The Lusaka Hotel

Hartanah 3.5 bintang
Hotel di Lusaka terdapat sarapan percuma dan meja/kaunter hadapan 24 jam

Pilih tarikh untuk melihat harga

Galeri foto untuk The Lusaka Hotel

Kolam renang terbuka
Peralatan tempat tidur premium, peti besi dalam bilik, meja
Sarapan dan makan tengah hari dihidangkan, masakan antarabangsa
Pintu masuk hartanah
Koridor

Ulasan

5.2 daripada 10

Kemudahan popular

  • Bar
  • Kolam
  • Termasuk sarapan
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam sehari, 7 hari seminggu
  • Penyaman udara
  • Pengemasan

Pilihan bilik

Room

Sorotan

Penyaman udara
Katil tambahan/lipat simpan percuma
Peti sejuk
TV
Peralatan tempat tidur premium
Gabungan pancuran/tab mandi
Bilik mandi persendirian
Pembancuh kopi/teh
  • Boleh menampung 2
  • 1 Katil Bujang (Single)
Mod logo
Log masuk untuk melihat diskaun dan faedah yang layak. Lebih banyak ganjaran untuk lebih banyak pengembaraan!

Tentang kawasan sekitar

Peta
Corner Cairo / Katondo, Lusaka, 10101

Tempat berdekatan

  • Lusaka City Market - 9 min berjalan kaki - 0.8 km
  • Muzium Negara Lusaka - 12 min berjalan kaki - 1.1 km
  • Freedom Statue (Patung Kebebasan) - 12 min berjalan kaki - 1.1 km
  • Soweto Market - 14 min berjalan kaki - 1.2 km
  • Parays Game Ranch - 3 min memandu - 2.0 km

Bergerak

  • Lusaka (LUN-Lapangan Terbang Antarabangsa Kenneth Kaunda) - 45 minit memandu

Restoran

  • ‪Coffee talk - ‬11 min berjalan kaki
  • ‪Hungry Lion Intercity - ‬16 min berjalan kaki
  • ‪Galito's Flame Grilled Chicken - ‬3 min memandu
  • ‪KFC - ‬7 min berjalan kaki
  • ‪Matebeto - ‬3 min memandu

Tentang hartanah ini

The Lusaka Hotel

Sorotan hartanah
Pertimbangkan penginapan di The Lusaka Hotel dan manfaatkan sarapan Eropah percuma, bar kolam dan teres. Manjakan diri anda dengan rawatan dan rias kuku tangan dan kaki atau perkhidmatan spa lain. Restoran di tapak menawarkan sarapan, makan tengah hari dan makan malam. Kekal terhubung melalui akses Internet wayarles percuma di kawasan awam dan tetamu boleh mencari kemudahan lain seperti kedai kopi/kafe dan perkhidmatan pencucian kering/dobi.
Anda juga akan mendapati manfaat seperti:
  • Kolam renang terbuka
  • Percuma letak kenderaan sendiri
  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang pergi-balik (surcaj), perkhidmatan rencam dan 1 bilik mesyuarat
  • Surat khabar di lobi, bantuan pelancongan/tiket dan perkhidmatan ATM/perbankan
Ciri-ciri bilik
Kesemua 80 bilik mempunyai keselesaan seperti peralatan tempat tidur premium dan penyaman udara, di samping manfaat seperti peti besi dan surat khabar percuma.
Tambahan kepada kemudahan termasuk:
  • Televisyen dengan saluran kabel
  • Katil tambahan percuma, setiap hari dan meja

Bahasa

Bahasa Inggeris

Hartanah serupa

Kemudahan hartanah

Internet

  • Tersedia di sesetengah kawasan awam: Wi-fi percuma

Tempat letak kenderaan dan pengangkutan

  • Pengangkutan ulang-alik lapangan terbang (surcaj)
  • Tempat letak kenderaan sendiri percuma di tapak hartanah

Makanan dan minuman

  • Sarapan Eropah percuma tersedia setiap hari 6:00 hingga 10:00
  • 1 bar tepi kolam
  • 1 bar/ruang istirahat
  • 1 kedai kopi/kafe
  • 1 restoran
  • Bar/deli snek

Aktiviti menarik

  • 1 kolam renang terbuka

Mesra keluarga

  • 1 kolam renang terbuka
  • Bar/deli snek
  • Katil lipat simpan/tambahan percuma
  • Kemudahan dobi

