit dan wang tunai
Transaksi tanpa tunai tersedia
Ciri-ciri keselamatan di hartanah ini termasuk pemadam api, pengesan asap, dan alat pertolongan cemas

Perkara yang kami harus menyebut

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini

Hartanah juga dikenali sebagai

Hotel Protea Abuja
Protea Abuja
Protea Abuja Hotel
Protea Hotel Abuja
Protea Hotel Abuja
BON Hotel Abuja Hotel
BON Hotel Abuja Abuja
BON Hotel Abuja Hotel Abuja
BON Hotel Abuja Hotel
BON Hotel Abuja Abuja
BON Hotel Abuja Hotel Abuja

Soalan lazim

Adakah BON Hotel Abuja mempunyai kolam?

Ya, hartanah ini mempunyai kolam renang terbuka.

Berapa kos yang diperlukan untuk menginap di BON Hotel Abuja?

Setakat 17 Okt 2025, harga yang ditemui untuk penginapan 1 malam bagi 2 dewasa di BON Hotel Abuja pada 23 Okt 2025 bermula serendah RM 311.35, tidak termasuk cukai dan fi. Harga ini berdasarkan harga satu malam paling rendah yang ditemui dalam 24 jam yang lalu untuk penginapan dalam masa 30 hari akan datang. Harga tertakluk kepada perubahan. Pilih tarikh anda untuk melihat harga yang lebih tepat.

Adakah BON Hotel Abuja mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di BON Hotel Abuja?

Letak kenderaan sendiri adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di BON Hotel Abuja?

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 12:00 tengah malam. Daftar masuk lewat tersedia ketika masa terhad.

Apakah masa daftar keluar di BON Hotel Abuja?

Daftar keluar adalah jam 11:00.

Di manakah terletaknya BON Hotel Abuja?

Terletak di Maitama, hotel ini sejauh 3 bt (5 km) dari Embassy of Germany, Maitama Farmers Market dan International Conference Centre. Sekretariat Persekutuan dan Embassy of the United Arab Emirates juga dalam jarak 3 bt (5 km).

BON Hotel Abuja Ulasan

Ulasan

8.6

Cemerlang

Penilaian 10 - Cemerlang. 36 daripada 66 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 16 daripada 66 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 10 daripada 66 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 3 daripada 66 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 1 daripada 66 ulasan

9.0/10

Kebersihan

8.8/10

Kakitangan & perkhidmatan

8.6/10

Kemudahan

8.6/10

Keadaan hartanah & kemudahan

8.4/10

Mesra alam

Ulasan

4/10 Lemah

Efosa

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
The location was the only thing likeable.
Menginap 2 malam pada Sep 2025

6/10 Boleh diterima

April

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan
Too pricey for the room I got, and also the bath tub was too high with potential fall risks. The shower didn't have enough protection from water spilling onto the bathroom floor. Also, no complimentary breakfast include with my room reservation. I was charged extra for breakfast.
Menginap 1 malam pada Sep 2025

8/10 Baik

Athelene

Menginap 6 malam pada Ogo 2025

10/10 Cemerlang

MARCELOS

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Staff was good and breakfast was great
Menginap 2 malam pada Ogo 2025

4/10 Lemah

LaDawna

Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 5 malam pada Ogo 2025

8/10 Baik

Terence

Mengembara bersama keluarga, Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Power was pretty steady but went out like four or five times while I was there
Order a light meal from room service
Menginap 6 malam pada Ogo 2025

8/10 Baik

Beatrice

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Drop off and pick up area too narrow. Didn’t like the bath tub; too narrow and high. High risk to fall there! In all, they good!
Menginap 7 malam pada Jul 2025

10/10 Cemerlang

Maureen

Mengembara bersama kumpulan
Sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 7 malam pada Jun 2025

2/10 Teruk

RICHARD, CORAL SPRINGS

Menginap 3 malam pada Mei 2025

10/10 Cemerlang

Kingsley

Menginap 3 malam pada Jun 2025

10/10 Cemerlang

LUIS MIGUEL

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Perfecto
Menginap 1 malam pada Jun 2025

10/10 Cemerlang

Nicholas, Detroit

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Place is nice and Everyone was amazing and welcoming
Menginap 2 malam pada Mei 2025

10/10 Cemerlang

Ezra

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Great Stay, Excellent Service!

My second time staying at the Bon Hotel Maitama, and it did not disappoint. Always love it at the hotel. The food was great, and the staff very friendly. Great value for the money!
Menginap 3 malam pada Apr 2025

8/10 Baik

Jeanette

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Very nice staff, clean
Menginap 2 malam pada Mei 2025

10/10 Cemerlang

bonnie v, Dallas

Mengembara bersama pasangan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
I loved the pool and gym area. Plenty of lounge to relax and read by the pool. Friendly and polite staff throughout the property. Manned security gate for safety.
Menginap 6 malam pada Apr 2025

8/10 Baik

John

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Zzzzz

Clean functional but boring hotel
Menginap 2 malam pada Mac 2025

8/10 Baik

Abi

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
I really enjoyed my stay. The staff were incredibly helpful, and the atmosphere was calm and tucked away—perfect for a relaxing evening after a busy day. My room was a good size and quite comfortable. I had also booked another room for a colleague; although it didn’t have hot water, she didnt report it to the staff, but I assume it would have been promptly addressed. The menu offered a nice balance of local and international dishes, which was a pleasant touch.
Menginap 3 malam pada Mac 2025

10/10 Cemerlang

Ebere

Sukakan: Kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Beautiful and serene environment
Menginap 2 malam pada Mac 2025

8/10 Baik

Lawrence

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Excellent location and service. I will definitely visit again.
Menginap 2 malam pada Feb 2025

8/10 Baik

Ayo

Pengembara perniagaan
Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keselesaan bilik
Menginap 3 malam pada Feb 2025

8/10 Baik

Nuno

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 5 malam pada Feb 2025

10/10 Cemerlang

Vivian

Menginap 3 malam pada Dis 2024

8/10 Baik

Kaoru

Menginap 5 malam pada Nov 2024

8/10 Baik

Junya

Menginap 6 malam pada Nov 2024

6/10 Boleh diterima

Renee

Mengembara bersama pasangan
Tidak sukakan: Kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
I was really looking forward to my stay at Bon Hotel, but unfortunately, it did not meet my expectations. While the security of the hotel was commendable, there were several issues that made my experience quite disappointing. First and foremost, the customer service left a lot to be desired. Staff seemed overwhelmed and unresponsive, which made it difficult to get assistance when needed. I encountered water damage on the carpet throughout the hotel, which was concerning and affected the overall ambiance. The pool area was another letdown; it was too shallow for anything beyond wading, making it less enjoyable than I had hoped. Additionally, I experienced inconsistent shower temperatures, which was frustrating during my stay. One of the most disappointing aspects was the breakfast options. The quality was subpar, and everything I tried to order from room service was unavailable. It took over an hour to receive a simple cup of ice, which is unacceptable for a hotel of this caliber. Overall, while I appreciated the security and location, the lack of attention to customer service and maintenance seriously impacted my stay. I hope the management takes note of these issues for future improvements.
Menginap 5 malam pada Okt 2024