Kemudahan

  • ATM
  • Kemudahan dobi
  • Meja/kaunter hadapan 24 jam
  • Peti besi di meja/kaunter hadapan
  • Surat khabar di lobi
  • Tempat simpanan bagasi

Perkhidmatan tetamu

  • Bantuan lawatan dan tiket
  • Pengemasan (harian)
  • Perkhidmatan cucian kering/dobi
  • Perkhidmatan rencam

Perkhidmatan perniagaan

  • 1 bilik mesyuarat

Kawasan luar

  • Gril barbeku
  • Teres

Spa

  • Rias kuku tangan/kaki

Kebolehcapaian

  • Jika anda mempunyai permintaan untuk keperluan kebolehcapaian tertentu, sila hubungi hartanah menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan yang diterima selepas membuat tempahan.
  • Mudah diakses kerusi roda (mungkin mempunyai batasan)
  • Papan tanda braille/timbul
  • Tiada lif

Lain-lain

  • 1 bangunan
  • 2 tingkat
  • Dewan bankuet
  • Dibina pada 1914
  • Kawasan merokok yang dikhaskan
  • Pendiangan di lobi

Kemudahan bilik

Bilik tidur

  • Katil lipat simpan/tambahan percuma
  • Peralatan tempat tidur premium

Bilik mandi

  • Kelengkapan dandanan diri percuma
  • Pengering rambut (atas permintaan)
  • Tuala disediakan

Hiburan

  • TV dengan saluran kabel

Makanan dan minuman

  • Air botol percuma

Lain-lain

  • Meja
  • Penyaman udara
  • Peti besi
  • Seterika/papan seterika atas permintaan
  • Surat khabar harian percuma

Dasar

Daftar masuk

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 5:30
Daftar masuk awal tertakluk kepada ketersediaan
Daftar masuk tanpa sentuh tersedia
Daftar masuk lewat tertakluk kepada ketersediaan
Umur minimum daftar masuk - 18

Daftar keluar

Daftar keluar sebelum 11:00
Daftar keluar lewat tertakluk kepada ketersediaan
Fi daftar keluar lewat: 50 peratus daripada kadar bilik

Arahan daftar masuk khas

Tetamu mesti menghubungi hartanah lebih awal untuk mendapatkan arahan daftar masuk; kakitangan meja sambut tetamu akan menyambut tetamu ketika ketibaan di hartanah
Untuk membuat pengaturan daftar masuk, sila hubungi hartanah sekurang-kurangnya 24 jam sebelum ketibaan menggunakan maklumat pada pengesahan tempahan

Kaedah akses

Kaunter hadapan dengan kakitangan

Haiwan peliharaan

Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan

Kanak-kanak dan katil tambahan

Kanak-kanak adalah dialu-alukan
Katil lipat simpan/tambahan percuma
Tempat tidur bayi (katil bayi) tidak disediakan

Jenis bayaran hartanah

Maklumat penting

Kemudahan tambahan

  • Fi daftar keluar lewat: 50 peratus daripada kadar bilik (tertakluk pada ketersediaan)

Senarai di atas mungkin tidak menyeluruh. Bayaran dan deposit mungkin tidak merangkumi cukai dan tertakluk kepada perubahan.

Untuk makluman anda

Bayaran tetamu tambahan mungkin dikenakan dan berbeza mengikut dasar hartanah
Pengenalan bergambar keluaran kerajaan dan kad kredit, kad debit atau deposit tunai mungkin diperlukan semasa daftar masuk untuk bayaran sampingan
Permintaan khas adalah tertakluk kepada ketersediaan semasa daftar masuk dan boleh dikenakan bayaran tambahan; permintaan khas tidak dapat dijamin
Hartanah ini menerima kad kredit, kad debit dan wang tunai
Transaksi tanpa tunai tersedia

Perkara yang kami harus menyebut

Hartanah ini tidak mempunyai lif
Hanya tetamu berdaftar yang dibenarkan dalam bilik tamu
Haiwan kesayangan dan haiwan perkhidmatan tidak dibenarkan di hartanah ini

Hartanah juga dikenali sebagai

Lusaka Hotel
The Lusaka Hotel Hotel
The Lusaka Hotel Lusaka
The Lusaka Hotel Hotel Lusaka

Soalan lazim

Adakah The Lusaka Hotel mempunyai kolam?

Ya, hartanah ini mempunyai kolam renang terbuka.

Adakah The Lusaka Hotel mesra haiwan kesayangan?

Tidak, haiwan kesayangan tidak dibenarkan di hartanah.

Berapakah fi parkir di The Lusaka Hotel?

Letak kenderaan sendiri adalah percuma di hartanah ini.

Apakah masa daftar masuk di The Lusaka Hotel?

Masa mula daftar masuk: 14:00; Masa tamat daftar masuk: 5:30. Daftar masuk lewat tersedia ketika masa terhad.

Apakah masa daftar keluar di The Lusaka Hotel?

Daftar keluar adalah jam 11:00. Daftar keluar lewat tersedia dengan fi sebanyak 50% (tertakluk pada ketersediaan).

Adakah The Lusaka Hotel memberikan pengangkutan ulang-alik ke lapangan terbang?

Ya, terdapat pengangkutan ulang-alik lapangan terbang.

Di manakah terletaknya The Lusaka Hotel?

Terletak di Lusaka, hotel ini sejauh 1 bt (2 km) dari Lusaka City Market, Soweto Market dan Freedom Statue (Patung Kebebasan). Muzium Negara Lusaka dan Chilenje House juga dalam jarak 1 bt (2 km).

The Lusaka Hotel Ulasan

Ulasan

5.2
Penilaian 10 - Cemerlang. 2 daripada 20 ulasan
Penilaian 8 - Baik. 5 daripada 20 ulasan
Penilaian 6 - Boleh diterima. 3 daripada 20 ulasan
Penilaian 4 - Lemah. 2 daripada 20 ulasan
Penilaian 2 - Teruk. 8 daripada 20 ulasan

5.6/10

Kebersihan

5.2/10

Kakitangan & perkhidmatan

6.0/10

Kemudahan

4.4/10

Keadaan hartanah & kemudahan

5.6/10

Mesra alam

Ulasan

2/10 Teruk

Nicholas

Pengembara perniagaan
Tidak sukakan: Kebersihan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Property is very old and poorly maintained. Requires thorough refurbishment before advertising it for international guests. This is a perfect case of What You See Is Not What You Get (WYSINWYG). Terrible and Pathetic!
Menginap 6 malam pada Ogo 2022

10/10 Cemerlang

Richard

Menginap 5 malam pada Ogo 2022

8/10 Baik

Albert

Menginap 2 malam pada Jun 2022

6/10 Boleh diterima

Ishmael

Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan
Menginap 1 malam pada Jul 2022

10/10 Cemerlang

Rabson

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, kemudahan, keadaan hartanah & kemudahan
Best location closer to everything
Menginap 3 malam pada Jun 2022

6/10 Boleh diterima

Ritva

Tidak sukakan: Keadaan hartanah & kemudahan
Vastaanotto huono, ei tiedetty mitään tulostani, mistä varattu, paljon maksettu jne. Hotelli on vanha ja rapistunut. Aamiainen hyvä. Osa henkilökunnasta ystävällisiä. Uima- allas ala- arvoinen, likainen. Ei pystynyt uimaan. Keskellä kaupunkia, kiureinen ja rauhaton paikka. Huone kuitenkin rauhallinen.
Menginap 2 malam pada Dis 2021

6/10 Boleh diterima

Dominik

Menginap 3 malam pada Mac 2021

8/10 Baik

Dominik

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Menginap 1 malam pada Mac 2021

8/10 Baik

Dominik

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

he Lusaka Hotel

The Lusaka Hotel was in a good condition. The staff was kind. Unfortunately the did not reply to any of my mails.
Menginap 2 malam pada Mac 2021

8/10 Baik

Dominik Ludwig

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
Das Personal war hilfsbereit, obwohl ich kein englisch gesprochen habe.
Menginap 2 malam pada Mac 2021

2/10 Teruk

Chingasiyeni

Mengembara bersama keluarga
Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

The worst hotel in the centre of the city

The hotel is the worst of more than 150 hotels l have ever been. It's seriously fithy. The toilt the bedding you can't recognise the colur of the mosquito net. The toile is like the 1950s toile and never been renovated since the hotel has been opened. The cooks and the people saving in the kitche were filthy. To say the list the hotel should be closed down. It is appalling.
All these are the list of what l could take picture

Unsafe wall plugs  
See all pictures on the left side and all below pictures as proof of what l experienced and paid for it.
Fithy toilet and walls
The most fithy floor the room and the bathroom
Dirt mosquito net
Menginap 1 malam pada Nov 2019

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

hôtel décevant

L’hôtel se trouve au centre la ville c'est bien mais le reste était horrible. il est très vieux et pas bien renouvelé. dans l’ancien temps il était peut-être bon il y a plus de 60 ans.don pour ce standing le prix est trop élevé. le réceptionniste ne savait pas la réservation de l'Expedia. il n'y avait pas de l'eau chaude, les serviettes de bain étaient pas bien propres. son restaurant était nul. la nuit bruyante .
Menginap 1 malam pada Jun 2017

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan

予約が入ってなかった

周りは、観光対象は特になく、首都なのにレストランやスーパーもなく、ほぼ露店だけで、日没とともに店も人もいなくなり、閑散として治安が悪そうです。 予約が入っていないと言われ、68ドル払わされた。 これについてはExpediaのHelpにメールしたが5日経過後も何も回答なし。

2/10 Teruk

Pengembara yang disahkan

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

No recommendation

1. No electric power consent in the room 2. No remote controller of air conditioner 3. Dirty electric tea pot 4. No free WiFi - Desk sell the WiFi Coupon (6 ZMW per hakf an hour)

4/10 Lemah

Tung, Mel Australia

Sukakan: Kebersihan
Tidak sukakan: Kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan

So so hotel

Hotel in need of urgent reservation such as damaged roof,very old furniture. Staff need to be well trained in customer service, free breakfast should be clearly stated as continental as hot food must be paid for

8/10 Baik

Robert, Edinburgh

Sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik
I enjoyed my stay. The staff were all helpful and the breakfast was good. Don't expect a luxury hotel as this isn't a top of the range hotel but it was good value, with clean rooms and a TV.

2/10 Teruk

Lisa, Houston, Texas

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Does not live up to expectation

We had booked this hotel 4 months in advance. I had emailed the Manager Mr. Mbewe ahead of time to arrange for transport from the airport to the hotel. He stated that they would "send transport as per our confirmation". When we arrived no one was at the airport to transport us and when I called the hotel, the desk said that did not provide that service. When we arrived at the hotel there was trash knee deep in the street in front of the hotel. The hotel did not have the booking information from expedia and tried to charge us for the room. I had to call expedia at a cost of $1 per minute (a $17 call) to straighten things out. The room was filthy, the bedding worn, the bathroom had tiles coming off the wall and it was infested with roaches. The power went out at midnight. We had to get up early to catch a bus the next morning and lugged our luggage down the stairs in the dark (Its a good thing we had brought head lamps). The front door had been broken in the night and no effort had been made to pick up the glass, so we lugged our luggage over the glass. We had booked and paid for 2 rooms for 2 days later in the week, but cancelled and made other arrangements for our stay. Look elsewhere.

2/10 Teruk

TIM

Tidak sukakan: Kebersihan, kakitangan & perkhidmatan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Appalling

When I arrived at this hotel (late at night) the hotel claimed to have no record of my booking and were full. I do not know if the problem lies with hotels.com or the hotel. All I know is that I had to walk the streets to find an alternative hotel late at night in a strange city. This is simply not acceptable from a safety point of view. To add insult to injury I have now been charged by hotels.com for the room. I have emailed to inform hotels.com of this but have received no reply and now when I go onto the website and click on 'contact us' it takes me to a 'page not found' response. I have also attempted to contact via skype but could not be heard correctly. Please refund my money ASAP and provide an explanation for this appalling service.

4/10 Lemah

Luther, Canada

Tidak sukakan: Kebersihan, keadaan hartanah & kemudahan, keselesaan bilik

Beyond basic

Made Expedia booking and payment two days before arrival. When checking in, they told me they had no record of a booking and that they were fully booked and had no room for me. After pressing them hard they magically found my booking saying that it had come in only that morning. On further pushing them, they found that indeed they had a room but it was a higher class room than the one I had booked, and asked for an upgrade payment. I refused, saying that they already took my payment for a basic room and were now committed to giving it to me. They relented and gave me the room that was one class better than the basic one. Having finally negotiated my way in to the hotel, I checked my room. There was some evidence that the sheets and pillowcases had not been changed, the mattress was only a piece of foam, and there was no shower in the bathroom. They kindly provided a bar of soap for use in the bathtub, but no towels or other linens. On the plus side, there were only a few cockroaches and they weren't very large. I was left wondering what the basic room would have looked like!